اخبار کسب و کارعمومی

آموزش نصب آجر نما

آموزش روش نصب آجر نما مخصوص آماتورها در خانه | قیمت آجر نما

مطمئنا شما اگر فرد با حوصله و صبوری باشید به راحتی میتوانید با دیدن آموزش نصب آجر نما دیوار خانه خود را با آجر نسوز تزیین کنید. نحوه نصب آجرهای نسوز در نماهای داخلی اگر وسعت زیادی نداشته باشد کار سختی نیست. اگر می خواهید در نمای داخلی یک دیوار و یا شومینه منزل را با آجر نسوز زیباتر کنید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا آموزش نصب آجر نما را یاد بگیرید. در نظر داشته باشید اگر فردی بی حوصله هستید اصلا توصیه نمی شود که دست به این کار بزنید.

انجام این کار نیاز زیادی به صبر و حوصله شما دارد مخصوصا قسمت بندکشی بین آجرها کمی مهارت و حوصله می طلبد. برای نماهای خارجی با توجه به قیمت آجر نسوز نما، بهتر است از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید. از آنجا  که وسعت کار در نمای خارجی بسیار بیشتر از نماهای داخلی است کار را باید به حرفه ای ها سپرد. در وهله اول مقدار آجری که برای فضای داخلی نیاز دارید را محاسبه و خریداری کنید. در مرحله دوم می بایست ابزار و مواد لازم برای نصب را تهیه کنید.

آموزش نصب آجر نما

چه مواد و ابزاری برای نصب و چسباندن آجر نسوز نما برای افراد مبتدی لازم است؟

مواد و ابزاری که لازم است افراد مبتدی قبل از آموزش نصب آجر نما در اختیار داشته باشند عبارتند از:

چسب: برای نصب آجر نسوز بر روی دیوار و نماهای داخلی به چسب(چسب بتن پودری یا خمیری) یا دوغاب نیاز داریم. چسب سرامیک یا کاشی نیز بسیار مناسب است. برای نصب آجر در نماهای خارجی دوغاب گزینه مناسب تری است. استفاده از دوغاب و نصب آجر در نمای خارجی مهارت استادکاران حرفه ای را می طلبد و اصلا توصیه نمی شود افراد مبتدی دست به این کار بزنند.

پودر بندکشی: این پودر از مخلوط سیمان، مواد آلی، مواد پلیمری، فیلرهای معدنی، رنگدانه ها و افزودنی هایی که آبگریز هستند به دست می آید. دقت کنید پودرهای بندکشی را در رنگ های مختلف تولید میکنند تا به تناسب رنگ آجر از رنگ مناسب استفاده شود. در انتخاب رنگ دقت کنید، هارمونی رنگ بین پودر بندکشی و آجر رعایت شود تا کار نصب شما هم پایه کار حرفه ای های این کار در بیاید.

اسپیسر( ابزار صلیب): این وسیله کمک میکند فاصله بین آجرها را به درستی رعایت کنید تا بتوانید نصب زیبا و بدون نقصی داشته باشید.

نانو یا رزین: نانو و رزین برای نصب آجر نمای خارجی کاربرد دارد که توسط افراد حرفه ای باید انجام شود.

نکات و دستورات مهمی که در آموزش نصب آجر نما به مبتدیان کمک میکند

در اول مطلب اشاره کردیم که برای نصب آجر نسوز در نماها و فضاهای کوچک نیازی نیست از متخصصین و افراد حرفه ای استفاده کنید. شما با گذاشتن کمی وقت و حوصله و کمی مطالعه مطالب مربوط به آموزش نصب آجر نما می توانید از عهده این کار بر بیایید. شما به راحتی بعد از دیدن و یا مطالعه مطالب آموزش نصب آجر نسوز و آموزش نصب آجر سنتی می توانید. در منزل خود بر روی دیوار سرامیکی، گچی و یا هر سطح با هر میزان استحکام و مقاومت انواع مختلف آجر نسوز را نصب کنید.

مطمئنا انجام کارهای بنایی در منزل همراه با گرد و خاک و ریختن مصالح بر روی زمین همراه است. بهتر است روی زمین و محل نصب آجر نما پارچه یا نایلونی پهن کنید تا بتوانید در امر تمیز کاری و جمع کردن اضافات مصالح سریع تر عمل کنید. در بحث انجام مراحل آموزش نصب آجر نما به تهیه دستگاه برش و یا دستگاه فرز اشاره کردیم. باید یادآور شد که برش هر نوع آجری حتما با گردو غبار زیادی همراه خواهد بود. بهتر است برای برش آجرها برای زاویه ها و گوشه های کار در محیط باز برش کاری را انجام دهید.

زیر سازی مناسب برای نصب آجر نما

آجرها برای نصب و چسباندن نیازی به زیر سازی خاصی ندارند و فقط باید بر روی سطح همواری نصب شوند و موج نداشته باشد. برای مثال آجر نما بر روی گچ، دیوار کنتیکس، سرامیک و سنگ، آهن، MDF و … نصب می شود. یکی از مراحل طراحی نما داخلی و خارجی ساختمان، نصب آجر است و البته یکی از عمده مصالح مورد استفاده در دیزاین و طراحی نما ساختمان نیز آجر نسوز است؛ پس ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که مراحل نصب آجر نسوز نما را برای شما شرح دهیم. همچنین لازم به ذکر است که در این مقاله به بررسی روش نصب آجر کف، دکوراسیون داخلی، دکوراتیو و آنتیک و غیره نیز مورد بحث و آموزش قرار گرفته‌اند.

انواع نما شرکت ایران نیاز به علت تنوع بالای محصول در رنگ، ابعاد و طرح و همچنین به دلیل بحث زیبایی شناسی در ساختمان، در نمای خارجی ، کف و همچنین دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. که هر کدام از این موارد دارای دستورالعمل نصب خاص خود می باشد. که به هر روش نصب آجر نسوز به طور جداگانه می پردازیم:

نصب آجر نما نسوز Install facade bricks

در نصب آجر نسوز نیازی به داشتن دانش و توانایی بسیار بالایی ندارید. نسوز را هم می‌توانید با چسب نصب کنید و هم می‌توانید با ملات و سیمان و یا اجرای آجر نما دوغابی نصب کنید. شرط زیبایی اجر نسوز در چگونگی طرح و ترکیب رنگ‌ها و ترکیب سنگ و آجر است و این امکان پذیر نیست مگر با طراحی نما قبل از اجرا. این مهم تا انجا اهمیت دارد که اگر در نمای ساختمان گران‌ترین محصولات آجر نسوز نما بدون طراحی و ترکیب مناسب استفاده شود . می‌توان گفت هزینه انجام شده کاملا به هدر رفته است.

امروزه آجر نما با طراحی گره خورده و شرط زیبایی نما در طراحی ان است. توصیه می‌شود حتما برای نمای خود طرحی مناسب و زیبا بوسیله طراحان اجرا نمایید تا هزینه اضافی نکنید و نمای شما نیز زیبا و با جلوه باشد. محصولات آجر نسوز قابلیت استفاده به عنوان پلاک نما، گوشه‌ها و دور پنجره‌ها، کف فرش‌های پیاده رو و کف فرش‌های خیابانی را دارد که از ضخامت استاندارد ۲۴ میلی‌متر تا ۷ سانتی‌متر بسته به نوع استفاده و اجرا قابل تغییر است.

دستورالعمل نصب آجر نسوز نما (نمای خارجی ساختمان)

در ابتدا بهتر است به این نکته اشاره شود که آجرهای نسوز نما در عین استحکام بالا از ظرافت خاصی برخوردار هستند در نتیجه برای نصب آجر نسوز هر چه ظرافت و دقت بیشتری صورت گیرد، جذابیت کار را دو چندان می‌نماید. پس چه بهتر که از نصاب‌های کار آزموده، ماهر و مسلط به نحوه نصب و بندکشی آجر نسوز استفاده شود. آجرهای نسوز نما ایران نیاز به علت تنوع بالا در رنگ و طرح، در بسیاری از موارد به صورت رندوم مورد استفاده قرار می‌گیرند که علاوه بر شکیل بودن و زیبایی بخشیدن به کار، تفاوت طرح و رنگ در آجر را نیز به نمایش می گذارد. آجرهای نسوز نما ایران نیاز به دلیل استقامت بالا، جذب آب مناسب و همچنین گیرایی بالا در تماس با ملات، تفاوت‌هایی نسبت به دیگر مصالح در مراحل نصب آجر نسوز دارا هستند.

حال به تعدادی از این موارد در ذیل اشاره میگردد:

  1. آجرهای نسوز نما ایران نیاز بر خلاف آجرهای رسی به هیچ وجه نیاز به ضد آب کردن ندارند. چرا که آجر نسوز نما به علت جذب آب بالایی که دارند تنها با آب موجود در ملات پشت کار چسبندگی لازم برای قرار گرفتن بر روی نمای ساختمان و یا دیوارها در طراحی داخلی را پیدا می‌کنند.
  2. آجرهای نسوز نما ایران نیاز به دلیل گیرایی بالا نسبت به دیگر محصولات هیچگونه نیازی به اسکوپ ندارد. این مزیت به علت سهولت در نصب و مراحل اجرای نمای آجر نسوز این فراورده را از دیگر محصولات متمایز نموده است.
  3. بهترین فصل برای اجرای نمای ساختمان با آجرهای نسوز نما ایران نیاز فصول گرم سال است. چرا که در فصول سرد به علت یخ زدگی ، امکان شوره زدن وجود دارد.
  4. توصیه می‌شود در اجرای نما با استفاده از محصولات شرکت ایران نیاز از ملات مرغوب استفاده گردد. چرا که در 80 درصد موارد استفاده از ملات بی‌کیفیت در پشت کار است. علت این موضوع چیزی جز نمک و آهک محلول در اینگونه از ملات‌ها نیست.
  5. دستورالعمل نصب آجرهای نسوز نما ایران نیاز به صورت شمش ملاتی است. بدین صورت که بعد از رعایت موارد ذکر شده در بالا، شمش آجر را بر روی نما قرار داده، ملات مرغوب را پشت آن ریخته و سپس بندکشی آجر نسوز صورت می‌گیرد.
  6. در انتها قابل ذکر است که آجرهای نسوز نما ایران نیاز از آن جهت که از سنگ نسوز تولید شده و بر خلاف آجرهای رسی که از خاک رس تولید می شوند، قابلیت سنگ را دارا هستند. از این رو به دلیل زنده بودن متریال آجرهای نسوز نما، این محصول شاخص توانایی تنفس کردن را دارا است و ملات کار شده در زیر خود را خشک می‌نماید و مانع از خیس ماندن زیر ساخت و پس دادن آب ملات و در نهایت شوره زدن می‌شود. در اینجا نکته‌ای در نحوه نصب آجر نسوز قابل ذکر است که بسیار حائز اهمیت است.

نکته : بعد از اتمام کار استفاده از رزین و نانو بر روی آجرهای نسوز نما توصیه می‌شود؛ چرا که با پوششی که بر سطح این آجرها تشکیل می‌دهند که باعث آب گریز شدن آن و بالا رفتن عمر آجر می‌گردد.

دستورالعمل نصب آجر نسوز ایران نیاز (کف)

مهم‌ترین عامل در بحث ، زیرساخت مناسب است. چرا که اگر کف سازی مناسب صورت نگیرد با نشست زیر ساخت آجرها به اصطلاح لق شده و احتمال شکستن آن‌ها بسیار زیاد می‌گردد. از آنجایی که آجر نسوز کف در تماس مستقیم با آب است حتما بایستی علاوه بر ملات مناسبی که استفاده می‌شود از عایق نیز بهره جست تا از تماس مستقیم آجر با خاک جلوگیری کرده و مانع از شوره زدن کار شود. عمده محصول آجرهای نسوز ایران نیاز در بحث کف، 20*20 است. ولیکن به علت تنوع بالای رنگ و طرح و سایز در محصولات، به راحتی می‌توان با بالا بردن ضخامت کلیه آجرها، با توجه به رنگ و طرح درخواستی از آن‌ها نیز در کف استفاده نمود.

 دستورالعمل نصب آجر نسوز ایران نیاز (دکوراسیون داخلی)

همان‌طور که ذکر شد در دکوراسیون داخلی ساختمان نیز از آجرهای نسوز نما ایران نیاز به علت تنوع بالا در طرح و رنگ و ابعاد به طرز چشم گیری استفاده می‌شود، که به دلیل قابلیت‌های فراوان این محصول، زیبایی شگرفی به کانون گرم منزل شما می‌بخشد. همچنین آجرهای نسوز ایران نیاز صلابت توصیف نشدنی به دفتر محل کار شما می‌دهد. آجرهای نسوز به علت گرایش بالای این محصول، برای نصب در دکوراسیون داخلی، نیاز به ماسه و سیمان ندارد و می‌توان به راحتی با چسب‌های مختلف آن‌ها را نصب نمود و از زیبایی وصف ناپذیر آن لذت برد.

دستور عمل نصب آجر دکوراتیو و آنتیک ایران نیاز (دکوراسیون داخلی)

جهت نصب ابتدا باید سطح آجر و یا بلوک دیوار را با استفاده از سیمان کاری مسطح نمود، سپس با استفاده از کاردک آجدار مخصوص چسب را پشت محصول بمالید و عمل نصب را با دقت انجام دهید. همیشه هنگامی که آجر را در جای خود می‌فشارید تکان‌های آرامی به آن بدهید.

توجه: این روش مناسب برای نصب انواع آجر آنتیک و دکوراتیو در داخل ساختمان(جهت دکوراسیون داخل با توجه به سبک ماندن ساختمان) و نمای ساختمان مناطق نیمه خشک که بارندگی در آنها حداقل است می باشد

منبع : ایران نیاز