حوادث

کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ارسال یک میلیون پیامک جعلی/ انهدام باند ۳ نفره

کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ارسال یک میلیون پیامک جعلی/ انهدام باند ۳ نفره

رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و انهدام سه نفر که با ارسال بیش از یک میلیون پیامک جعلی از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گدرزی در گفت وگو با تیتر نیوز، وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: تعدادی از شهروندان به دلیل برداشت غیرمجاز از حساب خود به کلانتری فتایی معرفی می شوند.

معظمی گدرزی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری در این ترفند با عناوین «سیستم عدالت مشترک، پشتیبانی قطعی و ارتباطی ثنا» با طراحی و ارسال پیامک حاوی لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را تشویق به ورود به سامانه و رفع مشکل خود می کنند. وجوه کاهش می یابد، اگر بالاخره از کلاهبرداری شهروندان جلوگیری می شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکایات به بیش از 100 نفر، ادامه داد: کارشناسان کلانتری فتح بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با جستجوی شبانه روزی و با استفاده از روش های فنی و علمی موفق به شناسایی ردپای قاتل شدند. مجرمان و هویت کلاهبرداران در اینترنت

رئیس پلیس فتای پایتخت با اشاره به اینکه سه نفر از اعضای این باند با سوء استفاده از قابلیت های سامانه پنل پیامک این کار را آموخته بودند، افزود: طی هماهنگی های انجام شده نقاط ضعف این سامانه ها در ارسال پیامک برطرف شد.

وی گفت: در مرحله نهایی پرونده وارد عمل شد و متخلفان در مخفیگاه دستگیر و تجهیزات الکترونیکی آنها پس از انجام تشریفات قضایی به کلانتری فتای منتقل شدند.

رئیس پلیس فتای تهران افزود: متهمان پس از انتقال در پلیس فتای بستری و حجاب اقدامات مجرمانه خواهند بود که برای پیگیری شکایت از طریق مراجع قضایی پیام ارسال شد.

گدرزی با تاکید بر اینکه میزان کلاهبرداری در این پرونده با توجه به انبوه شکایات همچنان در حال بررسی است و تاکنون به بیش از 30 میلیارد ریال رسیده است، به شهروندان توصیه کرد: مهمترین عامل در پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش است. آگاهی در این زمینه شهروندان از کلیک بر روی لینک های ناشناس خودداری کنند و همواره در نظر داشته باشند که هیچ دولتی یا سازمان دولتی از سرشماری های شخصی برای شهروندان پیامی ارسال نمی کند.

آخرین پیام