استان ها

?? سرهنگ پورامینایی عنوان کرد: تامین امنیت جشن‌های نیمه شعبان در کرمان

سرهنگ مهدی پورامینایی در گفت‌وگو با تیتر نیوز گفت: تدابیر لازم برای تامین انضباط‌بخشی در برپایی برنامه‌ها و آیین‌های جشن‌های ویژه نیمه شعبان توسط پلیس شهرستان کرمان در نظر گرفته شده است.

او افزود: پلیس کرمان برای هرچه باشکوه برگزار شدن جشن‌های این شب و برقراری نظم محله‌ها و روان‌سازی ترافیک خیابان‌ها، از تمام توان خود استفاده کرده و می‌کند.

سرهنگ پورامینایی اضافه کرد: روانسازی ترافیک سطح شهر و خدمت‌رسانی به هیئت‌های مذهبی و موکب‌های پذیرایی و تامین امنیت ویژه توسط کلانتری‌ها، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

او تامین امنیت مکان‌های برگزاری جشن‌ها را از جمله مهم‌ترین وظایف پلیس برشمرد و گفت: همچنین نکات لازم برای پیشگیری از وقوع سرقت در شهر کرمان نیز مدنظر قرار داده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان حفظ نظم و امنیت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در شب نیمه شعبان طبق وظایف ذاتی پلیس با متخلفان و مخلان و برهم‌زنندگان آسایش و آرامش مردم و همچنین مزاحمان خیابانی برخورد و آنان را به مرجع قضائی معرفی خواهیم کرد.

سرهنگ پورامینایی با اشاره به افزایش گشت‌های موتورسوار و خودرویی در سطح شهر کرمان و حومه اظهار کرد: در این شب نیروهای یگان امداد شهرستان کرمان با رژه خودرویی از مقر این یگان حرکت و تا میدان مشتاق برای برقراری نظم خواهند رفت‌.

فرمانده انتظامی شهرستان خواستار مشارکت مردم در تامین امنیت و جلوگیری از بروز جرم شد و افزود: مردم بدانند این همکاری مهم‌ترین شرط ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

او ادامه داد: حضور به موقع در محل‌های پر ترافیک و صحنه‌های جرم و برخورد مناسب با آنان جهت روان سازی ترافیک و برخورد قاطع با مجرمان و کسانی که آرامش و امنیت مردم را به هم می زنند از انتظارات به حق مردم از پلیس است.

سرهنگ پورامینایی افزود: اقتدار پلیس زمانی معنی پیدا می‌کند که متناسب با ارزش‌های اخلاقی، دینی و فرهنگی جامعه باشد و همین همسویی ارزشی، مشارکت بیشتر و صمیمانه‌تر مردم در همیاری پلیس را فراهم می‌کند.

او با تاکید بر اینکه پلیس در شادی مردم سهیم است، افزود: شب نیمه شعبان از جمله شب‌های پرتردد و پرترافیک است و پلیس فعالانه برای برقراری نظم در سطح شهر و نقاط پر تردد و مکان‌هایی که نذری می‌دهند حضور ملموس دارد.

سرهنگ پورامینایی خطاب به روسای کلانتری‌های شهرستان کرمان گفت: شما باید نظارت دقیقی بر عملکرد کارکنان خود داشته باشید و اجازه ندهید هیچگونه قصوری در خصوص مسائل صیانتی صورت گیرد.

فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در پایان از شهروندان خواست برای برقراری نظم و امنیت در برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان با پلیس همکاری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

سرهنگ پورامینایی عنوان کرد: تامین امنیت جشن‌های نیمه شعبان در کرمان
سرهنگ پورامینایی عنوان کرد: تامین امنیت جشن‌های نیمه شعبان در کرمان