اجتماعیاخبار کسب و کار

چگونه شماره مجازی بسازیم برای روبیکا

آموزش ساخت اکانت کاربری روبیکا

با خرید شماره مجازی و ساخت اکانت روبیکا که همسانی زیادی با اپلیکیشن اینیستاگرام دارد شما همچنین اگر با اینستاگرام کار کرده باشید می‌توانید با ساخت حساب کاربری، فالوور بگیرید و آن‌ها هم نیز شما را دنبال کنند و هر زمانی که خواستید عکس و یا پست در آن قرار دهید و آن‌ها هم همچنین می‌توانند شما را لایک کنند. روبیکا یک آپ ایرانی‌ست که در تلاش است بهترین امکانات را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. این آپ امکاناتی همچون بازی و سرگرمی، پیام رسانی آنلاین، برگزاری کلاس‌های آنلاین و برقراری تماس و ارتباط بین دانش‌آموز و معلمان و… . همچنین قابلیت‌های نسبتا گسترده‌ای دارد. با پلازا همرا ه باشید تا در ادامه به ساخت اکانت روبیکا بدون شماره تلفن و یا فیک هم اشاره‌ای کرده‌ایم.

چگونه شماره مجازی بسازیم برای روبیکا

ساخت اکانت مجازی روبیکا

ابتدا آپ روبیکا را دانلود و سعی کنید به روزترین آپدیت آن را داشته باشید تا به مشکلی برنخورید، پس از اینکه دانلود و نصب کردید در قسمت پایین روبیکا چند گزینه وجود دارد یکی بنام بخش روبیکا، روی آن ضربه بزنید. همانطور که می‌بینید پیج شخصی شما با نام کاربری که ساختید در دسترس می‌باشد. روی عکس نمایه ضربه بزنید. این صفحه شخصی مثل اپلیکیشن اینیستاگرام تعداد پست‌ها و دنبال شونده‌ها و دنبال کننده‌ها را به شما نشان می‌دهد.

اموزش ساخت اکانت روبیکا بدون شماره ؛ ساخت اکانت دوم در روبیکا

اگر تمایل به خرید شماره مجازی و ساخت حساب کاربری روبیکا دوم و جدیدی را دارید، روبینو را باز کنید و در قسمت سمت چپ بالای صفحه شکل + را ضربه بزنید. یک ردیف نمایان می‌شود. اسم صفحه شما را با تیک آبی نشان می‌دهد.

برای ساخت اکانت فیک روبیکا یا ساخت اکانت در روبیکا‌ جدید بدون شماره روی عبارت «افزودن صفحه جدید» کلیک کنید.

در قسمت بعدی یک لیست باز می‌شود. باید مشخصات صفحه روبینو را به ترتیب وارد کنید. نام کاربری را باید با نام انگلیسی و اگر تمایل داشتید از اعداد هم استفاده کنید. نام صفحه شخصی را می‌توانید از فارسی استفاده کنید و در ردیف سوم هم می‌توانید بیوگرافی خود را بنویسید و یا اطلاعات پیج خود را درج کنید. مثلا ایمیل، وبسایت، طریقه تماس با شما و یا شماره‌های موبایل و تلفن ثابت نوشته شود.

پس از وارد کردن اطلاعات و بیوگرافی کامل کلمه ذخیره را کلیک کنید. اکنون صفحه شما آماده است. همچنین در آینده برای تغییر اطلاعات و گزینه‌های نوشته شده به راحتی می‌توانید همه را ویرایش بزنید.

با ساخت اکانت در روبیکا‌ ایرانی که همانند اپ اینستاگرام می‌باشد می‌توانید به راحتی کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید. با ساخت حساب کاربری روبیکا که در بالا آموزش داده شد کسب و کار و یا حتی پیج شخصی خود را به دیگران معرفی کنید. و امرار معاش داشته باشید. ما در این‌جا ساخت اکانت روبیکا با شماره مجازی را هم آموزش دادیم و شما می‌توانید بدون شماره و حتی فیک برای خود صفحه در روبیکا یا روبینو داشته باشید.

ماجرای ساخت اکانت های فیک در روبیکا چیست؟

روز گذشته برخی از اشخاص معروف و چند فوتبالیست در حساب اینستاگرام خود استوری‌هایی با محتوای مشابه به اشتراک گذاشتند. به عنوان یک نمونه ، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در استوری خود گفت:

سلام خدمت دوستان عزیزم، متأسفانه به اسم بنده در صفحه روبیکا حساب جعلی ساخته شده. تنها فعالیت من در فضای مجازی در همین اینستاگرام میباشد. این حساب را هم توسط پلیس فتا پیگیری کردم

این تنها یک نمونه از مواردی بود که شاهد آن بودیم. چند بازیکن دیگر فوتبال هم استوری‌های مشابهی در صفحه خود منتشر کردند. مطابق معمول ابعاد گسترده‌تری از این ماجرا در توئیتر نمایان و مشخص شد که این ماجرا تنها محدود به چند فوتبالیست نبوده و افراد و پیج‌های فراوانی که در اینستاگرام حضور و فعالیت داشتند، نسخه دومی در روبیکا پیدا کرده‌اند.

تیک آبی به اکانت جعلی – عجایب قرن 21!

ساخت اکانت جعلی و فیک، بدون اطلاع شخص برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، موضوع غریبی نیست. پیش از این هم دیده بودیم که پیام‌رسان سروش هم اقدام به ساخت اکانت برای اشخاصی کرده بود که هرگز در این برنامه عضو نبودند، اما نکته طنز ماجرا در خصوص روبیکا اینست که اکانت جعلی اشخاصی مانند حسین کنعانی‌زادگان دارای تیک آبی است! این یعنی روند تأیید هویت اشخاص برای دریافت اکانت رسمی و تأیید شده، برای روبیکا در حد یک شوخی است و بس. در اسکرین شات‌هایی که توسط این افراد منتشر شده، نشان می‌دهد که این صفحه‌ آنها ده‌ها هزار دنبال کننده داشته و دقیقا همان پست‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنند در روبیکا نیز منتشر شده است. هرچند که مشخص نیست چند درصد از این ده‌ها هزار دنبال کننده مانند اکانت رسمی اشخاص جعلی باشد.

اقدام خلاف قانون روبیکا پیگرد قانونی خواهد داشت

مشخصاً کپی کردن محتوای اشخاص و بازنشر آنها در شبکه‌ای مانند روبیکا در جاییکه قانون کپی رایت به خوبی اجرا نمی‌شود، حتی بدون اجازه شخص، موردی است که روبیکا می‌تواند از آن قسر در رود. اما ساخت اکانت‌های جعلی و اعطای تیک آبی به آنها، مصداق بارز جعل هویت افراد و فریب افکار عمومی است. حتی اگر فرض را بر آن بگیریم که روبیکا نقشی در ساخت این حساب‌های فیک نداشته، باز هم در اعطای تیک آبی به آنها اشتباه کرده و روند تأیید اکانت را به درستی طی نکرده است. مشخص نیست که چه سرمایه کلانی توسط چه کسانی صرف ساخت اکانت های فیک در روبیکا و مدیریت آنها همزمان با اکانت‌های اصلی افراد شده و چه تعداد از حساب‌هایی که در این شبکه فعال است، بدون اطلاع اشخاص ساخته شده و در حال فعالیت هستند.

هدف از ساخت حساب های جعلی در روبیکا

روبیکا تا لحظه نگارش این مقاله نسبت به جنجال‎‌های ایجاد شده واکنشی نشان نداده و سکوت پیشه کرده است. اما این رفتار غیرقانونی که در شبکه آنها در حال انجام است چه هدفی می‌تواند داشته باشد؟

در نگاه اول وقتی خبر وجود اکانت‌های جعلی در روبیکا منتشر می‌شود، عده‌ای از سر کنجکاوی ممکن است اقدام به نصب برنامه کنند تا چک کنند که آیا حساب جعلی به نام آنها ساخته شده یا نه. اینکه دانستن این موضوع چه کمکی به این دسته از افراد خواهد کرد، سوالیست که ما پاسخ آن را نمی‌دانیم. در هر حال اما چنین جنجالی باعث شناخته‌تر شدن برنامه‌ای می‌شود که تلاش می‌کند حتی از روش‌های منفی برای خود شهرت کسب کند. البته بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که برای کشف این موضوع لزوما نیاز به نصب برنامه نیست و می‌توانید از طریق (https://rubika.ir/یوزنیم‌تان) این مورد را چک کنید.

در نگاه عمیق‌تر و البته ترسناک‌تر ماجرا، زمانیکه طرح ساخت “اکانت‌های رسمی فیک” در روبیکا کامل‌تر شود، این شبکه اجتماعی نسخه به ظاهر جایگزین برای اینستاگرام خواهد بود که در آن بخش بزرگی از اشخاص معروف حضور و فعالیت دارند و صفحه‌های آنها چندین و چند هزار دنبال کننده از همان مدل خودشان دارد.در آن زمان احتمالاً روبیکا تبدیل به دنیای موازی اینستاگرام خواهد شد که حتی ممکن است ما هم بدون اطلاع خودمان در آنجا فعالیت داشته باشیم.

فارغ از حقیقی یا جعلی بودن هویت و فعالیت افراد در روبیکا در آن زمان از دید گردآوردندگان طرح صیانت، این شبکه اجتماعی با استقبال خوبی از سمت کاربران همراه شده و توانسته با نسخه خارجی رقابت کند. احتمالاً آن، نقطه‌ای خواهد بود که اعمال محدودیت (در حالت خوش‌بینانه از نوع پهنای باند) در نسخه خارجی را شاهد خواهیم بود. اما آیا این نوع رقابت از سمت نسخه داخلی، یعنی ساخت‌ اکانت جعلی و صرف هزینه برای مدیریت آنها آن نوع از بومی سازی خدمات اینترنت است که مد نظر مسئولین است؟

 حذف روبیکا از گوگل پلی

همزمان با انتشار متن اصلی این خبر (24 مرداد) در وبسایت سخت‌افزارمگ، موضوع ساخت اکانت‌های جعلی در روبیکا با واکنش گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر همراه شد. تعدادی از زیادی از کاربران در این شبکه در یک اقدام هماهنگ تصمیم گرفتند با ریپورت روبیکا در گوگل پلی استور، تلاش کنند تا این برنامه از اصلی‎ترین مارکت اندرویدی حذف شود. حالا 4 روز پس از این اقدام کاربران توئیتری به نظر می‌رسد که صدای آنها به گوش گوگل رسیده و برنامه روبیکا از پلی استور حذف شده است. توئیتری‌های فارسی زبان از اینکه حرکت دسته‌جمعی آنها به ثمر نشسته‌اند، از این اتفاق بسیار خوشحال هستند. نظر شما در رابطه با حذف روبیکا از گوگل پلی استور چیست؟

 

منبع مقاله: نامبر ایزی