حوادث

یک پیشنهاد برای نحوه افزایش نرخ جرائم رانندگی

یک پیشنهاد برای نحوه افزایش نرخ جرائم رانندگی

یک کارشناس ارشد راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه افزایش میزان جرایم راهنمایی و رانندگی اثر بازدارندگی دارد، پیشنهاد کرد میزان تخلفات متناسب با نوع وسیله نقلیه باشد.

بنا به گزارش، اواخر سال 1401 بود که سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور فرجا، از ضرورت افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی صحبت کرد و حتی اعلام کرد در صورت موافقت و موافقت دولت، خودروهای متخلف را در نوروز با مبالغ جدید جریمه می کند. پیشنهادی که در صورت اجرایی شدن نهایی به ایام نوروز نمی رسد.

اکنون سردار سید تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور فرجا در تازه‌ترین اظهارنظر خود، موضوع افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی را مطرح کرد و گفت: «چند سالی است که در میزان جرایم رانندگی تجدیدنظر نشده است. همان نرخ های قدیمی اجرا می شود.» معتقدم در پلیس راهنمایی و رانندگی باید علاوه بر اقداماتی مانند فرهنگ سازی، قدرت پیشگیری از جرایم رانندگی را افزایش دهیم، ارزشش را دارد».

به گفته حسینی، «در این راستا با پیشنهاد وزارت دادگستری، پلیس از دولت خواسته است تا میزان جریمه جرایم حادثه‌آفرینی را چندین برابر افزایش دهد». تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، عبور از چپ، رانندگی به صورت مارپیچ، رانندگی در حالت مستی… برخی از تخلفات باعث تصادف می شود باید در دولت بحث و تصویب شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا حتی پیشنهاد داد که برای ایجاد بازدارندگی، جرایم، تخلفات و تصادفات یکسان شده و 200 تا 300 درصد افزایش یابد.

سرهنگ عین الله جهانی، معاون پلیس راهور فرجا تیتر نیوز در میان موافقان افزایش میزان جریمه رانندگی گفت: اساس و فلسفه جریمه راهنمایی و رانندگی پیشگیری و حفظ جان راننده، سرنشینان خودرو و سایر کاربران تردد است. مراقب باشید که سومین علت مرگ و میر در کیشوار تصادفات، تصادفات و ترافیک است.

وی با اشاره به هفتم اردیبهشت ماه که نام این روز به عنوان روز ایمنی و حمل و نقل نامگذاری شده است، گفت: خوشبختانه افرادی که در حوزه ایمنی و حمل و نقل تلاش می کنند تمام تلاش خود را می کنند و ناراحت هستند که ایمنی. مسافر و بار در جاده ها باید از درون شهرها حفاظت شود، اما با وجود تمام تلاش ها باید بگویم که در زمینه تردد فرهنگی کمبودهایی داریم که باید برطرف شود.

جهانی ادامه داد: مکان راهور در سال های اخیر با پرداخت هزینه ای ناچیز سعی در تولید برنامه هایی برای فرهنگ ترافیک در تمامی شبکه های تلویزیونی داشته است. در این زمینه همه سازمان ها و نهادها باید به عنوان یک مسئولیت جمعی عمل کنند و فکر می کنم حمل و نقل ایمن روزانه بر این موضوع تاکید شده است، حساس باشید.

این کارشناس ارشد راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته برای فرهنگ سازی ترافیک آموزش از کودکی آغاز می شود، گفت: تخلفات رانندگی کاهش یافت.

وی درباره تاثیر افزایش میزان جرایم رانندگی در کاهش تخلفات و تصادفات نیز گفت: پیشنهادات افزایش جریمه ها بازدارنده خواهد بود و همچنین معتقدم جریمه رانندگی باید بازدارنده باشد. لذا افزایش مبلغ به خصوص در تصادفات موجب تخلف ایرادی ندارد.

جهانی افزود: اما یک پیشنهاد برای فرماندهان محل و دولت محترم دارم. بهتر است تخلفات بر اساس قیمت خودرو باشد. به عبارت دیگر جریمه ای که ممکن است یک خودرو برای تخلف رانندگی بپردازد با جریمه ای که یک BMW باید برای همان تخلف بپردازد متفاوت است.

آخرین پیام