اخبار کسب و کارعمومی

10 چاپخانه برتر چاپ کارت ویزیت در تهران

چاپ کارت ویزیت {مقایسه قیمت ۱۰ چاپخانه برتر + بررسی امکانات + نقاط ضعف و برتری)

چاپ کارت ویزیت یکی از اولین و مهمترین ارکان شروع بازاریابی برای کسب و کارهاست. چاپ کارت ویزیت معمولا عموما بوسیله چاپ افست انجام می شود اما اگر کارت ویزیت در تعداد کم یا چاپ کارت ویزیت فوری بخواهید باید از چاپ دیجیتال برای چاپ آن استفاده کرد. کیفیت چاپ کارت ویزیت در چاپ افست بالاتر از چاپ دیجیتال است به همین خاطر پیشنهاد می شود از چاپ افست برای چاپ کارت‌ویزیت خود استفاده بفرمایید. برای بدست اوردن قیمت نهایی چاپ کارت ویزیت باید به عواملی مانند قیمت کاغذ، قیمت چاپ و بررسی امکانات چاپخانه مورد نظر اعم از نوع و مدل دستگاه های چاپ، تخصص پرسنل پرداخت.

اینکه چاپ ما به چه شکل قابل انجام است، هم میتواند یکی از عوامل مهم در بررسی قیمت نهایی چاپ کارت ویزیت باشد. مثلا برای چاپ کارت ویزیت میتوان از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست استفاده کرد؛ اگر بخواهیم چاپ کارت ویزیت در تعداد کم و در سریع ترین زمان انجام دهیم از چاپ کارت ویزیت بوسیله چاپ دیجیتال استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم چاپ کارت ویزیت در تیراژ بالا و با قیمت بصرفه و کیفیت بسیار بالا انجام دهیم از چاپ افست برای چاپ کارت ویزیت استفاده میکنیم. در ادامه این مقاله از سانترال چاپ؛ به عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی چاپ کارت ویزیت اشاره خواهیم کرد.

10 چاپخانه برتر چاپ کارت ویزیت در تهران

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی است که برای معرفی کسب و کار و برند ما و تخصص ما به دیگران مورد استفاده قرار میگیرد. از کارت ویزیت ها می توان برای پیشرفت کسب و کارهای کوچک و تبدیل آن به برند های بزرگ استفاده کرد. انتخاب جنس کارت ویزیت نسبت به نوع کسب و کار ما بسیار مهم می باشد، باید قبل از طراحی و چاپ کارت ویزیت در انتخاب جنس کارت ویزیت نسبت به کسب و کار خود از مشاورین و کارشناسان این حوزه کمک گرفت. طراحی کارت ویزیت حرفه‌ای بوسیله نرم افزارهای گرافیکی انجام می گیرد. کارت ویزیت کتان و کارت ویزیت سلفون مات یا براق و کارت ویزیت لمینیت مات و براق از انواع کارت ویزیت های فانتزی می باشند.

واژه لاتین (Visiting) در فرهنگ فارسی به معنای ملاقات و ملاقات کننده می باشد و کارت ویزیت که یک کارت کوچک تجاری است، بر همین مبنا نامگذاری شده است. کارت ویزیت معرف یک شناسنامه کوچک است که برای معرفی کالا شرکت و موسسه و غیره با ذکر شماره تلفن و آدرس به کار می رود.

در انگلستان کارت های ویزیت به عنوان کارت های بازرگانی معرفی و شناخته می شدند. این کارت ها نسبت به کارت های تجاری (Bussinesscard) مقدم تر بودند. کارتهای بازرگانی بسیار مورد استفاده تاجران و بازرگانان بودند. این کارت ها به صورت راهنما بوده و نقشه نیز بر آن چاپ می شد تا بازرگانان را علاوه بر معرفی به سمت فروشگاهها هدایت نماید. بعدها با افزایش حرفه ها و شغل های متنوع نیاز به تولید این کارت ها بیشتر شد و در نهایت چاپ کارت ها به صورت رنگی جهت تبلیغات و تجارت انجام شد.

عناصر بصری تشکیل دهنده کارت ویزیت شامل نام شخص یا موسسه، سوتیتری در مورد فعالیت شخص یا موسسه در صورت نیاز، تلفن ، فکس، ایمیل، وب سایت در صورت داشتن و آرم موسسه نیز می تواند در آن قرار بگیرد. استفاده از عکس در کارت ویزیت غیرحرفه ای است. از آنجا که هدف از ارائه کارت ویزیت، معرفی و دادن راه های تماس به مخاطب است، بهتر است این عناصر در کارت به سادگی و سهولت در دسترس باشد.

در مورد ابعاد کارت ویزیت اندازه مشخصی وجود ندارد. انتخاب سایز کارت ویزیت بستگی به نیاز مشتری، طرح طراح و چاپخانه برای جلوگیری از هدر رفت کاغذ در چاپ دارد. اما بهتر است سایزی که برای کارت ویزیت انتخاب می شود به گونه ای باشد که شخص بتواند آن را در مجموعه دیگر کارت های ویزیت خود قرار دهد. اگر کارت ویزیت از نوع مسطح ساده عمودی یا افقی است، بهتر است سایز ۵ در ۹ سانتی متر برای آن انتخاب گردد. با این سایز نگهداری کارت های ویزیت راحت تر خواهدبود. در ابتدای کار به چند سوال متداول که شما اغلب از ما می پرسید پاسخ می‌دهیم.

ارزانترین کارت ویزیت کدام است و قیمت آن چقدر است ؟

 ارزان‌ترین کارت ویزیت ها، کارت ویزیت سلفون و یووی و گلاسه هستند که از مقاومت کمتری نسبت به کارت ویزیت های رده بالاترشان برخوردار هستند. ارزانترین کارت ویزیت سلفون مات و براق است که قیمت ۱۰۰۰ عدد آن ۵۰ هزار تومان می‌باشد.

سریع ترین کارت ویزیت چند ساعته کدام است ؟

سریع ترین کارت ویزیت‌ها، کارت ویزیت لمینت مات و براق و سلفون مات و براق هستند که تحویل آنها در سریع ترین زمان ۶ ساعت الی ۱ روز زمان می‌برد .

سایز متداول چاپ کارت ویزیت چقدر است؟

اغلب کارت ویزیت های ساده و ارزان قیمت در سایز ۸.۵ در ۴.۸ سانتی‌متر طراحی می‌شوند. اما کارت ویزیت های رده بالا و لوکس تر که لمینت ها و کارت ویزیت های پی وی سی می باشند در سایز ۶ در ۹ سانتی متر طراحی می شوند. در موقع طراحی باید اندازه‌ای را برای حاشیه کارت ویزیت در نظر گرفت که در موقع برش المان های مهم داخل برش نهایی برش نخورند. پیشنهاد میکنیم از هر طرف حدود ۴ میلیمتر برای برش نهایی در نظر بگیرید و المان مهمی را داخل آن طراحی نکنید. از دیگر سایزهای کارت ویزیت میتوان به کارت ویزیت ۵.۵ در ۵.۵ مربعی هم اشاره کرد.

حداقل تیراژ چاپ کارت ویزیت چقدر است ؟

حداقل تیراژ چاپ کارت ویزیت ۵۰۰ عدد است که شما میتوانید کارت ویزیت سلفون مات و براق دورگرد و کارت ویزیت لمینت مات و براق را بصورت ۵۰۰ تایی چاپ کنید. تیراژ بصرفه برای چاپ کارت ویزیت ۱۰۰۰ عدد است.

بهترین کارت ویزیت کدام است و تولید آن چند روز زمان می‌برد ؟

بهترین و به صرفه ترین کارت ویزیت را میتوان کارت ویزیت لمینت مات و براق نامید ، این کارت ویزیت نسبت به قیمتی که دارد دارای بازدهی فراوانی می‌باشد.

چاپ کارت ویزیت چه کاربردهایی برای کسب و کار ما دارد؟

کارت ویزیت راحت ترین ابزار بازاریابی و تبلیغات از جهت سهولت جابجایی و جمع و جور بودن به حساب می اید. کارت ویزیتها براحتی در جیب کت و کاپشن و شلوار و کیف پول و در داخل کشوی میز و کیف مدارک جا می گیرند . با مشاوره و انتخاب صحیح جنس و نوع کارت ویزیت نسبت به شغل و فعالیت شما ، می تواند هدف های شما را تسریع ببخشد.

کارت ویزیت با اینکه بنظر می رسد یک تبلیغ ساده است ولی می تواند حرف های بسیاری برای گفتن در زمینه بازاریابی کار شما داشته باشد به اینصورت که باید توجه داشته باشید هرچه بازار هدف شما افراده خاص و شرکت های خاص تر باشند باید کارت ویزیت شما شکیل تر و جذاب تر باشد تا مخاطب را به تفکر نسبت به شغل شما وادار کند .

می گویند هرچه طراحی و چاپ کارت ویزیت خاص تر انجام شود مشتریان هدف ما بیشتر طرح کارت در ضمیر ناخداگاهشان باقی می ماند و این یعنی تیری که به هدف برخورد کرده است.  یکی کاربرد های کارت ویزیت آن است که روی آن به صورت معمول داده ها کسب و کار نظیر اسم و اسم خانوادگی، اسم و نشانی دفتر کار، سرویس ها یا این که تولیدات عرضه شده و شماره گوشی تلفن، شماره نمابر، تارنما، نشانی آدرس اینترنتی و لوگو چاپ می شود.

پشت کارت ویزیت معمولا خالی است . برای مثال، در شرایطی ‌که برای کار به آن سوی مرز هجرت میکنید، یک طرف کارت ویزیت را به زبان مطلوب مرز و بوم مورد نظرتان ترجمه نمایید .در واقع کارت ویزیت یک ابزار تبلیغاتی محسوب می‌شود که اشخاص با به کار گیری از آن می‌توانند کسب و کار خویش را تبلیغ نمایند. کارت ویزیت معمولا دربردارنده اطلاعاتی اعم از اسم فرد، سمت، اسم کمپانی و داده های تماس هست .

کارت ویزیت یکی از مهترین ابزار و مؤلفه های ضروری جلسات تجاری و قرارهای اداری تبدیل شده‌است . در حالتی‌که که در پباده سازی ظاهری , محتوا و شیوه چاپ و همینطور آداب به کار گیری از کارت ویزیت اعتنا به خرج دهید و الگوهای بین المللی را رعایت نمایید، می توانید یکی از بخش های اصلی از تجارت خویش را با پیروزی پشت سر بگذارید و در نهایت در ارتباطات خویش با دیگر همکاران به نتایج و هدف های بسیار خوشایندی دست یابید.

  • کارت ویزیتها برای معرفی کسب و کار و تخصص ما به دیگران مورد استفاده قرار می گیرند.
  • از کارت ویزیت ها می توان برای ایجاد رابطه و دوستی با دیگران استفاده کرد و آنها را ترغیب کرد که با ما تماس بگیرند.
  • داشتن کارت ویزیت خوب نشان دهنده آماده بودن ما و کسب و کار ما برای ایجاد دوستی و آغاز همکاری با دیگران است.

مزایای چاپ کارت ویزیت برای کسب و کار ما چیست ؟

  • قیمت مناسب کارت ویزیت ها نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی آن را به یکی از مهمترین ابزارها تبدیل کرده است.
  • با استفاده از کارت ویزیت ها می توانیم در کمترین زمان اطلاعات کسب و کار خود را به دیگران ارائه دهیم.
  • یکی دیگر از مزایای کارت ویزیت ها قابل حمل بودن آنها و لمس راحت آن توسط مخاطبان ما می باشد.
  • استفاده طولانی مدت مخاطبان ما و بازدید نامحدود دیگران از کارت ویزیت ما یکی دیگر از مزایای کارت ویزیت ها می باشد.

سایز چاپ کارت ویزیت چقدر باید باشد ؟

چاپ کارت ویزیت اغلب در ۳ سایز انجام میشود.  سایز اول ۴.۸ در ۸.۵ سانتی متر می باشد که کارت ویزیت گلاسه و سلفون مات و براق را شامل می شود. سایز بعدی ۶ در ۹ سانتی متر می باشد که اغلب کارت ویزیت ها در این سایز به صورت دورگرد می باشند و کارت ویزیت های لمینت و پی وی سی را شامل می شوند. کارت ویزیت های بعد به صورت مربعی بوده  و اغلب در سایز ۵.۵ در ۵.۵ تولید می شوند جمله این کارت ویزیت ها می توان به کارت ویزیت لمینت مربعی اشاره کرد.

یک کارت ویزیت با اینکه ابعاد کوچکی دارد میتواند یکی از ایده آل ترین و تاثیر گزارترین وسایل ارتباطی بین شما و مشتریانتان باشد به این صورت که با معرفی شما و سازمان و کسب و کار شما به مشتریانتان و افرادی که دنبال کننده شما هستند ، می تواند قدم های بزرگی برای پیشرفت شما در صنعت شما باشد.

سایز کارت ویزیت ها اغلب در سایزهای ۴.۸ در ۸.۵ ساینتی متر و ۹ در ۶ سانتی متر که بعده برش سایزی در حدوده ۵.۵ در ۸.۵ به ما می دهد موجود می باشد . البته کارت ویزیت های به شکل مربع ۵.۵ در ۵.۵ سانتی متر هم وجود دارد که اغلب برای کارت ویزیت های لمینیت برجسته کاربرد دارند. برای دیگر سایز ها باید از کاغذ اختصاصی و چاپ اختصاصی استفاده کرد. کارت ویزیت ها بصورت یکرو و دورو چاپ می شوند.

منبع:

چاپ کهن