آموزش اصول طراحی لوگو در فتوشاپ و ایلوستریتور

طراحی لوگو با ایلوستریتور چیست؟

لوگو تصویری گویا برای برقراری ارتباط یک برند با مخاطب است و از متن، رنگ، شکل و ترسیمات تشکیل شده است. لوگو را می توان در برنامه های گرافیکی مختلف طراحی کرد، از جمله ایلوستریتور که یک برنامه حرفه ای برای ترسیم و طراحی گرافیکی است. طراحی لوگو با ایلوستریتور، فرایندی است که طی آن، با استفاده از انواع امکانات و ابزارهای ترسیم این برنامه، می توانید متن، شکل و رنگ را به کار بگیرید تا ایده خود را در قالب یک لوگوی به یادماندنی برای مخاطب به تصویر بکشید.

اهمیت یادگیری طراحی لوگو با ایلوستریتور چیست؟

یک لوگوی خوب می تواند طی چندین ثانیه مخاطب را به برند شما جذب کند. بنابراین طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین، طراحی لوگو یکی از پروژه های رایج و پرتقاضا در انواع حرفه ها است و یادگیری آن برای جذب موقعیت های مختلف شغلی بسیار کاربردی است. در همین راستا، برنامه حرفه ای ایلوستریتور، بهترین انتخاب برای پروژه هایی مثل طراحی لوگو است. امکانات ترسیم این برنامه بسیار کاربردی است و شما به راحتی می توانید طرح ها و ایده های خود را پیاده سازی کنید.

لوگو خام

لوگو یا نشانه، نماد هایی هستند که بصورت شکل یا نوشته میتوانند مفهوم یا پیام صاحبان مشاغل را به بینندگان برسانند.
فراموش نکنید شما میتوانید با کمک سایت ما لوگوهای خام زیادی را با کیفیت استاندارد دانلود کرده و در کسب و کارهای خود استفاده نمایید. به دنبال تولید یک لوگوخام حرفه ای هستید؟ میتوانید با شرکت در “دوره های جامع و حرفه ای آموزش کار با برنامه ایلوستریتور” ما بهترین لوگوهارا خلق کرده و منحصر به فرد شوید.

چطور یک لوگوی خوب طراحی کنیم؟

برای طراحی یک لوگوی خوب باید به چند نکته مهم توجه نمایید.

یک خلاصه ی کلی برای فرآیند طراحی لوگوی خود بسازید

قبل از طراحی لوگو در ایلوستریتور، خلاصه ی کلی از مشتری ها و فرایند طراحی لوگوی خود بسازید، همین کار به شما کمک میکند تا بدون سرگردانی در دنیای تاریکی ندانستن کار خود را بهتر پیش ببرید.
با پرسیدن چند سوال شروع کنید و به یاد داشته باشید ذهن خود را بیش از حد خسته نکنید. در اینجا تنها چند سوال حرفه ای است که به شما کمک خواهد کرد:
•    کسب و کار شما چه هدفی از فعالیت دارد؟ و برند مورد نظر شما چیست؟
•    فعالیت کسب و کار شما از چه تاریخی شروع شده و چه پیامی پشت نام اوست؟
•    مشتری شما به چه طرح و خدماتی بیشتر تمایل دارد؟

مطمئن شوید، تا آخر این مسیر ارتباط دوستانه خود را با مشتریان حفظ کنید. زیرا شما یک حرفه ای هستید و این وظیفه شماست تا مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب نمایید.

آموزش اصول طراحی لوگو در فتوشاپ و ایلوستریتور

بهترین کلمات کلیدی را برای خود لیست نمایید

هنگامی که تمام اطلاعات مورد نیاز را از مشتریان خود دریافت کردید، حال می توانید آنهارا به لوگویی کارآمد تبدیل کنید.
با تهیه لیستی از تمام کلمات کلیدی مرتبط با پروژه طراحی لوگو خود، هر کلمه ای که به فکرتان میرسد را یادداشت نمایید و نگران پایان پروژه نباشید. به هرحال قرار نیست این لیست را به کسی نشان دهید یا دقیق طبق آن پیش روید.

ایده هایی که به ذهنتان خطور کرده است را ترسیم نمایید

اکنون، از کلمات کلیدی خود به عنوان الهام استفاده کرده و شروع به طراحی نمایید. درخواست های مخاطبان خود را در نظر بگیرید، اما اگر دلیل محکمی برای رد آنها دارید، از تغییر مسیر نترسید و چیزی متفاوت تر را امتحان کنید.
در این مرحله به نقاشی ” عالی و زیبا” فکر نکنید و سریع طراحی خود را شروع کنید. تنها پیشنهاد ما برای انتقال ایده ها طراحی آن برروی کاغذ است. شما باید تا حد امکان ایده ها و موارد مورد نظر خود را ترسیم نمایید.
وقتی احساس کردید که تمام ایده ها به پایان رسیده اند، وقت آن رسیده تا کاغذ را کنار گذاشته و برای رسیدن فردا صبر کنید. گاهی لازم است یک قدم به عقب برگردید و طراحی خود را با چشمانی دقیق تر مشاهده نمایید. در اینجا ممکن است به چند اشتباه برخورده و با ایده های جدیدتری آنرا جایگزین کرده و نتیجه ی نهایی خود را بهتر کنید.

شرکت فکر مثبت با سالیان طولانی در زمینه طراحی گرافیک در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین شرکت های طراحی گرافیک شناخته می شود. کافی است یک بار خدمات طراحی گرافیک استودیو فکر مثبت را تجربه کنید. تخصصی ترین پادکست طراحی گرافیک را با استودیو طراحی گرافیک فکر مثبت تجربه کنید.

طرح های خود را اصلاح کنید

دوباره به تمام طرح های خود نگاهی بیندازید، این بار با نگاهی انتقادی تر. در اینجا تنها به دنبال اشتباهات باشید و راه هایی برای بهبود آن پیدا کنید. درنتیجه طرح های مورد علاقه خود را کنار گذاشته و بارها و بارها به بررسی آنها بپردازید. کشیدن چند مرتبه از یک طرح ممکن است به نظر اتلاف وقت باشد اما در واقع در کسب یک نتیجه بهتر به شما کمک میکند. با تلاش شما هر نسخه بهتر از دیگری خواهد شد و شما میتوانید نسخه کاملی از لوگوی خود در دهمین یا یازدهمین تلاش دریافت کنید.
در حین طراحی، هر موردی که دوست دارید را نگه دارید و موارد غیرضروری و آنهایی که موردعلاقتان نیست را اصلاح کنید. هدف تلاش های بیشتر خود را برای یک نتیجه ی بهتر بگذارید و در جزئیات بسیار کوچک گم نشوید. در هنگام طراحی لوگو در ایلوستریتور ایده های خود را میتوانید کامل تر کنید.

شرکتهای طراحی گرافیک بسیاری هستند که خدمات عالی لوگو را به هموطنان ارائه می دهند

بازخورد نهایی دریافت کنید

بهترین طرح ها را برای دریافت نظر از مخاطبان یا نزدیکان خود انتخاب کنید. توصیه میکنیم دو تا سه طرح انتخاب نهایی شما باشند تا پروژه ی شما منحصر به فرد شود.
در مرحله اول تنها طرح های سیاه و سفید لوگوی خود را مقابل آنها قرار دهید، افزودن رنگ باعث تمرکز مخاطبنتان میشود و مفهوم اصلی کمتر به چشم خواهد آمد.
فراموش نکنید، در حین ارائه ی طرح خود شرح و توضیح مفصلی نیز آماده کنید. در اینجا بهتر است توضیحات، لیست کاملی از شرح مفاهیم، عناصر و ترکیبات بکار برده شما در لوگویتان باشد.

جهت طراحی لوگو در مشهد کلیک کنید