اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

چرا در لوازم آرایشی از سرب استفاده میشود

چرا در لوازم آرایشی از سرب استفاده میشود

فلزات سنگین مانند سرب، آرسنیک، جیوه، آلومینیوم، روی، کروم و آهن را می‌توان در طیف وسیعی از محصولات مراقبت شخصی و آرایشی مانند ها، خمیردندان‌های سفیدکننده دندان، ها و سراغ گرفت.  در حالی که برخی از آن‌ها در اصل نوعی آلاینده هستند ، برخی از این فلزات را به عمد و بعنوان ترکیب شیمیایی به این محصولات اضافه می‌کنند . قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین بدون‌تردید جای نگرانی دارد چرا که تماس با این مواد می‌تواند سلامت انسان را به مخاطره بیندازد.

لینک معرفی کرم دور چشم لاکچری کوین :اما چرا فلزات سنگین مشکل‌آفرین هستند؟ فلزات سنگین همان فلزاتی هستند که عدد اتمی بالایی دارند و تحقیقات نشان داده که اگر بعنوان مثال در خاک حضور داشته باشند، تاثیر بازدارندگی بر رشد گیاهان خواهند داشت. سرب یکی از فلزات سنگین است که حتی اگر از طریق فعالیت‌های انسانی به محیط وارد نمی‌شد، مقادیر کمی از آن می‌توانست به طور طبیعی در آب یا غذا به بدن انسان وارد گردد. تقریباً همه قسمتهای بدن انسان تحت‌تاثیر سوء یکی از آلاینده ها قرار می‌گیرد. بعنوان مثال سرب و جیوه برپوست ، آرسنیک بر مغز ، مونواکسیدکربن بر شش‌ها و کادمیوم بر قلب اثر منفی می‌گذارد.

برای خرید کرم پودر لاکچری کوین لطفا کلیک کنید .سرب عنصری است که تقریبا و به اشتراک جزو  مواد تشکیل دهنده تمام محصولات آرایشی محسوب
می شود که میزان آن اگر بالا باشد اثرات مخربی بر روی پوست افراد می گذارد  . خیلی از بانوان طرفدار لوازم آرایشی هستند که روی پوست آن­ها ماندگاری طولانی تری داشته باشند که البته فروشندگان هم با توجه به این نیاز، محصولات خود را تحت عنوان  رژلب ۲۴ساعته و یا  کرم روز و شب لاکچری کوین بیز  به مشتریان عرضه می کنند.

کدام حاوی سرب  بیشتری هستند ؟

بد نیست بدانید مواد آرایشی که دارای ماندگاری طولانی تری روی پوست هستند حاوی درصد بالایی سرب هستند زیرا این فلز تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و رنگ روی پوست دارد. هر چه قدر سرب در این محصولات آرایشی بیشتر باشد ماندگاری این محصولات روی پوست هم طولانی تر خواهد بود.

خطرات ناشی از مصرف سرب کدامند ؟

  • ممکن است باعث عصبی شدن و ایجاد مشکل در یادگیری زبان و رفتار شود.
  • ممکن است با پیشرفت عادی مغز، به خصوص در کودکان تداخل داشته باشد.
  • ممکن است منجر به ناباروری در مردان و زنان شود.
  • ممکن است بر هورمو‌ن‌ها تأثیر منفی بگذارد.
  • ممکن است بلوغ را در پسران و دختران به تأخیر بیاندازد.
  • ممکن است با گذشت زمان باعث مسمومیت سربی شود .

چرا در لوازم آرایشی از سرب استفاده میشود

چگونه اثر سرب موجود در رژلب را کاهش دهیم؟

  1. تا حد امکان از خوردن رژلب جلوگیری کنید. از زبان زدن لب های خود هنگامی که رژلب دارید خودداری کنید. یادمان باشد هنگامی که مزه رژلب را بر روی زبانمان حس کردیم در واقع رژ حاوی سرب را وارد بدنمان کرده ایم.هنگامی که قصد خوردن و نوشیدن مواد غذایی را داریم ، رژلب را با دستمال کاغذی به طور کامل پاک کنیم.
  2. از رژلب های بی کیفیت و تقلبی استفاده نکنیم . به علت تحریم و بالا رفتن قیمت ارز ، واردات رژلب با کیفیت و بدون سرب تا حدودی متوقف شده است .برند های تقلبی و بدون کیفیت رژلب ، علاوه بر سرب بسیار زیاد ممکن است باعث دیگر امراض پوستی شود.  از جمله  امکان دارد  باعث : ترک خوردن لب ، جوش های صورت و اکنه شوند .بنابراین تا جایی که ممکن است از برند های بی کیفیت و تقلبی استفاده نکنید.
  3. رژلب را همیشه از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر بخرید. رژلبی که به شما می دهند بایدوکیوم شده باشد. بعد از استفاده از نمونه ها (تستر) روی دست، به سرعت دستتان را بشویید.گاهی فروشنده ها با مشاهده تردید مشتری در انتخاب رنگ رژ به او پیشنهاد می دهند که تستر را روی لبش امتحان کند اما به هیچ وجه این کار را نکنید زیرا غیربهداشتی است و می تواند آلودگی های زیادی را وارد بدن شما کند.

تشخیص رژلب بدون سرب از رژلب حاوی سرب چگونه میباشد؟

بسیار از مردم به این باور اعتقاد دارند که با مالیدن حلقه ای از طلا به رژلب میتوان رژلب بدون سرب را تشخیص داد. این باور هم درست است و هم میتواند در مواقعی غلط باشد . طلا علاوه بر سرب با دیگر مواد موجود در رژلب هم میتواند واکنش دهد . موم های موجود در رژلب همانند سرب ، هنگامی که با طلا واکنش میدهند به رنگ سیاه در می آیند . بنابراین این راهکار نمیتواند به طور دقیق رژلب بدون سرب را تشخیص دهد . بهترین راهکار استفاده از برند های مطمئن و با کیفیت می باشد . به طور یقین میتوان گفت که رژلب های ارزان و با برند های ناشناس همگی حاوی سرب می باشند.

آیا خرید رژلب بدون سرب منطقی است ؟

رژلب بدون سرب قیمت بالایی دارد و اکثرا برند های با کیفیت به تولید این نوع از رژلب میپردازند.

به علت قیمت بالایی که این نوع رژلب دارند بسیاری از افراد توانایی خرد این محصول را ندارند.

اگر توانایی خرید این محصول را ندارید نگران نباشید. رژلب های حاوی سرب هم در صورتی که زیاد بر روی لب نمانند و خورده نشوند، ضرر آنچنانی برای بدن ندارند. خطرات وجود سرب در رژلب های 24 ساعته از همه بیشتر است. سعی کنید از این نوع رژلب استفاده نکنید