اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

چرا باید مهارت های ICDL را فرا گیرید؟

ICDL چیست؟

در این مقاله قصد داریم در مورد ICDL چیست صبحت کنیم. همچنین در مورد تفاوت icdl درجه ۱ و ۲ . چراکه این سوال برای بسیاری از هنرجویان و افرادی که نیازمند گذراندن دوره های icdl هستند بوجود می‌آید که چه تفاوت هایی بین icdl درجه ۱ و ۲ وجود دارد در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت های این دو دوره توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. فراموش نکنید که آموزش ICDL با مدرک فنی و حرفه ای در اصفهان نیازی حیاتی در دنیای امروز میباشد. دوره آموزشی ICDL به توضیح مهارت های هفتگانه ای می پردازد که نه تنها در کسب و کار بلکه در زندگی روزمره به آن احتیاج خواهید داشت.

چرا باید مهارت های ICDL را فرا گیرید؟

نکته: در صورتی که نیازمند آموزش کاربردی icdl (مهارت های هفت گانه کامپیوتر) هستید، به سایت مهارت گستر مراجعه نمایید.

چرا باید مهارت های ICDL را فرا گیرید؟

از آنجایی که امروزه همه کار ها وابستگی شدیدی به کامپیوتر دارد، بر همگان ضروری است که مهارت های کامپیوتری را در خود تقویت کنند. به همین دلیل به منظور آموزش این مهارت ها به تمامی افرادی که نیازمند کار با کامپیوتر می باشند، تدوین و طراحی شده است. می توان گفت این دوره بیشتر مخصوص کسانی است که هیچ آشنایی ابتدایی درباره نحوه استفاده از کامپیوتر ندارند.

پس این افراد با حضور در دوره آموزش icdl رایگان می توانند تا حدود زیادی خود را برای موقعیت ها و شرایطی که در آن استفاده از کامپیوتر ضروری است، آماده کنند و درواقع سواد کامپیوتری خود را مطابق با نیازهای روز دنیا بالا ببرند. موسسه آموزش عالی آزاد مهارت گستر به عنوان یکی از موسسات آموزش مجازی خوشنام در کشور، این دوره ارزشمند را برای متقاضیان آن برگزار کرده است، اما اجازه دهید بیشتر درباره این دوره و محتویات آموزشی آن بدانیم.

دوره ICDL چیست و چرا باید در آن شرکت کنید؟

درواقع ICDL مخفف گواهینامه بین المللی کاربری رایانه است که از سال 1995 به افراد ارائه می شده. با این وجود در سال 1997 و بعد از اینکه در میان کشور های اروپایی از شهرت زیادی برخوردار شد، نام آن از ICDL به ECDL تغییر یافت که مخفف گواهینامه اروپایی کاربری یارانه می باشد، اما همچنان با همان نام ICDL شناخته می شود. این گواهینامه کمکی برای افراد و شرکت ها می باشد تا بتوانند از سیستم های کامپیوتری و فناوری اطلاعات نهایت استفاده را ببرند. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در زمان جذب نیرو های کار اهمیت زیادی به این گواهینامه می دهند. اما چرا شرکت در دوره ICDL اهمیت زیادی دارد؟

  • این گواهینامه بین المللی تمامی مهارت هایی که فرد باید برای استفاده از کامپیوتر داشته باشد را آموزش می دهد
  • این گواهینامه در تمامی کشور های جهان از اعتبار برخوردار است
  • این گواهینامه می تواند به شما در یافتن شغلی مناسب کمک کند
  • با دارای بودن این گواهینامه می توانید در مقاطع عالی دانشگاهی از موفقیت بیشتری برخوردار شوید

پس استفاده از کامپیوتر و داشتن سواد کامپیوتری یک مهارت ضروری در دنیای امروز به شمار می آید و به کمک آن می توانید در هر سنی که باشید از کامپیوتر استفاده کنید تا موقعیت خود را در محیط کار و حتی زندگی شخصی تان بهبود بخشید. با اخذ گواهینامه ICDL می توانید در هر سنی که باشید از یک زندگی حرفه ای برخوردار شوید و زندگی خود را مطابق با پیشرفت های روز دنیا و استاندارد های بین المللی پیش ببرید.

دوره ICDL برای چه افرادی مناسب می باشد؟

همانطور که گفتیم این دوره برای تمامی سنین می تواند مفید و کاربردی باشد، اما اجازه دهید با جزئیات بیشتر به توضیح آن بپردازیم:

توانایی استفاده از کامپیوتر مهارتی است که امروزه بسیار ضروری شده است. تسلط به مهارت های کامپیوتری باعث می شود تمامی افراد بتوانند خود را با پیشرفت های این روزها همسو کنند، شرکت ها هم ازین قاعده مستثنی نیستند. با دانستن مهارت های کامپیوتری شرکت ها اعتبار خود را بیشتر می کنند و ضمن اینکه بسیاری از امور خود را سریع تر، راحت تر و منظم تر می توانند انجام دهند. در این شرکت ها دیگر خبری از کاغذ بازی و استفاده از نامه های کاغذی نیست، بلکه تمامی امور اداری شان کامپیوتری و مجازی شده است.

همان شرکت هایی که از مهارت های ICDL استفاده می کنند قطعا به دنبال نیرو های کاری هستند که بر این مهارت ها تسلط کافی داشته باشند. از آنجایی که بسیاری از شرکت ها هم این روزها ترجیح می دهند تمامی امور اداری و پروژه های خود را کامپیوتری کنند، نیرو های که قرار است در این شرکت ها کار کنند باید مهارت های پایه کامپیوتری را بدانند. کارمندانی که بر این مهارت ها تسلط دارند می توانند خیلی راحت تر شغل مناسب خود را پیدا کنند و همچنین در کار خود موفق تر خواهند بود و سریع تر می توانند در کارشان پیشرفت کند.

امروزه در میان مدارس هم استفاده از کامپیوتر باب شده است. این کار به نفع دانش آموزان نیز می باشد و اکثر آن ها تجربه یادگیری با کامپیوتر را لذت بخش تر می دانند. به همین دلیل مدارس و معلمان هم تلاش کردند با استفاده از کامپیوتر و مهارت های مربوط به آن اقدام به آموزش کنند، ضمن اینکه در همین راستا دانش آموزان نیز با این مهارت ها آشنا می شوند که کمک زیادی به پیشرفت تحصیلی و کاری شان در آینده می کند.

دانشپذیران بعد از شرکت در دوره ICDL چه مهارت هایی کسب می کنند؟

دانش پذیران بعد از اخذ می توانند:

  • سطح دانش خود را درباره فناوری اطلاعات و کاربری کامپیوتر افزایش دهند
  • بهره وری خود را در محیط کار و تحصیلی بالا ببرند
  • هزینه های خود را در خصوص پشتیبانی از کامپیوتر و نرم افزار های آن تا حدود زیادی کاهش دهند
  • از انعطاف بیشتری در کار و حرفه خود برخوردار می شوند
  • محتوای آموزشی دوره ICDL شامل چه مواردی می شود؟

با شرکت در این دوره می تواند هفت مهارت اصلی را در خصوص استفاده از کامپیوتر را به طور کامل آموزش ببینید. اولین مهارتی که در این دوره می آموزید، مفاهیم ابتدایی در فناوری اطلاعات می باشد که به کمک آن موضوعاتی نظیر فایل ها، مدیریت فایل ها، شبکه ها و امنیت ، مبانی ابتدایی کامپیوتر، ذخیره سازی فایل ها و … را فرا می گیرید و با یک سری نرم افزار اصلی و ضروری آشنا می شوید.

مهارت دوم اطلاعات و ارتباطات می باشد که شامل خدمات اطلاعاتی شبکه یا اینترنت و پست الکترونیک است. به کمک این مهارت می توانید به راحتی از امکان ارسال و دریافت ایمیل استفاده کنید و به خوبی با محیط آنلاین، موتورهای جست و جو و نحوه جست و جو در اینترنت آشنا می شوید. مهارت بعدی آشنایی با مفهوم واژه پردازی است که در واقع مقدمه ای بر Word مایکروسافت است.

این نرم افزار به طور گسترده این روز ها کاربرد دارد و تقریبا دیگر تمامی متون به صورت تایپ شده ارائه می شود. از دیگر مهارت های ضروری آشنایی با مفهوم صفحه گسترده ها است که همان نرم افزار ای بر  EXCEL در مایکروسافت است. به کمک این نرم افزار می توانید داده های زیادی را مدیریت کنید و از نمودار ها و منحنی ها برای نمایش بهتر داده های تان بهره ببرید.

چرا موسسه آموزش عالی آزاد مهارت گستر؟

موسسه آموزش عالی آزاد مهارت گستر  در سال های اخیر توانسته است نظر و اعتماد دانش پذیران زیادی را به خود جلب کند که بخشی از این اعتبار خود را مدیون اساتید و منابع آموزشی کاملا استاندارد خود می باشد. البته لازم به ذکر است که که این موسسه به دانشپذیران خود ارائه می دهد  مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور می باشد.

مدرک ای سی دی ال به چه درد می خوره؟

مدرک ای سی دی ال ICDL مهمترین مدرکی است که برای موفقیت در کار و زندگی به آن نیاز داریم. کسانی که در دوره آموزش کامپیوتر ای سی دی ال شرکت کرده‌اند، از مهارت‌ها و امتیازهای خاصی برخوردارند. بسیاری از متخصصان ابتدا مدرک ای سی دی ال گرفته‌اند و بعد در یک زمینه خاص پیشرفت کرده‌اند. در واقع مهارت کار با کامپیوتر پیش زمینه پیشرفت‌های بزرگتر آنها شده است.

پاسخ این سوال را که مدرک ای سی دی ال به چه درد می خورد در این پست  کاملا توضیح داده‌ایم. هر آن چه از مدرک ای سی دی ال میخواهید بدانید از این لیست انتخاب کنید و بخوانید.

مدت زمان گرفتن مدرک icdl

مدت زمان گرفتن مدرک icdl بستگی به تعداد جلسات کلاس، فشرده بودن آن و تمرین و یادگیری شما دارد. سرفصل‌های ای سی دی ال درجه 1 و درجه 2 تقریباً در همه موسسات شبیه به هم است. آموزشگاه فنی حرفه ای مهارت گستر، تمام سرفصلها را به طور کامل آموزش می دهد. اگر در کلاسها شرکت کنید، قبولی در آزمون راحتتر خواهد بود. در همان مرحله اول قبول می شوید و سریعتر مدرک می گیرید. با احتساب زمان شرکت در آزمون و قبولی در مرحله اول و دوم مدرک ای سی دی ال در طی حدودا 40 روز صادر می‌شود.

شرایط دریافت مدرک ICDL

اگر با کامپیوتر آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم در کلاس‌ آموزش ای سی دی ال شرکت کنید. کلاس‌ها بنا به انتخاب شما می‌تواند به صورت خصوصی یا عمومی باشد. پس از اتمام دوره icdl، شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی، مدرک آی سی دی ال برایتان صادر خواهد شد.

آزمون در دو مرحله آزمون تئوری و عملی برگزار می شود. مرحله اول آزمون تستی در سازمان فنی حرفه ای خواهد بود. شرط شرکت در مرحله دوم، قبولی در آزمون تئوری است. آزمون عملی در آموزشگاه مهارت گستر با مجوز رسمی برگزار می‌شود؛ این گزینه کار شما را آسان می کند. در مرحله تستی لازم است حداقل 50% نمره و در مرحله آزمون عملی 80% نمره را بگیرید. بعد از اعلام نمرات از سوی سازمان فنی حرفه ای و قبولی شما، با پرداخت هزینه صدور مدرک به سازمان، مدرک شما را به آموزشگاه فنی حرفه ای ارسال می‌کنند.

در صورتی که با مهارت icdl آشنایی داشته باشید، می‌توانید برای دریافت مدرک فوری اقدام کنید. در این حالت الزامی به حضور در کلاس‌های آموزش دوره ای سی دی ال نیست و فقط باید در آزمون آن شرکت کنید. البته قبل از ثبت نام برای دریافت مدرک، لازم است توسط آموزشگاه مورد ارزیابی قرار بگیرید. با پذیرفته شدن در این مرحله، برای شرکت در آزمون رسمی سازمان معرفی می شوید و مدرک ای سی دی ال می‌گیرید.