چگونه در امتحان حسابان 20 بگیریم؟

با نزدیک شدن به زمان امتحان، نگرانی والدین و دانش آموزان از آمادگی برای امتحان بیشتر می شود. این ضرب المثل رایج: فردا امتحان دارم، درس نخوانده ام شاید برای خیلی از ما آشنا باشد، اما اگر مطالعه را به شب امتحان موکول کردید، نترسید. اگرچه نمی توانید حافظه خود را برای مدت طولانی یک شبه تمرین دهید، اما با کمک مهارت های شبانه آزمون و برنامه مطالعه شبانه، می توانید یاد بگیرید که چگونه در آزمون شرکت کنید و برای آزمون آماده شوید.

برای گرفتن نمره 20 در آزمون حسابان، آموزش حسابان یازدهم را معرفی میکنیم.

شب آزمون آخرین باری است که مطالعه می کنید تا برای یک آزمون دشوار آماده شوید. البته اگر ابتدا از زمان استفاده نکنید، مطالعه مطالب در شب آزمون مشکل خواهد بود. اکنون که زمان مطالعه مطالب و آمادگی برای امتحان به پایان رسیده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در سالن امتحان حاضر شوید تا اعصاب خود را کنترل کنید و از آمادگی پاسخگویی به سوالات اطمینان حاصل کنید. بنابراین، اگر این سوال مدام در ذهن شما تکرار می شود، چگونه می توانید در امتحان 20 بگیرید؟ شانس خود را از دست ندهید و در اسرع وقت برای مشاوره شب امتحان وقت بگیرید.

علاوه بر برنامه ریزی، باید راه هایی برای تند تند کردن حافظه خود در شب امتحان پیدا کنید. بسیاری از والدین نگران رژیم غذایی و آمادگی روحی و جسمی فرزندان خود هستند و ممکن است در وب سایت ها و منابع زیادی به دنبال غذاهای خوب شبانه بگردند تا غذاهای تقویت کننده حافظه را برای آزمایش بیابند. و بر این اساس شب امتحان شام درست می کنند و بچه ها را آماده می کنند.

در این مقاله در مورد ترفندهای شب امتحان صحبت می کنیم و به این سوال پرطرفدار نحوه کرک کردن امتحان بیستم پاسخ می دهیم. همچنین، در زیر به برخی از غذاهای خوب شب امتحان و نقش آنها در بهبود حافظه می پردازیم. موضوعات مطرح شده در این مقاله عبارتند از:

با گذشت زمان و با نزدیک شدن به فصل امتحانات، جملات معروف زیادی مانند «فردا امتحان دارم، چیزی نخوانده ام» و «چگونه در امتحان 20 بگیرم» را می شنویم. ما عمیقاً در حال تلاش برای یافتن راه حلی برای پاسخ هستیم.

اولین قدم برای پاسخگویی به آزمون بیستم این است که در جای راحتی بنشینید و وسایل مطالعه لازم مانند مداد، دفتر، نشانگر، جزوه، راهنمای مطالعه، نمونه سوالات امتحانی و … را در اختیار داشته باشید. ترفندهای شب امتحان برای شروع به سازماندهی موضوعات، تمام منابع مطالعه و مطالعه خود را بر اساس موضوع، ترتیب زمانی یا روش های دیگر سازماندهی کنید و به طور منظم مطالعه کنید، ممکن است بخواهید نکات مهم را با هایلایتر برجسته کنید. نکته اصلی این است که روش های افراد متفاوت است، به اندازه کافی برای برقراری ارتباط بین مفاهیم. شب قبل از امتحان باید شناخت خوبی از موضوع امتحان داشته باشید. هدف شما مطالعه در شب امتحان است. باید مفهوم را بررسی و به روز کرد. برای درک بهتر مفاهیم از کتاب های درسی استفاده کنید وگرنه بهتر است نکات و مطالب را در اولویت قرار دهید. ابتدا نکات اصلی موضوع را مطالعه کنید و سپس رابطه علت و معلولی را در زمینه موضوع مطالعه کنید. موضوعات و ایده های دیگری که ممکن است توسط این سوال مطرح شود. این به این دلیل است که تمرکز بر درک مطالب به جای حفظ کردن آن است. در حین مطالعه، 30-45 دقیقه روی موضوع تمرکز کنید و سپس به مدت 5 دقیقه به مغز خود استراحت دهید. آموزش مفاهیم و ایده ها به دیگران به یادگیری بهتر آنها کمک می کند. اگر می خواهید بدانید که واقعاً مطالب را یاد گرفته اید، می توانید آن را برای یک همکلاسی یا شخصی که مایل به همکاری است توضیح دهید. آموزش دادن به دیگران درک و انتقال مفاهیم را برای شما آسان تر می کند. اگر در پاسخ به سوالی مشکل دارید، آن را یادداشت کنید و دوباره بخوانید تا روشن شود. در نهایت برای مرور مبحث قبل از امتحان، آموخته های خود را یادداشت کنید.

چگونه در امتحان حسابان 20 بگیریم؟

یک کلید این است که شب امتحان به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی شب قبل از امتحان می تواند کلید موفقیت شما در امتحان باشد. ممکن است وسوسه شوید که تمام شب قبل از امتحان بیدار بمانید، اما نخوابیدن کافی شب قبل از امتحان می تواند بر عملکرد مغز شما تأثیر بگذارد به طوری که نمی توانید اطلاعاتی را که یاد گرفته اید به خاطر بسپارید. پس سعی کنید به اندازه کافی بخوابید. یک شب قبل از امتحان بخوابید.

برای آمادگی برای امتحان، علاوه بر برنامه ریزی برای نحوه مطالعه قبل از امتحان، بهتر است پاسخ این سوال را پیدا کنید که قبل از امتحان چه بخوریم و همچنین لیستی از غذاهای سالم برای آن عصر تهیه کنید. نمونه. خوردن وعده های غذایی مغذی و تهیه میان وعده های سالم به شما این امکان را می دهد که در زمان نیاز انرژی تولید کنید. مغز و بدن به هم مرتبط هستند، پس قبل از شروع مطالعه بهتر است مراقب بدن خود باشید. به دستشویی بروید، آب یا چای بنوشید و مطمئن شوید که لباس هایتان راحت است. تمرکز و آرامش برای یادگیری بهتر مهم هستند، بنابراین سعی کنید نفس عمیق بکشید و یوگا انجام دهید تا بدن و ذهن خود را همراهی کند. در واقع این آمادگی برای کمک به مطالعه شما نیست، بلکه برای این است که شما را از مطالعه باز دارد. خوردن میان وعده های سالم در حین مطالعه می تواند کمک کننده باشد، اما میان وعده های خود را هوشمندانه انتخاب کنید. غذای مناسب چیزی نیست که حاوی قند و کربوهیدرات زیاد باشد، زیرا باعث افت ناگهانی انرژی می شود. یک عصرانه خوب برای امتحان باید سرشار از پروتئین باشد، مرغ سوخاری و تخم مرغ غذاهای پر پروتئین هستند. نوشیدن چای در طول امتحان، مانند چای با چای سبز، می تواند آرامش بخش باشد. شکلات تلخ نیز یکی از غذاهایی است که باید در شب امتحان کنید. قبل از رفتن به محل آزمایش، یک غذای خوشمزه و سالم بخورید و سپس به سرعت سوابق خود را مرور کنید.

همراه داشتن تنقلات سالم مانند آجیل و دانه ها هنگام مراجعه به محل آزمایش از خستگی و کاهش قند خون در طول آزمایش جلوگیری می کند.

برنامه ریزی درسی برای شب امتحان

برنامه ریزی امتحان نهایی برای دانش آموزان دبیرستانی بسیار مهم است زیرا آنها را برای مسابقه بزرگی به نام کنکور آماده می کند. به طور کلی، هدف گذاری و برنامه ریزی برای رسیدن به آن، سفر را برای ما آسان تر می کند، زیرا قدم به قدم همه چیز به ما این امکان را می دهد که زمان را کنترل کنیم و کارها را به موقع و تا حد امکان تکمیل کنیم. با برنامه ریزی برای امتحانات پایان ترم می توانید قبل از موعد استراحت کنید و با مطالعه به موقع از استرس دوری کنید. برای برنامه ریزی درس شب امتحان خود می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

از وقت خود عاقلانه استفاده کنید: بهتر است قبل از شروع کلاس، مباحث خود را مرور کنید و طرح و نقشه ای از نحوه مطالعه تهیه کنید. با رسم نمودار یا نمودار می توانید دقیقاً تعیین کنید که چه اهدافی دارید و برای رسیدن به آنها چقدر تحقیق و زمان لازم است. بنابراین، اولین قدم در مدیریت زمان این است که اهداف خود را مشخص کنید. برای موفقیت، باید از زمان خود عاقلانه استفاده کنید. مطالعه قبل از خواب حافظه و عملکرد شما را بهبود می بخشد، بنابراین قبل از خاموش کردن چراغ های اتاق خواب، آموخته های خود را مرور کنید.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید: مدیریت زمان مهمترین چیز در برنامه ریزی برای شب امتحان است، بنابراین اگر زمان زیادی برای مطالعه ندارید یا تنگ هستید، به محدودیت های خود فکر کنید و انتخاب کنید. اهداف با دقت واقع بینانه هستند. با برنامه ریزی امتحانات در پایان ترم، از اتلاف وقت جلوگیری می کنید و به هدف خود برای یادگیری مطالب در طول زمان و به طور مداوم نزدیک می شوید.

خوب خواندن: بخش مهمی از یادگیری یک موضوع به توانایی شنیداری دانش آموزان کلاس بستگی دارد. بنابراین، اگر روی موضوع دوره تمرکز کنید و در پرسش و پاسخ شرکت کنید. محتوای دوره به خوبی تحقیق خواهد شد و بنابراین نیمی از مسیر آموزشی را تکمیل خواهد کرد.

قبل از کلاس آماده شوید: یکی از مواردی که باید در هنگام آماده شدن برای امتحان نهایی در نظر بگیرید، خواندن مطالب قبل از ارائه در کلاس است. اگر بتوانید 10 تا 15 دقیقه قبل از کلاس برای مطالعه مطالب تدریس شده وقت بگذارید، می توانید چیز جدیدی یاد بگیرید تا بتوانید مطالب را به خوبی درک کرده و به خاطر بسپارید.

مطالب را در همان روز مرور کنید: برای یادگیری و یادآوری سریع مفاهیم جدید، آنها را مرور کنید و نکات کلیدی و مهم را برجسته کنید. علاوه بر این، فهرستی از یادداشت‌ها را دارید که می‌توانید از آن‌ها برای آماده شدن برای مطالعه عصر امتحان استفاده کنید که می‌توانید برای آمادگی ذهنی و تمرکز بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.

مکان مناسب را در نظر بگیرید: نکته مهم دیگری که باید هنگام برنامه ریزی تمرین شب امتحان در نظر بگیرید، تصمیم گیری در مورد محل مطالعه است. مکان مناسب برای مطالعه باید مکانی با نور و دمای کافی و بدون صدا باشد. ایجاد یک محیط آموزشی خوب تمرکز شما را بر یادگیری افزایش می دهد و یادگیری را لذت بخش تر می کند.

به ذهن خود استراحت دهید: باز هم قبل از رفتن به سالن امتحان، صبحانه بخورید و سریع قبول شوید، اما وقتی وارد سالن امتحان شدید، مطالعه را متوقف کنید و بگذارید مغزتان استراحت کند. خواندن تا آخرین لحظه خسته کننده و خسته کننده است. مطالعات نشان داده است افرادی که هر ساعت 10 دقیقه استراحت می کنند ظرفیت ذهنی خود را افزایش می دهند زیرا مطالعه منظم باعث خستگی ذهنی می شود.

خلاصه: برای موفقیت در امتحان نهایی باید روی برنامه ریزی برای امتحان نهایی تمرکز کنید و مدام مطالب و برنامه درسی را مرور کنید. هنگام اصلاح مطالب، نکات اصلی و مهم متن را یادداشت و خلاصه کنید تا بتوانید از وقت خود برای مرور مطالب در روز امتحان استفاده کنید.