فرهنگ و هنر

? فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز اعلام شد

? فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز اعلام شد

هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با جدیدترین ساخته کارگردان ایتالیایی «لوکا گوادانینو» افتتاح می‌شود.

به گزارش تیتر نیوز به نقل از اسکرین، کمدی درام «چلنجرز» (چالشگران) که «زندایا»، «جاش اوکانر» و «مایک فیست» در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، در تاریخ ۳۰ آگوست در سالن «سالا گراند» در بخش غیررقابتی و به عنوان فیلم افتتاحیه هشتادمین جشنواره فیلم نیز به روی پرده می‌رود. 

کمپانی «MGM» و آمازون استودیو در ایالات متحده و برادران وارنر نیز  در سطح بین‌المللی توزیع این فیلم را بر عهده دارند. 

در این فیلم، «زندایا» در نقش تاشی، یک اعجوبه سابق تنیس که به مربی تبدیل شده است، بازی می‌کند که با قهرمانی روی دور شکست (مایک فیست) ازدواج کرده است. استراتژی او برای کمک به موفقیت شوهرش زمانی به چالش کشیده می‌شود که همسرش باید  با بهترین دوست سابقش پاتریک (با بازی جاش اوکانر) روبه‌رو شود. 

«جاستین کوریتزکس» نگارش فیلم «چلنجرز» را بر عهده داشته و «ایمی پاسکال»، «لوکا گوادانینو»، «زندایا» و «ریچل اوکانر» تهیه‌کنندگان فیلم هستند. 

«گوادانینو» پیش‌تر برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی با فیلم «استخوان و همه» در سال ۲۰۲۲ شد. همچنین با فیلم‌های «سوسپریا» (۲۰۱۸) و «شیرجه» (۲۰۱۵) در بخش مسابقه اصلی ونیز حضور داشته است.

«آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره فیلم ونیز گفت: «لوکا گوادانینو یکی از معدود کارگردانان ایتالیایی است که همیشه عادت داشته با بازیگران ایتالیایی و خارجی کار کند و هر بار بهترین نتایج را بگیرد». 

هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا برگزار خواهد شد و طبق اعلام پیشین «دیمین شزل» کارگردان فیلم «لا لا لند» ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی ونیز ۲۰۲۳ را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.