فرهنگ و هنر

? پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی در پی درگذشت ایرج تقی‌پور

? پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی در پی درگذشت ایرج تقی‌پور

در پی درگذشت ایرج تقی پور تهیه کننده سرشناس سینما ، رئیس سازمان سینمایی طی پیامی خطاب به خانواده آن مرحوم و جامعه سینمایی درگذشت این سینماگر فرهیخته را تسلیت گفت.

به گزارش تیتر نیوز و به نقل از سازمان سینمایی، در پیام محمد خزاعی آمده است: 

“مرحوم ایرج تقی پور از سینماگران صاحب نظر و باسواد و تحصیل کرده بود و نقش و تاثیرگذاری وی در سینمای معاصر بویژه در زمینه آموزش سینما غیرقابل انکار است.

اودر کنار تهیه کنندگی و تولید فیلم صاحب شان و صبغه تدریس، آموزش و پژوهشگری در این حوزه بود و خدمات ارزنده این سینماگر در زمینه توسعه امور لابراتوار، و پژوهش سینما ستودنی است.

درگذشت این هنرمند و سینماگر نجیب و شریف را به خانواده آن مرحوم و به جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت می گویم.”

‌ شایان ذکر است مرحوم تقی پور سابقه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی همچون شوخی، آخر بازی، رقص در غبار، شهرزیبا، نگین، مواجهه، صندلی خالی و سریال‌های تلویزیونی چون چراغ جادو و ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر مادرها را در کارنامه دارد. 

این هنرمند فقید جوایز و افتخارات گوناگونی را کسب کرده بود که ازجمله آنها می‌توان به برنده جایزه بهترین فیلم از چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک و برنده جایزه ویژه هیات داوران بهترین فیلم از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. 

‌ ایرج تقی پور، تهیه کننده سینمای ایران متولد ۵ آنلاین ۱۳۳۷ در تهران است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد.

وی فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف است. در سال ۱۳۵۸ واحد عکاسی دفتر مرکزی جهادسازندگی را تأسیس کرده و از سال ۱۳۵۹ در آرشیو فیلم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مشغول کار شد. ایرج تقی پور همچنین در واحد تأمین و توزیع بنیاد سینمایی فارابی و مسئول سفارشات گرافیک این واحد و سرپرست لابراتوار فیلم اداره کل تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت اجرایی داشته است. تقی پور در انجمن سینمای جوان و چند دانشکده تدریس عکاسی نیز کرده است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.