قیمت نظافت منزل در تابستان 1402 چقدر است؟

نظافت منزل یکی از کارهایی است که همه ما ناگزیر به انجام آن هستیم. فقط ممکن است بعضی افراد در فواصل زمانی کوتاه‌تری اقدام به آن کنند و برخی طولانی‌تر. در سال‌هایی نه چندان دور که مشغله افراد کمتر بود و اغلب خانم‌ها خانه‌دار بودند کمتر از کارگر نظافت منزل استفاده می‌شد اما این روزها که اغلب ما زمان کافی برای انجام کارهایمان نداریم، استفاده از نیروهای خدماتی نظافت منزل فنباز یک نیاز ضروری برای تمام خانه‌ها است. بهترین و قابل اعتماد ترین روش برای دریافت فوری و حرفه ای خدمات قالیشویی در تهران را به راحتی و به سادگی یک کلیک از فن باز بخواهید تا با تجربه ای رضایت بخش و به یاد ماندنی به رضایت کامل از خدمات فن باز برسید.

حتی اگر خانه تکانی در پیش نداشته باشید و قصد نظافت روتین منزل را داشته باشید کمک گرفتن از نیروهای خدماتی انتخاب هوشمندانه‌ای است و در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند. همچنین باعث می‌شود کمتر خسته شوید و بتوانید به امور دیگر خود بپردازید. البته قیمت کارگر منزل نیز فاکتور مهمی است و باید مقرون بصرفه باشد تا بتوانید به‌صورت مداوم از این خدمات استفاده کنید. در فنباز قیمت نظافت منزل طبق تعرفه مصوب تعیین می‌شود و رقابتی و اقتصادی است. این موضوع یکی از دلایل اصلی محبوبیت این سرویس و تعداد بالای درخواست روزانه آن است.

قیمت نظافت منزل در تابستان 1402 چقدر است؟

قیمت کارگر منزل ساعتی چقدر است؟

مسلما هیچ کس دوست ندارد بعد از پشت سر گذاشتن یک هفته‌ی پر فراز و نشیب آخر هفته را به نظافت منزل اختصاص دهد. تصور چنین تعطیلاتی برای هیچ کس جذاب و سرگرم‌کننده نیست. با استخدام یک کارگر نظافت منزل، نه تنها از تخصص این افراد در تمیزکاری منزلتان بهره می‌برید، بلکه می‌توانید در میان کارهایی که برای انجام دادن دارید جایی را برای استراحت یا پرداختن به امور مورد علاقه خود خالی کنید. وقت شما ارزشمند است و می‌توانید آن را به انجام کارهایی که مدت‌هاست انجامشان به تعویق افتاده اختصاص دهید.

هزینه استخدام نظافتچی خانه به اندازه خانه، تعداد کارها و زمان مورد نیاز برای نظافت بستگی دارد. قیمت کارگر نظافت منزل ساعتی به‌طور متوسط ​​از 40 تا 50 هزار تومان متغیر است، اما این هزینه برای برخی مناطق که در رفت و آمد به آن امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی ممکن نیست درصد ناچیزی افزایش خواهد یافت.

قیمت کارگر منزل به ازای متراژ ساختمان

از آنجایی که یکی از فاکتورهای دخیل در تعیین قیمت نظافت منزل، متراژ خانه است ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که هزینه نظافت منزل به ازای هر متر مربع چقدر است؟

اگر منزلتان بزرگتر باشد قیمت کارگر منزل ساعتی نیز بالا‌تر خواهد بود. چون تبعا تعداد اتاق‌هایی که کارگر باید نظافت کند بیشتر است و باید وقت بیشتری را روی نظافت سالن پذیرایی، آشپزخانه، حمام‌ و سرویس‌های بهداشتی صرف کند و دستمزد او بیشتر خواهد شد. اگرچه متراژ عامل مهمی در تعیین هزینه نهایی است؛ اما از آنجایی که میزان کثیفی خانه و شرایط آن تاثیر مستقیمی بر روند کار داد تعیین قیمت کارگر نظافت منزل بر اساس متراژ خانه روش درست و دقیقی نیست و به جای آن هزینه را بر مبنای میزان ساعات کار تعیین می‌کنند.

دستمزد کارگر نظافت منزل با توجه به وظایف محوله

قیمت نهایی نظافت خانه با توجه به اینکه به چه خدماتی نیاز دارید متفاوت خواهد بود. کارهای اصلی و اساسی مانند جاروبرقی و گردگیری در تمام سرویس‌های نظافت ارائه می‌شود و نیاز نیست برای انجامشان از قبل با نظافتچی هماهنگ کنید. اما اگر خدماتی می‌خواهید که زمان و تلاش بیشتری را می‌طلبد یا لوازم خاصی نیاز دارد حتما باید هماهنگی‌های لازم را به عمل آوردید تا نیروی خدماتی بتواند برای ارائه خدمات برنامه‌ریزی کند.همچنین میتوانید از خدمات نظافت راه پله استفاده نمایید.

قیمت کارگر نظافت منزل در تهران

هزینه استخدام نظافتچی خانه در تهران بر اساس منطقه تفاوت چندانی ندارد و طبق تعرفه نظافت منزل ۱۴۰۰ تعیین می‌شود. تنها در مناطقی که امکان دسترسی به مترو و اتوبوس وجود نداشته باشد درصد ناچیزی به هزینه نظافت منزل افزوده می‌شود. بنابراین در برخی از مناطق شهر به دلیل سختی رفت و آمد 20.000 الی 30.000 تومان هزینه ایاب و ذهاب در نظر گرفته می‌شود که در هنگام ثبت سفارش به اطلاع شما می‌رسد. همچنین اگر ساعت انجام کار طوری باشد که امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی میسر نباشد باید مبلغی(تا سقف 25.000) به عنوان ایاب ذهاب به نظافتچی پرداخت شود.

چه عواملی روی قیمت نظافت منزل تاثیر می‌گذارد؟

توجه داشته باشید که از لحظه‌ای که پذیرفتید برای نظافت منزل خود احتیاج به کمک دارید، ناچار به انتخاب یکی از این دو راه برای نظافت منزل هستید:

درخواست کارگر نظافت منزل از شرکت‌هایی که به طور تخصصی در زمینه نظافت منزل کار می‌کنند و یا درخواست مستقیم از یک کارگر نظافت منزل آشنا.

سرویس نظافت منزل از پر استفاده‌ترین خدماتی است که یک شرکت نظافت منزل یا یک شرکت خدمات منزل ارائه می‌کند. برخی بجای کمک گرفتن از شرکت خدماتی و نظافت منزل از یک کارگر نظافت منزل که دوست و آشنا معرفی می‌کند کمک می‌گیرند. گروهی دیگر، اما ترجیح می‌دهند از میان پیشنهاد‌های چند شرکت نظافت منزل دست به انتخاب بزنند. اینکه شرکت‌های مورد استفاده چقدر باسابقه هستند و به چه شیوه‌ای از نیرو‌های خود ضمانت می‌گیرند اهمیت زیادی در اعتماد سازی دارد و باید از مطمئن بودن این شرکت‌های نظافت منزل و کارگران تحت فرمانشان خاطر جمع بود.

استفاده از خدمات نظافت منزل فقط محدود به نظافت منزل در یک شرایط عادی نیست و معمولا مواردی مثل نظافت منزل قبل و بعد از جشن‌ها و مجالس و یا نظافت منزل به منظور آماده سازی خانه‌های نوساز برای اسباب کشی و سکونت، از زمان‌های پر طرفدار برای استفاده از خدمات نظافت منزل محسوب می‌شود. شما به عنوان مشتری استفاده از خدمات نظافت منزل می‌توانید هم به صورت یک‌باره و هم با قرارداد‌های هفتگی و ماهانه از خدمات شرکت‌های نظافت منزل استفاده کنید.

هزینه استفاده از خدمات نظافت منزل

هزینه استفاده از خدمات نظافت منزل تابع عوامل نسبتا زیادیست و مواردی مثل متراژ خانه، تعداد اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی و همچنین مواد مصرفی شوینده از جمله عوامل اثرگذار بر قیمت نظافت منزل هستند. البته باید توجه داشت که شرکت‌های خدمات نظافت منزل، برآورد‌های متنوعی از هزینه نظافت منزل ارائه می‌کنند، اما جایی برای نگرانی نیست تنها باید توجه داشته باشید که بهتر است قبل از ارسال کارگر برای نظافت منزل بر روی هزینه نظافت منزل به توافق برسید.

۱. هزینه پایه نظافت منزل: بیشتر شرکت‌های خدمات نظافت منزل یک هزینه‌ی پایه حدود ۴۰ هزار تومانی را برای ۴ ساعت کار یک نیروی آقا به عنوان دستمزد کارگر نظافت منزل به مشتری اعلام می‌کنند. همین دستمزد ۴ ساعته برای نیروی نظافت منزل خانم گاهی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش می‌یابد. در واقع هزینه نظافت منزل بصورت ساعتی اعلام می‌گردد و در اکثر شهر‌های بزرگ کمابیش همین قیمت‌ها برای نظافت منزل صدق می‌کند.

۲. متراژ خانه: همانطور که گفته شد هزینه نظافت منزل بصورت ساعتی برآورد می‌شود، اما بدیهیست متراژ خانه بر میزان زمان مورد نیاز و یا تعداد نیروی خدماتی نظافت منزل و در نهایت قیمت کلی نظافت منزل تاثیر میگذارد. علاوه بر آن باید به این نکته هم توجه داشت که در خانه‌های بزرگتر ممکن است تعداد سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌ها هم افزایش یابد.

۳. تعداد اتاق ها : نظافت منزلی که فضای یک پارچه‌ای دارد زمان کمتری برای نظافت نیاز دارد در حالیکه تعداد اتاق‌ها به دلیل بیشترشدن جزییات کار و صرف زمان و نیروی بیشتر هزینه نظافت منزل را افزایش داده و قیمت کلی را بالامی برند. البته کم نیستند شرکت‌های نظافت منزلی که نظافت منزل را به صورت کلی قیمت گذاری می‌کنند.

۴. تعداد سرویس‌های بهداشتی: معمولا مشتریان خدمات نظافت منزل حساسیت بیشتری روی این بخش از خانه دارند پس هم زمان بیشتری نیاز دارد و هم هزینه.

۵. چه نوع نظافت منزلی می‌خواهید: شاید بتوان نظافت منزل را به این ۳ دسته کلی (نظافت منزل استاندارد، نظافت دیوار‌ها و پنجره‌ها و نظافت منزل به منظور خانه تکانی) تقسیم کرد. منظور از نظافت منزل استاندارد همان چیزیست که اکثر ما از نظافت منزل در ذهن داریم. برای نظافت دیوار‌ها و پنجره‌ها بر خلاف دیگر انواع نظافت منزل، کارگر مرد ترجیح داده می‌شود که برای ۸ ساعت رزرو می‌شود. در نهایت در مورد نظافت منزل از نوع خانه تکانی باید بدانید که در بازه‌های ۸ ساعته یا بیشتر انجام می‌شود و در صورت درخواست مشتری این نوع نظافت منزل می‌تواند شامل شستشوی فرش و قالی و مبلمان هم باشد.

۶. جنسیت نیروی کار برای نظافت منزل: معمولا نیروی‌های خانم با توجه به کم‌تر بودن تعدادشان در بازار نظافت منزل و درخواست بیشتر برای آن ها، با قیمت پایه بالاتری به ارائه خدمات نظافت منزل می‌پردازند.

۷. تعداد دفعات استفاده از خدمات نظافت منزل: در میان مشتریان استفاده از خدمات نظافت منزل، کم نیستند کسانی که برنامه‌ی منظمی برای نظافت منزل یا محل کار خود دارند که معمولا این موضوع منتج به پرداخت هزینه‌ای کمتر برای نظافت منزل می‌شود.

به طور کلی هزینه نظافت منزل استاندارد برای یک خانه با متراژ متوسط را می‌توان در محدوده ۴۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و برای نظافت منزل از نوع خانه تکانی هزینه‌ای بین ۸۰ تا ۱۶۰ هزار تومان پیش بینی کرد.

اگر در فکر این هستید که برای اولین بار از خدمات نظافت منزل استفاده کنید، این نکات در خاطرتتان باشد:

  • فقط با موسسات نظافت منزل مجاز و قانونی تماس گرفته و تقاضای کارگر نمائید.
  • اگر کارگر موسسه نظافت منزل در هنگام کار خسارتی به وسایل منزل شما وارد کردند، شما باید با خود موسسه نظافت منزل تماس بگیرید و تقاضای پرداخت هزینه کنید (درصد هزینه پرداختی به سیاست موسسه نظافت منزل بستگی دارد).
  • اگر به هر دلیلی (اخلاقی یا حرفه ای) حس کردید از کارگرتان راضی نیستید، می‌توانید با شرکت نظافت منزل تماس گرفته و تقاضای کارگر دیگری برای نظافت منزلتان نمایید و شرکت نظافت منزل موظف است بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی از آن کارگر بخواهد که خانه را ترک کند و فرد جدیدی را برای ادامه کار نظافت منزل بفرستد.
  • حتما قبل از آمدن کارگر نظافت منزل به خانه شما، سر دستمزد و هزینه کار به توافق برسید.
  • اگر وسایل عتیقه و یا اثر هنری آسیب پذیر در منزل دارید که در صورت آسیب دیدن قابل جبران و جایگزینی نیست، هوشمندانه است که قبل از رسیدن کارگر نظافت منزل و شروع فرآیند نظافت منزل، آن را به جایی دور از دسترس منتقل کنید.

منبع:

fanbaz.com