قیمت ساختمان خود را افزایش دهید! | سرمایه گذاری در ساختمان خودتان؟!

محوطه سازی یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین عناصر، در ساخت ویلا است. امروزه افراد زیادی به دنبال مکانی جدید در خانه خود برای برگذاری دورهمی ها و جشن ها و مهمانی هایشان هستند. برخی دیگر از این افراد به دنبال منبع و کسب درآمد از ساختمان خود هستند. همانطور که میدانید اجرای محوطه سازی در ساختمان شما، سبب میشود تا قیمت و بهای ساختمان شما افزایش یابد. برای اجرای محوطه سازی میتوانید از المان ها و عناصر متفاوتی ماننده روف گاردن، دیوار سبز، آلاچیق، آبنما و… استفاده کنید.

یکی از محبوب ترین و جذاب ترین المان های محوطه سازی که شما میتوانید با بودجه ناچیزی آنرا اجرا کنید، دیوار سبز است. اجرای دیوار سبز میتواند ساختمان شما را سرسبز تر و دلپذیر تر کند. دراصل دیوار سبز یا گرین وال یکی از المان های پرطرفدار در محوطه سازی است که اکثرا این المان را میتوانید در ساختمان ها و شرکت های تجاری یا رستوران ها و هتل ها مشاهده کنید.

دیوار سبز به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم میشود که هر کدام از این سبکها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اگر بخواهیم مزایای اجرای دیوار سبز را برای شما بازگو کنیم میتوان به مواردی ماننده عایق صدا، عایق حرارت و گرما و سرما، تصفیه هوا، افزایش ایمنی ساختمان، نمای جدید و زیبا در ساختمان و… اشاره کرد. اجرای دیوار سبز با وجود زیبایی و مزایای بی نظیر خود دارای معایبی است که شما میتوانید با اجرای صحیح دیوار سبز و استفاده از بهترین متخصصان و متریال ها و ابزارها، آنها را به صفر برسانید.

اما معایب اجرای دیوار سبز را میتوان به نفوذ ریشه گیاهان در دیوار، آلرژِی افراد داخل ساختمان به گیاهان، سنگینی دیوار و احتمال نشست اشاره کرد، که اگر میخواهید تا با این مشکلات روبه رو نشوید میتوانید با مشاورین و متخصصین سایت سورن بام تماس بگیرید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر و کامل تر در رابطه با اجرای دیوار سبز و مراحل اجرای دیوار سبز هستید میتوانید با کلیک بر روی آدرس https://sorenbam.ir/اجرای-دیوار-سبز-تخصصی/ وارد صفحه اجرای دیوار سبز سایت سورن بام شوید.

قیمت ساختمان خود را افزایش دهید! | سرمایه گذاری در ساختمان خودتان؟!

روف گاردن و مزایا و معایب آن

یکی از معروف ترین و شیک ترین المان ها و عناصر در اجرای محوطه سازی را میتوان به روف گاردن اشاره کرد. روف گاردن یا بام سبز، یک فضای سرسبز و جذاب است که در سقف ساختمان ها اجرا میشود. هدف از طراحی و اجرای روف گاردن، ایجاد فضای جدید برای برگذاری دورهمی ها و مهمانی ها است، علاوه بر آن اجرای روف گاردن میتواند دارای هدف تجاری و سرمایه گذاری باشد و شما میتوانید پس از اجرای روف گاردن آن را به کافه و یا رستوران تبدیل کنید.

روف گاردن دارای مزایای و معایبی است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در حین اجرای روف گاردن از متريال ها و مهندسین متخصص استفاده نکنید، موجب میشود تا ساختمان شما دچار مشکلاتی سخت شود. البته در اجرای روف گاردن به نکاتی دیگر ماننده استفاده از گیاهان و گلهای مناسب پوشش گیاهی منطقه، استفاده از کفپوش مناسب، عایق بندی صحیح، استفاده از عناصر درست و بجا و… حتما باید توجه کنید.

مزایای اجرای روف گاردن

  • باغی کوچک و سرسبز در ساختمان شما
  • افزایش بهای ساختمان
  • نمای زیبا ساختمان
  • عایق حرارت و گرما
  • عایق صدا های مزاحم اطراف ساختمان
  • کسب درآمد و سرمایه گذاری
  • مقاوم سازی ساختمان
  • مکانی جدید و جذاب برای برگذاری جلسات و جشن ها

المان های مهم در اجرای روف گاردن

کفپوش در روف گاردن

شما میتوانید در اجرای روف گاردن خود از کفپوش های متفاوتی ماننده چوب ترمو، چمن مصنوعی، چمن طبیعی، قلوه سنگ، موزائیک و… استفاده کنید.

باغچه در روف گاردن

اگر به دنبال روف گاردن سنتی هستید، میتوانید بام خود را با باغچه ای کوچک زیبا کنید. داخل باغچه مدنظر خود میتوانید گیاهان و سبزیجات پرورش دهید و به بام خود جلوه ای زیبا و جذاب بدهید.

مبلمان در روف گاردن

برای استراحت و برگذاری مهمانی ها و دورهمی ها میتوانید از صندلی و مبلمان استفاده کنید. مبلمان یکی از پر استفاده ترین المان ها در روف گاردن است، البته این نکته را در نظر داشته باشید که حتما جنس مبلمان شما با فضای بیرون خانه سازگار باشد.

آلاچیق در روف گاردن

آلاچیق ها یکی از زیباترین و دلچسب ترین المان ها در اجرای روف گاردن است که در سبکهای متفاوت اجرا میشود. شما میتوانید با اجرای یک آلاچیق کوچک در بام خود از مبلمان و المان های دیگر خود در برابر باران و نور مستقیم خورشید محافظت کنید.

همچنین شما میتوانید از المان های دیگر ماننده استخر، آبنما، فلاورباکس، باربیکیو، نورپردازی، قلوه سنگ و… استفاده کنید و نمایی جذاب به ساختمان خود ببخشید. اگر به دنبال اطلاعات کامل تری راجب به المان های روف گاردن هستید یا به دنبال نکات مهم روف گاردن هستید میتوانید با کلیک بر روی آدرس https://sorenbam.ir/روف-گاردن-چیست-2/ وارد صفحه روف گاردن سایت سورن بام شوید.

انواع روف گاردن

روف گاردن گسترده

یکی از سبکهای ارزان و پرطرفدار در اجرای روف گاردن است. این سبک از روف گاردن را میتوانید در بام های کوچک اجرا کنید، اجرای روف گاردن گسترده به صورتی است که گیاهان استفاده شده در این سبک ریشه های کوتاهی با عمق 20 سانتی متر دارند و برای کاشت آماده هستند.

روف گاردن نیمه متمرکز

در این سبک از روف گاردن ها گیاهانی با ریشه 30 تا 1 متر استفاده میشود. اکثر گیاهانی که در روف گاردن نیمه متمرکز کاشته میشود بوته ای و دارویی میباشد.

روف گاردن متمرکز

در این سبک از روف گاردن ها که در بام های بزرگ و ساختمان های تجاری اجرا میشود از خاک حجیم تر با ارتفاع بیشتر استفاده میشود. در روف گاردن متمرکز فضایی برای پیاده روی و نیمکت برای نشستن و استراحت وجود دارد که برای استراحت و افزایش تمرکز افراد بسیار موثر است.

در اجرا روف گاردن از چه گیاهانی استفاده کنیم؟

باغبانی در روف گاردن بسیار مشابه باغبانی در بالای کوهی مرتفع است. در اجرای روف گاردن باید از گیاهانی که در برابر باد های شدید دوام بالایی دارند استفاده کنید.

اگر به دنبال اطلاعات کامل تری راجب به مراحل اجرای روف گاردن هستید یا میخواهید با مشاورین و متخصصان مجرب در اجرای روف گاردن به صورت رایگان ارتباط بر قرار کنید میتوانید با کلیک بر روی لینک https://sorenbam.ir/طراحی-و-اجرای-روف-گاردن/ وارد سایت سورن بام صفحه طراحی و اجرای روف گاردن شوید.

شرکت سورن بام

سورن بام برترین و محبوب ترین شرکت محوطه سازی در تهران و ایران است. برای ورود به سایت سورن بام میتوانید با مراجعه به مرورگر خود و سرچ کلمه sorenbam.ir وارد سایت سورن بام شوید. شرکت سورن بام با 9 سال سابقه کاری حرفه ای در حوزه محوطه سازی و اجرای دیوار سبز و روف گاردن آماده کمک رسانی و اجرای محوطه سازی ساختمان شما با کمترین قیمت است. برای ارتباط با مشاورین سورن بام میتوانید با شماره 09122155348 تماس بگیرید.