افراد مناسب مزوتراپی مو

سن مناسب مزوتراپی مو

داشتن موهای زیبا هم در زنان و هم در مردان اهمیت دارد و همه ما دوست داریم موهایی پرپشت و زیبا داشته باشیم. اما متاسفانه در بسیاری از موراد چنین نیست. ریزش مو به خصوص در مردان که به صورت ریزش مو با الگوی مردانه یا آلوپسی دیده میشود یک وضعیت شایع و آزار دهنده است که اکنون به لطف مزوتراپی، میتوان تا حدی جلوی آن را گرفت. در این مقاله از مرکز زیبایی شادمهر؛ ما به موضوع سن مناسب مزوتراپی مو خواهیم پرداخت و به شما توضیحات کاملی را خواهیم داد. ریزش مو در زنان الگوی متفاوتی دارد و کمتر از مردان شایع است. مزوتراپی مو هم در زنان و هم در مردان درمانی موثر برای ریزش مو محسوب می شود.

سن مناسب مزوتراپی مو؛ قبل از پرداختن به این موضوع، مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است. این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو و کاهش ریزش عمل می‌کند. در این فرایند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت رشد مو به حالت متعادل می‌رسد. مزوتراپی مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد را با سوزن های بسیار کوچکی زیر پوست میانی کف سر تزریق می کند.

روش مزوتراپی مو به کمک تزریق ویتامین ها و مواد مورد نیاز مو در پوست سر برای رشد و تغذیه مو انجام می‌شود. ترکیبات دارویی موجود در مزوتراپی باعث تقویت گردش خون در رگ‌ های خونی پوست سر و بهبود تغذیه و خون‌ رسانی بهتر به فولیکول‌های مو می‌شود. این تزریق را پزشک پس از معاینه و تشخیص علت ریزش مو انجام می دهد. سوزن شماره ۳۰ یا دستگاه مزوتراپی مجهز به سوزن برای این کار استفاده می شود. سپس ویتامین ها، مواد معدنی یا فیناستراید ها و مینوکسیدیل را به مقدار لازم با فاصله های ۱ سانتی متری از هم زیر پوست سر تزریق می کند.

افراد مناسب مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی  (Mesotherapy)درمانی غیر تهاجمی و ایمن برای تحریک پوست سر به بازسازی فولیکولهای مو و برگرداندن موهای از دست رفته و رویش مجدد آنها و همچنین جلوگیری از ریزش موی بیشتر است. در مزوتراپی مو، محلولی که حاوی ویتامین های مختلف، مواد معدنی، اسید نوکلئیک ها و اسید آمینه ها و همچنین کو آنزیمهاست، به نواحی مختلف پوست سر با سوزنهای مخصوصی، تزریق میشود. ترکیبات محلول بر اساس نیاز هر فرد، تنظیم می شود. این کار به تقویت فولیکولهای مو، بهبود گردش خون در سر و التیام پوست کمک می کند.

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟

ابتدا دکتر متخصص پوست، سر شما را بررسی میکند و نوع و علت ریزش موی شما را تعیین می نماید. سپس محلول مشخصی را برای درمان مزوتراپی شما تعیین می کند.  در جلسه مزوتراپی، مواد ترکیب شده و آماده تزریق می شوند. پوست سر نیز با بی حسی موضعی بی حس می شود تا در حین درمان راحت باشید. تعدادی میکرو تزریق با محلول آماده شده، انجام می شود. تزریق ها در لایه میانی پوست که مزودرم نام دارد، صورت  می گیرد.

سن مناسب مزوتراپی مو چه سنی است؟

سن خاصی برای مزوتراپی مو تعیین نشده است و محدودیت مشخصی برای آن وجود ندارد. به طور کلی این درمان برای افراد بالای 25 سال انجام می شود.

چه افرادی شرایط لازم برای مزوتراپی مو را دارند؟

افراد مناسب مزوتراپی مو کسانی هستند که در مراحل اولیه ریزش موی سر قرار دارند. این درمان به بهبود تراکم مو میکند اما ممکن است در رویش موی مجدد نواحی طاس، موثر نباشد.

در صورتی که به هر دلیلی طاس شده اید، درمان کاشت مو گزینه مناسب تری برای شما می باشد.

اگر به هر یک از ترکیبات محلول آلرژی دارید یا به هر دارویی اگر آلرژی دارید موضوع را به اطلاع پزشک برسانید.

چه ترکیباتی در مزوتراپی استفاده می شود؟

استیل تترا پپتید 3 و بیو کانین آ ترکیبات اصلی مورد استفاده در مزوتراپی هستند.

هزینه مزوتراپی چقدر است؟

در مقایسه با درمانهای مو، مزوتراپی درمان گران قیمتی نیست و نیازی هم به جراحی ندارد. مقدار هزینه ای که بابت این درمان می پردازدی بستگی به تخصص دکتر، مساحت پوستی که تحت درمان قرار میگیرد و موارد دیگر دارد.

فواید مزوتراپی مو چیست؟

  • سریع انجام میشود و نسبتا سریع نتیجه می بینید.
  • عوارض خاصی ندارد.
  • دوره نقاهت خاصی ندارد و هیچ زخم و برش ایجاد نمی کند.
  • بدون درد است.
  • نتیجه آن کاملا طبیعی است.

هر چند وقت یک بار می توانم مزوتراپی کنم؟

احتمالاً برای به دست آوردن اثر مطلوب به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. باید انتظار داشته باشید که بین ۳ تا ۱۵ بار به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا، هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار تزریق می کنید. اگر پوست شما شروع به بهبود کرد، درمان ها به مدت دو هفته یک بار یا یک بار در ماه انجام می شود.

مزوتراپی در چند جلسه انجام می‌شود؟

صادقانه بگوییم که تعداد جلسه معینی برای انجام مزوتراپی و رسیدن به نتیجه ایده آل وجود ندارد. شاید تعجب کنید اما باید بدانید که نتیجه دهی این روش کاملا به میزان آسیب دیدگی مو و پوست سر و همچنین عکس العمل بدن فرد به داروهای تزریق شده بستگی دارد. به طور کلی برای داشتن تأثیر مطلوب ناشی از مزوتراپی موی سر، احتمالاً به ۳ الی ۱۵ جلسه پی در پی و منظم احتیاج خواهد بود. به این منظور زیباجویان در ابتدا باید هر ۷ الی ۱۰ روز یک بار مزوتراپی را انجام دهند.

در این موارد اگر پوست سر و موها رو به بهبودی رفتند فاصله بین جلسات درمان، دو هفته یک بار یا یک بار در ماه خواهد شد. به طور کلی سلامت پوست سر، قدرت ریشه مو، حجم موها، سلامت مو، سن مناسب مزوتراپی مو و وضعیت کلی سلامت فرد تعیین کننده تعداد جلسات مزوتراپی است. مزوتراپیست با بررسی یک یه یک این عوامل تعداد جلسات را تعیین می‌کند.

آیا بعد از مزوتراپی می‌توان کاشت مو انجام داد؟

کوتاه پاسخ می‌دهیم بله! مزوتراپی مو یک روش مناسب برای بهبود وضعیت مو است و باعث سالم شدن آن می‌شود. با این حال مهم است که این روش توسط یک پزشک متخصص باتجربه و کارکشته انجام شود؛ زیرا فقط از این طریق است که افراد می‌توانند به اثرات و نتایج مطلوب حاصل از این متد دست پیدا کنند. با این حال گاهی اوقات شدت آسیب به موها و پوست سر به قدری زیاد است که حتی جلسات پی در پی مزوتراپی نیز توانایی بهبود چشمگیر آن را ندارند. در این شرایط افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیت و یا خطری برای کاشت موی طبیعی اقدام کنند.

مزوتراپی می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مکمل قبل از کاشت مو یا بعد از آن مورد استفاده قرار بگیرد و برای تعیین زمان کاشت مو بعد از مزوتراپی باید مزوتراپیست زمان معین را تعیین کند. بعد از سپری شدن دوران نقاهت به صورت کامل می‌توان کاشت مو را انجام داد. همچنین این افراد در صورت داشتن بانک موی مناسب، می‌توانند از بین متدهای موجود کاشت مو مانند روش های sut، fut و fit با نظر و صلاحدید پزشک خود یکی را انتخاب نمایند و پس از گذراندن دوراه نقاهت، نتایج خارق العاده و دائمی آن را مشاهده کنند.

آیا می توانم بعد از مزوتراپی دوش بگیرم؟

مراقبت های بعد از مزوتراپی: حداقل تا ۸ ساعت پس از درمان مزوتراپی از شستشو یا دوش گرفتن خودداری کنید. تا ۴۸ ساعت پس از درمان از حمام آب گرم استفاده نکنید. پس از دوره ۴۸ ساعته، برای هفته اول حمام مجاز است اما به ۱۵ دقیقه محدود می شود (که به هر گونه کبودی که ممکن است رخ داده باشد کمک می کند).

چه کسانی برای مزوتراپی مناسب نیستند؟

کسانی که باردار هستند، از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، مشکلات قلبی دارند یا برای دیابت، سرطان یا سایر مسائل مهم سلامتی تحت درمان هستند، کاندیدای مزوتراپی مناسبی نیستند. بیماران ممکن است بعد از یک جلسه متوجه نتایج شوند، اگرچه اکثر آنها برای ۵-۱۵ جلسه مراجعه می کنند.