استان ها

امام جمعه بندر ماهشهر: بحث اشتغال جوانان نباید درگیر مسائل سیاسی شود

امام جمعه بندر ماهشهر: بحث اشتغال جوانان نباید درگیر مسائل سیاسی شود

به گزارش خبرگزاری تیتر نیوز حجت‌الاسلام کاظم سلامت نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با اشاره به مشکل اشتغال جوانان بیان داشت: ما در دفتر امام جمعه، آسیب‌های اجتماعی بیکاری یا اخراج از کار را دنبال می‌کنیم و مثلا باید پول ترک اعتیاد جوانی را تامین کنیم که دو سال پیش از کار اخراج شده است.

وی ادامه داد: تمامی مسئولان صنعت اعم از سازمانی و دولتی، هلدینگ‌ها، شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی و اداره کل بنادر و دریانوردی باید نسبت به اشتغال جوانان منطقه نگاه ویژه داشته باشند.

سلامت نژاد خاطرنشان کرد: نمی‌شود که شرکت‌ها در این منطقه مستقر باشند و توجه آن‌ها به مسئله اشتغال جوانان “حداقلی” باشد. فرماندار، نماینده مجلس و مسئولان شهرستان ورود جدی به بحث بومی‌گزینی داشته باشند.

امام جمعه بندر ماهشهر با اشاره به فرارسیدن ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی گفت: اگر مقاومت و صبر شهدا، جانبازان و آزادگان نبود، اکنون امنیت و استقلال در کشور ما وجود نداشت و باید دفاع مقدس را به جوانان معرفی کنیم.

وی افزود: با توجه به آمار بسیار بالای رزمندگان بندر ماهشهر، اقدامات محتوایی ویژه‌ای در خصوص دفاع مقدس در شهرستان باید انجام شود.

سلامت نژاد با تبریک فرارسیدن ۲۷ شهریور، روز شعر و ادب فارسی اظهار داشت: شعر باید در خدمت شعائر و ارزش‌ها باشد تا رنگ و بوی الهی بگیرد و خداوند به شاعری که در مسیر دین، ارزش‌ها و انقلاب هنرنمایی می‌کند، قطعا برکت خواهد داد.

امام جمعه بندر ماهشهر با انتقاد نسبت عادی سازی مسئله بی‌حجابی و کم‌حجابی متذکر شد: همه ما نسبت به بی‌حجابی و کم‌حجابی مسئول هستیم و نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش بکنیم و از مسئولان درخواست داریم که با ابلاغ و نظارت بر قانون و شرع، نسبت به رعایت حجاب در مراکز، ادارات و سازمان‌ها “اولا” همت بگمارند و ثمره خون شهدا را با کوتاهی در این موضوع پایمال نکنند.

وی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: مظهر و نشانه اسما خداوند، اهل بیت عصمت و طهارت هستند؛ وقتی شیعیان برای عرض ارادت به حرم مطهر ائمه اطهار می‌روند، امامان را راه و وسیله‌ای برای رسیدن به خدا می‌دانند و مقصود آن‌ها خداوند متعال است.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در پایان متذکر شد: یکی از مصادیق مهم وفای به عهد به ائمه، زیارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و شیعیان باید در برنامه سالیانه خود، زیارت اهل بیت(ع) را قرار دهند.