اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

آموزش تصویری ساخت گیف در فتوشاپ با 10 کلیک

ساخت گیف در فتوشاپ به شما امکان می‌دهد تصاویر متحرک را بسازید. یک فایل GIF شامل ترکیبی از تصاویر است که به صورت متوالی نمایش داده می‌شود و نتیجه نهایی یک تصویر متحرک را به شما می‌دهد. در زیر به توضیح نحوه ساخت گیف در فتوشاپ وو کاربردهای اصلی ساخت گیف در فتوشاپ می‌پردازیم.

قبل از شروع صحبتمان باید به این نکته اشاره کنم که برای ایجاد تصاویر جذاب و زیبا، اعمال تغییرات بینظیر و ساخت گیف در فتوشاپ باید به این نرم افزار و ابزارهای آن تسلط کافی داشته باشید. به همین جهت نیازمند دوره‌ای هستید که بطور کامل و جامع این نرم افزار را آموزش دهد. پیشنهاد ما دوره آموزش فتوشاپ دانشجویار است. مزیت دوره آموزش فتوشاپ دانشجویار این است که بعد از یادگیری و آموزش کار با فتوشاپ بهمراه مباحث اصلی و تخصصی، می‌توانید به بازارکار وارد شوید و با ایجاد نمونه‌کارهای حرفه‌ای، خود را به عنوان یک گرافیست حرفه‌ای به بازارکار معرفی کنید. جهت دسترسی به این دوره و مشاهده سرفصل‌ها از طریق لینک قرار داده شده اقدام کنید.

آموزش تصویری ساخت گیف در فتوشاپ با 10 کلیک

ساخت گیف در فتوشاپ

  1. ابتدا، تصاویر موردنظر خود را که قصد دارید به گیف تبدیل کنید، را باز کنید در فتوشاپ.
  2. در صورت نیاز، تصاویر را ویرایش کنید تا به شکل موردنظرتان برسند. می‌توانید از ابزارهای مختلف فتوشاپ برای تغییرات و ویرایش‌های لازم استفاده کنید.
  3. برای ایجاد فایل گیف جدید، روی “File” در منوی فتوشاپ کلیک کنید و سپس بر روی “New” کلیک کنید.
  4. در پنجره‌ای که باز می‌شود، اندازه و ابعاد موردنظرتان برای گیف را تعیین کنید.
  5. تصویر موردنظرتان را به فایل گیف جدید انتقال دهید. برای این کار، می‌توانید تصاویر را از پنجره “Layers” به فایل گیف بکشید و رها کنید.یا بر روی لایه عکس کلیک راست وDuplicate Layers را انتخاب کنید.
  6. حال از منوی ویندوز Timeline را انتخاب کرده.

آموزش تصویری ساخت گیف در فتوشاپ با 10 کلیک

  1. سپس در بخش “Timeline” در فتوشاپ، روی دکمه‌ی “Create Frame Animation” کلیک نمایید.

آموزش تصویری ساخت گیف در فتوشاپ با 10 کلیک

  1. در بخش “Timeline”، یک فریم ایجاد شده است. برای اضافه کردن تصاویر به فریم‌ها، می‌توانید روی دکمه Duplicate selected frame کلیک کرده

آموزش تصویری ساخت گیف در فتوشاپ با 10 کلیک

  1. در بخش “Timeline” می‌توانید زمان نمایش هر فریم را تنظیم کنید. برای این کار، روی زمان نمایش فریم (مانند 0.1 ثانیه) کلیک کنید و مقدار زمان موردنظرتان را وارد کنید.

آموزش تصویری ساخت گیف در فتوشاپ با 10 کلیک

  1. برای پیش‌نمایش گیف خود، روی دکمه “Play” در بخش “Timeline” کلیک کنید و مطمئن شوید که تمام تصاویر به درستی نمایش داده می‌شوند.

آموزش تصویری ساخت گیف در فتوشاپ با 10 کلیک

  1. برای ذخیره گیف، روی “File” در منوی فتوشاپ کلیک کنید و سپس بر روی “Export” یا “Save for Web” کلیک کنید.
  2. در پنجره‌ای که باز می‌شود، فرمت “GIF” را انتخاب کنید.

می‌توانید تنظیمات مربوط به ساخت گیف در فتوشاپ را تغییر دهید، مانند تعداد بار تکرار گیف و کیفیت تصویر. همچنین، می‌توانید نام و محل ذخیره شدن فایل را تعیین کنید.و پس از تنظیمات موردنظر، روی دکمه “Save” کلیک کنید و فایل گیف شما ذخیره خواهد شد.

کاربرد های ساخت گیف در فتوشاپ

از کاربردهای ساخت گیف در فتوشاپ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایجاد تصاویر متحرک: با استفاده از فتوشاپ، می‌توانید تصاویر متحرکی بسازید که به صورت خودکار تکرار می‌شوند. این کاربرد برای ایجاد آنیمیشن‌ها، تبلیغات متحرک و جذابیت بیشتر در صفحات وب بسیار مفید است.
  2. ایجاد تصاویر فانتزی: با استفاده از قابلیت‌های مختلف فتوشاپ مانند لایه‌ها، ابزارهای رنگ، فیلترها و جلوه‌های ویژه، می‌توانید تصاویر متحرکی با جذابیت و خلاقیت فراوان ایجاد کنید. این کاربرد برای هنرمندان و طراحان گرافیک بسیار جالب است.
  3. ایجاد آموزش‌های کوتاه و آسان: با ساخت گیف، می‌توانید آموزش‌های کوتاه و آسان را برای نمایش فعالیت‌ها و روش‌های خاص در برنامه‌ها و نرم‌افزارها ایجاد کنید. این کاربرد برای آموزش آنلاین و اشتراک‌گذاری محتوا بسیار مفید است.
  4. ایجاد تصاویر طنزآمیز: با استفاده از تصاویر متحرک، می‌توانید تصاویر طنزآمیز و خنده‌داری ایجاد کنید. این کاربرد برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بسیار محبوب است.

ساخت گیف در فتوشاپ یک فرایند ساده و بسیار کاربردی است. که در این مقاله با روش ساخت آن در فتوشاپ آشنا شدید حال میتوانید با استفاده از آن تصاویر متحرک و جذابی را ایجاد نمایید