اخبار کسب و کارعمومی

مقایسه ژل با دیگر شوینده های ماشین ظرفشویی

مقایسه ۱۱ تفاوت قرص و ژل ماشین ظرفشویی + معایب و مزایای آن ها

تفاوت‌های قرص و ژل ماشین ظرفشویی چیست؟ در هنگام انتخاب شوینده، بین قرص و ژل ظرفشویی کدامیک را انتخاب کنیم؟ قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی چه مزایا و معایبی دارند؟ در این مقاله به بررسی مقایسه قرص و ژل ماشین ظرفشویی آسیمن می‌پردازیم و تفاوت‌های آنها را به شما خواهیم گفت.

مقایسه ژل با دیگر شوینده های ماشین ظرفشویی

مقایسه قرص و ژل ماشین ظرفشویی

در بین شوینده‌های ظروف و مخصوص ماشین ظرفشویی، انواع قرص، پودر و ژل ماشین ظرفشویی وجود دارند که هم از لحاظ قیمت و هم از نظر میزان پاک کنندگی با هم فرق دارند. از طرفی، برخی از آنها قدرت لکه‌بری و چربی زدایی بیشتری دارند یا بیشتر با محیط زیست سازگار هستند. در ادامه به مقایسه قرص و ژل ماشین ظرفشویی می‌پردازیم.

ویژگی‌های قرص ماشین ظرفشویی

برای انتخاب و مقایسه بین قرص و ژل ماشین ظرفشویی ابتدا باید با ویژگی‌های هر یکی از این شوینده‌ها آشنا شوید. ابتدا ویژگی‌های قرص ماشین ظرفشویی را بررسی خواهیم کرد.

۱- راحتی در استفاده

برای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، برخلاف پودر ماشین ظرفشویی، دیگر نیازی به حل کردن آن در آب نیست. در ماشین‌های ظرفشویی، محفظه‌هایی برای قرار دادن قرص ماشین ظرفشویی تعبیه شده است که به راحتی می‌توان قرص را در آن قرار داد و ماشین را روشن کرد تا تمیزی ظرف‌ها انجام شود.

۲- قرص ماشین ظرفشویی؛ قوی در چربی زدایی

قرص‌های ماشین ظرفشویی، از بهترین شوینده‌ها برای از بین بردن چربی‌های غلیظ و سنگین روی ظروف هستند. با استفاده از آنها دیگر نیازی به نگرانی بابت ماندن چربی‌ها روی ظروف نخواهید داشت.

۳- قیمت بالاتر

قرص‌های ماشین ظرفشویی نسبت به پودر ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی گران‌تر هستند و نمی‌توان از آن‌ها در چندین چرخه ماشین ظرفشویی استفاده کرد.

۴- طولانی تر بودن زمان شست و شو

در هنگام استفاده بین قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی این نکته را در نظر داشته باشید که، قرص‌های ماشین ظرفشویی نسبت به ژل برای شست‌وشو نیاز به زمان بیشتری دارند تا رسوبات از بین بروند. همچنین زمان حل شدن آنها در آب بالاتر است.

۵- قرص ماشین ظرفشویی تنوع بیشتری دارد

قرص‌های ماشین ظرفشویی دارای فناوری جدیدتری نسبت به ژل‌ها و پودرهای ظرفشویی هستند. به همین دلیل بهترین تولید کنندگان شوینده در دنیا انواع قرص‌های ماشین ظرفشویی را با رایحه‌های مختلف برای ماشین ظرفشویی تولید کرده‌اند و تنوع آنها بیشتر از ژل ماشین ظرفشویی است. البته قرص ماشین ظرفشویی کاربردهای دیگری هم در خانه‌داری دارد. سایر را در خانه‌داری می‌دانید؟ برای تهیه برندهای مختلف قرص ماشین ظرفشویی با قیمت‌های به صرفه و بالاترین کیفیت، می‌توانید انواع را به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

ویژگی‌های ژل ماشین ظرفشویی

انتخاب بعدی بین قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی، ژل ماشین است که استفاده از آن، مزایای زیادی دارد. این موضوع به خاطر فرمولاسیونی است که برای تهیه‌ آنها به کار می‌رود.

۱- محافظت از ظروف

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ژل‌های ماشین ظرفشویی این است که فرمولاسیون آنها بر پایه آب است. این مزیت مهم باعث می‌شود ظرف‌ها در حین شست‌وشو دچار سایش نشوند و روی آنها خط و خش ناشی از پودر یا قرص به جا نماند. همچنین رنگ ظروف ماندگارتر خواهد بود.

۲- شست و شوی سریع‌تر با ژل ماشین ظرفشویی

از ژل ظرفشویی برای شستشوی سریع و برای تمیز کردن ظروف حساس به آنزیم‌ها می‌توان استفاده کرد. همچنین این ژل‌ها برای جلوگیری از تیره شدن یا خراشیدگی یا زمانی که ماشین ظرفشویی کاملاً پر نشده است، مناسب هستند. از آن‌جا که ژل‌ها به سرعت در آب حل می‌شود، زمان شست‌وشو با ژل نسبت به قرص ظرفشویی، کمتر است.

۳- امکان اضافه کردن شوینده به ژل ماشین ظرفشویی

اگر در زمان استفاده از ژل ماشین ظرفشویی احساس کردید که ظرف‌ها هنوز به خوبی شسته نشده‌اند، می‌توانید در هر مرحله از شست‌وشوی ظروف، مقداری مایع یا ژل را به ماشین ظرفشویی اضافه کنید تا خیالتان بابت تمیزی ظرف‌ها راحت باشد.

۴- انحلال پذیری راحت‌تر

در مقایسه بین قرص و ژل ماشین ظرفشویی، یکی دیگر مزایای استفاده از ژل، حل شدن راحت‌تر آن در آب است. این ژل‌ها چون خودشان هم بر پایه آب تهیه شده‌اند، خاصیت انحلال پذیری بالاتری دارند.

۵- مقرون به صرفه بودن ژل ماشین ظرفشویی

از نظر قیمتی بین قرص و ژل ماشین ظرفشویی، ژل‌ها قیمت نسبتا کمتری نسبت به قرص‌ها دارند. البته که محدوده قیمتی هر دو این شوینده‌ها می‌تواند متفاوت باشد. اما معمولا اگر به دنبال گزینه ارزان‌تر بین قرص و ژل ماشین ظرفشویی هستید، ژل گزینه ارزان‌تری به حساب می‌آید.

۶- امکان استفاده از جلادهنده

جلادهنده‌های ظروف باعث می‌شوند ظرف‌ها شفافیت بیشتری بعد از شست‌وشو داشته باشند. معمولا این جلادهنده‌ها علاوه بر ژل‌های ماشین ظرفشویی اضافه می‌شوند.

مزایا و معایب استفاده از قرص و ژل ماشین ظرفشویی

بعد از بررسی ویژگی‌های قرص و ژل ماشین ظرفشویی، مقایسه بین آنها و بررسی مزایا و معایب استفاده از قرص و ژل ماشین ظرفشویی آسان‌تر خواهد شد. هر یک از آنها را که بنا به سلیقه و بودجه‌ای که برای خرید شوینده ماشین ظرفشویی در نظر گرفته‌اید، نقاط مثبت و منفی دارند که آنها را بررسی خواهیم کرد.

*برندهای تولیدکننده ژل ماشین ظرفشویی در بازار محدود هستند و برای انتخاب آنها، گزینه‌های کمتری نسبت به قرص ماشین ظرفشویی پیش رویتان خواهید داشت.

*قیمت قرص‌های ماشین ظرفشویی نسبت به انواع ژل ماشین ظرفشویی بالاتر است ولی قدرت پاک‌کنندگی بیشتری دارند و بهتر چربی‌ها را از روی ظروف پاک می‌کنند.

*ژل‌های ماشین ظرفشویی نسبت به قرص‌ها، راحت‌تر و زودتر در آب حل می‌شوند. اما در صورتی‌ که به خوبی حل نشده باشند، یک لایه از شوینده روی ظروف تشکیل می‌شود.

*بین قرص و ژل ماشین ظرفشویی، قرص‌ها مقدار تعیین شده و ثابتی دارند و کافی است یکی از آنها را در محفظه ماشین ظرفشویی قرار دهید و شروع به شست و شوی ظروف کنید. در حالی که در مورد ژل‌ ماشین ظرفشویی، معیار ثابتی وجود ندارد و ممکن است آنها را کمتر با بیشتر از میران لازم استفاده کنید. کمتر استفاده کردن از ژل ماشین ظرفشویی باعث تمیز نشدن ظروف و بیشتر استفاده کردن آنها باعث زودتر تمام شدن و ماندن رد شوینده روی آنها خواهد شد.

*ژل‌های ماشین ظرفشویی را می توان برای شست‌وشوی سریع استفاده کرد، اما قرص‌ها به زمان بیشتری برای حل شدن در آب نیاز دارند و مدت زمان شست‌وشو یا چرخه شستشوی با قرص بیشتر و طولانی‌تر خواهد بود.

* اکثر برند‌های ماشین ظرفشویی، محفظه‌ای برای قرار دادن قرص دارند، اما ماشین ظرفشویی‌های اندکی هستند که جایی برای ژل ماشین ظرفشویی داشته باشند. بنابراین بین قرص و ژل ماشین ظرفشویی، قرص‌ها با انواع ماشین‌های ظرفشویی سازگار هستند و محدودیت استفاده ندارند. اما ژل‌ها را تنها می‌توان در برخی از ماشین‌های ظرفشویی استفاده کرد.

سوالات متداول

ژل ماشین ظرفشویی بهتره یا قرص؟

از نظر قدرت شست و شو، قرص‌ها گزینه‌های بهتری برای تمیز کردن چربی‌های غلیظ و سنگین روی ظروف هستند. اما اگر ظرف‌هایتان زیاد کثیف نیستند یا می‌خواهید ظرف‌ها در زمان کمتری شسته شوند، می‌توانید از ژل به جای قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

ژل ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

پشت درب ماشین ظرفشویی، در قسمت درونی آن فضایی برای قرار دادن مواد شوینده تعبیه شده است. خود این فضا به دو قسمت مختلف تقسیم شده است، قسمت اول به شکل دایره بوده و محل ریختن جلا دهنده است. قسمت دوم که به شکل یک مربع پوشیده بوده، محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی است.

هر قرص ماشین ظرفشویی برای چند بار است؟

در اصل هر کدام از قرص‌های ماشین ظرفشویی برای یک بار استفاده به کار می‌روند ولی برخی افراد در صورتی که میزان ظرف‌هایشان کم باشد یا اگر ظرف‌ها خیلی کثیف نباشند، آن را نصف کرده و بعد به ماشین ظرفشویی اضافه کرد.

قیمت ژل ماشین ظرفشویی بیشتر است یا قرص؟

قرص‌های ماشین ظرفشویی نسبت به ژل‌های آن هم تنوع و هم قیمت بالاتری دارند. اما از لحاظ شست‌وشوی اصولی و تمیز، قرص‌ها خاصیت چربی‌زدایی بیشتری دارند.