اجتماعیاخبار کسب و کار

نکات ضروری قبل از استخدام پرستار کودک

نکات مهم جهت استخدام پرستار شبانه روزی کودک

مراقبت و نگهداری از کودک کار سخت و پیچیده ای نیست به شرط آن که به فرد حرفه ای سپرده شود. به همین منظور استخدام پرستار کودک در منزل به خانواده هایی که پدر و مادر شاغل هستند یا به دلایل دیگر امکان مراقبت تمام وقت از فرزندان و عزیزان خود ندارند توصیه می شود. در حقیقت با اینکه گزینه های زیادی برای افرادی که به دنبال مراقب تمام وقت هستند، وجود دارد اما گزینش بهترین و مناسبت ترین آن ها می تواند گیج کننده باشد. در این مطلب اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم در مورد اینکه پرستار چه کسی است، چگونه به خانواده ها کمک می کند و چه سوالات و مواردی را باید در نظر گرفت؟

نکات ضروری قبل از استخدام پرستار کودک

پرستار شبانه روزی کودک چه کسی است؟

به طور کل به شخصی که از طرف پدر، مادر یا سرپرست کودک برای مراقبت او استخدام می شود پرستار کودک گفته می شود. چنانچه این شخص به طور شبانه روزی و تمام وقت این وظیفه را به عهده بگیرد، پرستار شبانه روزی کودک خطاب می گردد. توجه داشته باشید فردی که برای این وظیفه مهم استخدام می شود متخصص بوده و تجربه کافی را داشته باشد. در ادامه به سوالات مهمی که می بایست از فرد مورد نظر پرسیده شود اشاره شده است.

وظیفه پرستار کودک چیست؟

به طور معمول پرستار کودک برنامه ریزی فعالیت های مختلف کودکان را بر عهده دارد. برای نمونه: بازی با کودکان ، کلاس های ورزشی، کارهای هنری و … . در صورت تمایل شخص و پرداخت هزینه اضافی بعضی افراد مسئولیت های دیگری را بر عهده می گیرند مثل پخت و پز، خانه داری ، رفت و برگشت کودک به مدرسه و … .

هرچند مهم تر از هرچیز پرستار کودک مسئولیت ایمنی و رفاه کودکان را برعهده دارد.

پرستار کودک چه مدت کار می کند؟

بیشتر مشاغل مربوط به کودکان پاره وقت است مثلا هرروز بعد از مدرسه یا آخر هفته ها و مناسب های خاص که هزینه آن به صورت ساعتی محاسبه می شود. در این بین برخی خانواده ها تمایل دارند پرستار شبانه روزی کودک استخدام کنند. بخصوص خانواده هایی که به تازگی صاحب نوزاد شده اند و فرزندشان به مراقبت تمام وقت نیاز دارد.

هزینه پرستار شبانه روزی کودک چقدر است؟

هزینه نگهداری از کودکان با توجه به تخصص پرستار کودک و ساعات و روزهای مراقبت او از کودک یا کودکان متفاوت است. حتی هزینه نگهداری از شهر به شهری دیگر تمایز دارد. به همین دلیل کارشناسان ما در مرکز خدمات پرستاری همپای سلامت با توجه به موقعیت و شرایط شما بهترین پیشنهاد را ارائه خواهند داد.

چه سوالاتی بهتر است از پرستار کودک پرسیده شود؟

انجمن متخصصان مراقبت از نوزادان در آمریکا از والدین می خواهد که پرستاری را که استخدام می کنند، گواهینامه های معتبر را داشته باشد و در مورد نحوه خواباندن، شیردهی و تغذیه نوزادان و همچنین مراقبت از چند قلوها و نوزادان نارس اطلاعات و تجربه کافی داشته باشد.

سوالاتی که لازم است از پرستار پرسیده شود:

آموزش و تعلیم

  • با چندخانواده کار کرده اید؟
  • آیا می توانید خانواده ها را به عنوان مرجع معرفی کنید؟
  • در زمینه CPR و کمک های اولیه آموزش دیده اید؟
  • آِیا اصول نگهداری از کودکان و نوزادان را می دانید؟

سوالات بهداشتی

  • آیا واکسن کووید ۱۹ تزریق کرده اید؟ اگر نه آیا قصد تزریق آن را دارید؟
  • آیا واکسن آنفولانزا می زنید؟
  • آیا بیماری خاصی دارید؟

سبک مراقبت

  • چگونه از تصمیمات من در مورد تغذیه کودک حمایت می کنید؟
  • هنگامی که کودک گریه می کند یا آرام نمی گیرد، چگونه او را کنترل می کنید؟
  • به نظر شما چه چیزی شما را به یک پرستار بچه عالی تبدیل می کند؟
  • برنامه شما برای تشویق کودک به خوابیدن چیست؟
  • تجربه شما از خواباندن کودک چیست؟ برای خانواده ها بسیار مهم است که کودک برنامه روتین خواب مناسبی داشته باشد.

سوالات عمومی

  • آیا قبول می کنید که کارهای روزانه خانه را انجام دهید؟
  • آیا حاضرید کارهای سبک خانه را انجام دهید؟ (به طور کلی کارهای روزانه خانه در حیطه وظایف پرستار نیست، در صورت تمایل دو طرف به وظایف پرستار اضافه می شود.)
  • آیا شما کار روزانه دارید؟ (بعضی خانواده ها به پرستاری نیاز دارند که هنگام شب از کودک مراقبت کند این در مورد پرستاری از نوزاد شایع است. برای آن ها مهم است، پرستار کودک شغل روزانه نداشته باشید تا از کیفیت مراقبت کاسته نشود.)
  • آیا به دنبال کار بلند مدت هستید؟
  • حقوق شما چقدر است؟
  • چگونه دوست دارید به شما پرداخت شود؟

چند مورد دیگر و مهم

  • آیا شما سابقه کیفری دارید؟ ( گواهی عدم سوءپیشینه ملاحظه شود.)

پیش از استخدام پرستار و مراقب کودک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای استخدام پرستار کودک در نظر داشته باشید که نه تنها آن پرستار باید از نظر شما مناسب به نظر برسد، بلکه باید دوره های مخصوص مرتبط به پرستاری از کودک را نیز گذرانده باشد. شما باید بدانید که پرستار تجربه کافی برای مراقبت و نگهداری از کودک دلبند شما دارد یا خیر؟ هر چه سوابق کاری و تجربه او بیشتر یاشد توانایی او در حوزه مراقبت از کودک شما بیشتر است. در ادامه مقاله به نکات بیشتری در این خصوص اشاره می‌کنیم:

تحصیلات و آموزش یک پرستار کودک خوب

اطمینان حاصل کنید که پرستار دارای تحصیلات و آموزش مناسب در زمینه مراقبت از کودک در منزل باشد. آموزش‌های مرتبط با رشته پرستاری، گواهی‌ها و دوره‌های آموزشی که پرستار طی کرده است، نشان دهنده تخصص و آمادگی او است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات مراقبت از کودک در منزل کلیک کنید.

مهارت‌های عملی پرستار کودک

ارزیابی کنید که آیا پرستار توانایی انجام وظایف عملی مربوط به مراقبت از کودکان را دارد. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های مراقبتی مثل تغذیه، بهداشت شخصی، تعویض پوشک و مدیریت اضطراب و استرس کودکان است.

تعامل و ارتباط

مطمئن شوید که پرستار توانایی برقراری ارتباط موثر با کودکان و خانواده‌ را دارد. مهارت‌های ارتباطی، صبوری و قدرت درک و پاسخ به نیازهای کودکان و خانواده‌ها نشانگر کیفیت رابطه او با کودک است.

انعطاف ‌پذیری و توانایی مدیریت وضعیت اضطراری

اطمینان حاصل کنید که پرستار قادر است در مواقع اضطراری و وضعیت‌های ناگهانی به خوبی عمل کند. توانایی مدیریت وضعیت‌های اضطراری مانند حوادث، بیماری‌ها و آسیب‌های ناگهانی و پاسخ درست به خواسته‌ها و نیازهای کودک یکی از ضروری ترین مهارت‌های یک پرستار خوب است.

قدرت تحمل و صبر

این نکته یکی از نکات استخدام پرستار کودک است. مراقبت از کودکان ممکن است به همراه مواجهه با رفتارها و خلق و خوی مختلفی برای پرستار باشد. از پرستار بپرسید که چگونه با چالش‌ها و رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی کودکان کنار می‌آید و آیا تحمل و صبر لازم را دارد یا خیر.

بررسی مراجعه ‌ها و توصیه‌ نامه ‌ها

اطلاعاتی درباره تجربه پیشین پرستار و بازخورد مثبت از سوابق کاری او می‌تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند. بررسی مراجعه‌ها و توصیه ‌نامه‌هایی که پرستار دریافت کرده است، به شما ایده‌ای از کیفیت کار او خواهد داد.

تطبیق فرهنگی

یکی از نکات استخدام پرستار کودک تطابق فرهنگی پرستار با خانواده است. مهم است که پرستار با فرهنگ خانواده شما تطبیق داشته باشد. احترام به فرهنگ و مقدسات خانواده شما و هماهنگی با آنها حائز اهمیت است. هماهنگی و شیوه ارتباطی بین پرستار و شما نیز جز نکات استخدام پرستار کودک است و بسیار مهم است. قبل از استخدام پرستار کودک، صحبت‌هایی با او داشته باشید تا مطمئن شوید که شیوه کار و ارتباط او با شما و خانواده‌تان متناسب است.

سخن آخر

هنگام استخدام پرستار شبانه روزی کودک علاوه بر نکات ذکر شده و برخورد اولیه فرد به حس خود اعتماد کنید. بسیار مهم است قبل از استخدام دائمی پرستار، فرد متقاضی را چند روز تا چند هفته به طور آزمایشی با حقوق استخدام کنید. این به شما کمک می کند مسائل پیش آمده را بهتر مدیریت کنید.