اجتماعیاخبار کسب و کار

چگونه یک وکیل خوب برای طلاق در شهر اراک پیدا کنم؟

داشتن وکیل خوب و یک مشاور حقوقی باتجربه و ماهر برای طلاق در طول جریان یک پرونده حقوقی به خصوص دعاوی خانواده و طلاق با توجه به اینکه در حصول نتیجه به نفع شما قطعاً تاثیر مثبت خواهد گذاشت، از شدت آلام و اثرات سوء آن خواهد کاست.  داشتن وکیل خوب طلاق به کمی توجه و دقت و آگاهی و شناخت و البته کمی هم شانس نیاز دارد. در ادامه تلاش شده تا نکات کلیدی و مهم انتخاب یک وکیل خوب و ماهر برای دعاوی خانواده و طلاق به اطلاع مخاطبان گرامی برسد.

در ادامه تلاش شده است به مهم ترین روش های پیدا کردن و شناخت وکیل خوب برای دعاوی خانواده و طلاق اشاره شود. به طور اجمالی علاوه بر پرس و جو از دوستان و کسانی که تجربه مشابه دادرند شاید بتواند گفت جستجو در گوگل و مطالعه یادداشت ها و مطالب و دستنوشته های یک وکیل راه خوب و قابل اطمینانی برای شناخت میزان تبحر، نکته سنجی و مهارت آن وکیل برای طلاق و دعاوی خانواده باشد. در این راستا می توانید به مطلب بهترین وکیل طلاق در اراک مراجعه کنید.

چگونه یک وکیل خوب برای طلاق در شهر اراک پیدا کنم؟

وکیل طلاق کیست؟

منظور از وکالت، قراردادیست که به موجب آن فردی فرد دیگری را برای انجام یک کار خاص نایب خود می‌کند. وکیل طلاق نیز از این قاعده مستثنی نیست. خانواده‌ها از وکیل طلاق برای امورات خانوادگی خود همچون طلاق، نفقه، حضانت، مهریه و .. کمک می‌گیرند زیرا یک وکیل طلاق خوب دارای پروانه وکالت بوده و قادرند به صورت تخصصی در دعاوی خانوادگی به نیابت از موکلشان در دادگاه حضور یابند و از حقش دفاع کنند.

وظیفه‌ وکیل طلاق چیست؟

افراد جامعه برای حل کردن مشکلات خانوادگی خود به وکلای خانوادگی مراجعه می‌کنند. وکیل طلاق وکیلی ست که در حل شدن پرونده‌ی طلاق به موکل خود کمک می‌کند و کارهای قانونی لازم را با توجه به تبصره ها و قوانین حاکم در کشور اجرایی می‌کند. با کمک یک وکیل درجه یک میتوان سریعتر و راحت‌تر در پرونده‌تان موفق شوید. به طور معمول، وکیل طلاق، علاوه بر پیگیری پرونده طلاق موکل، می تواند سایر مسائل نظیر حقوق مالی موکل یا حضانت فرزندان را نیز پیگیری کند.

در چه شرایطی زن میتواند دادخواست طلاق دهد و از وکیل طلاق طلب کمک کند؟

  • زمانی که زن مورد آزار و کتک مرد قرار بگیرد
  • زمانی که مرد بیش از ۶ ماه به زن نفقه نپردازد
  • اگر مرد از اعمال زنانشویی با همسرش امتناع ورزد
  • اگر مرد دچار اعتیاد شدید باشد
  • زمانی که مرد بیماری لاعلاج داشته باشد
  • اگر مرد خانه را به مدت طولانی ترک کند
  • و ..

ویژگی های یک وکیل طلاق مناسب

وکیل طلاق باید ویژگی‌های مختلفی اعم از خصوصیات اخلاقی و حرفه‌ای داشته باشد تا با تلاش و ممارست قابل قبول بتواند روند پرونده را در پیش بگیرد. برخی از ویژگی های یک وکیل طلاق خوب عبارت است از :

تخصص

این ویژگی وجه بسیار مهمی در یک وکیل طلاق است و علیرغم اینکه پرونده طلاق به نظر ساده می‌رسد ولی ممکن است بدون آشنایی با قوانین و مقررات سال‌ها طول انجامد. یک وکیل طلاق متخصص، وکیلی است که تسلط زیادی بر قوانین و مقررات طلاق و خانواده دارد و به صورت مداوم آخرین تغییرات و تحولات قوانین، آئین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها، آراء وحدت دیوان عالی کشور، نظریات مشورتی و غیره را رصد و بررسی می‌کند.

وکیل طلاق به نوعی یک وکیل خانواده بوده که علاوه بر تسلط بر قوانین طلاق بر سایر مسائل مربوط به حقوق خانواده مسلط است. از مسائل مختلفی که وکیل خانواده باید بر آن تسلط و تخصص داشته باشد، می‌توان به مهریه، نفقه، توقیف اموال شوهر، اجرت‌المثل ایام زوجیت، حضانت فرزندان، ممنوع‌الخروجی فرزندان، تنصیف دارایی شوهر، قوانین ملاقات فرزند و غیره اشاره کرد.