شیلنگ تفلون نخدار چیست؟

استفاده از شیلنگ تفلون نخدار بسیار گسترده است. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال شناخت و خرید آن هستند. استفاده در مصارف خانگی در کنار مصارف صنعتی این محصول باعث شده است که نسبت به سایر شیلنگ‌های موجود در بازار فروش بیشتری داشته باشد. ویژگی‌های یک لوله نخدار باکیفیت چیست؟ قیمت و خرید آن چگونه است؟ چند نوع از آن در بازار موجود است؟ برای چه مصارفی می‌توان از آن استفاده کرد. در این متن راد صنعت به تمامی این سوالات پاسخ داده‌ایم که شما با مطالعه آن‌ها خواهید توانست نوع مربوط به مصارفتان را تهیه کنید.

What is threaded teflon hose

انواع شیلنگ تفلون نخدار

شیلنگ‌های تفلون موجود در بازار دارای انواع مختلفی هستند. شیلنگ تفلون نخدار یکی از انواع لوله‌های تفلونی است که خود به 2 دسته یک لایه نخ و ۲ لایه نخ تقسیم می‌شود. هرکدام از این موارد برای مکان‌های خاصی مورد ‌استفاده قرار می‌گیرند.

وجود روکش مقاوم از جنس تفلون، لایه محافظ از جنس نخ و لوله داخلی مقاوم در برابر روغن ۳ بخش اساسی شیلنگ‌های یک لایه نخ هستند. کاربرد این نوع لوله مربوط به انتقال آب، هوا، گازوئیل و ضد‌یخ در سیستم‌های هیدرولیکی است. توان تحمل فشار کاری ۴ تا ۸ مگا‌پاسکال را دارد. تحمل دمای آن نیز بین منفی ۴۰ تا مثبت ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است. یک روکش مقاوم در برابر فرسایش از جنس تفلون، لوله داخلی مقاوم در برابر روغن و وجود ۲ لایه نخ، ساختار اصلی شیلنگ‌های ۲ لایه نخ را تشکیل می‌دهند. تحمل فشار کاری ۳.۳ تا ۱۶ مگا‌پاسکال را دارند. تحمل دما و فشار این محصول نسبت به نوع یک لایه بیشتر است. اگر به دنبال شیلنگ نخدار برای استفاده‌های سنگین هستید بهتر است که از تفلون ۲ لایه نخ استفاده کنید. زیرا تحمل فشار بالای این محصول باعث می‌شود که دیر‌تر دچار آسیب‌دیدگی شود.

ویژگی های شیلنگ تفلون نخدار

استفاده از روکش نخی برای افزایش مقاومت و استحکام شیلنگ‌های تفلون کاربرد دارد. اما برخی ویژگی‌های دیگر نیز در این نوع لوله وجود دارد که باعث تمایز آن با سایر لوله‌های موجود در بازار شده است.

  • تحمل دمای ۲۰ تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد را دارند. این نوع شیلنگ با‌توجه‌به جنس خود از کارایی و استقامت خوبی برخوردار هستند.
  • به‌راحتی می‌توان این نوع شیلنگ را با استفاده از ماده‌های شوینده شستشو داد. به شرط آن که ماده شوینده از خاصیت اسیدی بالایی برخوردار نباشد. در این صورت شیلنگ دچار آسیب‌دیدگی می‌شود.
  • قابلیت تحمل فشار و بازه تحمل تغییرات دمایی این شیلینگ نسبتا بالا است.
  • از این شیلنگ می‌توان برای انتقال انواع سیالات استفاده کرد.
  • تحمل فشاری و طول عمر شیلنگ تفلون نخدار به دیدن افزایش مقاومت و استحکام آن توسط نخ بسیار بالا است.
  • این نوع شیلنگ می‌توانند در برابر انواع مواد شیمایی از خود مقاومت نشان دهند و به‌راحتی دچار آسیب‌دیدگی نشوند.
  • سطح داخلی این شیلنگ صاف است. این امر باعث انتقال آسان و کامل سیالات می‌شود.
  • شیلنگ دچار پیچ‌خوردگی نمی‌شود.
  • شیلنگ تفلون نخدار دارای تنوع در سایز و رنگ است.

با‌توجه‌به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که این لوله‌ها بسیار مقاوم هستند. همین موضوع باعث افزایش کارایی و استفاده از آن‌ها می‌شود. شیلنگ نخدار به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتوان از آن برای مصارف گوناگون استفاده کرد.

کاربرد شیلنگ تفلون نخدار

شیلنگ‌های تفلون دارای یک لایه و ۲ لایه نخ دارای کاربرد‌های گوناگونی هستند. باتوجه‌به شدت حرارت و میزان مقاومت هر کدام از آن‌ها، برای موارد و صنعت خاصی در نظر گرفته می‌شوند. برخی از شناخته‌شده‌ترین کاربرد‌های استفاده از شیلنگ نخدار عبارت‌اند از:

  • این نوع شیلنگ برای انتقال گاز با فشار‌های کم تا زیاد مناسب است.
  • برای مصارف خانگی می‌توان از این نوع شیلنگ استفاده کرد.
  • در صنایع تولیدی مختلف کاربرد دارد.
  • برای انتقال آب در بخش‌های مختلف از جمله آبیاری زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و صنایع دیگر می‌توان از آن استفاده کرد.
  • در صنایع بهداشتی و درمانی نیز می‌توان از این نوع شیلنگ استفاده کرد؛ زیرا طبق استانداردهای لازم و کاملا بهداشتی تولید شده‌اند.
  • انتقال آب فاضلاب خانگی و شهری از دیگر کاربرد‌های این نوع شیلنگ است.
  • برای انتقال نفت و گاز و هوای فشرده نیز گزینه مناسبی است.

با‌توجه‌به میزان دشواری هر صنعت و سیالاتی که برای آن‌ها نیاز به استفاده از شیلنگ نخدار است می‌توان یکی از انواع شیلنگ نخدار را انتخاب کرد. انتخاب نوع اشتباه منجر به عدم کارایی و حتی افزایش هزینه‌های تعمیر می‌شود.

قیمت و خرید شیلنگ تفلون نخدار

قیمت شیلنگ نخدار با ‌توجه ‌به عواملی مانند میزان مرغوبیت جنس به‌کار رفته، سایز، برند تولیدی، وارداتی ‌بودن یا تولید داخلی، متراژ و فناوری به کار گرفته ‌شده در تولید آن متفاوت است. اگر مواد اولیه در داخل کشور تهیه شده باشند قیمت آن‌ها دچار تغییرات زیادی نخواهد شد. اما در صورتی ‌که از مواد اولیه خارجی و وارداتی برای تولید این شیلنگ استفاده شده باشد نوسانات ارز تاثیر زیادی روی قیمت لوله نخ‌دار خواهد گذاشت.

با‌وجود این‌که نوسانات ارز روی قیمت محصولات اثر‌گذار است اما شما با خرید شیلنگ تفلون نخدار از مراکز معتبر می‌توانید از پرداخت سود و هزینه اضافی جلوگیری کنید. سعی کنید پیش از خرید ابعاد، سایز داخلی و خارجی، کیفیت و مرغوبیت جنس به‌کار‌رفته و سایر ویژگی‌های مدنظر برای این لوله را با ‌توجه ‌به هزینه‌ای که برای خرید آن در نظر گرفته‌اید مشخص کنید. پس از آن به‌راحتی می‌توانید از طریق یکی از راه‌های خرید آنلاین یا حضوری این لوله‌های نخدار را تهیه کنید. اگر به دنبال صرفه‌جویی در وقت خود هستید و شرایط خرید حضوری و مقایسه محصولات با یکدیگر را ندارید انجام خرید آنلاین گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

از میان شیلنگ‌های مورد‌استفاده در صنایع مختلف شیلنگ تفلون نخدار توانسته است جایگاه خوبی در این میان به دست آورد. گسترش استفاده از آن در صنایع مختلف نظیر کشاورزی، درمانی، تولیدی و مصارف خانگی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد این لوله مانند قیمت مناسب، مقاومت بالا، میزان فرسایش اندک و میزان تحمل دمای بالا است. به‌راحتی می‌توان با در نظر گرفتن نکات گفته ‌شده در رابطه ‌با قیمت و خرید لوله نخدار خرید موفق و متناسب با نیاز را انجام داد.