اخبار کسب و کارعمومی

جواب سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

دانلود دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

فارغ التحصیلان مقاطع مختلف رشته های پزشکی، پیراپزشکی، رشته های علوم پایه و برخی دیگر از رشته های تحصیلی که علاقه مند به اشتغال در ارگان های وابسته به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی هستند، می توانند با شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۲ شانس خود را برای استخدام امتحان کنند.

ثبت نام و پذیرش نهایی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت منوط به دارا بودن شرایط تعیین شده و ارائه مدارک لازم برای شرکت در این آزمون می باشد. داوطلبان می توانند با دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1402، علاوه بر شرایط این آزمون از ظرفیت های پذیرش رشته های شغلی و منابع معرفی شده برای آزمون نیز مطلع شوند.

فارغ التحصیلان مقاطع مختلف رشته های پزشکی، پیراپزشکی، رشته های علوم پایه و برخی دیگر از رشته های تحصیلی که علاقه مند به اشتغال در ارگان های وابسته به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی هستند، می توانند با شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۲ شانس خود را برای استخدام امتحان کنند.

ثبت نام و پذیرش نهایی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت منوط به دارا بودن شرایط تعیین شده و ارائه مدارک لازم برای شرکت در این آزمون می باشد. داوطلبان می توانند با دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1402، علاوه بر شرایط این آزمون از ظرفیت های پذیرش رشته های شغلی و منابع معرفی شده برای آزمون نیز مطلع شوند. دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت معمولا همزمان و یا مدتی پیش از آغاز فرآیند نام نویسی این آزمون منتشر می شود و لذا در ادامه این مقاله به منظور اطلاع رسانی به داوطلبان زمان دریافت دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1402 و لینک دانلود را ارائه شده است.

جواب سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

دانلود دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده، دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت معمولا مدتی پیش از آغاز فرآیند نام نویسی این آزمون و یا با آغاز زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، از سوی مجری آزمون یعنی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر می شود. داوطلبان متقاضی ثبت نام در این آزمون می توانند پس از دانلود این دفترچه از شرایط، قوانین، منابع و رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت بهداشت مطلع شوند. دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1402 بر روی سایت جهاد دانشگاهی hrtc.ir در 21 شهریور ماه همزمان با آغاز ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت منتشر شد.

دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲ بر روی سایت جهاد دانشگاهی hrtc.ir قرار گرفته و داوطلبان می توانند با ورود به سایت جهاد دانشگاهی جهت دانلود دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت اقدام نمایند. در ادامه به منظور اطلاع رسانی و آشنایی داوطلبان با شرایط دفترچه راهنمای آزمون استخدامی ارگان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت 1402 را ارائه شده است.

مشاوره دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1402

آژمون استخدامی رشته های شغلی مرتبط با وزارت بهداشت توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور برگزار می شود. در طی دوره های اخیر ثبت نام این آزمون، بنا به دلایلی از جمله تغییر ظرفیت ها، تغییر شرایط سازمان ها و یا مشاهده برخی مغایرت ها علاوه بر دفترچه راهنما، اصلاحیه هایی نیز منتشر شده است.

اصلاحیه های منتشر شده از سوی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برای دفترچه استخدامی وزارت بهداشت معمولا در قالب یک دفترچه مجزا و یا یک اطلاعیه می باشد که داوطلبان موظف هستند علاوه بر دریافت و مطالعه راهنمای اصلی، اصلاحیه های منتشر شده را نیز مجددا مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود بر اساس شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت اقدام کنند.

به محض انتشار اطلاعیه و یا دفترچه اصلاحیه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲، لینک دریافت فایل در این مقاله نیز فعال خواهد شد. داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 نیز می توانند با دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی فرهنگیان سال جاری، برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت به چه صورت است ؟

در این آزمون به هریک از داوطلبان یک دفترچه مربوط به سوالات یک دفترچه مربوط به سوالات تخصصی داده خواهد شد. سوالات آزمون مانند تمامی آزمون های استخدامی دیگر برای تمامی داوطلبان یکسان خواهد بود و تفاوت سوالات تنها مربوط ب دروس تخصصی می باشد.

دروس آزمون وزارت بهداشت به شرح زیر است:

  • معارف اسلامی
  • زبان انگلیسی
  • هوش و توانمندی های ذهنی
  • معارف اسلامی
  • هوش و توانمندی های ذهنی
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)
  • زبان و ادبیات فارسی
  • اطلاعات سیاسی، اجتماعی و قانونی

در خصوص اقلیت های دینی که شامل زرتشتی، مسیحی، کلیمی و… می باشند نیازی نیست به سوالات معارف اسلامی پاسخ داده شود و برای محاسبه  نمره نهایی  از طریق مجموع تراز شده با سایر سوالات  انجام می شود.

مواد آزمون تخصصی :

آزمون سوالات تخصصی بر حسب  دانش و مهارت  مربوط به هر رشته تدوین می شود چرا که  هر شغل  نیازمند تخصص و درایت خودش است، همچنین عناوین شغلی در یک مقاله گنجانده  نمیشود چرا که تنوع بسیار زیاد است به همین دلیل شما می توانید به راحتی  از طریق  فایل زیر که در سایت در اختیارتان قرار دادیم به این عناوین شغلی دسترسی داشته باشید .

منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشت

 همانطور که قبلا هم اشاره داشتیم دروس این آزمون بین تمامی داوطلبان یکسان می باشد. بهترین منبع برای آزمون همان کتب درسی دوران دبیرستان شما است  که با استفاده از آن و هم چنین منابعی  که به تفکیک مربوط به هر درس که در ادامه مطلب در اختیارتان قرار می دهیم می توانید آشنایی بیشتری نسبت سوالات پیدا کنید و آمادگی بیشتری داشته باشید.

برای سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲ باید گفت که در حال حاضر منبع موثق و قطعی قابل دسترس نیست و در دفترچه آزمون به منبع مشخصی برای امتحان تخصصی هر شغل اشاره نشده است. اما جای نگرانی نیست شما می توانید با مطالعه دروس تخصصی و یا جزوه های دانشگاهی به سوالات آزمون پاسخ دهید. البته استثنا هم وجود دارد و برای رشته های تخصصی پزشکی نیز دفترچه وجود دارد.

ما در این سایت برای راحتی شما در مطالعه و به‌جای تکیه بر چندین منبع مختلف و سردرگمی یک پکیج کامل از منابع پرتکرار در آزمون استخدامی وزارت بهداشت جمع آوری کرده ایم تا در یک بازه زمانی کوتاه بتوانید آمادگی لازم برای شرکت در این آزمون را پیدا کنید.