اخبار کسب و کاراقتصادیعمومی

بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان

ما تلاش کرده ایم، برندهای لوله کشی ساختمان و اتصالات ایرانی که در سال 1402 همچنان از لحاظ کیفیت محصول در صدر قرار دارند و در این حوزه حرفی برای گفتن دارند به همراه انواع محصولاتی که تولید می کنند، بررسی کنیم، تا برترین تولیدکنندگان ایرانی در زمینه لوله و اتصالات را که باکیفیت ترین و مرغوب ترین محصولات صنعت تأسیسات ساختمانی را تولید می کنند ، معرفی کنیم تا مشتریان بتوانند بهترین گزینه را با توجه به نوع نیازشان انتخاب کنند.

  لوله و اتصالات تک لایه

یکی از برندهای مطرح و معروف لوله و اتصالات پلی‌پروپیلن در ایران، شرکت آذین لوله سپاهان است‌. این برند به همراه نیوپایپ و نیوفلکس جز کارخانه‌های زیرمجموعه شرکت مشهور گیتی پسند اصفهان هستند.
محصولات در انواع لوله‌ها و اتصالات پلی‌پروپیلن (PP – RC) ، در دو گروه لوله‌های یک لایه و سه لایه و دو رنگ سبز و سفید در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده‌اند.
شرکت آذین لوله سپاهان با بهره‌مندی از دانش و ماشین‌آلات روز دنیا محصولات با کیفیتی را ساخته که توانسته‌اند تائیدی‌ها و استانداردهای فراوانی رل به دست آورند.
لوله‌های سه لایه یکی از محصولات با کیفیت و پیشرفته لوله‌های تک لایه محسوب می‌شوند. کاهش ضریب انبساط طولی و جلوگیری از نفوذ اکسیژن و نور، طول عمر طولانی و عدم تغییر شکل ظاهری در هنگام جریان عبور آب گرم از ویژگی‌های خاص است که در صنعت لوله‌کشی آب گرم کاربرد دارند.

پوشفیت فاضلابی

پوش فیت، نوعی از لوله و اتصالات فاضلابی مدرن است که به دلیل استحکام و ایمنی بالا در سیستم‌های فاضلابی بسیاری از کشورهای دنیا، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ماده اصلی تشکیل‌دهنده پوش فیت، پلی‌پروپیلنی به نام PP هست که به دلیل فرمول منحصربه‌فردش، برای انتقال انواع مواد شیمیایی، سمی، فاضلاب‌های سرد و گرم بهترین انتخاب است. از این رو بیشتر مصرف‌کنندگان لوله و اتصال، محصولات پوش فیت را به لوله پولیکا ترجیح می‌دهند.
محصولات لوله و اتصال پوش فیت نیوفلکس، در قالب 4 دسته، لوله‌های پوش فیت گروه B ،گروه  BD، گروه سایلنت و بست دیواری فاضلابی در نمایندگی‌های فعال لوله و اتصالات پوش فیت نیوفلکس موجود هستند.
یکی از ویژگی‌های ممتاز محصولات  ، نسبت به دیگر محصولات پوشفیت، استفاده از حلقه آب‌بندی به شکل یک واشر لاستیکی شیاردار است. این موضوع علاوه بر افزایش مقاومت و جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده چسب، اتصال و نصب را نیز آسان‌تر می‌کند.

 لوله پلی اتیلن ، پوش فیت و اتصالات جوشی و پیچی فشار قوی

لوله و اتصالات پلی ران کاربرد فراوانی در سیستم‌های آبیاری تحت فشار، انتقال آب، زهکشی و پروژه‌های دفع فاضلاب داشته که بسیار مورد استقبال کارشناسان صنعت تاسیسات قرار گرفته‌اند.

  لوله و اتصالات پنج لایه

مواد اولیه محصولات با دقت فراوان و معیارهای سخت از اروپا وارد می‌شوند. تمامی محصولات سوپرپایپ تحت لیسانس شرکت معتبرآلمان (مخترع فناوری لوله پنج لایه در دنیا) هستند.
کیفیت بالای این محصولات سبب شده که این شرکت به عنوان اولین و تنهاترین شرکت غیر اروپایی دارنده گواهی‌نامه فنی اتحادیه اروپا در زمینه سیستم لوله‌کشی+2 شود.
محصولات سوپرپایپ در قالب 4 نوع سیستم‌ لوله‌کشی با نام‌های « سیستم نصب تأسیسات سوپر فیکس »، « سیستم فاضلابی سوپر درین V با ونت متفاوت »، « سیستم لوله‌کشی سوپرپایپ +2 »، « سیستم گرمایشی کفی سوپرپایپ » به شرح زیر ارائه می‌شود.
1)    سیستم نصب تأسیسات سوپر فیکس : روشی نوین در نصب تأسیسات
2)    سیستم فاضلابی سوپر درین V با ونت متفاوت : لوله کشی فاضلاب ساختمان
3)    سیستم لوله‌کشی سوپرپایپ +2 : لوله‌کشی آب‌ سرد وگرم مصرفی ساختمان و رادیاتور به همراه شیر ورودی واحد‌های ساختمانی ( سوپروالو ) و رایزر سیستم سوپرپایپ
4)    سیستم گرمایشی کفی سوپرپایپ : یک سیستم مدرن گرمایشی همراه با خدمات فنی-مهندسی، اجرایی و نظارتی
هر سیستم شامل بسته‌ای از لوازمات مورد نیاز از قبیل لوله، اتصالات بست، صفحه‌ دیواری و غیره به همراه خدمات فنی، اجرایی و نظارت در نحوه اجرا است.

بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان

ویژگی های لوله مناسب برای سیستم آب رسانی منازل

آب پس از اینکه وارد تصفیه خانه های بزرگ می شود و تمام مراحل تصفیه روی آن انجام می شود، آماده است که وارد منازل شود. این آب تصفیه شده از طریق سیستم های لوله کشی شهری که دارای استاندارد های بالا هستند، تا درب خانه ی شما کشیده می شود و پس از آن این وظیفه ی سازنده ی ساختمان یا صاحب خانه است که آن را با یک سیستم آبرسانی خانگی مناسب، وارد منزل کند.بدون تردید یکی از مهمترین تجهیزاتی که به وفور در سیستم های آبرسانی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، لوله ی آب است. کیفیت بالا و دوام مناسب این لوله ها از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که گفته شد، لوله پنج لایه نیوپایپ می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما به عنوان صاحب خانه باشد.

سایر لوله های قابل استفاده در ساختمان

از آنجایی که در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با بهترین لوله های انتقال آب در منازل آشنا کنیم، طبیعتا بر روی چند لوله ی بسیار عالی تمرکز کردیم و تا حد ممکن شما را با مزایا، معایب و تفاوت های میان این لوله ها آشنا کردیم تا مطمئن شویم در حین خرید، انتخاب درستی خواهید داشت. اما همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره شد، لوله هایی نظیر لوله پی وی سی (PVC)، یو پی وی سی (UPVC)، سی پی وی سی (CPVC)، لوله پوشفیت، PEX و… نیز برای استفاده در ساختمان ها تولید شده اند و در بازار موجود هستند.به دلیل حساسیت بالایی که برای لوله های به کار رفته در سیستم آب شرب و آب بهداشتی منازل وجود دارد، پیشنهاد می شود از لوله هایی که در مورد آنها صحبت شد بهره ببرید. اما باید توجه داشته باشید که زمانی که صحبت بر سر لوله های فاضلابی باشد، شما انتخاب های دیگری خواهید داشت که به مراتب کم هزینه تر خواهند بود.در حال حاضر برای سیستم فاضلاب خانگی از لوله های پوشفیت، لوله های PVC، CPVC و… استفاده می شود. این لوله ها برای انتقال فاضلاب ها که اغلب به صورت اسیدی و بازی در می آیند، بسیار مناسب و مقاوم هستند.اگر علاقه مند هستید تا در زمینه ی لوله های فاضلابی و موضوعات مربوط به آنها اطلاعات کاملی را به دست آورید، می توانید مقاله های “بهترین لوله فاضلابی از لحاظ کیفیت و قیمت” و “آشنایی با لوله فاضلاب پوشفیت و اتصالات آن” را مطالعه کنید.