روش های عیب یابی لباسشویی پاکشوما

پاکشوما یکی از برندهای محبوب لوازم خانگی در کشورمان است. ماشین لباسشویی های این برند که ساخت ایران هم هستند، در خیلی از خانه ها حضور دارند. لباسشویی های پاکشوما، مقاومت بالایی دارند و به ندرت خراب می شوند؛ با این حال تحت تاثیر برخی عوامل، ممکن است با مشکل مواجه شوند. در ادامه با ما در تعمیراتو۲۴ همراه باشید تا روش های عیب یابی و را برسی کنیم.

روش های عیب یابی لباسشویی پاکشوما

ماشین لباسشویی های مدرن پاکشوما، به سیستم عیب یابی خودکار مجهز هستند؛ در نتیجه نقایص را تشخیص می دهند و به آن ها عکس العمل های لازم را نشان می دهند. لباسشویی های جدید، با نشان دادن ارورها بر صفحه نمایش، وجود مشکل را نشان می دهند؛ اما یک سری مشکلات لباسشویی های پاکشوما، به صورت عمومی نشانه های یکسانی دارند. در ادامه روش های عیب یابی لباسشویی پاکشوما را آورده ایم. در هر بخش، به یکی از این مشکلات پرداخته شده و راه های رفع آن نیز ذکر شده است.

صداهای نا معمول لباسشویی های پاکشوما

خیلی وقت ها، لباسشویی ها صداهای غیر معمولی را از خود بروز می دهند. هر یک از این صداها، با توجه به نوع آن، می تواند نشانه یک مشکل باشد.

صدای جیرینگ

این صدا می تواند نشانه وجود یک شیء خارجی، مثل سکه، سنجاق، جسم فلزی و … در دیگ یا پمپ ماشین باشد. برای رفع این صدا، ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید. سپس دیگ و فیلتر تخلیه را چک کنید. در صورتی که مشکل صدا حل نشد، با تعمیرکاران مجاز پاکشوما تماس بگیرید. تعمیر لباسشویی پاکشوما در اصفهان ، می توانند در سریع ترین زمان ممکن مشکل لباسشویی پاکشومای شما را حل کرده و نگرانی شما را رفع کنند. برای درخواست خدمات تعمیرات در تهران، در سایت ما فرم پر کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید:

صدای بسیار بلند و شدید

وجود بار بسیار زیاد و نامتعادل، می تواند باعث ایجاد صداهای بسیار شدید شود؛ معمولا این صداها طبیعی هستند و با کم شدن بار ماشین، تمام می شوند. برای حل این مشکل ماشین را خاموش کنید و لباس ها را به طور یکنواخت پخش کنید. اگر پارچه های سنگینی مثل حوله و پتو با لباس های سبک انداخته شود، تعادل درام به هم می خورد. بنابراین، همیشه سعی کنید با لباس های سنگین خود، یک لباس تقریبا هم وزن را هم به داخل لباسشویی بیاندازید.

صدای لرزش

یکی از مشکلات رایج نه تنها لباسشویی های پاکشوما، بلکه تمام برندها، صدای لرزش بیش از حد است. عوامل زیادی از جمله باز نشدن پیچ های ترمز و یونولیت، تراز نبودن ماشین، نصب اشتباه پایه ها و … می توانند بر صدای لرزش لباسشویی تاثیر بگذارند. پیچ های ترمز و یونولیت باید در هنگام نصب از لباسشویی جدا شوند؛ درغیر این صورت ماشین لباسشویی، لرزش غیر عادی را تجربه خواهد کرد.

برای حل این مشکل، مطمئن شوید که تمامی پیچ های لازم خارج شده اند، پایه ها به درستی روی زمین هستند، ماشین لباسشویی تراز است و بار درام، متعادل می باشد.

مشکلات تخلیه لباسشویی های پاکشوما

ماشین های لباسشویی، ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکلات تخلیه شوند؛ ماشین لباسشویی های پاکشوما هم از این مورد مستثنی نیستند. برخی از مشکلات تخلیه و زهکشی که ممکن است لباسشویی های پاکشوما با آن رو به رو شوند، در پایین آورده شده است.

نشتی آب در لباسشویی های پاکشوما

نشتی آب در لباسشویی های پاکشوما می تواند به دلیل مشکل در سیستم شلنگ های ورودی و تخلیه، به وجود بیاید. اگر در محل اتصال شلنگ تخلیه یا ورودی آب، مشکلی به وجود بیاید و آن ها شل شوند، نشتی آب رخ می دهد. همچنین اگر لوله های تخلیه نیز مسدود شوند هم می تواند نشتی آب اتفاق بیافتد. برای انجام روش های عیب یابی نشتی لباسشویی پاکشوما ، ابتدا اتصالات شلنگ ها را چک کرده و آن ها را محکم کنید. در مرحله بعدی از عدم انسداد لوله ها، اطمینان حاصل کنید.

کف زیاد

در صورتی که مواد شوینده، به مقدار نامناسبی ریخته شوند و یا مناسب لباسشویی نباشند، کف زیادی تولید می شود و باعث نشتی می شود. قبل از ریختن مواد شوینده در لباسشویی، مطمئن شوید که مناسب لباسشویی است و دقیقا طبق مقدار توصیه شده، آن را در محفظه شوینده ها بریزید.

وارد نشدن آب به لباسشویی

اگر آب به آرامی وارد لباسشویی می شود و یا اصلا وارد نمی شود، عوامل زیر می توانند باعث آن شوند:

  • کافی نبودن فشار آب
  • باز نبودن کامل شیر آب
  • پیچ خوردن یا گیر بودن شلنگ ورودی آب
  • مسدود شدن فیلتر ورودی شلنگ

برای حل این مشکل، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. شیر آب دیگری پیدا کنید.
  2. شیر آب را کاملا باز کنید.
  3. شلنگ را از نظر هرگونه پیچ خوردگی باز کنید.
  4. فیلتر شلنگ ورودی را چک کنید.
  5. شلنگ تخلیه را تمیز کنید.
  6. فیلتر تخلیه را تمیز کنید.

تخلیه نشدن آب

آرام تخلیه شدن یا به کلی تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی های پاکشوما، می تواند به دلیل مسدود شدن شلنگ تخلیه و یا فیلتر تخلیه اتفاق بیافتد. برای رفع این مشکل، شلنگ تخلیه را کاملا تمیز کرده و از نظر هرگونه پیچ خوردگی صاف کنید. در مرحله بعدی، طبق آموزش تمیز کردن فیلتر تخلیه زیر، فیلترتان را پاک سازی کنید.

مشکلات عملکردی ماشین لباسشویی های پاکشوما

در مقاله روش های عیب یابی لباسشویی پاکشوما ، باید به مشکلات عملکردی، که یکی از رایج ترین مشکلات لباسشویی است نیز، بپردازیم. کار نکردن ماشین، خشک نکردن، باز نشدن درب و تاخیر در چرخه شستشو، از این دسته مشکلات است. عیب یابی کار نکردن لباسشویی پاکشوما

دلایلی که می تواند باعث کار نکردن لباسشویی پاکشوما شود، به شرح زیر است:

  • متصل نبودن پریز به برق
  • عدم اتصال مناسب پریز به برق
  • سوخته بودن فریز برق
  • قطع بودن برق
  • اتصال در مدار برق
  • باز نبودن ورودی آب

برای حل کردن مشکل کار نکردن لباسشویی، ابتدا مطمئن شوید که دوشاخه پریز، محکم است و اتصال به خوبی صورت گرفته است. همچنین در مورد باز بودن شیر ورودی هم اطمینان حاصل کنید. در صورت برقرار بودن مشکل، با کمک متخصص برق، یک فیوز جدید جایگزین کنید. در مقاله زیر می توانید عللی که باعث کار نکردن لباسشویی می شوند را یاد بگرید. خشک نکردن لباسشویی در صورتی که لباسشویی شما وارد مرحله خشک کردن نمی شود، به احتمال زیاد درب به طور کامل بسته نشده است.

باز نشدن درب لباسشویی

زمانی که ماشین لباسشویی شروع به کار کند، به دلیل ایمنی، درب باز نمی شود. پس از اتمام شستشو، حدود ۱ یا ۲ دقیقه زمان می برد تا مکانیزم قفل برقی آن، اجازه باز شدن درب را بدهد.

تاخیر در چرخه شستشو

اگر در چرخه شستشوی لباس هایتان تاخیر به وجود آمده، معمولا جای نگرانی خاصی نیست. چرا که زمان شستشوی لباس ها با توجه به مقدار لباس ها، فشار و دمای آب، مقدار کف، جنس لباس ها و …، تغییر می کند.

در صورتی که لباسشویی تشخیص دهد که بار درام نامتعادل است و یا کف زیادی تولید شده است، زمان شستشو افزایش پیدا می کناگر ماشین لباسشویی پاکشوما سر و صدای زیادی دارد، حین شستشو به صورت ناگهانی خاموش می‌شود، دکمه های آن کار نمی‌کند، دیگ لباسشویی نمی‌چرخد یا نشتی آب دارد و … برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات دستگاه حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

مشکلات ماشین لباسشویی پاکشوما

برخی از مشکلات متداول ماشین لباسشویی پاکشوما و نحوه رفع آنها در جدول زیر گردآوری شده است:

مشکلات متداول لباسشویی پاکشوما نحوه رفع مشکل
نشت آب از لباسشویی رفع انسداد و گرفتگی شیلنگ تخلیه، بررسی پمپ تخلیه و اطمینان از سالم بودن آن، استفاده از مواد شوینده به میزان استاندارد
تمام نشدن چرخه شستشوی لباسشویی پاکشوما بررسی شیلنگ تخلیه و رفع انسداد آن، بررسی ترموستات و تعویض آن در صورت خرابی، عدم استفاده مداوم از دستگاه، بررسی سیم کشی و اتصالات لباسشویی
نچرخیدن دیگ لباسشویی توجه به ظرفیت لباسشویی و حجم لباس ها، بررسی جریان برق، اطمینان از بسته بودن درب، اطمینان از سالم بودن برد اصلی و تسمه
آبگیری نکردن لباسشویی پاکشوما اطمینان از باز بودن شیر ورودی آب و سالم بودن شیربرقی
بوی سوختگی از لباسشویی پاکشوما بررسی موتور لباسشویی و تعمیر آن در صورت خرابی
سر و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما تراز کردن پایه‌های لباسشویی، پر نکردن بیش از حد دیگ
لرزش و حرکت زیاد لباسشویی پاکشوما پر نکردن بیش از حد دیگ، اطمینان از باز بودن پیچ‌های حمل و نقل
روشن نشدن ماشین لباسشویی بررسی سیم کشی و اتصالات لباسشویی، اطمینان از وصل بودن برق ساختمان
بوی بد لباسشویی تمیز کردن منظم دستگاه، خشک کردن لاستیک دور درب

اگر دستگاه شما عملکرد درستی ندارد، برای عیب یابی لباسشویی پاکشوما و نحوه رفع مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

  1. ماشین لباسشویی نشتی آب دارد

می‌تواند دلایل گوناکونی داشته باشد.

  • ساده‌ترین علت آن می‌تواند شل شدن شیلنگ و اتصالات لباسشویی به دلیل ارتعاشات و لرزش زیاد دستگاه باشد
  • ممکن است شیلنگ تخلیه خراب شده باشد یا دچار انسداد و گرفتگی شده باشد. در اینصورت باید آن را تعویض کنید.
  • گاهی استفاده بیش از حد از مواد شوینده و کف زیاد موجب نشت آب از لباسشویی پاکشوما می‌شود.

برای رفع این مشکل ابتدا از سالم بودن شیلنگ تخلیه مطمئن شوید همچنین بررسی کنید دچار انسداد نشده باشد. اگر مشکل برطرف نشد برای عیب یابی لباسشویی پاکشوما از یک تکنسین کمک بگیرید.

تعمیر تخصصی لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته

  1. لباسشویی پاکشوما چرخه شستشو را تمام نمی کند

اگر ماشین لباسشویی پاکشوما چرخه شستشو را تمام نمی کند، علت می تواند موارد زیر باشد:

معیوب شدن ترموستات: اگر دستگاه در نیم ساعت اول خاموش شود، ممکن است آب به درستی گرم نشود، که به دستگاه سیگنال می دهد که در اواسط چرخه متوقف شود. از طرف دیگر، اگر چرخه شستشو پس از 30 دقیقه متوقف شود، ممکن است آب بیش از حد گرم شده باشد و دوباره چرخه را مجبور به توقف کند. محتمل ترین علت این امر ترمیستور معیوب است که باید آن را تعویض کنید.

انسداد و گرفتگی شیلنگ تخلیه: اگر شیلنگ تخلیه گرفته باشد، دستگاه نمی‌تواند آب را تخلیه کند. اگر آب ماشین لباسشویی در زمان مناسب تخلیه نشود، چرخه شستشو تمام نخواهد شد. با تمیز کردن شیلنگ تخلیه این مشکل برطرف خواهد شد. نوسانات جریان برق یا وجود مشکل در سیم کشی لباسشویی: اگر اتصالات لباسشویی ایراد داشته باشد، دستگاه شما به طور تصادفی روشن و خاموش خواهد شد. برای بررسی دقیق تر از یک تکنسین کمک بگیرید.

استفاده مداوم از لباسشویی: اگر در پنج ساعت گذشته به طور متوالی از دستگاه خود استفاده کرده اید، ممکن است بیش از حد گرم شده باشد. به آن استراحت دهید و بعدا دوباره امتحان کنید. نشت آب در لباسشویی پاکشوما: برخی از دستگاه‌ها اگر مشکوک به نشتی باشند در اواسط چرخه متوقف می‌شوند. در اینصورت شیلنگ ها و پمپ لباسشویی باید بررسی شود.

  1. دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد

اگر ماشین لباسشویی شما نمی‌چرخد، ممکن است بار دستگاه بیش از حد باشد. بنابراین سعی کنید بار لباسشویی را متعادل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است پمپ تخلیه مسدود شده داشته باشد. اگر بار دستگاه متعادل است، برای عیب یابی لباسشویی پاکشوما موارد زیر را بررسی کنید: ایراد در قفل درب لباسشویی: اگر قفل ماشین لباسشویی پاکشوما ایراد داشته باشد و درب دستگاه به درستی بسته نشده باشد، دیگ دستگاه نمی‌چرخد و چرخه شستشو آغاز نخواهد شد