اجتماعیاخبار کسب و کارعمومی

۶ منطقه معروف انزلی: راهنمای بهترین محلات بندرانزلی برای خرید و اجاره آپارتمان

بندرانزلی یکی از بهترین و زیباترین شهرهای شمال ایران است. با رشد و توسعه منطقه آزاد، امکان تجارت، طبیعت بینظیر، دریا، مرداب و ساختار شهری که در نوع خود بسیار دل‌پذیر و زیباست، این شهر بدل به یک موقعیت استشنایی شده است. ساخت و ساز آپارتمان در این شهر رواج پیدا کرده و بسیاری از هم‌وطنان ایرانی از سایر استان‌‌ها به این شهر مهاجرت کرده یا قصد مهاجرت دارند.

به طور کل انتخاب ملک برای خرید یا اجاره نیازمند یک راهنمای اولیه‌ست. شناخت محلات و مناطق خوب یک شهر می‌تواند شرایط سکونت یا سرمایه‌گذاری ملکی را هموار کند. در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا با ۶ منطقه معروف در انزلی آشنا شوید. ۶ محله‌ای که بهترین مناطق برای خرید آپارتمان نوساز و چندسال ساخت در بندرانزلی هستند. در این راهنما به بررسی بهترین محلات بندرانزلی از جمله: خیابان پاسداران، خیابان ساحل قو، خیابان اطبا، خیابان معلم، خیابان سی متری و طالب آباد خواهیم پرداخت.

۶ منطقه معروف انزلی: راهنمای بهترین محلات بندرانزلی برای خرید و اجاره آپارتمان

خیابان پاسداران انزلی

بلوار پاسداران بندر انزلی خیابانی عریض به طول ۷ کیلومتر است. این خیابان از انتهای خیابان ناصرخسرو انزلی به سمت غرب انزلی انشعاب گرفته و تا منطقه بازار آسیای میانه ادامه دارد. پاسداران به سبب ساخت و ساز‌ها و توسعه آپارتمان‌نشینی در این محدوده دستخوش تحولات بسیاری شده است.

این منطقه دارای ساختمان‌های نوساز و جند سال ساخت بوده و یکی از پرطرفداراترین مناطق مسکونی انزلی محسوب می‌شود. بسیاری از آپارتمان های مسکونی مدرن  از جمله آپارتمان‌های ساحلی و ساختمان‌های خوش ساخت، زیبا و ویلا‌های دوبلکس را می توانید در این محدوده پیدا کنید.

به رغم توسعه همه جانبه این خیابان، کیلومتر یک و دو پاسداران بیشترین تمرکز و تقاضا را به خود اختصاص داده است. امتیاز فاصله اندک تا دریا و ساحلی بودن این محله بسیار حائز اهمیت است.

ساحل قو انزلی

ساحل قو انزلی یکی از بهترین مناطق مسکونی و تفریحی در غازیان است. این محدوده به دلیل نزدیکی به ساحل دریا، امکانات رفاهی و تفریحی، خیابان‌های عریض و ساختمان‌های خوش‌ساخت بسیار محبوب است. ساخت و ساز‌های مدرن و استاندارد و چشم‌انداز مطلوب دریا و سطح دسترسی منطقه از ویژگی‌های منحصربفرد این ناحیه ساحلی‌ست.

 

در طی سال‌های اخیر سکونت در محدوده ساحل قو با اقبال فراوانی همراه بوده است. طبق مشاهده میدانی، طیف بسیاری از بومیان، گردشگران و همچنین خریداران و سرمایه‌گذاران در حوزه املاک، این منطقه را برای خرید آپارتمان، خرید ویلا و همچنین اجاره روزانه ویلا برای گذران تعطیلات در بندر انزلی انتخاب کرده‌اند.

 

امکانات رفاهی، ساختار خیابان‌ها و ساختمان‌های مسکونی، نزدیکی به ساحل دریا و بافت شهری مطلوب این ناحیه، منطقه ساحل قو را بدل به یکی از جذاب‌ترین محلات این شهر بندری کرده است. این ناحیه، خیابان‌های متعددی دارد که همگی بافت مسکونی دارند. خیابان‌های شریعتی اول تا سوم، خیابان‌های قوی سپید و خیابان‌های گلستان، شهرک ساحل قو و همچنین مجتمع توریستی ساحل قو جز بخش‌های مهم و معروف این منطقه هستند.

 

تصمیم به اجاره سالیانه یا خرید خانه در محدوده بلوار ساحل قو احتمالا مطلوبیت بالایی برای شما خواهد داشت. اگر سبک زندگی شما مشخصه‌هایی دارد که بستر فرهنگی محله، زیبایی منطقه، داشتن پارک، امکانات رفاهی، ورزشی و یک چشم‌انداز بی‎‌نظیر جز اولویت‌ها باشد، این محدوده که در ناحیه شمال شرقی شهر است می‌تواند جز بهترین گزینه‌ها باشد.

خیابان سی متری بندر انزلی

خیابان سی متری بندر انزلی به واقع زیباترین و بهترین خیابان‌ این شهر بندری‌ست و بدون اغراق می تواند در کنار خیابان‌های معروف ایران نامش گنجانده شود. خیابانی به طول حدودا یک کیلومتر که به موازات بندر و کانال کشتیرانی کشیده شده است.

 

خیابان سی متری بندر انزلی در حدود سال ۱۳۱۰ شمسی به دستور رضا شاه در کنار بلوار بندرگاه احداث شد. در آن زمان دستور داده شد تا سراسر ضلع جنوبی خیابان، ساختمان‌هایی ویلایی به صورت دوبلکس ساخته شود. احتمال قریب به یقین ممنوعیت ساخت بناهایی با بیش از دو طبقه به علت حفظ چشم‌انداز دریا و بندرگاه بوده است.

 

سی متری از گذشته تا به اکنون دچار تحولات بسیار شده اما شمایل اصلی و شاخصه‌های شهرسازی اروپایی و خیابان‌بندی صحیح را همچنان حفظ کرده است. در حوزه خرید و فروش املاک در بندر انزلی، سی متری یکی از گران قیمت‌ترین خیابان‌های انزلی برای خرید آپارتمان و خرید ویلا‌های دوبلکس یا تریبلکس است.

بلوار اطبا بندرانزلی

بلوار اطبا بندرانزلی یکی از بهترین خیابان‌های ساحلی در بخش شمالی غازیان است. این خیابان به طول حدودا ۳ کیلومتر بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های توریستی غازیان را در دل خود جا داده است. اطبا در طی سال‌های اخیر به سبب موقعیت ویژه خود دستخوش تحولات بسیاری شده است. این خیابان یکی از بهترین مناطق انزلی برای خرید آپارتمان نوساز و چندسال ساخت است.

 

زمانی این محدوده پر از بوته‌زارهای تمشک و درختانی بلند بود که با گذشت زمان، توسعه و ساخت جاده تغییر چهره داد. امروز این خیابان و نوار ساحلی آن قطب گردشگری غازیان در شهر بندر انزلی است. به طور کل اطبا خیابانی‌ست که بهترین گزینه‌ها برای اجاره روزانه ویلاهای ساحلی و سوئیت و همچنین هتل‌های این شهر را می‌توان در آن یافت. جدا از این ساخت و ساز‌های متعدد با کارکرد‌های تجاری و مسکونی و استقبال خریداران به ویژه توریست‌ها بر اهمیت بلوار اطبا افزوده است.

 

خیابان معلم

خیابان معلم درست در حد فاصل میدان مالا، دومین میدان غازیان (از جهت ورودی شرقی شهر انزلی) تا بلوار اطبا قرار دارد. این خیابان طی ۲۰ سال اخیر به سبب موقعیت منحصربفرد خود جایگاه خاصی در غازیان پیدا کرده است. و مانند بلوار ساحل قو شریانی در جهت شمال و خط ساحلی‌ست. ارتباطات گسترده به واسطه خیابان‌های فرعی بر سهولت دسترسی این منطقه افزوده است.

آنچه باعث تغییر و تحولات اخیر در این ناحیه شده، فاکتور‌های زیربنایی شهرسازی و ظرفیت‌های بالقوه توریستی این منطقه بوده که بدون شک در رشد مستمر آن تاثیر بسزایی داشته است. مقوله توریسم در انزلی به عنوان یک شهر گردشگری و توریست‌پذیر در امتیازگذاری محلات بندر انزلی بسیار حائز اهمیت است.

طالب‌آباد بندرانزلی

طالب‌آباد بندرانزلی یکی از بکرترین مناطق شرقی شهر بندر انزلی است که در حال حاضر در محدوده منطقه آزاد قرار دارد. پیش‌تر، طالب‌آباد دهکده‌ای کوچک بود که بخش‌های جنوبی آن به مزارع برنج و مرداب انزلی محدود می‌شد. بخش شمالی این محدوده طی سال‌های اخیر توسعه چشم‌گیری داشته است. موقعیت سوق‌الجیشی این محدوده، خرید ویلا و زمین را در طالب‌آباد به یک موقعیت ایده‌ال تبدیل کرده است. به استناد روایتی در تاریخ جامع انزلی، این منطقه بدست یکی از اعضای اقوام بومی انزلی، از خانواده دریابیگی‌ها به نام طالب، آباد شده است. نام جد اعلای دریابیگی‌ها حاج میرطالب بوده و از این رو نام منطقه به نام ایشان گره خورده است.

در حال حاضر محدوده طالب آباد جنوبی و شمالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و همچنین مناطقی مطلوب برای ساخت ویلا و سکونت است. این محله به دلیل نزدیکی به ساحل دریا و منطقه آزاد یکی از بهترین مناطق برای اجاره روزانه ویلا است.

منبع: شیپور