اخبار کسب و کاراقتصادی

راهنمای جامع خرید پلاستیک گلخانه

پلاستیک گلخانه نقش بسیار مهمی در صنایع کشاورزی دارد، زیرا به عنوان یکی از پوشش‌های پرکاربرد برای ساخت گلخانه استفاده می‌شود. نایلون گلخانه داری ویژگی‌هایی چون شفافیت، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر آب و همچنین حفظ حرارت است. در ادامه مقاله به معرفی پلاستیک گلخانه ای می‌پردازیم و فاکتورهای تعیین کننده قیمت پلاستیک گلخانه را به شما همراهان همیشگی آذین پلاست کیمیا شرح می‌دهیم.

راهنمای جامع خرید پلاستیک گلخانه

نایلون گلخانه چیست؟

یکی از تجهیزات مهم در گلخانه که از ابتدای احداث تا زمانی که گلخانه پابرجا است و به آن نیاز داریم، پوشش پلاستیک گلخانه است. پلاستیک گلخانه‌ای را می‌توان برای انواع گلخانه‌هایی که در مکان‌های جغرافیایی مختلف با شرایط آب هوایی‌های مختلف قرار دارد تولید کرد، قیمت پلاستیک گلخانه هم مثل سایر نایلون‌های عریض به علت نوع افزودنی، ابعاد، اندازه و وزن نایلون گلخانه قابل تغییر است.

 نایلون‌های تک‌لایه برای نفوذپذیری نور مناسب هستند، در حالی که نایلون‌های چندلایه علاوه بر اینکه مقاومت حرارتی بیشتری دارند، از تغییرات دما نیز کاسته و عایق بهتری برای گیاهان ایجاد می‌کنند. با درنظر گرفتن این نکات، انتخاب پلاستیک گلخانه‌ای مناسب بر اساس نیازهای گلخانه و شرایط جوی محیطی حیاتی است.

افزودنی‌های پوشش پلاستیک گلخانه

یکی از اصلی‌ترین موارد در نایلون‌های گلخانه، انتخاب درست افزودنی با توجه به شرایط آب و هوایی و منطقه است. برخی از افزودنی‌های مورد استفاده در پوشش پلاستیک گلخانه‌ای عبارتند از:

افزودنی ضد نور خورشید (ضد اشعه ماوراء بنفش (UV) )

این افزودنی جزو مهم‌ترین افزودنی‌های موجود در پوشش پلاستیک گلخانه است که سبب می‌شود پلاستیک در برابر اشعه ماوراء بنفش دچار آسیب و پوسیدگی نشود. این افزودنی به نوبه خود ممکن است انواع خاصی از هجوم آفات مانند شته‌ها و مگس‌های سفید را کاهش دهد. این ترکیب برای سقف گلخانه جهت جلوگیری از ورود اشعه مضر خورشید به درون محیط بسیار مناسب است و از صدمه دیدن گیاهان جلوگیری کرده و به رشد مطلوب آنها کمک می‌کند.

افزودنی مادون قرمز ( IR)

این افزودنی پلاستیک گلخانه‌ای سبب می‌شود اشعه مادون قرمز نتواند از نایلون خارج شود. همین موضوع باعث عدم ایجاد تغییرات دمایی می‌شود و گلخانه با کاهش دما مواجه نمی‌شود. در واقع این مواد از گرم شدن بیش از حد گلخانه جلوگیری می‌کنند و نوعی پوشش حرارتی محسوب می‌شوند.

افزودنی anti fog (ضد مه)

در اثر وجود قطرات درون گلخانه احتمال ابتلای گیاهان به بیماری‌های مختلف و سوختنشان به علت اثر ذره‌بینی قطرات آب در زیر نور خورشید بیشتر می‌شود. افزودنی ضد مه از بروز این قطرات بر روی سطح نایلون جلوگیری می‌کند. در نتیجه دیگر مانعی برای تابش نور وجود ندارد و گیاهان راحت‌تر رشد می‌کنند.

افزودنی AB (ضد باکتری)

اشعه خورشید ممکن است باعث رشد برخی باکتری‌های مضر درون فضای گلخانه‌ شود. نایلون با مواد افزودنی ضدباکتری از رشد این باکتری‌های مضر جلوگیری و به حفظ سلامت محصولات داخل گلخانه می‌شود.

افزودنی EVA (اتیل ونیل استات)

یکی از افزودنی‌های مهم پوشش پلاستیک گلخانه، EVA است که سبب می‌شود مزایا و ویژگی‌های زیادی در پوشش گلخانه به وجود بیاید. این افزودنی باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و گرما، ایجاد انعطاف‌پذیری و ایجتد مقاومت می‌شود.

افزودنی LD

این افزودنی شفافیت پلاستیک گلخانه را افزایش می‌دهد و در نتیجه این موضوع، میزان پخش نور در گلخانه نیز بیشتر می‌شود. بنابراین این افزودنی باعث نور رسانی بهتر به محصولات می‌شود و از سوختن برگ‌هایی که در برابر تابش مستقیم خورشید هستند می‌شود.

افزودنی آنتی اکسیدان

این افزودنی از محبوبیت بالایی برخوردار است و موجب افزایش طول عمر پلاستیک می‌شود. این افزودنی همچنین باعث افزایش ماندگاری پلاستیک، خاصیت کشسانی، شفافیت و مقاومت پوشش گلخانه می‌شود.

چگونه بفهمیم که باید از چه افزودنی ای برای گلخانه استفاده کنیم؟

راهنمای جامع خرید پلاستیک گلخانه

با توجه به نوع کشت، منطقه کشت، شرایط آب و هوایی و … باید از افزودنی‌هایی خاص برای پلاستیک گلخانه خود استفاده کنید. کافیست از یک مهندس کشاورزی کمک بگیرید تا لیست افزودنی‌های مورد نیاز و درصد هرکدام را به شما اعلام کند. همچنین با مشاوره با متخصصان شرکت آذین پلاست کیمیا، می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین انتخاب را داشته باشید.

عوامل تاثیر گذار در قیمت نایلون گلخانه‌ای و راهنمای خرید نایلون گلخانه

از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت پلاستیک گلخانه می‌توان به میزان سفارش، میزان درصد افزودنی، کیفیت مواد اولیه و رنگبندی نایلون گلخانه اشاره کرد. همچنین موارد زیر نکاتی مهم در خرید پلاستیک گلخانه هستند و با در نظر گرفتن آنها می‌توانید انتخابی داشته باشید.

  • انتخاب نوع نایلون گلخانه بر اساس تقاضای مشتری
  • اطمینان از کیفیت مواد و مقاومت در برابر شرایط جوی شدید
  • اطمینان از نیاز به افزودنی‌هاي پوشش گلخانه
  • توجه به ابعاد و ضخامت
  • انعطاف‌پذیری مناسب برای نصب راحت
  • بررسی نصب و نگهداری آسان
  • گارانتی محصول

خرید نایلون گلخانه ای با کیفیت و قیمت مناسب

پلاستیک گلخانه بیشترین کاربرد را در پرورش و محافظت از محصولات گلخانه‌ای دارد. اندازه گلخانه، دوام و قیمت مواد و انواع گیاهانی که قصد پرورش آن را دارید، همگی باید در هنگام خرید نایلون گلخانه با کیفیت در نظر گرفته شوند. با مشاوره رایگان با متخصصان شرکت آذین پلاست کیمیا می‌توانید به صرفه ترین و با کیفیت ترین محصول را سفارش دهید. همچنین جهت خرید نایلون گلخانه، از اینجا اقدام کنید.

جمع بندی

انتخاب پلاستیک گلخانه ای مناسب به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت شناخته می‌شود و به شما در پرورش گیاهان کمک زیادی می‌کند. در این مقاله به معرفی پلاستیک گلخانه‌ای پرداختیم. با توجه به اینکه کیفیت پلاستیک گلخانه امری مهم در تعیین مزیت‌های آن دارد، پیشنهاد می‌شود در خرید نایلون گلخانه دقت فراوانی شود. شركت آذين پلاست كيميا با توجه به نیاز مشتری انواع پلاستیک گلخانه‌ای را با بهترين كيفيت تولید می‌كند. جهت اطلاع از قیمت پلاستیک گلخانه و یا ارتباط با کارشناسان ما، به صفحه اصلی سایت آذین پلاست کیمیا مراجعه کنید.