ثبت‌نام ۱۱۳ هزار نفر در آزمون وکالت /۹۰ درصد از پرونده‌ها بدون وکیل به دادگاه می‌رود

ثبت‌نام ۱۱۳ هزار نفر در آزمون وکالت /۹۰ درصد از پرونده‌ها بدون وکیل به دادگاه می‌رود

آفتاب نیوز:

حسن عبدالیان پور در نشست خبری دومین جلسه هیئت اداری علمای حقوق و کارشناسان رسمی در سطح کشور که امروز پنجشنبه 19 بهمن ماه در شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ساختمان خوبی در سال گذشته ساخته شد. ، که خانواده وکلا و کارشناسان رسمی مرکز می توانند در یک زمان در سال گرد هم آیند

رئیس مرکز علمای حقوق، کارشناسان رسمی و مستشاران داخلی وزارت دادگستری گفت: در کل کشور 31 هیات مدیره استانی وکلای دادگستری و 31 هیات پست در کل کشور داریم که از 420 تا 430 هیات رئیسه دادگستری تشکیل شده است. وکلا در کشور عضو هستند امروز آن را در این نمایش ارائه می دهیم.

عبدالعزیزپور درباره محبوبیت قوه قضائیه توسط کانون علمای حقوق گفت: در همایش مقام معظم رهبری کانون علمای حقوق، کارشناسان رسمی به عنوان نمونه ای از محبوبیت قوه قضائیه معرفی و تجلیل شدند که به این صورت انجام شد. نتیجه تلاش اعضای این مرکز از دو سال گذشته تمام توان خود را برای آبروی قوه قضائیه به کار گرفته اند.

عبدالیان پور گفت: طرح وکلا در مسجد به عنوان الگوی بین المللی در کشور برزیل و شهر ریودوژانیرو معرفی شده است. با توجه به فعالیت کانون وکلای دادگستری امکان دسترسی به وکلا و کارشناسان فراهم شده است و هم اکنون 129 سامانه در تمامی استان ها وجود دارد که به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می کنند. وجود زندان‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز عمومی در سراسر کشور و حتی روستاها دسترسی شهروندان به خدمات حقوقی را تسهیل کرده است که انسجام و هماهنگی را افزایش داده است.

113000 نفر در آزمون وکالت ثبت نام کردند

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران داخلی وزارت دادگستری درباره آزمون وکالت نیز گفت: 113 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند و 27 اسفندماه برگزار می شود.

عبدالعزیزپور درباره ورود کانون وکلا به بسیاری از شاکیان نیز گفت: متاسفانه پرونده های زیادی در کشور وجود دارد که مشکل بزرگی برای دستگاه قضایی کشور ایجاد کرده است. آنها می توانند برای دریافت نمایندگی تخصصی به مرکز مراجعه کنند، زیرا رسیدگی به پرونده ها در کمیسیون های تخصصی مشکلات آنها را حل می کند یا حداقل منجر به روند مناسب می شود.

وی درباره حق الزحمه های بالای برخی از نمایندگان گفت: این که گفته می شود نمایندگان حقوق بالایی می گیرند، رسم است اما این درست نیست، منکر این نیستیم که برخی از نمایندگان در برخی موارد خاص توانایی دریافت حقوق بالا را ندارند. . دفتر بگیرید، برخی حتی توان پرداخت هزینه برای تمدید پروانه وکالت را ندارند.

90 درصد پرونده ها بدون وکیل به دادگاه می روند

رئیس مرکز حقوق دانان، کارشناسان رسمی و مستشاران داخلی وزارت دادگستری درباره وکالت اجباری وکلا گفت: پیشنهادی را در این زمینه به مجلس و قوه قضائیه ارائه کرده ایم، زیرا بر اساس تحقیقات به آن رسیدیم. 90 درصد پرونده‌ها بدون وکیل به دادگاه می‌روند که همین وضعیت باعث می‌شود چالش‌های بزرگی مانند تاخیر در دادگاه‌ها و افزایش پرونده‌های در حال رسیدگی را به دنبال داشته باشد.

عبدالحنان پور افزود: از 90 درصد پرونده هایی که بدون وکیل به دادگاه می رود، 70 درصد قابلیت استفاده از وکیل را دارند و 30 درصد نیز این امکان را ندارند، بنابر تصمیمی اعلام می کنم. مرکز وکلا به این جمعیت شناسی کمک های حقوقی ارائه خواهد کرد. این راهبرد را به عنوان وکیل خانواده مطرح کرده ایم و به طور جدی به دنبال اجرای این طرح هستیم.

رئیس مرکز دانش پژوهان حقوقی ادامه داد: موضوع افزایش دانش را به صورت عادلانه در سراسر کشور دنبال می کنیم، در تلاش هستیم تا مکان های دانشگاهی و اداری را توسعه دهیم و با تخصص خود این توزیع را به صورت عادلانه انجام دهیم. “