اخبار کسب و کارعمومی

یادگیری فتوشاپ چقدر طول میکشه؟ بهترین روش آموزش فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ یک برنامه عظیم و پرکاربرد در دنیای امروز است. این نرم افزار شرکت ادوبی، با ظاهر پر زرق و برق خود پیچیده به نظر می رسد و برای افرادی که تازه می‌خواهند این نرم‌افزار را آغاز نمایند ممکن است حراس‌آور باشد. در این مقاله به صورت کلی به یادگیری فتوشاپ و زمان یادگیری، شیوه‌های یادگیری و عهوامل موثر بر یادگیری و راه‌های یادگیری سریع فتوشاپ اشاره شده است.

یادگیری فتوشاپ چقدر طول میکشه؟ بهترین روش آموزش فتوشاپ چیست؟

یادگیری فتوشاپ چقدر طول میکشه؟

یادگیری فتوشاپ بسته به این که شما کدام روش یادگیری را برگزینید متفاوت خواهد بود. اما کدام بهتر است؟ برای یادگیری فتوشاپ و پیدا کردن نقطه شروع سه راه خود آموزی و استفاده از انواع دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری وجود دارد که در زیر به تفکیک بررسی شده‌است.

  • خود آموزی فتوشاپ: منظور از خود آموزی سر و کله زدن با نرم افزار فتوشاپ و یادگیری با آزمون خطا است. این کار پروسه‌ای زمان بر و نیازمند دانش زبان است اما از لحاظ هزینه، رقمی را به شما تحمیل نمی‌کند. لازم به ذکر است این نوع آموزش مشکلات اساسی از جمله نا مفهوم ماندن بعضی از بخش‌ها با استفاده خاص در فتوشاپ است.
  • دروه آموزش حضوری: در این نوع از آموزش به دلیل حضور مستر و استاد تا حد زیادی در زمان صرفه جویی شده اما بسیار هزینه براست. همچنین در این مدل از آموزش شما زمان زیادی برای حضور در محل کلاس صرف خواهید نمود. مورد دیگر رابطه با کلاس حضوری این است که به دلیل تایم بندی شما نمی‌توانید از مسائل ساده و قابل فهم خود سریع عبور کرده و باید همراه با کلاس پیش بروید. نکته دیگر آن است که در این نوع از آموزش شما امکان تکرار ندارید.
  • دوره آموزش آنلاین: این نوع از آموزش به دلیل حضور استاد زمان یادگیری را کوتاه می‌نماید و در بخش هزینه نسبت به دوره حضوری بسیار کم هزینه تر می‌نماید. همچنین این مولفه را دارد شما بسته به زمان و سطح خود می‌توانید سرعت آموزش را بیشتر کرده و در بخش‌های پیچیده تکرار بیشتری داشته باشید در واقع ریتم یادگیری در اختیار شما خواهد بود.

یادگیری فتوشاپ چقدر طول میکشه؟ بهترین روش آموزش فتوشاپ چیست؟

بهترین روش یادگیری فتوشاپ چیست؟

انتخاب بهترین شیوه یادگیری فتوشاپ تا حدود زیادی به علایق و دسترسی‌های شما بستگی دارد اما اگر شما هیچ محدودتی ندارید مطابق آخرین پژوهش‌ها، کم هزینه ترین دوره که بیشترین بازدهی را بر اساس مدت زمان تخصیص یافته داشته باشد، دوره آموزش آنلاین می‌باشد.

مدت زمان یادگیری فتوشاپ چقدر است؟

اگر در نقطه شروع یادگیری فتوشاپ هستید بدیهی است که یکی از پرسش‌های مهم شما مدت زمان لازم برای یادگیری فتوشاپ است. در بخش ثبلی اشاره شد که مدت زمان یادگیری رابطه مستقیم به شیوه آموزش انتخاب شده توسط شما دارد. عامل دیگری که در مدت زمان یادگیری فتوشاپ موثر است مقدار تمرین شماست. اگر به دنبال سریع‌ترین راه یادگیری فتوشاپ هستید باید گفت اگر دوره آموزش آنلاین را انتخاب نمایید و روزانه به جز تایم مورد نیاز برای دوره چیزی در حدود 1 تا 2 ساعت زمان برای تمرین آنچه آموخته‌اید بگذارید بعد 3 هفته شما فتوشاپ را کامل فرا گرفته‌اید.

مدت زمان یادگیری رابط کاربری فتوشاپ

رابط کاربری یا اینترفیس فضای بین انسان و نرم افزارها است که به با آن می‌توانیم به نرم افزار اعلام کنیم که الآن با کدام ابزار می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم. در فتوشاپ رابط کاربری نسبتا ساده و گویا در اختیار داریم. که هر ابزار آیکونی مشابه خود دارد، به عنوان مثال قلمو آیکون قلمو و پام کن آیکونی پاک کن مانند دارد. برای یادگیری رابط کاربری فتوشاپ چیزی در حدود 2 روز و روزانه 3 ساعت نیاز خواهید داشت. اگر سابقه کار با سایر نرم افزارهای شرکت ادوبی را دارید، مدت زمان یادگیری رابط کاربری فتوشاپ برای شما بسیار کمتر خواهد بود.

مدت زمان یادگیری یک تخصص در فتوشاپ

مهم ترین عامل در مدت زمان یادگیری یک تخصص در فتوشاپ یادگیری مفاهیم پایه است که مطابق فرمول گفته شده 3 هفته برای آن نیاز است. پس از آن بسته به تخصصی که می‌آموزید مدت زمان تکمیل مهارت متفاوت است اما باید بدانید نهابت زمانی که برای تکمیل دوره آموزشی خود برای یک مهارت باید صرف کنید یک هفته است که بیشتر این زمان را در حال تمرین و چگونگی استفاده از ابزارهای پایه فتوشاپ در مهارت مد نظر خواهید بود.

مدت زمان لازم برای تمرین فتوشاپ

مدت زمانی که به صورت روزانه لازم است تا برای فراگیری فتوشاپ صرف کنید به صورت استاندارد 1.5 تا 2 ساعت است. البته این زمان بسته به درک شما و پیچیدگی آموزش تغییر می‌کند اما در یک دوره آموزش استاندارد به طور میانگین شما باید روزانه 1.5 تا 2 ساعت زمان برای تمرین در نظر بگیرید.

عوامل مؤثر بر مدت زمان یادگیری گرافیک با فتوشاپ

جدا از زمانی که برای آموزش و تمرین فتوشاپ می‌گذارید، مهارت‌ها و سابقه شما در این حوزه بر مدت زمان آموزش تاثیر می‌گذارد. کسی که آشنایی با نور، رنگ شناسی، هنر و کامپیوتر دارد بسیار سریع‌تر از فردی که قرار است این موارد را بیاموزد دوره یادگیری فتوشاپ را طی می‌کند.

یادگیری فتوشاپ چقدر طول میکشه؟ چطور فتوشاپ را سریع یاد بگیریم؟

پس بررسی تمامی موارد مهم دخیل در یادگیری فتوشاپ، مشخص است که مهم‌ترین سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه سرعت یادگیری را بالا برده و در سریع‌ترین زمان ممکن فتوشاپ را یاد بگیرید. برای این مورد دو فاکتور داریم:

  1. زمان آموزش: هر چه شما در طول روز زمان بیشتری برای یادگیری و مشاهده دوره بگذارید سرعت یادگیری بالا تر می‌رود.
  2. تمرین هر مهارت: یادگیری تنها کافی نیست شما باید پس از یادگیری تمرین نمایید تا مهارت آموخته شده ملکه ذهن شود.

به طور کلی زمان آموزش و یادگیری استاندارد و تعریف شده فتوشاپ، روزی 2 تا 3 ساعت به مدت 3 هفته می‌باشد. اگر شما میزان ساعت تمرین و آموزش خود را افزایش دهید قطعا از طول مدت آموزش شما کاسته خواهد شد.

در واقع همه چیز به زمانی که شما به طور روزانه  می‌گذارید رابطه مستقیم دارد.

پس از بررسی دوره‌های آموزش فتوشاپ برگزیده در اینترنت و مقایسه آنان با هم، باید گفت اگر به دنیال یک دوره  آموزش استاندارد همراه با پشتیبانی استاد و داشتن تمرین‌های مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما دوره رایگان آموزش فتوشاپ دانشجویار است. در این دوره، شما با محیط کار نرم‌افزار فتوشاپ و منوهای کاربردی و ابزارهای مختلف آن آشنا می‌شوید. همچنین، شما در این دوره 3 پروژه عملی را انجام می‌دهید که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در استفاده از فتوشاپ تقویت کنید.