تا قبل از سفرهای نوروزی برای عیب‌یابی و رفع نقص وسایل نقلیه خود اقدام کنید

تا قبل از سفرهای نوروزی برای عیب‌یابی و رفع نقص وسایل نقلیه خود اقدام کنید

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از مردم خواست با در نظر گرفتن زمان باقی مانده برای ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی نسبت به تشخیص و رفع ایرادات خودروهای خود اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش تیتر نیوز، علی اصغر شریفی فرماندار با اشاره به ایام نوروز گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و بسیاری از شهروندان در این ایام با خودروهای خود تردد می کنند، لازم است نکاتی در خصوص ایمنی خودروها مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر در

وی افزود: میزان مایع شیشه شوی، مایع رادیاتور، روغن، بررسی باد لاستیک و سلامت چراغ و برف پاک کن خودرو از جمله مواردی است که راننده می تواند خودش انجام دهد. همچنین بهتر است قبل از حرکت ماشین را یک مکانیک و متخصص بررسی کنید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران ادامه داد: اما موضوع مهم اینجاست که برخی از رانندگان قادر به تعمیر قطعات خودرو مانند قفل کردن خودرو، تنظیم فرمان و… نیستند. در سفر و تا زمانی که در اختیار دارند برای رفع این ایرادات به تعمیرگاه های مجاز و یا نمایندگی های مربوطه مراجعه و از رفع ایرادات و آچار زدن اطمینان حاصل کنند. تقریباً دو هفته مانده به تعطیلات، زمان خوبی است تا رانندگان از وضعیت خودروهای خود مطلع شده و ایرادات خود را اصلاح کنند.

شریفی گفت: خودرو به خودی خود حرکت نمی کند، طبق میل و تصمیم راننده حرکت می کند و در جاده تصادف می کند. بنابراین این راننده است که بیشترین نقش را در تعیین نوع رانندگی و تصادفات و حوادث دارد و باید به وضعیت روحی و جسمی راننده نیز توجه شود. نکته مهم دیگر این است که راننده قبل از سفر باید از وضعیت جاده و وضعیت خودروی خود و همچنین وضعیت روحی و جسمی خود اطلاع داشته باشد.

راننده باید استراحت کند

شریفی ادامه داد: در طول سفر نیز باید به این نکته توجه شود که راننده رباتی نباشد که او را به برق خودرو وصل کند و برای شروع و توقف و رسیدن به مقصد به او برنامه بدهد. بدن راننده به استراحت و مغز به اکسیژن نیاز دارد. بنابراین هر چه راننده قبل و بین سفرها آرامش بیشتری داشته باشد، رانندگی بهتر و دقیق تری خواهد داشت.

او معتقد است که برای سفرهای جاده ای طولانی، اگر چند راننده در یک وسیله نقلیه وجود داشته باشد. زیرا می توان راننده را بیشتر آرام کرد و در طول مسیر تغییراتی ایجاد کرد. حوادث کمی رخ می دهد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که مسابقه رانندگی وجود ندارد و همه رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند. متأسفانه مواردی داشتیم که پدر خانواده خودرو را به پسرش که رانندگی بلد بود تحویل داد اما پسر خردسال با تخطی از سرعت مجاز خودرو را برانداخت و خسارات جبران ناپذیری به خانواده وارد کرد.

نقص فنی خودرو باعث تصادف می شود

برای چراغ های سوخته نمره منفی می گیرید

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به نقص فنی خودروها گفت: در برخی تصادفات شاهد بروز نقص فنی در خودرو هستیم و این نقص باعث تصادف شده است.

وی اشاره کرد که کدام قسمت های خودرو از نظر نقص فنی معاینه می شود. وی افزود: کارشناسان می توانند با بررسی قسمت جلویی خودرو، فرمان، لاستیک، گیربکس و ترمز، باتری، فرمان، چرخ و لاستیک، ایرادات فنی موثر در تصادف را تشخیص دهند. همچنین بحث لاستیک، گیربکس و ترمز، باتری، فرمان در مهم ترین موارد و ایرادات فنی آنها ضروری است. مردم دقت کنند در تصادفاتی که رخ می دهد کارشناسان بیشتر به این قطعات توجه می کنند و ببینند آیا این خودرو نقص فنی موثری دارد یا خیر؟

شریفی گفت: نقص فنی به این معناست که این خودرو ایراد داشته و راننده به طور مداوم با آن رانندگی کرده اما توجهی به آن نداشته است. به عنوان مثال، اگر چرخ ها و لاستیک ها خراب و دندانه ها لق شوند، می تواند منجر به تصادفات و انحراف خودرو از جاده شود. همچنین در صورت پنچر بودن لاستیک خودرو می تواند باعث بروز تصادف برای راننده و سایر وسایل نقلیه در حین سفر شود.

وی اطمینان داد که رانندگی در روزهای برفی و بارانی با روزهای دیگر متفاوت است. وی افزود: برف پاک کن ها تاثیر مستقیمی بر روی دید رانندگان در حین رانندگی دارد، بنابراین رانندگان قبل از سفر حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه برخی ایرادات فنی باعث نمره منفی می شود گفت: وی گفت: در جدول پیشگیری از جرایم رانندگی در صورتی که چراغ های خودرو مناسب نباشد و یا خلاف دستور باشد و آتش زدن آنها از مصادیق نقص فنی محسوب می شود و حتی به راننده پاسخ منفی داده می شود. بنابراین قبل از حرکت باید چراغ های ترمز جلو، عقب، راهنماها را بررسی کرده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

انتهای پیام