استان ها

روسیه پیشنهادی از فرانسه برای مبارزه با تروریسم دریافت نکرده است

روسیه پیشنهادی از فرانسه برای مبارزه با تروریسم دریافت نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تیتر نیوز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو هیچ پیشنهادی از پاریس برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی دریافت نکرده است.

زاخارووا در کنفرانسی خبری در این‌باره گفت: وزارت خارجه روسیه تاکنون هیچ پیشنهادی از سوی طرف فرانسوی در چارچوب مبارزه با تروریسم بین‌المللی دریافت نکرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا مدعی شده بود که به روسیه پیشنهادی مبنی بر تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم ارسال کرده است.

زاخارووا در ادامه گفت که اگر فرانسه می‌خواهد با تروریسم مقابله کند باید ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند.

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۳۷ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم گفت او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

او گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

انتهای پیام/