اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران (۱۴۰۲)؛ جدیدترین مدل کاشت ابرو

بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران کجاست؟ ما در این مقاله اطلاعاتی راجع به بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم، در صورتی که قصد انجام این کار را دارید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا بهترین دکتر کاشت ابرو را بشناسید و سپس آن ها را ارزیابی نمایید و در نهایت با آگاهی کامل به سراغ بهترین دکتر برای کاشت ابرو بروید. کاشت ابرو از جمله مهم ترین عملیات زیبایی به شمار می رود که در میان اکثریت خانم ها و اغلب آقایان محبوبیت خاصی دارد.

همان طور که می دانید شکل ظاهری ابرو در جذابیت فرد تاثیر به سزایی دارد به همین سبب افرادی که قصد کاشت ابرو را دارند، حساسیت بیشتری در انتخاب بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران را از خود نشان می دهند. امروزه کلینیک های بسیاری تحت زمینه کاشت ابرو فعالیت دارند اما متاسفانه اغلب این کلینیک ها مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نبوده و نتایج کار آن ها باعث ایجاد عوارض ناخوشایندی در فرد شده است.

بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران (۱۴۰۲)؛ جدیدترین مدل کاشت ابرو

چگونه بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران را پیدا کنیم؟

یکی از قدم های مهم در انجام کاشت ابرو، انتخاب بهترین دکتر برای کاشت ابرو می باشد، این انتخاب در نتیجه کار بسیار موثر است و علاوه بر این فرد را از خطرات و عوارض کاشت ابرو و ناخوشایند بودن نتیجه عمل در امان نگه می دارد. همچنین اگر به دنبال بهترین دکتر کاشت ابرو در ایران هستید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. از جمله ویژگی های بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران به شرح زیر است:

  • تخصص و سوابق تحصیلی مرتبط با کاشت ابرو
  • مورد تایید بودن پزشک توسط وزارت بهداشت
  • استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ابزارهای روز دنیا
  • داشتن نمونه کارهای موفق قبلی از مراجعه کنندگان
  • رعایت موارد بهداشتی و پروتکل های ایمنی
  • مشاوره قبل از انجام کاشت ابرو
  • داشتن اخلاق حرفه ای کاری
  • نظم و سرعت در رسیدگی به مراجعه کنندگان

کاشت ابرو چگونه صورت می‌گیرد؟ (مراحل کاشت ابرو)

برخی افراد از مشکلات ریزش ابرو رنج می‌برند و زیبایی اعتماد به نفسشان را زیر سوال برده است این افراد برای فرم دهی و بازگشت زیبایی به روش‌های مختلف تاتو ابرو، هاشور ابرو، اسکالپ ابرو و میکروبلیدینگ روی می‌آوردند که هیچ یک از این روش‌ها حالت طبیعی ابرو و رشد طبیعی ابرو را ندارند. پیدا کردن روش‌هایی که فرم طبیعی ابرو را حفظ کند مهم است. یکی از روش‌های مناسب برای رشد طبیعی ابروها کاشت ابرو است، اما برخی از افراد از کاشت ابرو ترس دارند و در مورد مراحل کاشت ابرو اطلاعات دقیق ندارند در این مطلب به طور دقیق تمام مراحل کاشت ابرو را به شما توضیح می‌دهیم.

اهمیت دانستن نحوه مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش دائمی برای بازگشت ابروهای از دست رفته شماست. در این روش به صورت هنرمندانه و ظریف ابرو متناسب با هر فرد طراحی می‌شود. در کاشت ابرو زاویه رویش مو بسیار مهم‌تر از کاشت مو است و تفاوت‌های زیادی باهم دارند. در هر نقطه از سطح پوست، زاویه رویش مو با زاویه محل قرار گیری گرافت‌های کاشت متفاوت است.

خواب و جهت صحیحی کاشت مو در ناحیه ابرو باید رعایت شود تا به هنگام رشد موهای کاشته شده به طور نامنظم و عمودی رشد نکنند. زاویه رویش ابروها به‌طورکلی به سه دسته بندی تاج، تنه و دم تقسیم می‌شوند. با توجه به مواردی که گفته شد دانستن نحوه مراحل کاشت ابرو اهمیت فراوانی دارد.

مراحل کاشت ابرو طبیعی (از انتخاب کلینیک تا دوران بهبودی)

هر کدام از روش‌های کاشت ابرو را انتخاب کنید تفاوت چندانی در مراحل کاشت ابرو ندارد و همه باید یک سری مراحل ثابت را تکرار کنند. در ادامه تمامی مراحل عمومی کاشت ابرو را برای شما شرح می‌دهیم. البته باید خاطر نشان کنیم که برخی از شرایط با توجه به شرایط بیمار و تشخیص پزشک تغییر می‌کند.

مرحله یک: پیدا کردن یک کلینیک زیبایی معتبر

جستجو برای انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر بر عهده خود شماست. ابتدا باید درباره کاشت ابرو و مراحل کاشت ابرو تحقیق کنید و بعد از شناسایی چند کلینیک به آن مراجعه کنید یا افرادی که کاشت ابرو در این کلینیک انجام داده اند مشورت کنید و نظرات آن‌ها را جویا شوید. در برخی موارد مهم می‌توانید از افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند مانند دوستان و آشنایان نظر بپرسید. آنهایی که قبلا این عمل زیبایی را انجام داده اند بهترین مشاور برای شما می‌باشند زیرا می‌توانند نظرات قابل توجهی را که فقط اگر کسی کاشت ابرو انجام داده باشد متوجه شود را به شما گوشزد می‌کنند.

مرحله دو: مشاوره با متخصص زیبایی

بعد از انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو باید با یک متخصص در این حوزه مشورت کنید. متخصصین ما با پرسش درباره شرایط فردی، بررسی سوابق پزشکی، در نظر گرفتن خواسته‌ها و علایق شما برای انواع روش‌های کاشت ابرو به شما مشاوره رایگان می‌دهند. بعد از بررسی تمامی عوامل دخیل در کاشت ابرو پزشک متخصص مناسب‌ترین بهترین روش کاشت ابرو را انتخاب می‌کند.

مرحله سه: طراحی ابروها

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های در مراحل کاشت ابرو طراحی ابروها است. این کار تاثیر مستقیمی بر چهره شما بعد از کاشت ابرو و نتایج طبیعی شدن آن‌ها دارد. با استفاده از سیستم‌های دقیق متناسب‌ترین ابرو هماهنگ با چهره شما طراحی و دستور کار قرار می‌گیرد.

مرحله چهار: بررسی وضعیت بانک مو

یکی دیگر از مراحل کاشت ابرو بررسی وضعیت بانک مو افراد است. در این مرحله از کاشت پزشک به بررسی وضعیت و نوع موهای ابرو شما می‌پردازد. سپس روی بدن شما قسمتی که از موها که بیشترین شباهت را به ابروها دارند را برمی‌گزیند. معمولا بانک موی مناسب آقایان در پشت سر آن‌ها و بانک موی مناسب خانم‌ها روی سر اطراف گوش است.

برای انتخاب بانک مو مناسب باید مواردی مثل ضخامت مو، رنگ و میزان نرمی آن‌‌ها را در نظر گرفت. با توجه به این که موهای ابرو با شیب و زاویه خاصی رشد می‌کنند در نظر گرفتن زاویه رشد هنگام انتخاب ناحیه اهدا باید مورد توجه باشد. موهای ناحیه اهدا باید قابلیت رشد در جهت بقیه ابروها داشته باشند که بعد از رشد بتوانند با موهای ابرو تطبیق داده شوند.

مرحله پنج: توصیه‌های قبل از کاشت

بعد از این که پزشک متخصص شما با بررسی وضعیت و شرایط فردی شما تشخیص داد که شما کاندیدای مناسب کاشت ابرو هستند باید یک سری مراقبت‌های قبل از کاشت ابرو را مثل عدم استعمال مشروبات الکلی، دخانیات مکمل‌های دارویی و غیره را رعایت کنید تا از بروز مشکلات بعد از عمل جلوگیری کنید.

مرحله شش: بی حسی موضعی در ناحیه بانک مو

یک شب قبل از عمل باید استراحت کافی داشته باشید و روز عمل بعد از میل کردن یک صبحانه یا ناهار مقوی آماده برای انجام عمل کاشت ابرو شوید. در این مرحله پزشک با استفاده از کرم‌های بی حسی و یا تزریق داروی بی حسی به ناحیه اهدا کننده مو یا بنک مو باعث بی حسی کامل در این ناحیه می‌شود و شما هیچ دردی را هنگام برداشت مو احساس نخواهید کرد.در گذشته به جای بی حسی موضعی در مراحل کاشت ابرو از داروهای بیهوشی استفاده می‌کردند بعدها به دلیل عوارض ناشی از بیهوشی از بی حسی‌های موضعی بهره می‌گیرند که عوارض و خطرات کمتری را برای متقاضیان به همراه داد.

مرحله هفت: برداشت گرافت‌ها از ناحیه و آماده سازی برای کاشت

تفاوت اصلی روش‌های مختلف کاشت ابرو در نحوه پیوند آن‌هاست. در قدیمی‌ترین روش که یکی از روش‌های اصلی کاشت ابرو است، گرافت‌ها به صورت نواری برداشته می‌شوند. در این روش که FUT نام دارد، نواری به طول 10 سانتی متر و عرض 1 سانتی متر از محل برداشت استخراج می‌شود و سپس گرافت‌ها را از آن جدا می‌کنند.

در روش‌های دیگر که ساده‌ترین آن‌ها روش FUE است، پیوندها با استفاده از دستگاه مخصوص به صورت دانه‌ای برداشت می‌شوند. به همین دلیل، اسکارها و زخم‌ها در محل برداشت قابل مشاهده نیستند و لازم نیست نگران آشکار بودن آن باشید. البته در روش FUT نوار کاشت از جایی که دیده نمی‌شود برداشته می‌شود و پس از مدتی موها رشد می‌کنند تا کاملا روی آن را بپوشانند.

در نتیجه گرافت‌ها بلافاصله پس از استخراج برای کاشت مناسب نیستند و باید تحت نظر قرار گیرند تا برای پیوند آماده شوند. به همین دلیل پس از استخراج گرافت‌ها، تیم پزشکی بافت‌های پوست را از آن‌ها جدا کرده و با استفاده از موادی آن‌ها را تقویت می‌کند تا راحت‌تر با محل جدید سازگار شوند و به مرحله رشد برسند. این مرحله در روش FUT وقت گیرتر است. اگرچه پیوندهای برداشت بسیار سریعتر خواهند بود. همچنین به همین دلیل است که به طور کلی زمان کاشت ابرو با روش FUT نسبت به سایر روش‌ها کوتاهتر است.

مرحله هشت: کاشت گرافت‌ها

این مرحله باید با دقت فراوانی انجام شود. بنابراین در صورت لزوم تیم پزشکی و متقاضی قبل از شروع مرحله کاشت دقایقی را استراحت می‌کنند. در تمامی روش‌های کاشت ابرو، گرافت‌ها به صورت دانه‌ای و در کنار یکدیگر در محل مورد نظر قرار داخل حفره‌های کاشت قرار می‌گیرند.

در این مرحله پزشک گرافت‌ها را با توجه به جهت رشد ابروها در زاویه مشخصی قرار می‌دهد تا جهت ابروها پس از رشد کاملاً مناسب باشد. قبل از شروع کاشت، پزشک برای آخرین بار طرح ابرو را با شما بررسی می‌کند تا مطمئن شود که از مدل خود راضی هستید. علاوه‌بر این، پس از کاشت یک سری گرافت، از شما در مورد عرض و ضخامت ابروهایتان سوال می‌شود و اگر ابروهای پرتری را دوست دارید، گرافت‌های بیشتری در آن ناحیه کاشته می‌شود.

مرحله نه: دوران بهبودی پس از کاشت ابرو

مراقبت‌های بعد از عمل در مراحل کاشت ابرو به اندازه خود کاشت ابرو مهم است. این مراقبت‌ها سبب می‌شود که عوارض کمتری بعد از کاشت ابرو بروز کند و دوره نقاهت را کوتاه‌تر کند. دوره نقاهت و رسیدن به نتیجه دلخواه بعد از کاشت ابرو حدودا بین 4 تا 15 روز طول می‌کشد. در این دوره تمامی عوارض بعد از عمل بهبود می‌یابند.

مرحله ده: نمایش نتایج کاشت ابرو

رشد اولیه ابرو حدود 2-3 هفته پس از کاشت شروع می‌شود. اما این موقتی است و پس از مدتی موهای جدید می‌ریزند. این یک مرحله طبیعی از نتایج کاشت ابرو است و نشان می‌دهد که همه چیز به خوبی پیش رفته است. پس از این شوک پوست اندازی (حدود 3-4 ماه بعد)، در نهایت موهای واقعی ظاهر می‌شوند و شروع به رشد می‌کنند. در این مرحله باید قوانین کوتاه کردن موهای جدید را یاد بگیرید و آنها را کوتاه کنید تا آسیب نبینند.

بعد از حدود 6 ماه می‌توانید نتایج اولیه کاشت ابرو را مشاهده کنید و تقریبا 50 درصد از گرافت‌های کاشته شده به مرحله رشد می‌رسند و طرح ابروهای شما تا حدودی مشخص می‌شود. پس از 9 ماه، حدود 80 درصد از گرافت‌ها رشد کرده و ابروهای شما به طرح نهایی خود بسیار نزدیک خواهند شد. اما اگر می‌خواهید نتایج واقعی کاشت ابرو را ببینید، بهتر است 3 تا 4 ماه دیگر صبر کنید. پس از 1 سال، ابروها به طور کامل رشد کرده و نتایج واقعی خود را نشان می‌دهند. حالا می‌توانید از زیبایی و جذابیتی که به چهره شما بازگشته است لذت ببرید و نتیجه همه تلاش‌های خود را ببینید.