حوادث

وجود ۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده در کشور/ نوسازی نیمی از ناوگان اورژانس تا پایان امسال

وجود ۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده در کشور/ نوسازی نیمی از ناوگان اورژانس تا پایان امسال

رئیس اورژانس کشور گفت: حدود 3 هزار دستگاه آمبولانس جدید در کشور داریم که انشالله تا پایان امسال 1500 دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اضافه می شود و نیمی از ناوگان تعمیر می شود. .

به گزارش تیتر نیوز، جعفر میادافر درباره مهم ترین اقدامات مدیریت اورژانس کشور در سال گذشته گفت: در سال 1402 برای اولین بار پایایی مراکز اورژانس کشور در دستور کار قرار گرفت و در عین حال وضعیت بیمارستان ها و پزشکی نیز در دستور کار قرار گرفت. مراکز نیز تغییر کرد. این مراکز نیز رتبه بندی می شوند. در ابتدای سال گذشته شرایط دانشگاه های علوم پزشکی ما توسط خودشان اعلام شد، اما به تدریج شاخص ها انتخاب و بر اساس آن مراکز به طور دقیق ارزیابی شدند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: امسال وضعیت دانشگاه ها به آنها اعلام شد و توانستند با استانداردهای دقیق شرایط خود را بسنجند. چون این اولین بار است؛ فقط خود مراکز از وضعیت آنها مطلع می شوند اما در سال های آینده نتایج ارزیابی ها برای مشخص شدن عملکرد مراکز پیش بیمارستانی به اطلاع عموم خواهد رسید.

عملیات اضطراری هوشمندتر شد

میعادفر با اشاره به اتوماسیون عملیات اورژانسی گفت: در طرح 1402 ما حذف کلیه مراحل کاغذی تا پایان سال در راس کار قرار گرفت و به این ترتیب سامانه عملیات اورژانس کشور کاملاً خودکار شده است. عاقل تر به طور قطع می توان گفت که بیش از 98 درصد عملیات اضطراری به صورت هوشمند انجام می شود.

وی افزود: دانشگاه چابهار هنوز به پیشرفت 100 درصدی نرسیده است و به این دلیل است که با وقوع سیل در چابهار دانشگاه چابهار به ایران منتقل شد. بنابراین این اقدامات با کمی تاخیر انجام شده اما تا پایان فروردین ماه سامانه اورژانس در این حوزه هوشمند شده و در سراسر کشور اجرا می شود.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: با اجرای این عملیات خودکار عملکرد همه آمبولانس ها را به صورت آنلاین رصد می کنیم و هر دقیقه می توانیم ببینیم کدام استان، کدام خودرو، کدام ماموریت اعزام شده و کجاست. در بین راه واقع شده است.

تولید لنت کمک فنر اتوماتیک در کشور

میعادفر درباره مشکل مدیریت اورژانس کشور گفت: یکی از مشکلات ما پدهای دستگاه شوک خودکار است که به شدت به آن نیاز داریم. خوشبختانه یکی از همکاران ما توانسته دستگاه را به طور کامل در ایران تولید کند و هم اکنون در حال دریافت تاییدیه های لازم برای تولید انبوه است. لنت های خارجی بسیار گران هستند و با توجه به نیاز ما اگر در داخل تولید شوند یک سوم قیمت برای ما تمام می شود که بسیار مهم است. بنابراین اگر جوانان ما بتوانند اینگونه دستگاه ها را در داخل تولید کنند و تاییدیه های لازم را بگیرند، سازمان ما اولین مشتری آنها خواهد بود.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به جذب سرباز جدید گفت: سال گذشته برای ۳۵۴۰ نفر پروانه کار صادر شد و این افراد مراحل جذب را می گذرانند.

نیمی از ناوگان سالخورده تا پایان سال تجدید می شود

میادافر درباره فرسودگی ناوگان آمبولانس ها نیز گفت: حدود 3000 دستگاه آمبولانس ما آسیب دیده و سازماندهی نشده است. سال گذشته 70 دستگاه آمبولانس توسط سازمان های بین المللی و خیرین اهدا شد. همچنین تا اردیبهشت ماه سال جاری 200 خودروی جدید به ناوگان اضافه خواهد شد. تا پایان سال 1403 قصد داریم 1500 دستگاه آمبولانس به ناوگان خود اضافه کنیم و از شرایط اضطراری خارج شویم.

رئیس اورژانس کشور درباره رانندگان نیز گفت: به دلیل اینکه همکاران ما در شهرهای بزرگ زمان زیادی را در ترافیک می گذرانند و ممکن است دیر به بالین بیمار بیایند. به همین منظور تقویت یونیت موتوری خود یعنی موتورلنسرها را در دستور کار قرار دادیم تا زمان را از دست ندهیم.

میادفر گفت: در شهرهای تهران، مشهد و تبریز امکان تردد آمبولانس ها در ساعات خاصی وجود ندارد، بنابراین می توان از لنج خودرو استفاده مفیدی کرد. وی گفت: در حال حاضر 370 راننده فعال در کشور داریم و تا پایان فروردین 30 دستگاه به ناوگان تهران و 21 واحد به ناوگان مشهد اضافه می شود و تا 200 واحد دیگر نیز عرضه می شود.

وی اطمینان داد که 64 اتوبوس آمبولانس در سراسر کشور داریم. وی افزود: اخیرا پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان ما اضافه شده است که در حوادث ناگهانی کمک زیادی به ما می کند به طوری که هر اتوبوس آمبولانس به بیش از ده مصدوم کمک می کند.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.