اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

بیشترین سهم کالری بیسکویت ویفر از کدام ماده است؟

کالری بیسکویت های ایرانی

کالری های بیسکویت های ایرانی یکی از دغدغه افرادی است که در عین حال می خوان بیسکویت های خوشمزه ایرانی رو بخورن ولی تناسب اندامشون هم نکته مهمی هست براشون. دراین مقاله به کالری بیسکویت های ایرانی می پردازیم تا اطلاعات شما رو هنگام خرید ویفر موزی در مورد کالری بیسکویت ها ارتقاع بدیم تا زمانی که می خواین بیسکویت های خوشمزه ایرانی رو استفاده کنید خیالتون از نظر کالری راحت باشه.

بیسکویت های ایرانی همه ما رو یاد گذشته و یک طعم قدیمی میندازه. عصر یک روز زمستونی خونه مادربزرگ یک چایی داغ و بیسکویت ساقه طلایی یا تو بچگیمون طعم دلنشین بیسکویت مادر تو یک کاسه شیر، زنگ تفریح مدرسه با رنگارنگ و های بای که همیشه طعم شیرین روزای مدرسه رو به یادمون میاره. در چند مقاله قبلی کالری شیرینی های ایرانی، کالری آجیل نوروز، کالری نات بارهای ایرانی، کالری انواع بستنی های ایرانی را به طور کامل توضیح دادیم که خواندن این مقاله‌ها هم بسیار مفید است.

بیشترین سهم کالری بیسکویت ویفر از کدام ماده است؟

·         کالری بیسکویت پتی بور

بیسکویت پتی بور یکی از مشهور ترین عصرانه های ایرانی به همراه چای است. این بیسکویت بسیار مناسب تایم استراحت در محل کار است. با پتی بور می توانید چیز کیک یخچالی، کیک بستنی ، تیرامیسو درست کنید و از آن لذت ببرید. پتی بور با طعمی شیرین و دلنشینی که دارد ، خوراکی خوبی برای زنگ تفریح بچه هاست.

انواع بیسکویت رو میشه تو صبحانه استفاده کنیم ولی پتی بور با بافت خاصی که داره همراه با شیر خیلی خوشمزه میشه و در عین حال یک وعده کامل به حساب می‌آید. بیسکویت پتی بور در طعم های ساده، وانیلی و شکلاتی در بازار موجود است. علاقه مندان به پتی بور می توانند تنوع طعم این بیسکویت مغذی را بچشند و در دنیای مزه ها سفر کنند.

کالری: یک عدد ۲۵ کالری

چربی: ۲.۶۳ گرم

نمک: ۰.۱۲ گرم

اسیدهای چرب ترانس: ۰.۲۵ گرم

·         کالری بیسکویت ترد

بیسکویت ترد دارای آرد گندم فراوان است به همین دلیل باعث کاهش اشتها شما می شود و این خوراکی فیبر فراوانی دارد که از بیماری های گوارشی جلوگیری می کند. بیسکویت ترد یکی از خوشمزه ترین تنقلات بازار ایران است. این بیسکویت ها با بافت خاصی که دارن و دونه های نمک روی بیسکویت ها زیبایی ظاهری ترد را خیلی زیاد کرده است.

این بیسکویت بهترین انتخاب برای مواقعی که سرکار هستیم و ضعف کردیم است همچنین برای زنگ تفریح های مدرسه تغذیه کامل و مغذی به حساب می‌آید. بیسکویت ترد طعم شیرینی ندارد به همین دلیل افراد ترجیح می دهند که یک بیسکویت خوشمزه سالم و با قند کمتر مصرف کنند. با توجه به این که در بازار، تنقلات ناسالم وجود دارد انتخاب ترد به حفظ سلامتی شما کمک می کند.

  • ارزش غذایی در هر ۵ عدد بیسکویت ترد نمکی معادل ۲۱ گرم
  • کالری : ۹۷
  • چربی: ۳٫۶۷ گرم
  • قند: ۱٫۴۶ گرم
  • نمک: ۰٫۲۱ گرم

·         کالری بیسکویت ساقه طلایی

اما می‌رسیم به محبوب‌ترین بیسکویت کارمندهای ایرانی. چرا محبوب‌ترین؟ چون روی میز تمام کارمندها و حتی مدیران، یک بسته بیسکویت ساقه طلایی وجود دارد! بیسکویت ساقه طلایی در هر سنی و هر قشری طرفداران بسیار زیادی را سمت خود جذب کرده است. این بیسکویت با بافت خشک و رژیمی‌ای که دارد برای رژیم گرفتن و کاهش وزن بسیار مناسب است. ساقه طلایی از آرد گندم سبوس دار تهیه می‌شود و مقدار زیادی فیبر دارد که باعث می‌شود اشتهای کاذب شما را کاهش دهد.

ساقه طلایی بیسکویت قدیمی معروفی‌ست که نزد ما ایرانیان یاد آور خاطرات شیرینی است. البته زیاده روی در مصرف ساقه طلایی باعث افزایش وزن می‌شود چون هر عدد این بیسکویت ۵۵ کالری دارد و اگر ۳ عدد از این بیسکویت میل کنید شما ۱۶۵ کالری دریافت کرده‌اید! ساقه طلایی در طعم های ساده ، کرمدار و شکلاتی به بازار عرضه می‌شود.

  • کالری : هر عدد ۵۵ کالری
  • قند : ۲.۵۶
  • کلسترول : ۰ میلی‌گرم
  • کربوهیدرات : ۷۶٫۸۰

کالری رنگارنگ چقدر است؟ آیا برای سلامت بدن مفید است؟

شما آگاه تر از این هستید که بخواهیم تلاش کنیم خاطره خوشمزه و خوش رنگ بیسکویت رنگارنگ را از ذهنتان بزداییم. بنابراین اگر قصد داریم خودتان را برای رژیم لاغری آماده کنید و از تنقلاتی مثل این بیسکویت نوستالژیک نمیتوانید صرف نظر کنید، ما فکر بهتری داریم تا شما کالری رنگارنگ را بهتر بشناسید و ارزش غذایی آن را هم در رژیم کالری شماری تان درنظر بگیرید.

بیسکویت های کرمدار از بین همه بیسکویت ها، میزان کالری بیشتری دارند. درواقع اگر بخواهیم به کالری رنگارنگ اشاره کنیم، بیشترین میزان کالری آن مربوط می شود به چربی و قند موجود در آن. هریک عدد ویفر کاراملی رنگارنگ شامل 11/66 کیلوکالری انرژی است. این مقدار برای 5/14 گرم بیسکویت کرمدار زیاد است و میتواند حسابی شما را برای خوردن یا نخوردن به چالش بکشید!

چرا کالری رنگارنگ کالری مفیدی نیست؟

خوب است یادآوری کنیم که مواد افزودنی موجود در این بیسکویت شامل آرد گندم ( معمولا تصفیه شده)، چربی هیدروژنه ( انواع روغن آشپزی)، قند و بیکینگ پودر می شود. کارشناسان تغذیه توصیه نمیکنند که یک رژیم غذایی سالم را با آرد تصفیه شده تنظیم کنید چون تقریبا خالی از هرگونه مواد مغذی و فیبر است. همچنین باید اضافه کنیم که چربی هیدروژنه خطر بروز بیماری های قلبی و دیابت را بیشتر میکند. از طرف دیگر، مقدار قند بالای موجود در جدول کالری رنگارنگ، انرژی زیادی را به بدن می دهد ولی خالی از هرگونه کالری مفید است.

بیشترین سهم کالری بیسکویت رنگارنگ برای کدام ماده است؟

قند موجود در این بیسکویت بیشترین میزان کالری رنگارنگ را به خود اختصاص می دهد. درواقع این بیسکویت پرطرفدار به دلیل تنوعی که در تولید لایه کاراملی خوشمزه اش ایجاد کرده است، موفق شده یکی از خوشمزه ترین تنقلات ایرانی طی پنجاه سال گذشته باشد. اما خوب است بدانید که بیسکویت ها و Wafer از نوع کربوهیدرات های ساده هستند. یعنی وقتی صحبت از کالری تنقلات می شود، مهم ترین سهم آنها، از آن قند و چربی است.

بیسکویت رنگارنگ هم از این موضوع مستثنی نیست و نوعی کربوهیدرات ساده است که نه تنها به سرعت در معده هضم می شود بلکه خیلی زود هم جذب خون شما خواهد شد. بنابراین خوردن کربوهیدرات هایی از نوع قند، شما را در معرض خطر افزایش قند خون قرار می دهد.

فراموش نکنید که کربوهیدرات های ساده برخلاف کربوهیدرات های پیچیده قدرت گرسنه کردن شما را در فواصل زمانی کوتاه دارند. یعنی هرچه کربوهیدرات بیشتری بخورید، زودتر گرسنه می شوید. درحالیکه اگر انتخاب شما، کربوهیدرات های پیچیده ( انواع میوه و سبزی و غلات) باشد، مدت زمان سیر ماندن شما بیشتر است. حتی اگر به فکر افزایش وزن باشید، رژیم چاقی با حضور کالری رنگارنگ را به شما پیشنهاد نمی دهیم. چون هم ارزش غذایی ناچیزی دارد و هم به سادگی سلامتی شما را به خطر می اندازد.

نقش چربی بیسکویت رنگارنگ در رژیم لاغری

باید عرض کنیم که چربی موجود در این خوراکی محبوب بالاست که آنهم به دلیل مصرف روغن هیدروژنه است که عموما در انواع بیسکویت ها و شیرینی ها استفاده می شود. بنابر مطالعات انجام شده، زیاده روی در خوردن چربی مخصوصا چربی های اشباع باعث افزایش وزن ناسالم  و بروز بیماری های قلبی می شود.

آیا میتوانم روی فیبر بیسکویت رنگارنگ حساب کنم؟

متأسفانه هم کالری رنگارنگ بالاست و هم اثری از فیبر رژیمی در این خوراکی نیست. بنابراین بهتر است سلامتی خود را با خوردن غذایی که قرار نیست به نفع گوارش شما تأثیری داشته باشد، به خطر نیندازید. توصیه کارشناسان تغذیه این است که اگر قصد دارید رژیم غذایی سالمی، مثل رژیم فیبر، را دنبال کنید به سراغ غذاهایی بروید که این ماده بسیار مهم را به مقدار کافی داشته باشد. انواع میوه و سبزی ها و همچنین غلات کامل بهترین گزینه فیبر در رژیم های لاغری به شمار می روند. همچنین میتوانید به سراغ انواع بیسکویت بروید که در شناسنامه غذایی آنها به افزودن فیبر رژیمی اشاره شده است.

چگونه کالری رنگارنگ را مصرف کنم؟

کاری از دست شما برنمی آید! این بیسکویت یک خوراکی قندی با چربی و کالری غیرمفید برای بدن است. اما اگر مایل هستید همچنان آن را به عنوان خاطره نوستالژیک خود حفظ کنید، خوردن مقدار محدود از آن برای کنترل کالری دریافتی ایرادی ندارد. همچنین توصیه میکنیم اگر طرفدار انواع بیسکویت به عنوان میان وعده هستید، محصولاتی را انتخاب کنید که کم کالری باشند. بنابراین میتوانید همچنانکه رژیم خود را مدیریت میکنید، از خوردن خوراکی های مورد علاقه تان هم لذت ببرید. پیشنهاد ما به شما خرید ویفر های سلامت فرد می باشد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.