اقتصادی

احداث ‌پایانه‌ مکانیزه غلات بندرامام (ره) ۷۶ درصد پیشرفت دارد

احداث ‌پایانه‌ مکانیزه غلات بندرامام (ره) ۷۶ درصد پیشرفت دارد

تیتر نیوز/خوزستان مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: احداث پایانه مکانیزه غلات شماره ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵ میلیون تن، ۶ دستگاه مکنده پرقدرت، خطوط ریلی داخلی به طول ۱۵۰۰ متر و دو خط گالری انتقال از اسکله تا سیلوها به طول یک کیلومتر با پیشرفت ۷۶ درصدی در دست اجرا و تکمیل است.

ابوطالب گرایلو امروز ۷ خردادماه اظهار کرد: در این پروژه بخش‌های مهمی چون نصب تجهیزات داخل سیلوها، نصب اسکلت فلزی دکل‌ها و خط انتقال، احداث سیلوهای صادراتی، ساخت مونوریل و باسکول‌ها و ساختمان‌های جنبی و پشتیبانی با توان متخصصان داخلی در دست انجام است.

وی افزود: کاهش ترافیک اسکله‌ها بر اثر تسریع در فرآیند تخلیه، کاهش مدت زمان عملیات تخلیه یک فروند کشتی از هشت روز به چهار روز، جلوگیری از معطلی کشتی‌ها و کاهش یا حذف هزینه دموراژ ناشی از آن و افزایش ظرفیت پهلودهی کشتی‌ها از جمله مزیت‌های احداث این پایانه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پایانه مکانیزه با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۵ هزار و  ۷۰۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دولت سیزدهم آغاز شد، گفت: در صورت بهره‌برداری از این پایانه مکانیزه جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در راهگذر ترانزیتی شمال – جنوب به عنوان یکی از کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری غلات تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.