اخبار کسب و کارعمومی

استانداردهای تصفیه فاضلاب بیمارستان

استاندارد خروجی فاضلاب یا به عبارتی استاندارد سازمان محیط زیست جهت تخلیه فاضلاب خروجی یا پساب خروجی به منظور تعیین حدود مجاز و استاندارد آلاینده های زیست محیطی در فاضلاب و پساب جهت تخلیه به منابع پذیرنده برای کل کشور تعیین و منتشر شده است. استاندارد پساب خروجی هنگام تصفیه فاضلاب بیمارستان، منطبق بر استانداردهای سازمان محیط زیست و براساس منبع دریافت کننده به سه بخش استانداردهای خروجی فاضلاب جهت تخلیه به آب های سطحی، استانداردهای خروجی فاضلاب جهت تخلیه به چاه های جذبی و استاندارد فاضلاب جهت مصارف کشاورزی و یا به عبارتی استاندارد آب آبیاری فضای سبز طبقه بندی شده است.

به منظور درک مناسب تر استاندارد سازمان محیط زیست جهت تخلیه پساب در این قسمت آلاینده های موجود در پساب خروجی را بر اساس نوع آنها طبقه بندی و استاندارد های محیط زیست در ارتباط با آن ها ارائه شده است که شامل آلاینده های فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی می باشند.

استانداردهای تصفیه فاضلاب بیمارستان

هدف از تصفیه فاضلاب بیمارستانی

از آنجا كه فاضلاب بيمارستانی شامل اجزاي مختلف بالقوه خطرناك است كه با آلاينده آبهای سطحي و زيرزمينی خطرات زيادي را براي انسان و محيط زيست به وجود خواهد آورد. از این رو تصفیه فاضلاب بیمارستانی مورد نیاز است. هدف اصلی تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی، تصفیه فاضلاب خروجی تولید شده (فاضلاب تصفیه نشده) توسط بیمارستانها و بخشهای بهداشتی قبل از انتشار مستقیم آن در محیط زیست است. بنابراین مدیریت صحیح فاضلاب در هر بیمارستان امری ضروری است. استفاده از یک پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان یک راه حل استاندارد و مقرون به صرفه برای انجام این کار محسوب میشود.

فاضلاب های عفونی و خطرناک بسیار زیادی توسط یک بیمارستان تولید میشود. در آزمایش های صورت گرفته شده فاضلاب های تولید شده شامل عوامل زیادی از ویروس ها، باکترهای خطرناک، باکترهای که ناقل ایجاد بیماری های فراوانی می باشد. همچنین از دیگر مواد خطرناک درون این فاضلابها میتواند شامل مواد رادیواکتیو همراه با فلزات سنگین می باشد.

به همین دلایل فاضلاب بیمارستانی می تواند به وضوح شامل عوامل خطر آفرین بر روی محیط زیست باشد. عوامل بسیار مهمی که میتواند باعث ایجاد بیماری های فراوانی برای انسانها و جانداران دیگر که با آب در ارتباط می باشند بشود. از این رو تصفیه فاضلاب بیمارستانی به امری بسیار مهم و جزو استانداردهای جدید شهری محسوب میگردد. با حذف عوامل خطرناک یاد شده می توان آب تصفیه شده و بی خطر را روانه چرخه محیط زیست نمود.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب فلزی بیمارستان به میزان قابل توجهی تهیه و استفاده از این سیستم را توجیه پذیر میکند. در زیر به خلاصه ای از این مزایا اشاره شده است.

  • مصرف انرژی پایین بدلیل استفاده از تجهیزات با کیفیت در تولید دستگاه تصفیه فاضلاب بیمارستان
  • قابلیت ارتقاء بدلیل طراحی خاص و باز گذاشتن مسیر ارتقاء تجهیزات
  • قابل حمل بودن و جابجایی راحت در صورت ضرورت و ایجاد تغییر در واحد های مختلف بیمارستان
  • کم صدا بودن سیستم
  • اقتصادی بودن سیستم
  • راهبری و نگهداری آسان برای اپراتور
  • رعایت تمامی استاندردهای مورد نظر محیط زیست
  • اشغال سطح خیلی کم و در صورت استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن تقریبا زیر زمینی بودن پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان (به دلیل طراحی خاص و ویژه)
  • عدم ایجاد بو بخاطر تصفیه فاضلاب پیشرفته
  • شکل ظاهری مناسب در پکیج هایی که بصورت فلزی یا پلی اتیلنی تولید می گردد.

علاوه بر پکیج های تصفیه فاضلاب در بیمارستان می توان از سیستم های بی هوازی با قیمت کمتر و نهایتا کیفیت پساب خروجی پایین تر استفاده نمود. در این صورت بدلیل ریسک وجود انگل بیماری های واگیردار ضرورتا می بایست پساب خروجی یا به اگوی شهری منتقل گردد و یا درون چاه جذبی ریخته شود.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

به منظور پیاده سازی گام های مختلف تصفیه که به آنها اشاره شد، در این پکیج از اجزا و تجهیزات متعددی استفاده میشود که از جمله آنها می توان به سیستم های پمپاژ، بلوئر هوادهی، زلال ساز، هاضم لجن، پکیج کلر زنی، آشغالگیرهای مکانیکی و مخازن گند زدایی اشاره نمود. علاوه براین، پکیج مجهز به تابلو برق بوده و کابل کشی های آن نیز با رعایت تمام اصول ایمنی و استانداردها انجام شده است.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

گروه صنعتی آرکا گستر  از با سابقه ترین تیم ها در حوزه طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان می باشد که هر یک از پیکج ها را به صورت کاملا سفارشی و متناسب با شرایط محیط اجرا می نماید. لازم به ذکر است که این پکیج پس از بررسی و تحقیقاتی که مهندسین و تکنسین های گروه صنعتی بر روی فاضلاب و محیط نصب آن انجام می دهند، با رعایت استانداردهای روز دنیا طراحی میشود.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

در ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی رعایت چند نکته اهمیت زیادی داشته و الزامی می باشد که از مهم ترین آنها می توان به جنس بدنه اشاره نمود. بدنه این پکیج باید از فلزات مرغوب باشد تا در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته باشد. علاوه براین، متریال مورد استفاده برای بدنه و سایر تجهیزات داخلی باید به گونه ای باشد که در تماس با مواد خورنده موجود در پساب ها دچار خوردگی و اکسید شوندگی نشده و اصطلاحا زنگ نزند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

با توجه به جنس بدنه، ظرفیت مخزن و تجهیزات داخلی به کار رفته برای هر یک از گام های تصفیه، قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی تعیین می گردد. همان طور که اشاره شد، این پکیج ها به صورت کاملا سفارشی و متناسب با نوع فاضلاب و شرایط محیط طراحی و تولید میشود و به همین دلیل قیمت آنها نیز تغییر خواهد کرد. برای استعلام قیمت این پکیج می توانید با کارشناسان فروش گروه صنعتی آرکا گستر در تماس باشید.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان

پکیج های طراحی شده توسط گروه صنعتی آرکا گستر تمام استانداردهای مورد نیاز برای بهبود کیفیت پساب ها قبل از ورود به طبیعت را دارا می باشند. علاوه بر پیاده سازی صحیح و استاندارد هر یک از مراحل تصفیه، این پکیج ها مزایای متعددی را به همراه خواهند داشت که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طراحی و تولید و ساخت بر اساس شرایط محیط و میزان فاضلاب تولید شده در بازه های زمانی مشخص
  • قابلیت حمل آسان و نصب در محیط های مختلف
  • ظرفیت بالا و متناسب با حجم فاضلاب تولیدی در بیمارستان مورد نظر
  • دارای بدنه فلزی محکم و مقاوم در برابر ضربه و تماس با نم و رطوبت در شرایط دمایی مختلف
  • مصرف انرژی پایین
  • انجام تمام مراحل تصفیه به صورت مکانیزه و عدم نیاز به اپراتور انسانی
  • عدم ایجاد بو در محیط اطراف
  • تصفیه بدون صدا هر یک از تجهیزات موجود در پکیج

استاندارد فاضلاب جهت خروجی فاضلاب به آب های سطحی

این استاندارد برای تخلیه هرگونه آب یا فاضلاب تصفیه شده به انواع آب های سطحی مانند رودخانه ، دریا ، دریاچه ، کانال های آب و موارد مشابه وضع شده است.

استاندارد فاضلاب جهت تخلیه به چاه جاذب

استانداردی است که برای تخلیه انواع آب های آلوده و فاضلاب ها به چاه های جذبی یا ترانشه های جذبی و به منظور جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی و همچنین آلودگی خاک وضع شده است.

استاندارد فاضلاب جهت مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز

استانداردی است که برای هرگونه آب یا فاضلاب تصفیه شده جهت کشاورزی و آبیاری فضای سبز تعیین شده است که بجز مواردی که برای گیاهان مضر محسوب می شود در اکثر پارامتر ها نسبت به دو استاندارد قبلی سهل گیرانه تر می باشد. البته این استاندارد به عنوان حداقل ممکن برای کلیه گیاهان وضع شده است در حالی که می بایست با توجه به ویژگی گیاه ، درخت یا محصول کشاورزی مربوطه نسبت به تعیین حداقل کیفیت آب اقدام نمود.

استاندارد خروجی فاضلاب بهداشتی

استاندارد خروجی فاضلاب بهداشتی انسانی ، شهری ، خانگی و خاکستری عینا مطابق با جداول ارائه شده در این بخش می باشد. البته در این نوع فاضلاب ها با توجه به اینکه اطمینان وجود دارد که بخشی از آلاینده ها مانند فلزات سنگین و موارد مشابه در فاضلاب وجود ندارد لذا مقدار اینگونه پارامترها معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد.

استاندارد خروجی فاضلاب بیمارستانی

استاندارد خروجی فاضلاب بیمارستانی نیز دقیقا منطبق با جداول ارائه شده در این بخش است. البته در فاضلاب های بیمارستانی آلودگی های میکروبی و مواردی مانند مواد رادیواکتیو در بیمارستان های تخصصی می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.