فاران ماشین نماینده انحصاری دستگاه تزریق پلاستیک ایرفا و لیژو

شرکت مهام آرین ماشین که با نام تجاری فاران ماشین شناخته می‌شود یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌ها در زمینه کارشناسی خرید و فروش دستگاه‎‌های تزریق پلاستیک تامین قطعات یدکی و لوازم جانبی این نوع از دستگاه‏‌ها است.

فاران ماشین نماینده انحصاری دستگاه تزریق پلاستیک ایرفا و لیژو

هم‌اکنون فاران ماشین به عنوان نماینده انحصاری ماشین‌های تزریق چینی دو برند لیژو و ایرفا فعالیت می‌کند. ماشین‌های تزریق عمودی ساخته شده توسط برند لیژو جزو شناخته شده‌ترین و با کیفیت‎ترین ماشین آلات عمودی تولید پلاستیک در جهان به شمار می‎آیند.

از طرف دیگر برند ایرفا توانسته برترین دستگاه‎های تزریق پلاستیک افقی را در دو تیپ AF و AY  تولید و به سراسر جهان عرضه کند. مجموعه فاران ماشین نیز به عنوان نماینده انحصاری این دو برند با عرضه انواع ماشین‌های تزریق تولید شده توسط این برندها نیاز مشتریان خود را رفع کرده است. 

معرفی مجموعه شناخته شده فاران ماشین

 

مجموعه فاران ماشین با پشتوانه یک میراث بیش از 40 ساله و با بهره‌مندی از تجربیات بنیانگذاران پیش از خود توانسته در زمینه ماشین آلات صنایع پلاستیک به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت خوش بدرخشد. مجموعه مهام آرین ماشین همواره تلاش کرده تا در زمینه واردات و عرضه ماشین آلات تمامی نیاز مشتریان خود را رفع کند.

علاوه بر این فران ماشین با بهره‎مندی از کارشناسان خبره سعی کرده تا به عنوان یک مشاور نیز راه‌گشا مسیر مشتریان خود باشد. شرکت مهام آرین ماشین بیش از یک دهه است که با عنوان شناخته شده  FARAN در زمینه فروش و خدمات پس از فروش ماشین‌ها و تجهیزات صنایع پلاستیک فعالیت می‌کند.

فاران ماشین در طی سال‌ها فعالیت خود نماینده انحصاری دستگاه‌های تزریق پلاستیک AIRFA و LIZHU  در ایران است. شایان ذکر است که فاران ماشین در زمینه تجهیزات جانبی نیز همکاری گسترده‎ای در بحث فروش و خدمات پس از فروش با برند SML دارد.

همچنین این مجموعه تلاش کرده تا با اخذ نمایندگی برند KERKE در جهت رفع نیاز مشتریان خود به دستگاه‌‏های اکسترودر نیز قدم بردارد. برای خرید هر یک از انواع دستگاه‎‌های عرضه شده توسط این مجموعه و یا استفاده از خدمات آن به فاران ماشین مراجعه کنید.

معرفی دستگاه تزریق پلاستیک

امروزه قالب‌گیری تزریقی به عنوان کاربردی‌ترین و مدرن‌ترین فرآیند تولید ساخت انواع قطعات پلاستیکی شناخته می‌شود. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش قابلیت ساخت طیف گسترده‎ای از محصولات است بنابراین با استفاده از این روش می‌توان قطعات مختلف با اندازه پیچیدگی و کاربردهای متنوع تولید کرد.

دستگاه تزریق پلاستیک که در زبان انگلیسی با عبارت Injection molding machine شناخته می‌شود با استفاده از جدید ترین تکنولوژی ها ساخته می‏شوند. این دستگاه‌‌ها دارای انواع مختلفی بوده و از هر یک از آن‌ها به منظور تولید محصولات پلاستیکی متنوع استفاده می‌‏شود. از جمله قطعات ساخته شده توسط این دستگاه‌‏ها می‎توان به قطعات خودرو سپر چراغ لگن پلاستیکی سبد میوه اسباب بازی صنعت برق و الکترونیک کلید و پریز و بدنه موبایل سرنگ و آنژیوکت و تجهیزات آزمایشگاهی مثل بشر اشاره کرد.

شایان ذکر است که برای ساخت سطل ماست ظروف IML ظروف جدار نازک ظروف یکبار مصرف گلدان قاشق و چنگال یکبار مصرف قاب مودم کاور تلویزیون و سایر موارد اینچنینی نیز از فناوری تزریق پلاستیک استفاده می‎شود.

اگر قصد خرید دستگاه تزریق پلاستیک را دارید باید بدانید که تمامی دستگاه‌های تزریق پلاستیک از دو قسمت اصلی یعنی واحد تزریق و واحد گیره یا بستن تشکیل شده است. ساختار این دستگاه‎‌ها شامل قیف تغذیه مته مارپیچی و واحد حرارتی است.

قالب‌ها در صفحات گیره‌ی دستگاه قفل شده و سپس پلاستیک از دهانه اسپرو یا همان قیف به داخل قالب تزریق می‌شود. در نهایت نیز قطعات تزریقی ساخته می‌شوند. شما می‌توانید به منظور آشنایی بیشتر و یا خرید دستگاه تزریق چینی درجه یک از دو برند لیژو و ایرفا به صفحه فروش دستگاه تزریق پلاستیک مراجعه کنید.

مجموعه فاران ماشین به عنوان تنها مجموعه‌ای که انحصاراً در زمینه واردات دستگاه‌های تزریق برند لیژو و ایرفا فعال است شناخته می‌شود. به همین دلیل این مجموعه تلاش کرده تا دستگاه‌هایی با راندمان بالا به نسبت سایر دستگاه‎ها و قیمت مناسب را برای مشتریان خود فراهم کند.

بررسی عوامل موثر در انتخاب دستگاه تزریق مناسب

فاران ماشین نماینده انحصاری دستگاه تزریق پلاستیک ایرفا و لیژو

در زمان انتخاب دستگاه مناسب برای تزریق پلاستیک باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. در ادامه این بخش قصد داریم به معرفی این عوامل بپردازیم.

  • نوع قطعاتی که قصد ساخت آن‌ها را دارید.
  • بودجه و سرمایه اولیه که در نظر گرفته‌اید.

دستگاه‌‏های تزریق پلاستیک را می‌توان از نظر ساختار در دو گروه دستگاه‌های افقی و عمودی قرار داد. هر یک از این دستگاه‌ها به سه دسته هیبریدی تمام الکترونیکی و هیدرولیکی نیز تقسیم می‌شوند. دستگاه‌های افقی کاربرد گسترده‌تر و قیمت مناسب‌تری دارند و عموماً از آن‌ها به منظور تولید قطعات بزرگ استفاده می‌شود. این در حالی است که دستگاه‌های عمودی گزینه مناسبی برای تولید قطعات اینسرتی و استراتژیک به شمار می‎آیند.

برند ایرفا انتخابی هوشمندانه به منظور تولید قطعات با کیفیت

شرکت چینی Ningbo alfa machinery به عنوان یک سازنده فوق العاده در حوزه تولید انواع ماشین‌‏های تزریق پلاستیک به شمار می‏‌آید. این مجموعه چینی با نام تجاری AIRFA شناخته می‎شود و یکی از بهترین برندها در زمینه تولید ماشین‌های تزریق پلاستیک افقی در جهان است.

دستگاه‌های تزریق پلاستیک ایرفا به عنوان یکی از با کیفیت‏‌ترین انواع دستگاه‎های افقی شناخته می‌‏شوند. این برند دستگاه‌های تزریق پلاستیک را در دو تیپ AY و AF تولید می‎کند. دستگاه تیپ AY برند ایرفا رایج‌ترین نوع دستگاه‌های تزریق پلاستیک بوده و در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور معمول از این دستگاه‌ها در زمینه تولید قطعات لوازم خانگی آشپزخانه و صنایع غذایی استفاده می‌‏شود. این دستگاه‌های تزریق پلاستیک ساختار ساده‎ای دارند و قیمت آن‌ها نسبت به سایر دستگاه‎ها مقرون به صرفه‌تر است.

دستگاه‌های تزریق تیپ AF برند ایرفا برای اولین بار در سال 2010 در ایران عرضه شدند. این سری از دستگاه‌های تولید شده توسط برند ایرفا به دلیل کیفیت بالا استهلاک کم ظرفیت و فشار تزریق بالا و فضای قالب‌گیری بزرگ در ایران و سایر کشورهای دنیا بسیار پرطرفدار هستند.

 بررسی تکنولوژی و کاربردهای دستگاه‎های تولید شده توسط برند لیژو

فاران ماشین نماینده انحصاری دستگاه تزریق پلاستیک ایرفا و لیژو

برند لیژو یکی دیگر از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های چینی در زمینه تولید انواع دستگاه‌های تزریق پلاستیک به خصوص دستگاه‌های عمودی است. به اعتقاد بسیاری از صنعتگران در سراسر دنیا استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک عمودی برند لیژو بهترین انتخاب برای تولید قطعات پلاستیکی دو جزئی با کیفیت و با بهره‌وری بالا است.

در اغلب موارد از دستگاه‌های تزریق پلاستیک عمودی برای تولید قطعاتی که نیاز به دقت و سرعت بالا دارند استفاده می‌شود. دستگاه‌های تزریق پلاستیک عمودی به دلیل طراحی خاص خود امکان تزریق مواد به صورت عمودی را فراهم می‌کند. استفاده از دستگاه‎های عمودی برند لیژو در صنایع مرتبط با تولید قطعات دو جزئی اعم از صنعت خودرو برق و الکترونیک و غیره بسیار مرسوم است.

برخی از ویژگی‌های فوق العاده دستگاه‌های تزریق پلاستیک عمودی تولید شده توسط برند لیژو عبارت است از:

  1. کاهش زمان تولید و به دنبال آن کاهش هزینه‌های پروسه تولید
  2. داشتن واحد تزریق عمودی که سبب می‌شود تا این دستگاه فضای کمتری را اشغال کند.
  3. امکان باز و بسته شدن قالب‌ها به صورت عمودی

سخن پایانی

حوزه تولید قطعات پلاستیکی با استفاده از فناوری تزریق پلاستیک به عنوان یک فناوری مدرن و سودآور شناخته می‌‏شود. اگر قصد ورود به این حوزه را دارید بهتر است از قبل اطلاعات را خود در زمینه مواد اولیه قالب و دستگاه تزریق مناسب حوزه کاری خود کامل کنید.