اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

درد ایمپلنت چند روز ادامه دارد؟

کاشت به عنوان یکی از کاربردی ترین خدمات زیبایی دندان برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته با درد همراه است. البته این درد در زمان جراحی و کاشت ایمپلنت دندانی به دلیل استفاده از مواد بی حس کننده موضعی احساس نمی شود. اما پس از کاهش اثر داروهای بی حس کننده، تا پایان دوره نقاهت، درد ایمپلنت دندان همراه بیمار خواهد بود. البته میزان و شدت درد در بیماران متفاوت است و روش های مختلفی برای تسکین درد و بهبود زخم ها وجود دارد. بنابراین در پاسخ به اینکه آیا ایمپلنت دندان دردناک است؟

درد ایمپلنت چند روز ادامه دارد؟

درد ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت نیز مانند سایر خدمات و جراحی های دندانپزشکی با درد همراه است. اما شدت و میزان درد براساس شرایط جسمی فرد و وضعیت دهان و دندان بیماران متفاوت می باشد. در این راستا تعداد دندان های کشیده شده، تعداد واحد های ایمپلنت دندان و همچنین روش کاشت ایمپلنت از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده درد ناشی از کاشت ایمپلنت های دندانی است.

علاوه بر این اگر بنا به نیاز بیمار و تشخیص دندانپزشک جراحی های تکمیلی و پیش زمینه کاشت ایمپلنت نظیر جراحی پیوند لثه و بازسازی استخوان فک انجام شده باشد، به طبع آن دوره نقاهت و بهبود زخم ها نیز افزایش خواهد یافت. از این رو درد ایمپلنت دندان نیز مدت زمان بیشتری همراه بیمار است. بنابراین اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته تان دارید، به این موارد توجه ویژه داشته باشید و خود را برای دوره نقاهت و بهبود زخم های این روش کاشت دندان آماده کنید علاوه بر آن این کار را نزد بهترین انجام دهید.

پیوند استخوان فک و جراحی لثه با درد همراه است!

همان طور که مستحضر هستید گاهی اوقات شرایط بیمار و همچنین وضعیت فک و لثه او باعث می شود که دندانپزشک نتواند فوراً پس از کشیدن دندان های از دست رفته، اقدام به کاشت ایمپلنت کند. چرا که در بسیاری موارد لثه و می شود و نمی توان با این شرایط کاشت ایمپلنت را انجام داد. از این رو برای بهبود وضعیت لثه و فک بیمار و همچنین تضمین موفقیت کاشت ایمپلنت، جراحی های تکمیلی و پیش زمینه ایمپلنت دندان انجام می شود. جراحی پیوند لثه و بازسازی فک دو جراحی اصلی و مهم پیش از کاشت انواع ایمپلنت دندان است.

انجام این جراحی ها نیز با درد همراه می باشد و پس از کاهش اثر داروهای بی حس کننده، بیمار تا چند روز درد در ناحیه فک و بافت لثه احساس می کند. بنابراین از بابت درد پس از جراحی استخوان فک و پیوند لثه هیچگونه نگرانی نداشته باشید. در این گونه موارد صرفاً باید مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک را تا چند روز ادامه دهید. البته در صورت ادامه دار شدن درد، التهاب و و استخوان فک می بایست به دندانپزشک معالج مراجعه نمایید. تا با انجام معاینه و مشاهده هرگونه مشکل، اقدامات لازم جهت درمان آن صورت گیرد.

درد جراحی ایمپلنت دندان تا چند روز طبیعی است؟

تا اینجا پاسخ این سؤال که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ مشخص شد و دریافتیم که کاشت ایمپلنت های دندانی با درد همراه می باشد و شدت و میزان آن در بیماران متفاوت است. البته باید توجه داشته باشید که درد ایمپلنت دندان تا یک مدت زمان خاص طبیعی است و طولانی شدن آن نشانه التهاب، تورم، عفونت و بروز مشکل در جراحی و کاشت ایمپلنت خواهد بود. به طور معمول درد ناشی از جراحی لثه، استخوان فک و کاشت دندان بین یک هفته تا ده روز فروکش می کند. بنابراین اگر درد جراحی ایمپلنت دندان بیش از دو هفته به طول انجامید، می بایست برای انجام معاینه و انجام اقدامات لازم به دندانپزشک مراجعه نمایید.

در این زمینه بعضی از متخصصین ایمپلنتولوژی معتقدند که درد ایمپلنت دندان مرحله به مرحله است. یعنی در هر مرحله شدت و میزان درد تقلیل پیدا کرده و در نهایت رفع می شود. بدین ترتیب مراحل درد جراحی و کاشت ایمپلنت های دندانی به شرح زیر عبارت است از:

درد ایمپلنت در هفته اول

به طور معمول تا پایان هفته اول درد جراحی و کاشت ایمپلنت همراه بیمار است. پس بیماران در هفته اول نباید نسبت شدت درد و میزان آن نگرانی داشته باشند. در هفته اول مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک را بنا به نظر و تجویز دندانپزشک ادامه دهید.

درد ایمپلنت در هفته دوم

معمولاً پس از گذشت دو هفته باید شدت درد و التهاب کاشت ایمپلنت فروکش کرده باشد. زیرا تا این زمان بیمار مقدار مشخصی از آنتی بیوتیک و داروی مسکن مصرف کرده است. البته اگر همچنان در هفته دوم درد لثه و استخوان فک غیرقابل تحمل باشد، باید به دندانپزشک مراجعه نموده و طبق تجویز او مصرف داروهای مسکن و خشک کننده را ادامه دهید.

درد ایمپلنت در ماه سوم و چهارم

اگر درد ایمپلنت دندان پس از سه تا چهار ماه نیز همراه بیمار باشد، نشانه بدی است و بیمار باید حتماً آن را جدی بگیرد. در این گونه مواقع سریعاً به دندانپزشک مراجعه نمایید؛ چرا که احتمال عفونت شدید وجود داشته و این درد یکی از دندان است. دلایل اصلی ادامه دار شدن درد ناشی از کاشت ایمپلنت تا ماه سوم و چهارم شامل موارد زیر می شود:

  • خون رسانی ضعیف به بافت های اطراف ایمپلنت دندان
  • ضعف سیستم ایمنی بدن
  • تداخل داروهای مصرفی جهت تسکین درد جراحی ایمپلنت دندان
  • شکست ایمپلنت (پس زدن)
  • آسیب دیدگی بافت لثه و رشته های عصبی دندان
  • بروز عفونت در ناحیه جراحی و کاشت ایمپلنت
  • وارد شدن فشار بیش از حد به ایمپلنت های کاشته شده
  • واکنش آلرژیک به پایه تیتانیومی ایمپلنت و سایر اجزای آن

خاطر نشان می شود در بعضی افراد درد ایمپلنت دندان تا یک سال بعد از کاشت ایمپلنت نیز ادامه دارد. این مشکل معمولاً به دلیل ، استعمال دخانیات، کمبود بافت لثه و تراکم استخوان فک و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان رخ می دهد. در این گونه مواقع بهترین راهکار مراجعه به متخصص کاشت ایمپلنت های دندانی است. تا ضمن ریشه یابی علت بروز درد در ناحیه فک و لثه، بهترین راهکار برای درمان آن اتخاذ شود.

هزینه ایمپلنت دندان اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد و توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی اصفهان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران تعیین می‌شود. این عوامل شامل جنس و کیفیت کامپوزیت دندان و تعداد آن‌ها، ضخامت دندان، میزان تبحر و محل کار دندانپزشک هستند.

روش های درمان درد ایمپلنت دندان

تا اینجا مراحل درد  را بررسی نمودیم. اکنون زمان آن می رسد تا با استفاده از روش های مؤثر و کاربردی درد ناشی از جراحی و کاشت ایمپلنت را به حداقل میزان ممکن رسانده و برطرف ساخت. در این خصوص روش های اصلی و  مهم درمان درد جراحی ایمپلنت های دندانی به قرار زیر است:

  • مراجعه به دندانپزشک متخصص و ایمپلنتولوژیست های حرفه ای
  • مصرف داروی مسکن و تسکین دهنده تا پایان دوره نقاهت و بهبود زخم در بافت لثه و استخوان فک
  • غرغره کردن آب نمک برای جلوگیری از رشد هرگونه باکتری و عفونت دهان و دندان
  • گذاشتن کمپرس آب سرد روی ناحیه جراحی و کاشت ایمپلنت
  • مصرف غذاهای نرم و خنک جهت جلوگیری از آسیب به محل جراحی و خونریزی آن
  • رعایت بهداشت دهان و دندان (استفاده از نخ دندان و مسواک دوبار در روز)

سوالات متداول:

۱.آیا ایمپلنت درد دارد؟

بله جراحی و کاشت ایمپلنت های دندانی با درد همراه است. البته شدت و میزان آن با توجه به شرایط بیمار و وضعیت لثه و استخوان فک متفاوت می باشد.

۲.چه نوع داروی مسکن برای کاهایمپلنت دندان درمانی برای جایگزین دندان از دست رفته می باشد که در این درمان به وسیله یک جراحی پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان قرار می گیرد. اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را داشته باشید، مطمئناً درباره میزان درد ایمپلنت دندان و تسکین آن می خواهید بیشتر بدانید که ما در این مقاله به صفر تا صد آن می پردازیم.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟

در پاسخ به پرسش متداول ایمپلنت خیلی درد داره؟ باید بگوییم بله اما این درد به حدی غیر قابل تحمل نخواهد بود. شما در طول انجام جراحی به علت بی حسی دردی احساس نخواهید کرد.

به طور کلی میزان درد ایمپلنت دندان وابسته به شرایط مختلف فرد دارد اما به طور کلی درد ایمپلنت دندان با استفاده از مسکن ها قابل تحمل و تسکین است.

علت درد بعد ایمپلنت چیست ؟

به طور دردهای ایمپلنت دندان به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شوند. درد ایمپلنت دندان در ساعات و روزهای اولیه جراحی طبیعی است و بخشی از دوره نقاهت است. علت درد در روزهای اولیه آسیب به لثه و استخوان است که بعد از چند روز تکسین پیدا می کند.

علت شایع درد های ایمپلنت غیر طبیعی  عفونت، فشار بیش از حد، آسیب به اعصاب و مشکلات سینوس است که معمولا به علت عدم مراقبت صحیح و مراجعه به پیش پزشک ناماهر رخ می دهد.

تسکین و تحمل درد ایمپلنت

برای تسکین و تحمل درد Dental implant معمولا متخصص ایمپلنت دستورالعمل های لازم را به شما ارائه می دهد و بعد از گذشتن مدت زمان لازم این درد مرور تسکین پیدا می کند. در ادامه به روش و راه های کاهش و رفع درد ایمپلنت دندان می پردازیم.

چگونه درد ایمپلنت را کم کنیم ؟

براش کاهش درد ایمپلنت دندان می توانید به موارد گفته شده زیر عمل کنید. در نظر داشته باشید این موارد برای بعد رفع درد ایمپلنت بعد از جراحی در روز های اولیه هستند.

  1. رعایت کامل تمام دستور العمل های پزشک
  2. انجام کامل مراقبت های ایمپلنت دندان
  3. مصرف سر وقت و منظم داروها و مسکن های گفته شده توسط پزشک
  4. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش درد و تورم
  5. استفاده از غذاهای مقوی و نرم
  6. استراحت و عدم فعالیت جسمی سنگین
  7. قرقره آب نمک برای ضد عفونی و کاهش تورم
  8. رعایت بهداشت دهان و دندان

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این روش کاشت باید با یا جراح دندان مشاوره داشته باشید. در بهترین دندانپزشکی اصفهان امکان ارتباط با بهترین دندانپزشکان وجود دارد. شما می‌توانید به‌صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی با دندانپزشک در ارتباط باشید.