علمی و پزشکی

توزیع قرص آهن و ویتامین ۳D در مدارس

به گزارش شفاف، محمدرضا صائینی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت در برنامه «روزنه» رادیو گفتگو اظهارکرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح ملی تقریباً پایین است، اما موارد دیگر ویروسی مانند آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی وجود دارند.

توزیع قرص آهن و ویتامین ۳D در مدارس

وی با تأکید بر لزوم رعایت حفاظت‌های فردی مانند زدن ماسک و تهویه مناسب در کلاس درس افزود: دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی و سرفه و عطسه دارند حتماً در منزل استراحت کنند تا از انتقال بیماری به دیگر دانش آموزان جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت از اجرای طرح «آهن یاری» در مدارس خبرداد و گفت: توزیع مکمل‌ها با شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم آغاز شد به این صورت که در سال به مدت ۱۶ هفته و هفته‌ای یک قرص به آن‌ها داده می‌شود و البته میزان قرصی که داده می‌شود میزان پایه است و جنبه درمانی ندارد و مشکلی هم برای دانش آموزان ایجاد نمی‌کند.

صائینی همچنین با اشاره به توزیع ویتامین ۳D در مدارس اظهارکرد: کمبود این ویتامین عمدتاً به دلیل وضعیت فعالیت در بیرون، عدم ارتباط مستقیم پوست بدن با اشعه خورشید و مصرف مواد غذایی کم ارزش است از این رو قرص ویتامین ۳ D برای پایه اول و دوم متوسطه دختر و پسر به مدت ۹ ماه توزیع می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان