اخبار کسب و کارعمومی

اپل ایدی چیست؟ 0 تا 100 کاربرد Apple ID

اپل آیدی چیست؟

کاربرانی که به تازگی وارد دنیای پر رمز و راز محصولات اپل شده اند، معمولا در مورد اپل آیدی نحوه خرید اپل ایدی؛ ساخت و کاربردهای آن ابهاماتی دارند. Apple id نوعی حساب کاربری ویژه سیستم عامل ios است که به نوعی هویت کاربر محسوب می شود. یعنی شما به واسطه اپل آیدی تان در میان سایر کاربران محصولات اپل شناخته می شوید. فرقی ندارد که شما کدام یک از مدل های آیفون یا آیپد را خریداری کرده باشید؛ به هر حال پیش از استفاده از آن نیاز به یک حساب کاربری ویژه دارید.

در غیر این صورت برای دسترسی به برنامه های کاربردی و حتی آپدیت های سیستم با مشکل مواجه خواهید شد. بیشتر کاربران اطلاعاتی در مورد این حساب کاربری ندارند و به همین دلیل با صرف هزینه ای، ساخت آن را به مراکز خدماتی موبایل واگذار می کنند. ما در این مطلب با کمک کارشناسانمان اطلاعات کاملی را در مورد اپل آیدی و روش ساخت آن به شما ارائه خواهیم داد. همکاران ما نیز در خدمت شما هستند تا هرگونه اقدام کمکی در حوزه ساخت این حساب  را انجام دهند.

اپل ایدی چیست؟ 0 تا 100 کاربرد Apple ID

کاربرد اپل آیدی چیست ؟

برای استفاده از iPhone، iPad، Apple Watch، و انواع مک بوک و آی مک، شما نیاز به یک حساب کاربری دارید که با عنوان اپل آیدی یا شماره مجازی من شناخته می شود. کاربرد این سرویس این است که دسترسی کاربران به سرویس های نرم افزاری همچون اپ استور، مک اپ استور، آیکلود، آیتیونز، آی بوک و فیس تایم و آی مسیج را فراهم می کند. هویت کاربران محصولات apple توسط اپل آیدی مشخص شده و با استناد به آن در سرویس های نرم افزاری این برند احراز هویت می شوند.

این حساب کاربری، تمامی محتوای مربوط به شما در سرویس های اپل را ذخیره می کند (حتی موقعیت مکانی و عکس ها شخصی تان را) نکته بسیار مهم در مورد آیدی اختصاصی اپل این است که اگر غیر فعال شده و یا اطلاعات آن به هر دلیلی گم شوند، امکان بازگشت اطلاعات و بازیابی دستگاهی که اپل ایدی روی آن تنظیم شده وجود نخواهد داشت. همچنین ایمیل مورد استفاده apple id باید همیشه در دسترس باشد.

استفاده از اپل آیدی دیگران

حالا که با ماهیت اپل آیدی و نحوه ساخت آن آشنا شدید، بد نیست نکاتی را هم در مورد استفاده از اپل آیدی دیگران بدانید. ممکن است یک گوشی دست دوم خریداری کرده باشید که اپل آیدی قبلی از روی آن پاک نشده است. در این صورت باید بدانید که آیا می توانید از اپل آیدی قبلی استفاده کنید و یا باید یک apple id جدید بسازید.

پیش از هر چیز باید گفت که تنها مزیت استفاده از اپل آیدی دیگران، اطمینان از سالم بودن گوشی خریداری شده است. اما اگر بخواهید برنامه جدیدی نصب کرده و یا سیستم عامل و برنامه های آیفون را بروز رسانی کنید، با مشکل مواجه می شوید. چرا که در این شرایط نیاز به وارد کردن پسورد اولیه حساب کاربری دارید و ممکن است آن را در اختیار نداشته باشید. بنابراین توصیه ما این است که از حساب کاربری قبلی خارج شده و حتما اقدام به ساخت اپل آیدی شخصی خود روی گوشی آیفون خود نمایید.

چگونه اپل آیدی بسازیم؟

وقتی افراد یکی از محصولات apple را می خرند، معمولا اولین سوالشان این است که چگونه اپل آیدی بسازیم؟ ساخت apple id پیچیده ای است و مراحل خاص خود را دارد.  اگر تجربه و اطلاعات چندانی راجع به این مقوله ندارید، کافی است با نمایندگی مجاز اپل تماس بگیرید. تیم کارشناسان آی تی ما به شما کمک می کنند که اکانت اختصاصی تان را ساخته و از مزایا و امکانات آن بهره مند شوید. اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. برای ساخت اپل آیدی رایگان ، اول باید برنامه آیتیونز (iTunes) را در سیستم مک خود نصب کنید.
  2. در محله دوم، شما نیاز به یک ابزار تغییر IP دارید. بهتر است از ابزاری استفاده کنید کهIP شما را به IP یک کاربر آمریکایی تغییر دهد.
  3. پس از تغییر آی پی، آیتونز را اجرا کنید.
  4. حالا روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Apps را انتخاب نمایید تا وارد محیط اپ استور (App Store) شوید.
  5. در لیست اپلیکیشن های ارائه شده به دنبال یک برنامه رایگان بگردید.
  6. پس از پیدا کردن و اجرای برنامه رایگان، گزینه Get که در زیر آیکون برنامه انتخابی ارائه شده است را انتخاب کنید.
  7. در پنجره ای که باز شده، گزینه Create Apple ID را انتخاب کنید تا دستور ساخت اپل آیدی (Apple ID) صادر شود.
  8. حالا باید اطلاعات شخصی مثل ایمیل را وارد کنید. توجه کنید ایمیل وارد شده برای ساخت اپل آیدی باید فعال و در دسترس باشد.
  9. در بخش Password، رمز عبور مورد نظرتان را وارد کرده و در بخش Verify Password آن را تکرار کنید.
  10. در این مرحله باید بخش Security Information را تکمیل کنید. برای این کار باید سه سوال امنیتی را از منوی کشویی سمت چپ انتخاب و سپس در مقابل آن‌ها (سمت راست) پاسخ منطبق با هر سوال را وارد کنید. اگر به هر دلیلی رمز عبور Apple ID را فراموش کردید، این سوالها به کمکتان خواهند آمد.
  11. در بخش Optional Rescue Email می توانید یک ایمیل دیگر وارد کنید تا در صورت نیاز، اپل آیدی تان را از طریق آن بازیابی کنید.
  12. در قسمتEnter your date of birth تاریخ تولد میلادی تان را وارد کنید.
  13. پس از وارد کردن اطلاعات، گزینهContinue را انتخاب کنید.
  14. این مرحله را می توان مهم ترین و حساس ترین مرحله ساخت اپل آیدی به شمار آورد. شما باید شماره تلفن، کد پستی، شهر محل سکونت، خیابان محل سکونت و … یک شهروند آمریکایی را وارد کنید.
  15. گزینه None را در بخش Payment Type وارد کنید.
  16. حالا اطلاعات را وارد کرده و گزینهCreate Apple ID را انتخاب نمایید.
  17. حالا وارد ایمیل تان شده و کد فعال سازی را در صفحه ای که باز شده وارد کنید تا مراحل ساخت اپل آیدی به پایان برسد.

امکانات داشتن اپل آیدی

در صورت عدم دسترسی به اپل آیدی جهت بهره مندی از سرویس های عرضه شده در کمپانی اپل و دستیابی به تولیدات این کمپانی با دردسر مواجه خواهید شد. حتی هنگامی که باید دستگاه تان را آپدیت نمایید نیز به ایدی اپل نیاز دارید. در نهایت امتیازاتی را که برای اپل آیدی برشمردیم فقط قابلیت های استفاده از این حساب کاربری نمی باشد.

ارجح تر از هر مسئله ای، این حساب سبب می گردد که اطلاعات شما در گوشی به طور کامل و با امنیت فراوان ذخیره سازی گردند. این داده ها کلیه چیزهایی هستند که شما در گوشی به آن‌ها دستیابی دارید است. این داده ها عبارتند از فهرست مخاطبان، اطلاعات مالی، قبض های پرداختی و همچنین کلیه کدهای امنیتی که با وجود ویژگی اپل آیدی به طور کامل امن می گردند.

هنگامی که قصد ایجاد حساب اپل آیدی دارید، به آسانی با یک ایمیل و پسورد که از پیش ایجاد کرده اید، قادر خواهید بود به همه سیستم های خود که ساخت کمپانی اپل می باشند، دستیابی داشته باشید. کلیه این امکانات فقط بوسیله یک اپل آیدی برای شما امکانپذیر خواهد شد. در نهایت باعث رخداد یک تجربه کاربری لذت بخش خواهد شد.

به بیانی دیگر شما قادر خواهید بود به آسانی همه دستگاه‌های اپل خود را تنها با apple id اداره نمایید. زیبا نیست؟