اخبار کسب و کاراقتصادی

سرمایه گذاری در ملک

سرمایه‌گذاری در مسکن و ملک یکی از شیوه‌هایی است که دارای سود بسیار زیادی در بلند‌مدت می‌باشد. همچنین جدا از آن به راحتی می‌توان ملک مورد نظر را اجاره داد و از آن کسب درآمد داشت.

این روزها به دلیل نوسان قیمت‌ها، سرمایه‌گذاری در املاک به یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها تبدیل شده است و تعاونی‌هایی در منطقه 22 در این زمینه مشغول به فعالیت می‌باشند.

برای مثال کمپانی فرتاک از جمله تعاونی‌های معتبر در این زمینه است که پروژه‌های فراوانی را از هر کدام از انواع سرمایه‌گذاری در ملک در کارنامه کاری خود دارد و توانسته است از این طریق سود زیادی را نصیب مشتریان خود نماید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تخصصی‌تر سرمایه‌گذاری در ملک بپردازیم.

 سرمایه‌گذاری در‌ ملک

سرمایه‌گذاری در ملک ابعاد مختلفی را دارا می‌باشد، که شناخت مفاهیم سرمایه‌گذاری در این حوزه برای سرمایه‌گذاران امری کاملاً ضروری و مهم است. اشتباه در ورود به این بازار هم سرمایه‌های شما را به خطر انداخته و هم ارزش آن‌ها را نسبت به تورم و سایر پارامترها از بین می‌برد.

سرمایه‌گذاری در ملک به صورت کلی به روش‌های زیر انجام می‌پذیرد:

  • خرید و فروش مسکن:

افرادی که در حوزه خرید و فروش ملک فعالیت می‌کنند، عموما توانایی بالایی در خرید و فروش دارند و به خوبی می‌دانند که در چه زمانی ملک را با قیمت کمتر خریداری و در زمان مناسب با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

  • خرید املاک قدیمی و بازسازی آن‌ها:

یکی از راه‌های سود بردن در بازار مسکن، خرید املاک قدیمی و بازسازی آن‌ها به شیوه‌ی روز دنیا می‌باشد. با این کار قیمت ملک افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید سود خوبی از آن دریافت کنید.

  • خرید مسکن برای بازه‌های زمانی طولانی‌مدت برای‌ حفظ ارزش پول و‌ کسب سود
  • خرید خانه‌های کلنگی برای ساخت‌و‌ساز:

با خرید خانه‌های ‌کلنگی و ساخت آن به شکل آپارتمان‌های نوساز، سود خوبی به دست می‌آید. البته کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند باید صبر و حوصله کافی را داشته باشد.

  • مشارکت در ساخت مسکن:

یکی از راه‌های بی‌دردسر سرمایه‌گذاری، مشارکت در ساخت مسکن می‌باشد. با این کار بدون اینکه بخواهید درگیر مسائل اداری شوید، سود خوبی از فروش آپارتمان‌های ساخته شده می‌برید.

نکته مهم در این شیوه از سرمایه‌گذاری این است که باید از معتبربودن طرف مقابل مطمئن شوید.

  • سرمایه‌گذاری در بخش اجاره مسکن:

می‌توانید با خرید آپارتمان یا خانه‌های‌مسکونی و اجاره و رهن خانه خریداری شده، سود خوب و پایداری به دست آورید. حتی ممکن است با افزایش قیمت آن‌ها را بفروشید و سود بیشتری به دست آورید.

مزایای سرمایه‌گذاری در ملک

سرمایه گذاری در ملک

بازار مسکن یکی از کم ریسک‌ترین بازار‌های سرمایه‌گذاری در ایران است. آمارهای 40 سال گذشته این بازار نشان می‌دهد که قیمت در مسکن دائماً در بازه‌های زمانی مشخص در حال رشد بوده و روند صعودی به خود ‌گرفته است. از این رو این بازار را می‌توان یکی از‌کم ریسک‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در ملک قلمداد نمود.

دیگر مزایای این سرمایه‌گذاری:

  • عدم تأثیر ریسک‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک در این بازار:

احتمالاً درباره نوسانات قیمت بازار سکه به دلیل فعالیت‌های سیاسی و جنگ‌طلبانه برخی کشورها شنیده‌اید. تنش‌های سیاسی حاکم بر منطقه معمولاً به صورت مستقیم بر بازارهای مالی تأثیری زود هنگام می‌گذارند.

بازارهایی مانند؛ بازار بورس، سکه، دلار، طلا و حتی در سال‌های اخیر بازار ‌آهن و خودرو نیز تحت تأثیر این ریسک‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک دستخوش نوسان شدید شده‌اند.

  • تنوع بالا در روش‌های کسب سود در بازار مسکن:

برخلاف سایر بازار‌های مالی که کسب سود در آن‌ها تنها از طریق افزایش قیمت در طول زمان امکان‌پذیر است، کسب سود در بازار مسکن ابعاد دیگری نیز مانند؛ اجاره‌بها، بازسازی، ساخت‌و‌ساز را نیز به خود می‌گیرد.

  • عدم نیاز به دانش و اطلاعات آکادمیک:

بازار مسکن نیز مثل هر بازار دیگری نیازمند تجزیه و تحلیل می‌باشد ولی برای این تجزیه و تحلیل نیاز به تخصص یا تحصیلات آکادمیک نیست. دانش و اطلاعات باید در حدی باشد که بتوانید تحلیل‌های بازار و افزایش و کاهش قیمت‌ها را متوجه شوید.

  • گرفتن اجاره بها، یک منبع درآمد پایدار:

افراد می‌توانند با خرید و سرمایه‌گذاری و اجاره ملک یک منبع درآمد پایدار برای خود ایجاد کنند.

  • سرمایه‌گذاری با پول رهن خانه:

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری در ملک، رهن خانه مسکونی و سرمایه‌گذاری پول آن است.

  • عدم سرقت دارایی:

در این مدل سرمایه‌گذاری کسی نمی‌تواند، دارایی شما را برعکس دیگر انواع سرمایه‌گذاری به سرقت ببرد.

از معایب این سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز به نقدینگی بسیار بالا:

یکی از مهم‌ترین ایرادات این سرمایه‌گذاری این است که نیاز به نقدینگی بالایی دارد و با سرمایه کم نمی‌توان این کار را شروع کرد.

  • هزینه استهلاک خانه:

مشکلی که در بازارهای دیگر وجود ندارد ولی در بازار ملک دیده می‌شود، هزینه استهلاک خانه است. با افزایش سن خانه قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

  • نقدشوندگی پایین:

زمان زیادی می‌برد تا یک ملک به فروش برود و به پول نقد تبدیل شود.

  • قدیمی شدن مدل و نمای ساختمان:

یکی از ایرادات دیگر سرمایه‌گذاری در ملک این است که هر سال مدل‌ها و نقشه‌های جدیدی برای ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

  • ریسک بلاهای طبیعی:

وقوع نابهنگام؛ آتش‌سوزی، سیل و زلزله و.. موجب نابود شدن سرمایه به کار‌گرفته شده در حوزه مسکن می‌شود.

عوامل مؤثر ‌بر قیمت سرمایه‌گذاری در ملک

در واقع بازار ملک و فعالیت تعاونی های منطقه 22 در مقایسه با سایر بازارهای سرمایه ‌کمی دیرتر تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. مهم‌ترین عوامل مؤثر بر نوسان قیمت ملک به شرح زیر می‌باشند:

  • قیمت ارز در داخل کشور
  • میزان عرضه و تقاضا
  • قیمت طلا

عوامل زیادی‌هستند که روی قیمت ملک تأثیر دارند، اما نکته مهم درباره این عوامل تأثیرگذاری پله‌ای آن‌ها می‌باشد. نوسان قیمت ارز در کشور بیشترین تأثیر را روی قیمت و سرمایه‌گذاری در ملک دارد.

نحوه سرمایه‌گذاری در ملک

سرمایه گذاری در ملک

برای اینکه سرمایه‌گذاری در ملک شما سودآور و به بهترین شکل انجام شود، بایستی به یکسری نکات که در ادامه به آن اشاره شده است، آگاهی کافی را داشته باشید.

  • میزان سرمایه ورودی برای سرمایه‌گذاری:

مهمترین نکته که مشاوران ملک متعهد و متخصص فرتاک بر آن تاکید دارند که سرمایه راکدی که به آن نیاز ندارید را وارد بازار سرمایه‌گذاری‌ کنید؛ زیرا همان‌طور که مشخص است بازار سرمایه‌گذاری سود بسیار خوبی دارد.

  • تحقیقات لازم در مورد منطقه:

دومین نکته قبل از سرمایه‌گذاری در ملک، این است که ابتدا تحقیقات لازم را در مورد آن منطقه و شرایط آن انجام دهید. کیفیت منطقه به شدت بر روی ملکی که خریداری می‌کنید تاثیرگذار است.

طبیعتاً هیچ‌کس تمایلی ندارد در منطقه‌ای که جرم و جنایت در آن زیاد است زندگی‌کند. پس محیطی که برای خرید در نظر می‌گیرید باید محیط مناسبی باشد.

  • فرصت‌های شغلی منطقه:

فرصت‌های شغلی منطقه را در نظر بگیرید، مثلا اگر خبر دارید که شرکت یا کارخانه قرار است به محلی نقل مکان‌کند، می‌توانید با خرید زمین یا ساخت خانه در آن منطقه، محل مناسبی را برای کارکنان کارخانه یا شرکت به وجود آورید.

  • داشتن دید بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در ملک:

دیدن دورنمایی از فعالیت‌هایی که ممکن است در آن منطقه به وجود بیاید مثل؛ اماکن تفریحی، دانشگاه یا آموزشگاه‌هایی که ممکن است تاسیس شود نیز بسیار مهم است.

 

  • زنگ خطر خرید ملک:

اگر کسی لیست بلندی از خانه‌هایی که در یک منطقه خاص برای فروش وجود دارند به شما نشان داد، زنگ خطری برای خرید ملک در آن منطقه است.

قیمت سرمایه‌گذاری در ملک

برای قیمت‌گیری ملک هیچ‌وقت به یک منبع اکتفا‌ نکنید و روش‌های مختلف آن را استفاده نمایید. برای شروع می‌توانید از طریق وبسایت فرتاک با مشاهده نمودار قیزمت ملک در منطقه 22 تا حدودی با قیمت سرمایه‌گذاری در ملک آشنا شوید سپس با یک بررسی میدانی از چند املاکی قیمت بگیرید.

پیش خرید ملک از فرتاک در پروژه هایی مانند پروژه برج افق فرتاک، پروژه برج فرتاک و پروژه برج فراز به شما این امکان را می‌دهد که سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآوری داشته باشید.

این کمپانی با بهره‌گیری از تیمی مجرب از مهندسین و مشاورین در این حوزه همواره در حال تلاش و ارتقا خود می‌باشد تا حداکثر رضایتمندی و کیفیت را برای مشتریان عزیز فراهم نماید.

سارا عبدالهی

دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی هستم که طی چند سال اخیر علاقه زیادی به حوزه وب و محتوا نویسی پیدا کردم. همچنین علاقه زیادی به یادگیری بیشتر در این زمینه دارم.