اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

در ماساژ بدن از چه روغن‌هایی استفاده می‌شود؟

در پایان یک روز پرمشغله هیچ چیز مانند یک ماساژ در بهترین مرکز ماساژ درمانی در اصفهان نمی‌تواند خستگی را از بدن بیرون کند و آرامش را به شما هدیه دهد. خستگی و فعالیت در طول روز باعث تجمع اسیدلاکتیک در ماهیچه‌ها شده و منجر به درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات می‌شود و اینجاست که ماساژدرمانی نقش پررنگی پیدا می‌کند. برای بهره بری بیشتر از ماساژ استفاده از روغن به شما پیشنهاد می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

در ماساژ بدن از چه روغن‌هایی استفاده می‌شود؟

فواید ماساژ چیست؟

ماساژ و ماساژ درمانی ریشه‌ای قدیمی دارد و از گذشته‌ تا به حال، ماساژ برای بهبود عملکرد غدد، رقع خستگی بدن، رفع خستگی بافت ها و عضلات مورد توجه قرارگرفته است.

ماساژ درمانی علاوه بر بهبود بیماری‌ها می‌تواند بر مشکلات پوستی‌هم اثر بگذارد به شرطی که همراه با روغن انجام شود. روغن‌های کم‌چرب و طبیعی علاوه بر خواصی که بر پوست دارد باعث حرکت روان و راحت دست بر پوست می‌شود. ماساژ درمانی به گردش خون و جریان لنفاوی کمک می‌کند. با بهبود جریان خون منجر به رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به بافت‌ها شده و مواد سمی را از بافت‌ها خارج می‌کند. بهتر است برای بهره‌مندی بیشتر از خواص ماساژ از روغن‌های گیاهی استفاده کنید تا ویتامین‌های محلول در چربی آن مانند ویتامین A ،D ، E و K جذب پوست شوند. برای آشنایی بیشتر با فواید ماساژ به مقاله «بهترین سالن ماساژ درمانی در اصفهان» مراجعه نمایید.

ویژگی بهترین روغن برای ماساژ

بهترین روغن برای ماساژ روغنی است که سبک باشد، به خوبی فیلتر شده باشد و به راحتی بر روی پوست حرکت کند و مانع ایجاد چسبندگی بر روی پوست شود. از سوی دیگر، استفاده از روغن‌هایی که زود بر روی پوست خشک می‌شوند برای اکثر ماساژها مناسب نیستند و الویت با روغن‌هایی است که خاصیت مرطوب کنندگی طولانی مدتی دارد و رطوبت پوست را مدت زمان بیشتری حفظ می‌کند. در دنیا از روغن‌های بسیاری برای استفاده می‌شود. البته هیچ الزامی برای استفاده از روغن در ماساژ نیست. اما استفاده از روغن‌ها اصطکاک بین دست و پوست را کاهش می‌دهند. در ادامه بهترین روغن برای ماساژ به همراه خواص درمانی آن را برای شما بیان کرده‌ایم.

معرفی 8 مورد از بهترین روغن برای ماساژ

در ادامه 8 مورد از بهترین روغن برای ماساژ به همراه خواص درمانی آن را به نقل از بهترین ماساژور خانم در اصفهان برای شما بیان کرده‌ایم که دانستن آن خالی از لطف نیست.

1) روغن نارگیل بهترین روغن برای ماساژ بدن

روغن نارگیل برخلاف تصور اکثر افراد، روغنی زود جذب و سبک است که در دو نوع روغن معمولی و روغن تقسیم شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن تقسیم شده عطر و بوی کمتری نسبت به روغن معمولی دارد و نسبت به روغن معمولی چسبندگی بیشتری دارد. این چسبندگی به علت تری‌گلیسیرید با زنجیره‌ی متوسط در این روغن است.

روغن نارگیل حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار و همچنین غنی از ویتامین E است. به همین علت برای جوان سازی پوست صورت استفاده می‌شود. خواص ضدباکتریایی قوی و ضدقارچی این روغن، باعث درمان اگزما، پسوریازیس و آکنه می‌شود و می‌توان از آن به عنوان پاک‌کننده‌ی طبیعی مواد آرایش استفاده کرد. مواد مغذی در روغن نارگیل جریان خون را بهبود می‌بخشد و به سیاهی دور چشم و مشکلات پوستی کمک می‌کند. اگر قبل از اصلاح، بدن را با روغن نارگیل ماساژ دهید، علاوه بر خوشبوکنندگی می‌تواند از بروز عفونت جلوگیری کند و باعث مرطوب‌کنندگی پوست شود.

ویتامین E و اسیدهای چرب این روغن با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست به رفع ترک‌های دست‌ها و آرنج‌ها کمک می‌کند و با لایه‌برداری پوست در حین ماساژ، باعث نرم و لطیف شدن پوست می‌شود.

2) روغن بادام بهترین روغن گیاهی برای ماساژ بدن

یکی از روغن‌های محبوب در ماساژدرمانی، روغن بادام شیرین است که در دسته‌ی روغن‌های سبک و زودجذب قرار دارد. با وجود اینکه  روغن بادام  تمام خصوصیات بهترین روغن برای ماساژ را دارد اما بهتر است کسانی که به بادام حساسیت دارند از این روغن استفاده نکنند. این روغن خوشبو با رنگ روشن و رقیق به راحتی روی پوست جریان پیدا می‌کند و طولانی‌مدت رطوبت پوست را حفظ می‌کند و باعث آبرسانی پوست شما می‌شود. خواص ضدالتهابی روغن بادام، خارش و جوش‌های پوستی را تسکین می‎‌دهد. از سوی دیگر، یک درمان خوب برای اگزما و پسوزیاریس به حساب می‌آید و می‌تواند از آسیب دیدگی ناشی اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کند. این روغن ضمن تغذیه‌ی پوست باعث تسکین درد و آرامش عضلات می‌شود.

3) روغن آفتاب‌گردان بهترین روغن برای ماساژ

روغن بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، روغن آفتابگردان است که بسیار سبک بوده و مانع از چرب شدن پوست می‌شود. این روغن ماندگاری طولانی‌ مدت ندارد و زود فاسد می‌شود. اگر به گیاه آفتاب‌گردان حساسیت دارید، اصلا به سمت این روغن نروید. با افزایش سن  نوعی اسید چرب اسم اسیدلینولئیک در پوست کاهش پیدا می‌کند. اما روغن آفتاب گردان منبع خوبی از اسیدلینولئیک به همراه اسید پالمتیک و اسیداستریک است که ترکیباتی برای داشتن پوست سالم و زیبا به حساب می‌آیند.

این روغن باعث بهبود رطوبت پوست شده و به ترمیم و تقویت بافت‌های پوست کمک می‌کند. همچنین با پاکسازی پوست از سموم و ترمیم بافت‌های آسیب دیده به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. این روغن بومی آمریکا که حاوی ویتامین‌های A، D و E و کارتنوئیده است به درمان آکنه، اگزما، التهاب، قرمزی و خارش پوست کمک می‌کند. اگر علاقه‌مند به ماساژ درمانی همراه با حس آرامش هستید، روغن آفتاب گردان می‌تواند بهترین روغن برای ماساژ به حساب بیاید.

4) روغن آرگان بهترین روغن ماساژ

بی‌شک همه‌ی شما با خواص معجزه‌گر روغن آرگان برای پوست و مو آشنا هستید. روغن آرگان به علت خواص بسیاری که دارد توانسته خود را به عنوان بهترین روغن برای ماساژ در ذهن بعضی از افراد باز کند. این روغن سبک بوده و به سرعت جذب پوست می‌شود و شما می‌توانید لطافت و درخشندگی پوست خود را حس کنید که علت آن وجود مقادیر بالای ویتامین E و اسیدهای چرب اشباع شده در این روغن است.

اگر تصمیم به تغییر وزن دارید و یا در فکر جلوگیری از ترک‌های پوست در بارداری هستید، ماساژ مداوم بدن با روغن آرگان این مشکل شما را حل می‌کند و با افزایش خاصیت ارتجاعی بدن و سفت کردن پوست باعث بهبود سطح هیدراتاسیون بدن می‌شود. روغن آرگان که از آن به عنوان بهترین روغن برای ماساژ یاد شد، علاوه بر جلوگیری از علائم پیری به تسکین درد، تورم و درد مفاصل کمک می‌کند.

5) روغن گل گاوزبان بهترین روغن ماساژ برای رفع خستگی

بسیاری از افراد گل‌گاوزبان را با یادآوری دمنوش‌های آرامش‌بخش می‌شناسند. گل‌گاوزبان حاوی آلکالوئید، مواد معدنی، گاما بینولئیک اسید و امگا 3 و امگا 6 است. اسید گامالینولیک موجود در دانه ها و برگ‌های این گیاه خاصیت درمانی بسیاری را در این روغن ایجاد کرده است.این روغنبه حساب می آید.

6) روغن بابونه بهترین روغن برای ماساژ

بابونه، این گیاه خوشبو با طبع گرم و خشک به علت خواص درمانی بسیاری که دارد، توانسته در لیست بهترین روغن برای ماساژ جای خود را باز کند. کمر درد مزمن و سیاتیک برای هر کسی رنج آور بوده و باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره می‌شود. این بر روی ناحیه درد، با تسکین اعصاب به بهبود شما کمک می‌کند. همچنین بوی خوش بابونه تنش و اضطراب را از شما دور می‌کند؛ همین موضوع باعث شده است که روغن بابونه را به عنوان اسپرین روغن‌ها بدانند. از سوی دیگر، آنتی اکسیدان‌های روغن بابونه در کنار خواص ضد باکتری و ضد التهابی این روغن را درمان مناسبی برای ترمیم، بازسازی و تقویت پوست تبدیل کرده است.

7) روغن جوجوبا بهترین روغن برای ماساژ بدن

روغن جوجوبا از گیاهی بومی در مناطق جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک بدست می‌آید. فواید و خواص بی‌نظیری به همراه دارد که اکثر افراد از آن بی خبرند. روغن جوجوبا از گذشته مصارف درمانی بسیاری داشته است. به طور مثال در گذشته‌های دور، سرخ پوستان آمریکا آن را درمانی برای زخم و کبودی می‌دانستند. علاوه بر آن، پوست را از خشکی، پوسته‌پوسته شدن و خارش نجات می‌دهد.

روغن جوجوبا چربی کمی دارد، این روغن منبع خوبی از ویتامین E می‌باشد که باعث کاهش چین و چروک و علائم پیری در پوست می‌شود. مواد معدنی، اسید لینولئیک و آنتی اکسیدان موجود در روغن جوجوبا، پوستی سالم و درخشنده به شما می‌هد. ماساژ بدن به همراه روغن جوجوبا گردش خون را افزایش می‌دهد. می‌توانید این روغن را جایگزین لوسیون بدن برای بعد از حمام کنید. زیرا به سرعت جذب پوست می‌شود و پوست را دهیدراته نگه می‌دارد. بوی خوش این روغن در هنگام ماساژ، به شما حس آرامش می‌دهد.

در سالن‌های زیبایی از خاصیت ویتامین E روغن جوجوبا برای سلامت ناخن‌ها استفاده می‌شود. استفاده منظم از این روغن شکنندگی ناخن‌ها را کاهش می‌دهد. با خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی که دارد از هر گونه آسیب به ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین ماساژ پاها با این روغن باعث لطافت پوست می‌شود و  از ایجاد ترک جلوگیری می‌کند.

هرچقدر از خوبی‌های ماساژ با روغن جوجوبا بگوییم کم است. این روغن برای ماساژ پوست صورت نیز مفید است. 15 دقیقه ماساژ اطراف چشم‌ها با این روغن توانایی از بین بردن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم و کاهش التهاب این ناحیه را دارد. از سوی دیگر، ساختار مومی شکل روغن جوجوبا باعث حفظ رطوبت در لب‌ها می‌شود. برای آشنایی با روغن های مناسب صورت مقاله را مطالعه کنید.

8) روغن اسطوخودوس بهترین روغن گیاهی برای ماساژ بدن

یکی دیگر از بهترین روغن برای ماساژ درمانی و مخصوصا آروماتراپی، روغن اسطوخودوس است. رایحه‌ی روغن اسطوخودوس یا لوندر، آرامش بخش و تسکین دهنده اعصاب است. بنابراین علاوه بر استفاده آن روی بدن هنگام ماساژ، از سوزاندن روغن برای ایجاد فضایی دلنشین و تهی از هرگونه تنش و اضطراب در جلسه ماساژ درمانی استفاده می‌شود.

ماساژ روغن لوندر بر بدن کمک می‌کند تا جریان خود بهبود یابد، هرگونه التهاب و قرمزی ترمیم شود، باکتری های مضر پوست بدن از بین بروند و پوست تا عمقی ترین لایه ها رطوبت رسانی شود. روغن لوندر می تواند شایع ترین بیماری‌های پوستی مانند اگزما و ترک پوستی ناشی از قارچ را بهبود بخشد. توجه داشته باشید که ممکن است برخی افراد به این روغن حساسیت داشته باشند بنابراین بهتر است پیش از استفاده تست حساسیت انجام شود. برای آشنایی با آروماتراپی مقاله «» را مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که در این مقاله با به خوبی آشنا شده باشید و برایتان مفید واقع شده باشد. توجه داشته باشید که حتما به روغن آلرژی نداشته باشید و ابتدا روی دست خود تست آلرژی انجام دهید. در صورت بروز هر واکنشی از ماساژ خودداری نمایید. در صورتی که تجربه خاصی در این زمینه دارید لطفا در قسمت نظرات با خوانندگان لند اسپا به اشتراک بگذارید.

استفاده از روغن برای ماساژ اندام‌های بدن می‌تواند سلامت جسم و روح شما را ارتقاء بدهد. البته تأثیر استعمال روغن‌ها بر روی بدن، هم پوست را تغذیه می‌کند و هم به درون بدن نفوذ کرده و سلامت را بهبود می‌بخشد. پس اگر فقط برای مو و پوست خود برنامه مراقبتی روزانه دارید، بهتر است ماساژ بدن با روغن‌های طبیعی را نیز به آن اضافه کنید. اما برای اینکه ماساژ با روغن‌های طبیعی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، لازم است بدانید که چه روغن‌هایی و با چه روشی برای این کار بهتر است.