5 تاثیر فوق العاده یوگا بر ذهن

اگر به یوگا علاقه مند هستید و یوگا را در برنامه ورزشی خود دارید، احتمالاً از اثرات مثبت این ورزش از جمله افزایش انعطاف پذیری و قدرت بدنی بدن خود مطلع هستید. اما آیا چیزی در مورد تاثیرات یوگا بر ذهن می دانید؟

یوگا قدرت تعادل بدن و ذهن را تقویت می کند و کانالی برای ارتباط قوی تر بین بدن و روح در نظر گرفته می شود. این ویژگی رشد روزانه یوگی ها را در سراسر جهان تضمین می کند. امروزه بیش از 20 میلیون نفر تنها در ایالات متحده یوگا انجام می دهند. در نتیجه تمرین یوگا و تقویت ارتباط ذهن و بدن، اضطراب کاهش می یابد و در نتیجه زندگی باکیفیت تر و آرام تری در انتظار یوگی است. در روند غلبه بر استرس و کسب آرامش سیستم عصبی، یوگا شگفتی های بسیاری را برای شما انجام خواهد داد.

1. یوگا با میلیون ها نشخوار ذهنی آشفته را رام می کند

یوگا و مدیتیشن هر دو با هم ذهن را پادشاه جسم و روح می کنند. وقتی ذهن آرام می شود، میلیون ها فکری که دائماً در ذهن ما می چرخد ​​کاهش می یابد. اگر قدرت تمرکز و توانایی رسیدن به آرامش بیشتر باشد، حتی ممکن است تمام آن صداهای مزاحم در سر خاموش شوند. در نتیجه با کمک یوگا و مدیتیشن احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و تمرکز شما افزایش می یابد.

سیستم عصبی در نتیجه انجام یوگا آرام می شود و در نتیجه سطح استرس یوگا در مقایسه با سایر افراد بسیار پایین است. وضعیت بدن در حین تمرین یوگا، آگاهی از تنفس در حین ورزش و قرار گرفتن در وضعیت مدیتیشن همگی منجر به کاهش فشار خون، ضربان قلب و سطح هورمون استرس در بدن می شود و در نهایت این سیستم بدن در نهایت سود می برد. ذهن

2. یوگا با احساسات منفی سر و کار دارد

وقتی استرس شما را تحت تاثیر قرار می دهد، غرق در احساسات منفی می شوید و ذهن و بدن شما را نابود می کند. اضطراب، نگرانی مداوم و حتی افسردگی از عوارض افکار مزاحم و منفی است. در این مورد، شما باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و مراقب سلامتی خود از حملات احساسات منفی باشید. یوگا یکی از ابزارهای کنترل افکار منفی است و مانند یک ماده ساینده، زوایای تاریک و سخت ذهن را از بین می برد و آنها را درخشان می کند. اگر یوگا تمرین کنید و آن را به طور منظم تکرار کنید، گردش خون در بدن شما بهبود می یابد و هورمون های شادی مانند دوپامین ترشح می شود. بنابراین پس از تمرین یوگا، ذهن نسبت به اطراف احساس خوشایند و مثبتی دارد و کمتر در معرض افکار منفی قرار می گیرد.

3. هوشیارتر و مفیدتر خواهید بود.

یکی دیگر از تاثیرات یوگا بر ذهن افزایش هوشیاری و آگاهی است. در واقع این ورزش باستانی به شما کمک می کند تا بیشتر مراقب محیط اطراف خود باشید. هر چه انسان هوشیارتر باشد، کیفیت کارش بالاتر می رود و در یک بازه زمانی معین بهره وری بیشتری خواهد داشت. آرامش روانی در نحوه زندگی و کار موثر است و همه با آرامش کامل و پشتکار همیشگی و اعتماد به نفس می توانند بهتر و مفیدتر کار کنند.

آگاهی لازمه اساسی موفقیت است. یوگا با افزایش آرامش و کاهش استرس، ذهن را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد با دقت بیشتری کار کنید. در نتیجه بهره وری یوگی در زندگی شخصی و محیط کارش از یک فرد معمولی بالاتر است.

4. تمرکز و وضوح ذهن را افزایش می دهد

وقتی در دنیای پر استرس امروزی آرامش درونی پیدا کنیم، حتی در مواقع سخت نیز می‌توانیم تمرکز کنیم. با تمرین مداوم و یادگیری حفظ تعادل، بدون توجه به شوک های محیطی، یوگی تمرکز ذهنی بیشتری خواهد داشت و افکار مثبت و خلاقانه با وضوح بیشتری در ذهن او منعکس می شود. یوگا به عنوان یک فیلتر مانع از ورود افکار و احساسات اضافی به ذهن می شود و ذهن را فقط به سمت افکار مثبت هدایت می کند.

5. یوگا قدرت ما را در برابر ناملایمات افزایش می دهد

در زندگی روزمره همیشه با چالش های جدیدی روبرو هستیم و گاهی به جای حل مشکل، درب ذهنمان بسته می شود و نمی توانیم با مشکل خود روبرو شویم. یکی از شگفتی های یوگا در زندگی این است که توانایی یوگی برای حل مشکلات و باز کردن انسدادهای ذهنی را افزایش می دهد. یوگا با افزایش آگاهی و افزایش توانایی تمرکز، قدرت تفکر شما را تقویت می کند که به شما جرات بیشتری نسبت به قبل برای تصمیم گیری و دستیابی به نتایج خارق العاده می دهد. در واقع، تمرین یوگا باعث افزایش اعتماد به نفس، تقویت اعتماد به نفس و با افزایش شفافیت ذهنی نسبت به دنیای اطراف، به فرد کمک می کند تا بهترین راه حل را برای چالش ها پیدا کند.

5 تاثیر فوق العاده یوگا بر ذهن

حرکات مفید یوگا برای رهاسازی احساسات سمی

استرس روزانه اثر سمی بر روی عضلات بدن بر جای می گذارد و عضلات لگن و ران یکی از قسمت های اصلی بدن هستند که سموم را به صورت روزانه ذخیره و جذب می کنند. ما قصد داریم 7 حالت یوگا را به شما آموزش دهیم تا انرژی منفی را از بدن خود دور کنید.

1. عمل قهرمان دوم

این حرکت یکی از قدرتمندترین حرکات یوگا برای ایجاد اعتماد به نفس و قدرت است. در این تمرین تمام بدن از جمله باسن درگیر می شود، زانوی پای جلو خم می شود، پای عقب کشیده می شود و ران ها به سمت بیرون می چرخند. در نتیجه تمام تکانه های منفی از ران آزاد شده و عضلات لگن به تدریج باز می شوند. بازوها باید کشیده و موازی با زمین و در امتداد پاها باشند و صورت هم جهت انگشتان دست پیشرو باشد.

2. حرکت طولانی

این حرکت کشاله ران و باسن را هدف قرار می دهد. نشستن طولانی مدت، به خصوص در محیط کار، ماهیچه ها را خشک می کند و مسیرهای ارتباطی را باریک می کند. در نتیجه انرژی منفی و سمی می تواند در بدن باقی بماند. پای جلو عمود بر زمین با زانو در زاویه نود درجه است در حالی که پای عقب در زاویه نود درجه با زانو خم شده است. در این حرکت بازوها به سمت بالا کشیده می شوند.

3. حرکت نوزاد

این حرکت یکی از آرامش بخش ترین تمرینات یوگا برای کنترل انرژی منفی و رسیدن به شادی است. برای انجام این تمرین به پشت دراز بکشید. زانوهای خود را به سمت قفسه سینه خم کنید و لبه بیرونی کف پای خود را با دستان خود بگیرید. مثل یک بچه چند ماهه این طرف و آن طرف را تکان دهید، ستون فقرات را با زمین ماساژ دهید و با تنفس مناسب آرامش را به وجودتان بیاورید.

4. حرکت کبوترها

در این حرکت لگن محور اصلی است و تمام قسمت های بدن درگیر می شود. البته این حرکت برای مبتدیان می تواند سخت باشد. در این حرکت یک پا باید مانند فنجان روی زمین قرار گیرد و خم شود و لگن آن با زمین تماس پیدا کند. پای دیگرش را دراز می کند و برمی گردد و روی زمین دراز می کشد. پای عقب باید در راستای باسن روی تشک یوگا قرار گیرد. بالاتنه خود را به سمت جلو بکشید و حتی سعی کنید سر خود را روی زمین بگذارید. در این تمرین روی تنفس خود تمرکز کنید تا با هر دم و بازدم انرژی منفی و مضر را از بدن و ذهن خود دور کنید. سفت شدن عضلات ران و ران در این حرکت تاثیر بسزایی در رفع خستگی روزانه و دفع احساسات سمی از بدن دارد.

5. حرکت خمشی

در این حرکت بدن در پایین ترین نقطه قرار دارد و باسن و لگن به خوبی کشیده می شوند. برای انجام این تمرین، پاهای خود را باز کرده و با خم کردن زانوها بنشینید. در این حرکت پاها به طرفین باز می شوند، انگشتان پا مشخص می شوند و بدن در حالت نیمه نشسته و آویزان قرار می گیرد. باسن به زمین برخورد نمی کند و تمام عضلات باسن به دلیل باز شدن کنار پاها کشیده می شوند. کف دست هایتان را کنار هم بگذارید و به قلبتان بیاورید. حالا در این حالت می توانید با آرنج به سمت داخلی ساق فشار بیشتری وارد کنید تا ساق با زاویه بیشتری باز شود.

6. حرکت ایستاده

برای رسیدن به قدرت تعادل در بدن باید ذهن خود را متمرکز کنید و حرکات متعادل کننده در یوگا تمرکز شما را تقویت می کند. یک پا را خم کنید و مچ خود را روی ران مخالف قرار دهید. برای تعادل بهتر بهتر است پای مخالف را کمی خم کنید. کف دست ها را کنار هم قرار دهید و روی قلب خود قرار دهید. برای تعادل به یک نقطه ثابت روبروی خود نگاه کنید.

7. حرکت صورت گاو

در این حالت نشسته، زانوی چپ خود را خم کرده و جهت آن صاف است. زانو روی زانوی راست خم شده قرار می گیرد. این حرکت به آرام شدن و حذف انرژی منفی کمک می کند. اکستنشن هیپ در این حرکت مشهود است.

نتیجه

زندگی امروز پر از استرس و تنش است. برای لذت بردن از زندگی در چنین شرایطی به ابزارهایی برای کاهش استرس و یافتن آرامش نیاز داریم. یوگا بهترین وسیله برای کنترل استرس و رسیدن به آرامش است. آرامش نیاز روز است و زمینه ساز رسیدن به ذهنی آگاه و قدرتمند است. ذهن آگاه می تواند تصمیمات عاقلانه بگیرد، رفتار خود را کنترل کند و تعادل قابل تحسینی بین روح و بدن برقرار کند. در نتیجه یک یوگی می تواند در روابط شخصی و حرفه ای موفق تر باشد و از زندگی احساس رضایت بیشتری کند. از همین امروز یوگا را شروع کنید و قدمی به سوی تغییر بردارید.

اگر روشهای بالا نتوانست ذهن شما را آرام کند پس حتما به بهترین مغزو اعصاب شیراز نیاز دارید.