۷ دلیل رایج روشن نشدن بخاری گازی ایران شرق

۷ دلیل رایج روشن نشدن بخاری گازی ایران شرق

عوامل مختلفی مانند مشکلات ترموکوپل، خرابی شمع، احتراق ناقص چراغ و چندین عامل دیگر باعث می شود که بخاری گازی روشن شود که هر کدام نیاز به تشخیص اولیه دارند.

به یاد داشته باشید که اقداماتی مانند تمیز کردن مشعل گاز و نگهداری منظم آن از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند. در این مقاله به دلایل و راه حل های روشن نشدن گرمایش گاز می پردازیم. اگر مشکل گرمایش گازی شما با این راه حل ها حل نمی شود، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. در این قسمت می توانید از کارشناسان آچاره مشاوره و خدمات دریافت کنید.

نکات مهم

پس از نصب بخاری گازی باید از فوم و صابون برای بررسی نشتی تمامی اتصالات استفاده کنید.

شما باید قطر دودکش را بررسی کنید. قطر دودکش در دیوار نباید کمتر از قطر دودکش باشد.

بین سیستم لوله کشی ساختمان و بخاری گازی باید از شیر توپی استفاده شود. این دستگاه به شما امکان می دهد در صورت لزوم جریان گاز را متوقف کنید و گزینه بسیار مفیدی است.

مهمترین دلیل روشن نشدن بخاری گازی ایران شرق

خرابی بخاری گازی می تواند مربوط به خرابی تعدادی از قطعات آن باشد، اما یکی از مهم ترین قطعاتی که باعث خرابی بخاری گازی می شود، نصب نامناسب بخاری گازی و خرابی ترموکوپل است. یا لوله های حرارتی

ترموکوپل بخشی از بخاری است که از دو فلز مختلف ساخته شده است. این دو قسمت برای تولید برق از یک طرف و از طرف دیگر آزاد به هم متصل می شوند.

اگر هنگام روشن کردن بخاری، هنگام چرخاندن یا فشار دادن دکمه کنترل شمع، گاز به قطعه نرسد، می دانید که ترموکوپل بخاری گازی مشکل دارد. در واقع بخاری را نمی توان روشن کرد زیرا ترموکوپل بخاری گازی فعال نمی شود.

1. شمع بخاری گازی خراب است

بیشتر خرابی های بخاری گازی به دلیل روشن نشدن شمع بخاری است. این مشکل در مورد ترموکوپل و بویین نیز صدق می کند. اگر بخاری ترموکوپل خوبی باشد. سیم پیچ باید بررسی شود.

مثال بارز این مشکل این است که هد گرمایشی به درستی روی شعله نصب نشده است و میزان الکتریسیته تولید شده در این فرآیند آن چیزی نیست که هسته Boyne به آن نیاز دارد.

در این حالت شناوری باعث خارج شدن هسته و در نهایت مسدود شدن مسیر جریان گاز می شود. اگر مشکل بخاری شما این است، باید توجه داشته باشید که آیا شعله شمع در زیر یا بالای سر ترموکوپل قرار دارد و به حالت اولیه خود باز می گردد.

همچنین می توان از این راه حل برای رفع علت روشن نشدن شمع های بخاری گازی نیک کالا، آبسال، انرژی، ایران شرق و سایر برندها استفاده کرد.

2. بخاری فندکی گازی جرقه نمی زند

در بخاری گازی، جرقه زن به عنوان یک جرقه زن عمل می کند که گرمای لازم برای احتراق را تولید می کند. اگر خودتان با نحوه عیب یابی بخاری گازی آشنا هستید، باید بدانید که مشکلات بخاری گازی به عوامل مختلفی مربوط می شود.

اولین دلیل قطع ناگهانی گاز است. در چنین شرایطی بهتر است ده دقیقه صبر کنید و دوباره تلاش کنید، این بار می توانید از کبریت برای روشن کردن اجاق استفاده کنید.

دلیل دوم روشن نشدن فندک بخاری گازی به تنظیمات مربوط می شود. فندک بخاری دارای دو پیچ تنظیم حداقل و حداکثر می باشد که اگر این دو پیچ به خوبی تنظیم نشوند جرقه زن به درستی کار نمی کند. هنگام عیب یابی روشن نشدن بخاری گازی و تعمیر فندک باید پیچ ​​ها را کاملا سفت کنید و گاهی اوقات نیاز به تعمیر این قطعه خواهید داشت.

3. لوله بخاری گازی مسدود شده است

یکی از دلایل روشن نشدن بخاری گازی می تواند نوع سوخت آن باشد و پس از روشن شدن بخاری گازی ممکن است در اثر احتراق ناقص بوی گاز به شما برسد. کانال ماهی را می توان مسدود کرد. اگر دودکش را چک کردید و شیر بسته است، باید فوراً آن را تعمیر کنید.

۷ دلیل رایج روشن نشدن بخاری گازی ایران شرق

همچنین دودکش را با قطر مناسب نصب کنید. این ممکن است به این دلیل باشد که کولر گازی روشن نمی شود. به یاد داشته باشید که دودکش را نباید بدون کلاهک استفاده کرد. برای جلوگیری از ورود هوای گرم به بخاری از طریق تهویه و ایجاد بوی بد کولر، باید از درپوش های مناسب استفاده شود.

4. بخاری گازی به دلیل شیب نازل گاز روشن نمی شود

نازل گاز یکی از قطعات مهم بخاری است و در صورت انحراف نازل بخاری گاز مورد نیاز به درستی به مشعل نمی رسد و در نتیجه بخاری گازی روشن نمی شود. در واقع نازل منحرف می شود و این مانع از ورود گاز به مشعل می شود.

این مشکل به دلیل سفت نبودن پیچ ها رخ می دهد، بنابراین نازل از جای خود خارج می شود. اگر انحراف کم باشد احتمال روشن شدن بخاری زیاد است اما با این مشکل مواجه می شوید که بخاری گازی روشن نمی شود و بخاری بلافاصله خاموش می شود.

5. خرابی سیم پیچ. یکی از دلایلی که ما آبگرمکن را روشن نمی کنیم

یکی دیگر از قسمت هایی که باعث می شود بخاری گازی از کار بیفتد سیم پیچ است که به اندازه ترموکوپل اهمیت دارد. در واقع ناقص بودن کارکرد ماسوره روی شمع نیز تاثیر می گذارد و خرابی آن می تواند دلیل روشن نشدن شمع بخاری گازی باشد.

سیم پیچ باید مقدار برق مورد نیاز خود را دریافت کند تا به درستی کار کند، در غیر این صورت سوپاپ قطع می شود و مسیر عبور گاز را مسدود می کند و می بینید که شمع بخاری روشن نمی شود.

اگر سر ترموکوپل به درستی روی شعله قرار نگیرد، انرژی الکتریکی مورد نیاز منتقل نخواهد شد. برای تست کویل بخاری و عیب یابی بخاری گازی که روشن نمی شود، فقط از یک باتری 1.5 ولتی استفاده کنید، اگر در هنگام عبور جریان به کویل r سوپاپ سر جای خود بماند، به این معنی است که سیم پیچ سالم است و اگر حرکت کرد، به این معنی است که که بوبین معیوب است و قطعه باید تعویض شود.

6. بخاری گازی روشن نمی شود چون اتصال مشکل دارد

یکی از دلایل روشن نشدن بخاری گازی مشکل در اتصالات و دودکش بخاری گازی است. در صورت مسدود شدن دودکش، مسیر اصلی ورود گاز به بخاری بسته می شود که ممکن است علت آن باشد. اجسام خارجی یا گرد و غبار زیاد در مسیر دودکش بخاری.

همچنین احتمال نشتی گاز در اتصالات وجود دارد که در صورت از کار افتادن بخاری گازی باید سریعا بررسی شود.

7. خرابی ترموکوپل، علت قطع برق بخاری گازی

مشکل در ترموکوپل بخاری گازی می تواند یکی از دلایل روشن نشدن بخاری گازی باشد. تماس دو قطعه فلز در یک طرف ساختار این قسمت را تشکیل می دهد، به یاد داشته باشید که وقتی گرمای تماس دو فلز به دست می آید برق تولید می شود.

اگر پس از فشار دادن دکمه استارت برای روشن شدن بخاری، شمع روشن نشد، نشانه نرسیدن گاز به آن است. بنابراین هنگام عیب یابی بخاری گازی و اگر شمع بخاری گازی روشن نشد، مشکل از ترموکوپل بخاری است. برای تعمیر و تعویض ترموکوپل بخاری با یک متخصص تعمیر تماس بگیرید.

قطعات بخاری گازی

مشکل روشن نشدن بخاری گازی بسیار رایج است. بنابراین بهتر است با عناصر گرمایش گازی آشنا شوید تا در هنگام بروز مشکل بهترین تصمیم را بگیریم.

بدنه اصلی بخاری گازی از صفحات فولادی بوده و سطح آن معمولا لعابی یا رنگی می باشد.

یکی دیگر از قسمت های مهم بخاری گازی، کوره است که در واقع یک محفظه احتراق است و از ورق فلز ساخته شده است. برای جلوگیری از خوردگی و ایجاد گرما به پولیش نیاز داریم. قسمتی به نام اجاق گاز یا فر وجود دارد که برای ماندگاری بیشتر حتما از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

پیلوت قسمت دیگری از بخاری است که البته شامل درپوش است و گاز را در سه جهت هدایت می کند. خلبان شامل یک جرقه زن، یک مشعل اصلی و یک ترموکوپل خواهد بود.

جرقه زن یکی از قطعات دیگری است که انرژی الکتریکی حاصل از پیزوالکتریک داخل شیر را به جرقه تبدیل می کند. در واقع شمع معمولا موقعیت کاری خاصی دارد.

ترموکوپل یکی از مهم ترین قطعات بخاری گازی است و روشن نشدن بخاری گازی اغلب مربوط به این قطعه است. وظیفه اصلی این قطعه قطع گاز در مواقع ضروری است.

کاربراتور یا شیر کنترل یکی از قطعات مهم بخاری گازی است که وظیفه کنترل سوخت گاز و باز ماندن شمع را بر عهده دارد.

چند نکته مهم در مورد روشن نکردن بخاری گازی

اگر بخاری گازی با وجود فشار صحیح گاز در لوله باز هم روشن نمی شود، علت روشن نشدن بخاری گازی ممکن است شعله اشتعال کوتاه و تنظیم ناکافی باشد. در این حالت درپوش شیر کنترل را بردارید و فیلتر را تعویض کنید.

اگر هنگام روشن کردن بخاری، دکمه راهنما را برای روشن کردن شمع رها کنید، گاز قطع شود و شمع خاموش شود. در چنین مواقعی اگر ترموکوپل خوب باشد دلیل خاموش شدن دوشاخه داغ سیم پیچ است. سیم پیچ را تست کنید و در صورت ایراد آن را تعویض کنید.

اگر بخاری با گذاشتن دکمه جهت روشن شدن لامپ روشن شد، گاز قطع شد و شمع خاموش شد، باید ترموکوپل را تست کنید و در صورت ایراد آن را تعویض کنید.

زمانی که شعله بخاری مناسب نیست و رنگ آن تغییر می کند و محیط بوی گاز می دهد. گاهی گرد و غبار زیاد روی مشعل و گرفتگی دهانه آن مانع از عبور مخلوط هوا و گاز می شود. برای حل این مشکل باید مشعل را جدا کرده و با برس یا فشار هوا تمیز کنید.

اگر مشعل با چرخاندن دستگیره از حالت پیلوت به شعله اصلی روشن نشد و گازهای زیادی به اطراف پراکنده شد، در این حالت زیگلر و قطعات متصل به آن را در جای خود قرار داده و تنظیم کنید.