فرهنگ و هنر

آغاز سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج

آغاز سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج

تیتر نیوز/کردستان سی‌امین رویداد هنرهای تجسمی جوانان ایران با میزبانی شهر سنندج آغاز بە کار کرد.

این جشنوارە امروز (یکم شهریور) با حضور ۱۲٥ نفر از هنرمندان جوان و نوجوان در ۲٥ استان کشور و در ۱۰ رشتە تخصصی در پارک مشاهیر آبیدر سنندج افتتاح شد.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی کشور گفت: بسیار مفتخریم کە سی‌امین جشنوارە هنرهای تجسمی جوانان ایران بە میزبانی شهر هنری و فرهنگ دوست سنندج در حال برگزاری است.

محمد خراسانی‌زادە اظهار کرد: متاسفانە استان زیبایی همچون کردستان و برخی از استان‌های کشور با اخبار بسیار ناخوشایندی بە کشور معرفی می‌شوند و آن چهرە واقعی و زیبای آن‌ها آنگونە کە شاید و باید بە درستی بە مخاطب ارائە نمی‌شود؛ لذا امیدواریم با تلاش و همت هنرجویان، استان فرهنگی کردستان آنچنان کە شایستە آن است بە کشور معرفی شود.

خراسانی‌زادە در ادامە بر معرفی زیبایی‌ها، فرهنگ دوستی‌ها و مهمان‌نوازی‌های بی‌مثال کردستان و مردم کردستان تاکید کرد و افزود: یکی از اتفاقات مهم این رویداد این است کە یک بانوی توانمند و هنرمند از دیار کردستان مسئولیت دبیری این جشنوارە را برعهدە دارد کە بسیار جای افتخار است.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار شاهد تفکیک بخش جوانان و نوجوانان در این رویداد هستیم و روز شنبە (چهارم شهریور) با برگزاری داوری‌ها، شاهد ارزیابی آثار نوجوانان ۱٥ تا ۱٦ سال و جوانان ۱۹ تا ۲٤ سال بە صورت مجزا خواهیم بود و از آثار برگزیدە در دو بخش نیز تجلیل خواهد شد.

خراسانی‌زادە یادآور شد: همە آثار این رویداد با شعار “ایران دوست داشتنی” خلق می‌شوند و هنرجویان ۳ الی ٤ روز فرصت دارند تا از تجربیات و آموزەهای اساتید بزرگوار این حوزە بهرەمند شوند.

وی ادامە داد: قریب بە ۹۰۰ نفر متقاضی شرکت در این رویداد بودند کە تنها ۱۲٥ نفر موفق بە شرکت در این رویداد عظیم شدەاند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.