فرهنگ و هنر

سنندج میزبان بزرگترین رویداد هنرهای تجسمی ایران

سنندج میزبان بزرگترین رویداد هنرهای تجسمی ایران

تیتر نیوز/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از اول شهریور ماه به مدت 5 روز در شهر سنندج میزبان هنرمندان جوان و نوجوان از 25 استان سراسر کشور خواهد بود.

علی اصغر دریایی امروز (۲٦مرداد) در سومین جلسه هماهنگی سی امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که با حضور کمیته‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به عنوان یکی از مهمترین و با استعدادترین استان‌های کشور در عرصه هنرهای تجسمی است همین ظرفیت موجب شد که برگزاری دوره سی ام این جشنواره به استان فرهنگی کردستان واگذار شود.

وی افزود: استان کردستان در این دوره جشنواره از نظر تعداد آثار ارسال به دبیرخانه جشنواره جزو استان‌های چهارم کشور بود، در راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره نیز جزو استان های ششم کشور با حضور چهار هنرمند جوان و نوجوان  در عرصه های هنر مجسمه سازی، کاریکاتور و خوشنویسی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به حضور 150 نفر هنرمند جوان و نوجوان و 30 نفر از اساتید عرصه هنرهای تجسمی کشور در شهر سنندج، اضافه کرد: در کردستان هنرمندان بسیار توانمندی از رشته‌های مختلف در سطح ملی و بین المللی با سابقه درخشان وجود دارد از جمله استادان هادی و مهدی ضیاءالدینی، بهزاد تارا، عربعلی شروه، کیانوش غریب‌پور، بهزاد غریب‌پور، بیژن صیفوری، فردین صادق ایوبی، زنده یاداحمد خلیلی‌فرد، کیهان خلیلی‌فرد، زبیر سعیدی، بهرام مهربان کردستان، محمد ناهید، محمد رشید شیخ‌الاسلامی کردستانی، رضا حاتمیان، کاوه خداکرمی، محمد سامان صولی و جوانان و نوجوانان فرهیخته ای که از دریچه این جشنواره های به جایگاه رفیع این عرصه مهم خواهند رسید.

ایشان در خصوص برنامه کاری و زمانبندی جشنواره گفت: افتتاحیه این رویداد مهم هنری عصر روز چهارشنبه مورخ یکم شهریورماه در محل پارک مشاهیر آبیدر سنندج کلید خواهد خورد، از دوم تا چهارم شهریورماه کارگاه های آموزشی عرصه‌های مختلف تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه سازی، نقاشی و نگارگری در محل دانشکده معماری دانشگاه کردستان در صبح و عصر برگزار و هنر جوان راه یافته به این جشنواره به ساخت آثار تخصصی رشته خویش همت می‌گمارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: اختتامیه جشنواره در عصر روز یکشنبه مورخ 5 شهریورماه در محل مجتمع فجر سنندج برگزار و از برگزیدگان عرصه‌های مختلف در دو رده سنی جوان و نوجوان تقدیر و آثار نمایشگاهی راه یافتگان به سی امین جشنواره در گالری مجتمع فجر جهت بازدید عمومی نیز برپا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها و رویدادهای ملی در استان علاوه بر جنبه‌های آموزشی در عرصه گردشگری فرهنگی نیز مثمر ثمر خواهد بود.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.