راه حل و نحوه کانال یابی در تلویزیون های ال جی

تنظیم کانال تلویزیون ال جی یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که باید به آن بسیار توجه کنیم و برای انجام این کار لازم است تا از یک سری نکات اطلاع داشته باشید که در این میان می توان به کانال یابی در تلویزیون ال جی چگونه صورت می گیرد؟، انواع کانال یابی تلویزیون الجی و نحوه دریافت کانال های HD اشاره کرد.

خلاصه ای از نحوه تنظیم کانال تلویزیون ال جی

کاربران گرامی ، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از طریقه تنظیم کانال تلویزیون ال جی را مطرح کرده ایم.

کانال یابی در تلویزیون های ال جی چگونه صورت می گیرد؟
  • تلویزیون های جدید ال جی به دریافت کننده سیگنال محلی مجهز شده اند.
انواع کانال یابی در تلویزیون های الجی
  • کانال یابی خودکار تلویزیون های ال جی
  • کانال یابی دستی تلویزیون های ال جی
تاثیر آنتن تلویزیون ال جی در فرآیند کانال یابی
  • بروز مشکلاتی مانند آسیب به آنتن متصل به تلویزیون یا قرارگیری نامناسب می تواند موجب دریافت نکردن شبکه های تلویزیونی باشد.
  • سیم اتصال آنتن به تلویزیون را بررسی می کند.
بهم ریختگی کانال های تلویزیون ال جی
  • با ورود به بخش تنظیمات و بخش کانال های تلویزیونی، می توانید آن ها را حذف و یا جا به جا کنید.

کانال یابی در تلویزیون های ال جی چگونه صورت می گیرد؟

امروزه تلویزیون های نسل جدید به گیرنده های دیجیتال برای دریافت سیگنال از شبکه های پخش محلی مجهز شده اند و واقعاً نیازی به ساخت گیرنده های دیجیتال مجزا برای استفاده از این سیگنال ها نیست. گیرنده های دیجیتال با توجه به مناطقی که در آن استفاده می شوند انواع مختلفی دارند؛ زیرا داده های رادیویی در مناطق مختلف متفاوت است. از این رو در تولید این تلویزیون ها از گیرنده های دیجیتال جامعی استفاده می شود تا در تمامی مناطق از خاورمیانه گرفته تا اروپا و حتی آمریکا قابل استفاده باشد.

توجه داشته باشید که اگرچه تلویزیون های نسل قبل دوران آنالوگ را پشت سر گذاشته و وارد دوران دیجیتال شده اند، اما به گیرنده دیجیتال مجهز نیستند و در نتیجه جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال جی مشکل است. بنابراین توصیه می شود هنگام خرید از داشتن گیرنده دیجیتال مطمئن شوید.

انواع کانال یابی در تلویزیون های الجی

برای جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال جی، می توانید کانال ها را به صورت خودکار یا دستی جستجو کنید. در حین جستجوی خودکار کانال، سیستم به ترتیبی که پخش کننده محلی تعیین کرده کانال ها را جستجو می کند و آنها را به همان ترتیب در سیستم شما مرتب می کند.

با این حال، جستجوی دستی کانال مزایا و معایب خود را دارد. به عنوان مثال در جستجوی کانال های تلویزیون های ال جی، اگر این کار را به صورت خودکار انجام دهید، ممکن است کانال های تکراری دریافت کنید، اما همه کانال ها در سیستم شما یافت می شوند، اما در آموزش جستجوی کانال در تلویزیون های ال جی می بینیم که در دفترچه راهنمای کانال جستجو نمی تواند شبکه های تکراری را پیدا کند، اما باید شماره پهنای باند هر کانال یا به اصطلاح سیگنال هر کانال را داشته باشید یا آن را از رادیو و تلویزیون محلی خود دریافت کنید و سیگنال های هر کانال را جداگانه وارد کنید.

  1. کانال یابی خودکار تلویزیون های ال جی
  2. کانال یابی دستی تلویزیون های ال جی
  3. تفاوت کانال یابی دستی و دیجیتال تلویزیون ال جی
  4. کانال یابی تلویزیون ال جی قدیمی

راه حل و نحوه کانال یابی در تلویزیون های ال جی

کانال یابی خودکار تلویزیون های ال جی

حال اگر سیگنال ندارید، گزینه جستجوی خودکار کانال را برای کار آسان انتخاب کنید و در این منو دکمه شروع را فشار دهید. سپس صبر کنید تا جستجوی کانال به طور کامل به پایان برسد و نوار نمایش تا 100٪ پر شود تا تمام کانال های دیجیتال ممکن را داشته باشید.

تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان توسط تکنسین های مجرب و کارآمد در اسرع وقت و تنها با یک تلفن در محل شما صورت می گیرد

کانال یابی دستی تلویزیون های ال جی

پس از ورود به تنظیمات یا منوی برنامه، وارد قسمت جستجوی دستی کانال شوید تا کانال های دیجیتال را در تلویزیون ال جی جستجو کنید. سپس سیگنال مربوط به کانال ها یا شماره پهنای باند مورد نظر را به صورت دستی در یکی از دو قسمت VHF CH یا CHF CH وارد کنید. اگر نوع کانال را نمی دانید، عدد پهنای باند را در هر دو طرف امتحان کنید.

برای دریافت تعدادی کانال به تعدادی کد نیاز داریم و لازم است بدانید که به طور کلی برای جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال جی کدهای 34 و 37 و 43 مختص تهران و کدهای 23 29 و 35 مخصوصاً برای استان البرز نکته ضروری است که این کدها باید به همین ترتیب وارد شوند تا کانال ها به ترتیب دلخواه دریافت شوند. اگر کدها و سیگنال‌ هایی برای جستجوی کانال دیجیتال در تلویزیون‌ های LG ندارید و می‌ خواهید کانال‌ ها را به صورت دستی جستجو کنید، باید این اعداد را از ایستگاه رادیویی و تلویزیونی محلی خود دریافت کنید.

تفاوت کانال یابی دستی و دیجیتال تلویزیون ال جی

گیرنده‌ های دیجیتال در تلویزیون‌ های جدید ال‌ جی و سایر برندها این امکان را برای مصرف‌ کنندگان فراهم کرده‌ اند که بدون صرف زمان زیاد به کانال‌ های تلویزیونی متصل شوند. البته تلویزیون همچنان گزینه یافتن کانال های آنالوگ را دارد که قبلا با استفاده از آنتن انجام می شد و اگر سیگنال تلویزیون وجود نداشته باشد، می توان این مشکل را به همین روش حل کرد.

مراحل مرتب‌ سازی کانال‌ های تلویزیونی در بخش دیجیتال و آنالوگ، علی‌ رغم تفاوت‌ های اصلی، ترتیب کلی یکسانی دارند. تفاوت بین این دو روش در برخی جزئیات جستجوی کانال دیجیتال نهفته است که راحتی بیشتری را فراهم می کند. جستجوی خودکار کانال تلویزیون ال‌ جی بر اساس آنچه که ایستگاه نصب کرده است، کانال‌ هایی را ارائه می‌ دهد. اما در جستجوی دستی کانال آزادی بیشتری برای کاربر وجود دارد. به طور کلی، جستجوی کانال دستی روش دقیق تری نسبت به حالت خودکار فرآیند است زیرا شبکه های بدون کانال های تکراری را می پذیرد.

کانال یابی تلویزیون ال جی قدیمی

می توان با جرات گفت تفاوت چندانی در بین کانال یابی به صورت خودکار و دستی در تلویزیون های جدید و قدیمی ال جی وجوود ندارد و می توانید از مراحل ذکر شده نهایت استفاده را ببرید.

نحوه دریافت کانال های HD تلویزیون ال جی

  • رادیو اخیرا 12 شبکه ملی و یک شبکه بین المللی اضافه کرده است.
  • این کانال بین المللی در سراسر کشور دریافت نمی شود.
  • این کانال ها با وضوح HD و فشرده سازی HEVC ارائه می شوند.
  • HEVC نوعی فشرده‌ سازی است که از سال 2013 اختراع و استفاده می‌ شود. بنابراین، مدل‌ های تلویزیون قبل از سال 2014 نمی‌ توانند این محتوا را پخش کنند، در حالی که برخی از مدل‌ های تلویزیون ال‌ جی می‌ توانند از HEVC پشتیبانی کنند.

در زیر می توانید آموزش کامل دریافت کانال های HD با فرمت HEVC را مطالعه کنید. تلویزیونی که قادر به پخش فایل های HEVC باشد باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • تیونر دیجیتال DVB-T2
  • پشتیبانی از رزولوشن 1920*1080 و تصویر 50fps
  • قابلیت اجرای کدک H.265 (HEVC)
  • قابلیت اجرای کدک صوتی HE-AAC(V1) , HE-AAC(V2)

توجه به آنتن تلویزیون الجی

اگر گزینه افزودن یا به‌روزرسانی تلویزیون را نمی‌ توان انتخاب کرد و دستگاه عبارت بدون سیگنال را نمایش می دهد ممکن است مشکل دریافت وجود داشته باشد. این مشکل ممکن است به دلیل مشکل در آنتن، کابل آنتن، درگاه آنتن تلویزیون یا زاویه آنتن باشد. آنتن دهی برای دریافت کانال در مناطق مختلف متفاوت است و اگر مجبور به خرید آنتن هستید بهتر است با توجه به شرایط آنتن دهی محل زندگی خود انتخاب کنید. در برخی مناطق، یک آنتن رومیزی ساده ممکن است برای دریافت شبکه ها کافی باشد، اما برخی مناطق به آنتن هوایی نیاز دارند.

  • بروز مشکلاتی مانند آسیب به آنتن متصل به تلویزیون یا قرارگیری نامناسب می تواند موجب دریافت نکردن شبکه های تلویزیونی باشد.
  • سیم اتصال آنتن به تلویزیون را بررسی می کند.

بهم ریختگی کانال های تلویزیون ال جی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که هنگام دریافت کانال های تلویزیون ال جی با آن مواجه مبسیاری از تلویزیون‌های ال‌جی دارای گیرنده های دیجیتال هستند و می‌توان ه کمک این گیرنده‌ها، به راحتی به شبکه های داخلی متصل شد، اما باید نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی به زبان انگلیسی و فارسی را به خوبی بدانید.

تنظیم کانال های دیجیتال تلویزیون ال جی به دو روش خودکار و دستی قابل انجام است و در واقع از اصلی‌ترین اقداماتی است که پس از نصب تلویزیون و تنظیمات آنتن انجام شود.

در این محتوا می‌خواهیم توضیح دهیم که چگونه تلویزیون ال جی را کانال یابی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

چگونه تلویزیون ال جی را کانال یابی کنیم؟

اکثر تلویزیون‌های ال جی مجهز به گیرنده دیجیتال بوده و می‌توانند شبکه‌ها و کانال‌های داخلی را به راحتی پوشش دهند. متناسب با این قابلیت امکاناتی در سیستم داخلی این دستگاه در مدل‌های مختلف برای تنظیم کانال تلویزیون ال جی در نظر گرفته شده است.

کانال یابی تلویزیون ال جی در روش‌های مختلف و با توجه به منوی تنظیمات هر مدل تلویزیون قابل انجام است. پس از انجام تنظیمات اولیه، که غالبا توسط متخصصین پس از نصب دستگاه انجام می‌شود، نوبتکانال یابی تلویزیون برای دسترسی به شبکه‌های مدنظر می‌رسد.

در این مرحله، مشکلاتی مثل عدم شناسایی آنتن یا عدم دسترسی به لیست کانال‌های مدنظر در هنگام کانال یابی خودکار و دستی تلویزیون ال جی وجود دارد که با مشاهده راهنمای دستگاه و مشورت از افراد متخصص قابل رفع هستند.

نصب آنتن و برقراری ارتباط بین دستگاه گیرنده تلویزیون و آنتن باید قبل از اقدام به تنظیم کانال تلویزیون ال جی صورت گیرد. در صورتی که نحوه کار کردن با تنظیمات این دستگاه را ندارید، از افراد متخصص مشورت بگیرید.

در این حالت باید به درستی برای دسترسی به شبکه‌های مدنظر و لیست کانال‌های وابسته به گیرنده دیجیتال از منو و بخش تنظیمات تلویزیون ال جی اقدام کنید.

تنظیم کانال تلویزیون ال جی به صورت خودکار

درکانال یابی خودکار، شبکه‌ها بر مبنای آنچه صدا و سیما ارائه می‌دهد و به همان ترتیب دریافت می‌شوند. برای تنظیم شبکه‌ها به صورت خودکار باید به منوی تنظیمات دسترسی داشته باشید. در واقع ورود به منوی کانال‌ها اولین مرحله برای کانال یابی تلویزیون ال جی است.

  1. آیتم کانال یابی خودکار را انتخاب و روی گزینه شروع کلیک کنید.
  2. دستگاه در وضعیت کانال یابی قرار گرفته و باید تا 100 درصد یافتن شبکه‌های دیجیتال صبر کنید.
  3. پس از اتمام کار لیست کلی شبکه‌ها نمایش داده می‌شود.

کانال یابی خودکار با احتمال ورود کانال‌های تکراری همراه بوده و برای زمانی که دسترسی به پهنای باند کانال‌ها وجود نداشته باشد، گزینه مناسبی است.

کانال یابی دستی تلویزیون ال جی

روش کانال یابی دستی به دلیل یافتن منظم شبکه‌ها بدون در نظر گرفتن کانال‌های تکراری برای تنظیم کانال‌ تلویزیون ال جی روشی مناسب تر می‌باشد. اما در این روش، داشتن فرکانس و شماره دسترسی به هر کانال (پهنای باند) ضروری است.

برای انجام این عملیات به صورت دستی، به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. وارد منوی کانال یابی دستی شوید
  2. عدد مربوط به پهنای باند کانال را در قسمت VHF/UHF CH وارد کنید.
  3. گزینه افزودن(Add) یا به روزرسانی (Update) را برگزینید.

رفع مشکل عدم شناسایی آنتن در تلویزیون ال جی

یکی از مشکلاتی که در مسیر تنظیم کانال تلویزیون ال جی وجود دارد، مشاهده پیغام عدم سیگنال روی دستگاه است. این ایراد با علائمی مثل عدم امکان افزودن کانال یا به روز رسانی همراه است. بیشترین دلیل بروز چنین مشکلی، عدم ارتباط دستگاه با آنتن و عدم شناسایی آنتن به دلایل زیر است:

  • ایراد در خود آنتن
  • قطعی کابل آنتن
  • مشکل در پورت آنتن تلویزیون
  • زاویه‌ی قرارگیری آنتن

در این شرایط وضعیت آنتن را بررسی و در صورت مشکل با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی نوع مناسبی از آنتن را برای تلویزیون تهیه کنید.

نحوه مرتب كردن كانال هاي تلويزيون ال جي

از رایج ترین مشکلاتی که در هنگام کانال یابی خودکار تلویزیون ال جی با آن مواجه می‌شویم بهم ریختگی کانال‌ها بعد از این کار است. این ایراد را پس از تنظیم کانال‌ها با دسترسی به آیتم مدیریت یا ویرایش کانال‌ها می‌توان برطرف کرد.

آیتم مدیریت برای ترتیب‌دهی به شبکه‌ها و قرار دادن آنها در یک لیست جداگانه و در دسترس، تعبیه شده است. بیشترین حجم استفاده از این آیتم برای لیست بندی و ویرایش شبکه‌ها پس از کانال‌یابی اتوماتیک است.

در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین نصب تلویزیون در شهر خود دسترسی دارید.

نکات مهم هنگام تنظیم کانال تلویزیون ال جی

در هنگام تنظیم کانال تلویزیون ال جی برای دسترسی آسان و راحت به شبکه‌های مدنظرتان به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • در ابتدا از وضعیت آنتن و سالم بودن سیم‌های ارتباطی آن با گیرنده اطمینان حاصل کنید.
  • وضعیت سیم‌های ارتباطی و فیش‌های انتقال دهنده تصویر به گیرنده تلویزیون را بررسی کنید.
  • کانال یابی را بصورت خودکار یا دستی از قسمت تنظیمات تلویزیون با دقت انجام دهید.
  • اگر مشاهده انگلیسی آیتم‌ها برای شما گیج کننده بوده با منوی فارسی سازی تلویزیون ال جی زبان را تغییر دهید.
  • در کانال یابی دستی حتما فرکانس‌های صحیح شبکه‌ها را در دسترس داشته باشید.
  • اگر عمل کانال یابی تلویزیون ال جی برای شما مشکل بوده از افراد متخصص در این زمینه مشورت بخواهید.

سخن پایانی

در این محتوا به صورت کامل نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی و تنظیم شبکه ها و آنتن این برند را توضیح دادیم. اگر خودتان تلویزیون را نصب می‌کنید که باید طبق مراحلی که گفتیم، روند کار را انجام دهید. اما، اگر از یک متخصص کمک میگیرید، او خودش تمام این مراحل را اجرا می‌کند.

ی شویم، سردرگمی است. این مشکل پس از تنظیم کانال تلویزیون الجی با دسترسی به کنترل یا تغییر کانال قابل حل است. کنترل در ساختار کانال تلویزیون ال جی برای سازماندهی کانال ها و قرار دادن آنها در یک لیست جداگانه و قابل دسترس طراحی شده است. کاربرد اصلی این قابلیت فهرست کردن و ویرایش شبکه ها پس از جستجوی خودکار کانال است.