نقش سلول های بنیادی در درمان درد مفاصل و آرتروز زانو

درمان اسیب رباط و تاندون با سلول بنیادی

مفصل مجموعه ای متشکل از استخوان غضروف رباط و تاندون ها می باشد . علاوه بر ارتروز زانو بسیاری از اسیبهای رباط زانو و مچ پا و شانه و پارگی تاندون شانه و همچنین شانه ی یخ زده با سلول بنیادی قابل درمان می باشد .

عملکرد سلول درمانی زانو با سلول بنیادی

عملکرد سلول درمانی زانو بر اساس قابلیت تکثیر و تمایز سلول‌های بنیادی استومه می‌کند. سلول‌های بنیادی در محیطی مناسب پرورش داده شده و سپس به محل آسیب دیدگی در زانو تزریق می‌شوند. این سلول‌ها قابلیت تبدیل به سلول‌های ضایع شده در بافت زانو را دارند و به این ترتیب، فرآیند بازسازی بافتی را آغاز می‌کنند. این روش باعث ترمیم سریع‌تر و بهبود دردهای زانو می‌شود.

درمان زانو درد با سلول های بنیادی روش نوین و جدیدی است که با پیشرفت علم و تکنوژی توانسته است جایگزین خوبی برای جراحی های زانو گردد.

در جوامع امروزی به علت زندگی های ماشینی و عدم تحرک و ورزش کافی و افزایش وزن بدن، فشار بیش از حدی به زانوها و مفاصل پا می آید و باعث آسیب و درد در زانوها می گردد از طرفی به علت تغییر رویکرد در سبک زندگی و بوجود آمدن زندگی های آپارتمان نشینی درساختمان های بلند مرتبه و استفاده از پله های زیاد برای رفت و آمد و دیگر اینکه استفاده از غذاهای فست فودی و عدم تحرک باعث افزایش وزن افراد گردیده که در نتیجه با تجمیع دلایل ذکر شده افراد زیادی دچار زانو درد می گردند.

بهترین و کامل ترین روش درمان زانو در در حال حاضر استفاده از سلول های بنیادی می باشد این سلول ها که از بدن خود افراد دریافت می شود که می توان از خون و چربی ها و یا از مغز استخوان همان فرد دریافت کرد و در زانوی آسیب دیده تزریق نمود که به علت تکثیر و ازدیاد می توانند عضوی جدیدی از جمله غضروف و یا رباط را بسازند.

درد زانو که به آرتروز زانو نیز معروف است به علت از بین رفتن غضروف بین مفاصل و سایش دو استخوان بوجود می آید این غضروف ها که محل تلاقی دو استخوانِ ران و ساق پا را از هم جدا می نمایند وجود دارند.غضروف ها که به صورت ماده ای ژله ای شکلی هستند که مانعی بین استخوان های ران و ساق پا را بوجود می آورند و فضایی را بین این دو استخوان ایجاد می کنند تا از سایش آن ها جلوگیری شود و باعث ایجاد درد نگردد.
آقای دکتر امین کامرانی راد از مبتکرین و جزء اولین پزشکان درمان زانو با سلول درمانی در ایران هستند که توانسته اند مشکلات زانوی بسیاری از افراد را به صورت دائمی حل نمایند این علم که در جهان و ایران به عنوان دانشی نوین و بی خطر شناخته شده است و دیگر نیازی به عمل جراحی با تیغ و ایجاد شکاف در زانو را نخواهیم داشت و به بستری بیمار در بیمارستان نیز نیاز ندارد و در کمتر از سه ساعت بدون بیهوشی و فقط با بی حسی موضع ای این کار انجام می شود.

کاربردهای سلول های بنیادی برای درمان زانو درد

در درمان برخی از مشکلات مربوط به زانو مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای مهم سلول درمانی زانو عبارتند از:

درمان آرتروز زانو:

آرتروز زانو یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با زانو است که باعث خرابی غضروف مفصل زانو می‌شود. سلول درمانی زانو می‌تواند در بهبود آرتروز زانو و بازسازی غضروف مفصل کمک کند.

جاذبه زانو:

جاذبه زانو یک مشکل متداول در بازیکنان ورزشی است که ممکن است باعث دردها و آسیب به بافت‌های زانو شود. سلول درمانی زانو می‌تواند در تسریع فرآیند بهبود و بازگشت به فعالیت‌های ورزشی کمک کند.

اگر به دنیال بهترین فوق تخصص زانو در تهران می گردید آقای دکتر امین کامرانی راد که فوق تخصص زانو می باشند را به شما پیشنهاد می کنیم که در زمینه ی درمان زانو به روش نوین و جدید با استفاده از سلو های بنیادی که کاری ابتکاری از طرف ایشان می باشد و جزء ابداع کننده این روش در ایران نیز هستند می تواندگزینه مناسبی برای درمان و برطرف نمودن درد زانوی شما باشند این درمان که درمان غیر تهاجمی و بدون آسیب و بدون عمل جراحی و فقط با تزریق از طریق سرنگ درون زانو انجام می شود و شخص بیمار بعد از تزریق می تواند از بیمارستان مرخص شده و نیاز به بستری نمی باشد.

درمان مینیسک زانو

درمان مینیسک زانو که بیشتر برای ورزشکارن بع علت بخوردهای فیزیکی که با هم دارند و یا فشار بیش از حد به زانو که در حالت جنباتمه زدن مثل وزنه برداران که زیربار زیادی از وزنه ها به صورت نشسته قرار می گیرند می تواند دلیل پارگی مینیسگ گردد و با سلول درمانی می توان این بیماری را درمان کرد.

هزینه درمان ساییدگی زانو با سلول های بنیادی چقدر است

هزینه درمان زانو درد با سلول های بنیادی به مراتب خیلی کمتر از عمل های جراحی و عمل باز می باشد این نوع درمان به علت اینکه نیاز به بی هوشی و بستری در بیمارستان ندارد .

هزینه های درمان را به شدت کاهش داده و در حد دستمزد دکتر باید هزینه کرد در درمان به صورت عمل باز به علت اینکه قبل و بعد از عمل نیاز به مصرف داروهای گرانقیمت هست و یا اینکه عمل جراحی باید در اتاق عمل با تجهیزات پیشرفته و هزینه بر انجام شود و نیاز به دکتر متخصص جراح، دکتر متخصص بیهوشی و دستیاران دکتر می باشد .

همچنین بستری چند روز برای جوش خوردن محل شکاف عمل در بیمارستان و هزینه های جانبی دیگر مبلغ عمل را برای بیماربه ده برابر افزایش می دهد ولی با تزریق سلول درمانی در زانو حتی در مطب هم قابل انجام است و در کمتر از سه ساعت بیشتر طول نمی کشد و فقط بی حسی موضع می گردد و فقط دکتر متخصص این کار با شما سر و کار دارد و هزینه های دیگری از جمله اتاق عمل و یا متخصص بیهوشی و یا بستری در بیمارستان را ندارید و به همین علت هزینه به شدت کاهش می یابد.

تزریق سلول بنیادی به زانو چگونه انجام میشود؟

تزریق سلول بنیادی به زانو یک روش درمانی است که به منظور ترمیم و بهبود بافت‌های زانو استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای تزریق سلول بنیادی وجود دارد و این وابسته به نوع سلول بنیادی و هدف درمانی شما است. در زیر روش‌های معمول برای تزریق سلول بنیادی به زانو را بررسی خواهیم کرد:

۱. تزریق مستقیم:

در این روش، سلول‌های بنیادی مستقیماً به زانو تزریق می‌شوند. این روش می‌تواند از طریق تزریق موضعی یا با روش جراحی انجام شود. در تزریق موضعی، سلول‌های بنیادی به شکل مایع یا هیدروژلی به زانو تزریق می‌شوند. در روش جراحی، سلول‌های بنیادی به صورت مستقیم در منطقه مورد نیاز در زانو قرار می‌گیرند.

۲. تزریق مشتقات سلول بنیادی:

در این روش، به جای تزریق سلول‌های بنیادی خام، مشتقات سلول بنیادی مانند تراریخته‌های سلولی یا فاکتورهای رشد سلولی به زانو تزریق می‌شوند. این مشتقات سلولی می‌توانند فرآیندهای ترمیمی و التیامی در بافت‌های زانو را فعال کنند.

مهم است که توجه داشته باشید که تزریق سلول بنیادی به زانو یک روش درمانی نسبتاً جدید است و هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد. قبل از انجام هر نوع روش درمانی، بهتر است با یک متخصص ارتوپدی مشورت کنید تا اطلاعات کاملی در مورد گزینه‌های درمانی موجود و راهنمایی‌های خاص برای شرایط خاص شم

نقش سلول های بنیادی در درمان درد مفاصل و آرتروز زانو

عوارض تزریق سلول های بنیادی در زانو

اگر از عوارض معایب تزریق سلول های بنیادی بخواهیم بگوییم مورد خاصی در این زمینه مشاهده نشده و به ثبت نرسیده و عمل غیر تهاجمی می باشد وعوارض جانبی ندارد این روش به علت این که عمل باز نیست و به عمل بسته معروف است به الطبع عوارض و معایبی و یا ضرری به بدن وارد نمی شود و تنها موردی به بوجود می آید درد خفیف و ورم کم در روزهای اولیه می باشد و که توصیه ، سفارش، دستورالعمل و راهکارهایی که پزشک معالج بعد از عمل جراحی به بیمار می دهد می تواند در بهبودی هر چه زودتر بیمار کمک کند.

مراکز درمان زانو درد با سلول های بنیادی

مراکز زیادی برای وجود دارد که خیلی از این مراکز به صورت زیر زمینی فعالیت دارند و یا اینکه مجوزهای لازم در این خصوص را ندارند و یا تخصص کافی در این زمینه را کسب نکرده اند اما دکتر امین کارانی راد دارای مجوز در این خصوص می باشد و یکی از مبتکرین سلول درمانی زانو در ایران و در بهترین بیمارستان های تهران و حتی در مطب شخصی خود نیز این عمل با تمامی امکاناتی که در آنجا وجود دارد انجام می شود.

هزینه تزریق سلول های بنیادی به زانو چقدر است ؟

هزینه تزریق سلول بنیادی به زانو ممکن است بستگی به عوامل متعددی داشته باشد، از جمله موقعیت جغرافیایی، مراکز درمانی، نوع سلول بنیادی، مدت زمان درمان و مشکلات زانویی موجود. علاوه بر این، هزینه‌ها می‌توانند متغیر باشند و در هر کشور و منطقه ممکن است متفاوت باشند. به طور کلی، هزینه تزریق سلول بنیادی به زانو ممکن است در محدوده هزینه‌های بالایی قرار بگیرد.

در صورتی که تمایل به انجام این روش درمانی دارید، توصیه می‌شود با مراکز درمانی و پزشکان مختصص مشورت کنید تا اطلاعات دقیقتر درباره هزینه‌ها و گزینه‌های درمانی را دریافت کنید. به سایت ما https://www.drdards.ir/458-stem-cell-سلول-بینادی-therapy/ مراجعه کنید