هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با پیامک «سود سهام عدالت»

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با پیامک «سود سهام عدالت»

آفتاب نیوز:

سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس مشاهدات انجام شده در فضای مجازی و گزارش های دریافتی از شهروندان با مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا؛ مشخص شد مجرمان سایبری فضای خبری کشور را رصد می کنند و با سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه رصد اخبار و عدالت قضایی کشور، اقدام به «واریز یا افزایش سهم سهام عدالت به حساب های بازماندگان» با استفاده از پیامک های جعلی می کنند.

وی با بیان اینکه این روابط منجر به آلوده شدن تلفن همراه کلاهبرداران، سوء استفاده از اطلاعات شخصی و برداشت غیرمجاز از حساب کاربری می شود، گفت: در این راستا لازم است همشهریان عزیز در برابر این گونه پیام ها احتیاط کنند. قابلیتی برای شناسایی پیام های متنی جعلی که حاوی لینک های آلوده هستند. ارسال این پیامک ها به شماره تلفن های شخصی و غیر شرکتی.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس ولایت فراه ادامه داد: به این ترتیب; در مرحله بعدی تکمیل فرآیند کیفری، کلاهبرداران و کلاهبرداران به درگاه های پرداخت جعلی هدایت می شوند و سپس اقدام به برداشت از حساب خود می کنند.

پاشا تصریح کرد: بر اساس اطلاعات و اطلاعات این پلیس، شهروندان گرامی در صورت دریافت اینگونه پیامک های جعلی، روی لینک های منفجر شده کلیک نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک این موضوع را اطلاع دهند. پلیس فتا