درمان ترک روی شکم در حین و بعد بارداری

ترک پوست یا استریا چیست؟

ترک یا شکاف پوست خطوط یا نوارهایی هستند که به دلیل کشیدگی زیاد بافت‌های متصل به پوست ایجاد می‌شوند. وقتی لایه میانی پوست دچار کشیدگی زیاد شود ، برخی از فیبرهای کلاژن آن دچار پارگی می‌شوند . این باعث می‌شود رگ‌های خونی پنهان در زیر پوست از میان شکاف‌ها به شکل خطوط راه‌راه قرمز یا بنفش دیده شوند. به مرور زمان ، آنها همچنان که رگ‌های خونی التیام پیدا می‌کنند به رنگ سفید یا نقره‌ای درمی‌آیند . به طور کلی علایم مزبور به طور کامل از بین نمی‌روند.

اگرچه علایم ترک پوست با درد همراه نیستند ، می‌توانند به حس اعتماد و عزت نفس فرد لطمه بزنند . به دلیل آثار روانی ناشی از بروز ترک پوست ، خبرگان امر سال‌هاست در تلاش هستند تا درمان مؤثری برای این عارضه پیدا شود . متاسفانه هیچ درمانی برای محو کامل آنها وجود ندارد . در هر حال راه‌های درمانی تازه‌ای برای ترک پوست در حال ایجاد است و برخی از این روش‌ها از جمله محصولات گاتیو نویدبخش به نظر می‌رسند.
درمان ترک روی شکم در حین و بعد بارداری

پیشگیری از ترک شکم بعد از زایمان

به کمک برخی روشها می توانید از ترک شکم بعد از زایمان جلوگیری نمایید یا مقدار این ترکها را کاهش دهید . مثلا ؛ برای پیشگیری از ترک حاملگی می توانید از درمان های ساده خانگی مثل کره‌ کاکائو ، روغن ویتامین E یا مرطوب‌کننده‌ های غلیظ استفاده نمایید . سایر روشهای پیشگیری عبارتند از:

  • استفاده از کرم‌های مخصوص بارداری
  • آفتاب را مشخص تر می کند و پوست را از بین می برد. به همین دلیل نیاز است پوست، به ویژه پوست شکم در دوران بارداری از تابش مستقیم نور خورشید محافظت شدود
  • آبرسانی پوست با مرطوب کننده ها بعد از استحمام
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد و خوردن مواد مغذی در بارداری
  • ورزش منظم
  • کنترل وزن و جلوگیری از تغییرات ناگهانی در وزن بدنتان
  • مصرف روغن ویتامین E، روغن زیتون ، آلوئوورا و روغن جوانه گندم قبل از ایجاد ترک
  • کاهش مصرف قهوه ، چای و نوشابه ( چون باعث کم شدن آب بدن می شوند )
  • استفاده از ویتامین C که علاوه بر پیشگیری به درمان ترکها نیز کمک مینماید

رفع ترک شکم با درمان‌های پزشکی

پزشکان توصیه می‌کنند برای رفع ترک شکم ، راهکار‌های طبیعی پیشگیرانه خیلی بهتر از راهکار‌های پزشکی‌ بعد از ایجاد ترک های پوستی هستند. به ویژه انتخاب روشهای درمانی کلینیکال ترک پوست، برای مادران شیرده باید با وسواس بیشتری انجام شود و محدودیت های زیای هم دارد. اما اگر شما از امتحان کردن راهکار‌های خانگی برای رفع ترک شکم خسته شده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته اید، درمان‌های پزشکی نیز برای رفع ترک شکم وجود دارند . این درمان‌ها باید تحت نظارت یک پزشک انجام شوند.

رفع ترک شکم با لایه بردار‌های شیمیایی

در روش رفع ترک شکم با که به آن درما پیلینگ هم می‌گویند با پرداخت هزینه قیمت کرم گاتیو اصل از یک محلول شیمیایی روی ترک‌های پوستی استفاده می‌شود . این محلول حاوی مواد شیمیایی مانند سالیسیلیک ، کربولیک اسید ، گلیکولیک ، لاکیتک و تریکلرواسیتیک است که وقتی روی ترک‌های پوست به کار برده می‌شود ، منجر به تشکیل تاول می‌شود . کرم استرچ مارک گاتیو یکی از بهترین نمونه کرم ها است.

پوست تاول زده بعدا پوسته پوسته شده و لایه‌ای جدید از پوست ایجاد می‌شود . این درمان ریسک‌هایی نیز دارد مانند تغییر رنگ پوست ، تیره شدن غیرعادی پوست در صورتی که قرص ضد بارداری مصرف نمایید ، و تب خال.

رفع ترک شکم با لیزر درمانی

لیزر درمانی شیوه‌ای معمول و مورد تائید برای رفع ترک شکم و استرچ مارک‌ها است. در لیزر درمانی هم روی ترک‌های قدیمی‌تر و هم روی ترک‌های جدیدتر پوست کار می‌شود. لیزر درمانی شامل تخریب بافت پوست مورد نظر جهت تقویت و افزایش تولید سلول‌های جدید پوستی می‌شود . دو روش لیزر درمانی برای رفع ترک‌های شکم وجود دارد :

  1. لیزر درمانی پالسی
  2. غیرفرسایشی (fractional non-ablative laser)

در هر دو روش لیزر درمانی ، ترک‌های پوست به میزان قابل رضایتی برطرف شده و بافت پوست بهبود می‌یابد . لیزر درمانی شیوه‌ی دائمی برای رفع ترک شکم است.

با کادری مجرب، محیطی مناسب، امکانات و تجهیزات به روز دنیا، تمامی خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی، در اختیار مراجعه کنندگان محترم قرار می‌دهد.

ترک پوست یا استریا از جمله مشکلات ناخوش آیند پوستی می‌باشد که با وجود دشواری درمان، در کلینیک دکتر رامین مدرسی با بهره گیری از بهترین روشهای درمانی، به خوبی بهبود می‌یابد. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر از مراحل و روشهای در این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن اقدام فرمایید.

درمان با استفاده از لیزر

برای حذف ترک‌های پوستی دو نوع لیزر شامل لیزر لایه‌برداری سطحی پوست و لیزر جوانسازی پوست وجود دارد. در لیزر لایه برداری سطحی پوست، خارجی‌ترین لایه پوست از قسمت اپیدرم حذف می‌شود و باعث رشد سلول‌های جدید و پر شدن علائم ترک پوستی می‌شود. در ، لیزر حفره‌های کوچکی در پوست اطراف ترک ایجاد می‌کند.

تولید سلول‌های جدید آغازشده و روند آن بهبود می‌یابد و موجب از بین رفتن علائم کشیدگی پوست می‌گردد. درواقع پرتو نور لیزر یک لایه نازک از پوست ناحیه دارای ترک پوستی (استریا) را از بین می‌برد و ناحیه درمان شده با لیزر، به سرعت بهبود می‌یابد و لایه جدیدی از پوست ایجاد می‌گردد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی پرطرفدار برای درمان ترک پوست عارضه‌های پوستی گوناگون، مانند ، ، ترک‌های پوستی و پیری پوست، به شمار می‌رود. این عمل ظاهر پوست را با اصلاح ناهنجاری‌های خطوط پوستی بهبود می‌بخشد و ترک‌های پوستی ناچیز را در مراحل اولیه از بین می‌برد.

در این عمل از دستگاهی استفاده می‌شود که کریستال‌های ریزی را روی پوست می‌پاشد، سپس با لوله مکنده کریستال‌ها و سلول‌های پوستی مرده از روی سطح پوست جمع می‌شود. لایه رویی پوست به آرامی برداشته می‌شود و به‌این‌ترتیب رشد پوست جدید با خاصیت ارتجاعی مطلوب تحریک می‌شود.

به ندرت با اثرهای جانبی همراه است و در مقایسه با درمان‌های موضعی مبتنی بر رتینوئیک اسید نتایج بهتری را به دست می‌دهد، چون رعایت توصیه‌های پس از عمل میکرودرم برای بیماران بسیار آسان‌تر است.

RF فراکشنال

این یک روش انقلابی برای رفع خطوط و ترک‌های پوست با استفاده از جدیدترین فناوری فرکانس رادیویی است که به بدن شما برای ساخت به طور طبیعی کمک می‌کند. این روش به دلیل رویکرد چند جانبه‌ی آن برای ساخت کلاژن، کاربردهای بسیاری از جمله کاهش ، ترک و خطوط حاملگی (به ویژه پس از بارداری، کاهش یا افزایش وزن)، درمان آکنه و جای جوش صورت و سفت کردن پوست دارد. از آنجایی که استفاده از امواج RF در هر بخشی از بدن، بی‌خطر و ایمن است، می‌توانید مطمئن باشید که ترک‌ها و خطوط حاملگی شما بدون خطر و یا درد برطرف خواهد شد.

کربوکسی تراپی

یکی از بهترین روش‌های درمان ترک‌های حاملگی شکم بعد از زایمان، درمان با است. این روش می‌تواند تا 70 درصد از ترک‌های زایمان را از بین ببرد. در این روش به کمک یک سوزن نازک به ترک‌های پوستی گاز طبیعی دی اکسید کربن تزریق می‌شود. این گاز بعد از 10 دقیقه جذب سلول‌های پوست می‌شود. تجمع گاز CO2 در ترک‌های پوست باعث افزایش گردش خون و تشکیل کلاژن‌های جدید می‌شود. بعد از چند جلسه کربوکسی تراپی ضخامت پوست در محل استریا بیشتر شده و تا حدی زیادی این ترک‌ها برطرف می‌شوند.

میکرونیدلینگ

یکی از مؤثرترین روش‌های درمانى ترک‌هاى پوستى، میکرونیدلینگ است. البته براى بهبود نتایج درمانى از داروهاى کلاژن‌ساز و ضد ترک هم به طور همزمان استفاده مى‌شود و این مواد در کوکتل‌های مزوتراپی به روش وارد پوست شده و تأثیر خود را در لایه‌های عمقی پوست بر جای می‌گذارند.

این روش که اصطلاحاً به آن گفته می‌شود و روشی ترکیبی و غیرتهاجمی است، با افزایش جریان خون موضعی نقش قابل توجهی در احیاء بافت قدیمی و ایجاد سلول‌های تازه و جوان دارد. کوکتل مزوتراپی از مواد مختلفی تشکیل شده‌ که به صورت اختصاصی بر اساس نیاز هر فرد تجویز می‌شود. میکرونیدلینگ تولید کلاژن توسط خود بدن را که یک بافت همبند برای استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌باشد، تحریک می‌کند و از همین طریق باعث درمان ترک‌های پوستی خواهد شد.

در انتها یادآوری این نکته را لازم می‌دانیم که استرچ مارک یا استریا درمان قطعی ندارد. همچنین درمان ترک‌های پوستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که همه این عوامل تحت کنترل پزشک نیستند، خصوصیات بیولوژیک پوست هر فرد، زمان سپری شده از ایجاد ترک‌های پوستی و عمق و پهنای فرورفتگی این ترک‌ها از جمله مهمترین عواملی هستند که در میزان موفقیت درمان تأثیرگذارند. به همین دلیل ممکن است درمان‌های مشابه در افراد متفاوت نتایج مختلفی در پی داشته باشد.

جدید اجازه می‌دهد تا جایگزین پوست قدیمی شده و منجر به تولید کلاژن جدید در پوست می‌شود. ازآنجاکه هیچ لایه‌ای از پوست برداشته نمی‌شود، این لیزر، روش ساده و نسبتاً بدون دردی در مقایسه با لیزر سطحی پوست است، اما درعین‌حال، در حذف ترک‌های پوستی تأثیر کمتری دارد. درواقع، انتظار می‌رود که هیچ لیزری به طور کامل یا به طور دائمی ترک‌های پوستی را حذف نکند.

دلایل ایجاد ترک‌های پوستی بارداری

در حالت کلی استریا (ترک‌های پوستی) به دلایل زیر نیز اتفاق می‌افتد:

  • در نوجوانان با افزایش سریع وزن
  • سن مادر در زمان بارداری
  • سابقه ژنتیکی مادر
  • افزایش وزن قبل از بارداری
  • اختلال با افزایش سطح آدرنوسکوتیک سیستمیک (بیماری کوشینگ)
  • افزایش وزن قبل از زایمان
  • افزایش وزن مادر، هنگام تولد نوزاد

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.