چرا باید به مقاوم سازی سوله توجه کرد؟

سوله نوعی سازه‌ی فولادی با سقف فلزی است که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوله‌های ساخته شده در ابعاد مختلف، کاربردهای متفاوتی دارند؛ بنابراین مراحل ساخت سوله با سایر سازه‌های فلزی متفاوت بوده و توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می‌خواهید در مورد سوله سازی و مراحل مختلف آن اطلاعات بیشتری به دست آورید؛ تا انتهای این بخش با پیوان همراه باشید. به علاوه، امکان اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق رکره گالوانیزه به صورت کاملاً به‌روز و آنلاین هم در وب‌سایت ما وجود دارد.

چرا باید به مقاوم سازی سوله توجه کرد؟

چرا بهسازی و مقاوم سازی؟

برای بیان اهمیت و ضرورت بحث بهسازی و مقاوم سازی باید مشخص گردد که چرا سازۀ ما نیاز به بهسازی و مقاوم سازی دارد.

با توجه به قرار گرفتن ایران در یکی از سه ناحیۀ لرزه خیز دنیا (کمربند هیمالیا-آلپ)، یکی از دغدغه­ های اساسی در صنعت ساخت و ساز در ایران، طراحی و اجرای سازه ها با مقاومت کافی در برابر زلزله های محتمل می­ باشد؛ بر این اساس بروز یک یا چند مورد از شرایط زیر، بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای سازه را اجتناب ناپذیر خواهد کرد:

  •  عدم رعایت الزامات آئین نامه ای در طراحی سازه فلزی (سازه های موجود در بافت فرسوده)
  •  عدم تطابق مشخصات سازه اجرا شده با نقشه های طراحی (مشکلات اجرایی و عدم نظارت مناسب)
  •  تغییر کاربری سازه مورد نظر (تبدیل ساختمان­های مسکونی به اداری، تجاری و …)
  •  اضافه ساخت سازه و اتصال سازه های دیگر به سازۀ اصلی (اضافه کردن طبقات و بالکن)
  •  افزایش بارها نسبت به بارهای پیش بینی شده ( بام سبز، استخر و منبع آب، تاسیسات حرارتی و برودتی و ..)

ایدسا و بهسازی و مقاوم سازی

ما در بخش بهسازی و مقاوم سازی گروه مهندسی ایدسا، با به کارگیریِ به روزترین روش‌های تحلیلیِ خطی و غیرخطی در برآورد مقاومت سازۀ موجود،  با تحلیل رفتار ثقلی و لرزه ای سازۀ مد نظر شما کفایت سیستمِ باربرجانبی و ثقلی سازه را بررسی می‌نماییم. به این روند اصطلاحا بهسازی لرزه ای سازه می گویند. سپس در صورت نیاز به مقاوم سازی، راهکارها و گزینه‌های متفاوت برای طرح مقاوم سازی سازه را به کارفرما ارائه می‌نماییم.

تجارب بهسازی و مقاوم سازی گروه مهندسی ایدسا در  انواع مختلف سازه های ساختمانی، صنعتی و خدمات عمومی با مصالح بتنی، فولادی و بنایی راهگشای نیازهای کارفرمایان محترم در این زمینه می­ باشد. برخی از راهکارهایی که با جزئیات اجرایی، در پروژه ­های طراحی بهسازی و مقاوم سازی ایدسا برای طرح به کارفرمایان ارائه شده است، به شرح زیر می­ باشد:

  •  کاهش بارهای مردۀ اضافیِ تحمیلی به سازه به خصوص در سازه­ های بنایی
  •  اصلاح دیافراگم سقف با استفاده از بتن ریزی و اتصال آن به اعضای قائم باربر جانبی
  •  استفاده از دیوار برشی، مهاربند و روکش بتنی بر روی دیوارهای بنایی برای افزایش مقاومت جانبی سازه
  •  به کارگیری ادوات و تجهیزات کنترلی مانند دمپرهای ویسکوز

 استفاده از ژاکت فمقاوم سازی سقف؛ مقاوم ترین ورق سقف سوله کدام است؟

انتخاب مقاوم ترین ورق برای صاحبان و مدیران سوله های صنعتی و ساختمان های تجاری، یک تصمیم حیاتی است. متریالی که برای ورق سقف خود انتخاب می‌کنید بر ایمنی کلی ساختمان شما و همچنین بهینه سازی انرژی و طول عمر آن تأثیر می‌گذارد.

این موضوع زمانی اهمیتی ویژه پیدا می‌کند که بخواهید ورق‌های سقفی را به طور انبوه یا عمده و برای سوله‌های صنعتی یا سوله‌های طبقاتی خریداری کنید. در آن صورت قیمت، نوع متریال مصرفی و نحوه نصب ورق ها نقش حیاتی در میزان مقاومت و دوام سقف سازه شما خواهد داشت.

ما در این مقاله به عوامل مهم در اجرای مقاوم ترین ورق اشاره خواهیم کرد و بهترین نوع آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بهترین روش برای خرید مقاوم ترین ورق سقف سوله چیست؟

بهترین روش جهت اطمینان از خرید مقاوم ‌ترین ورق سقف سوله ؛ یافتن تولید کننده‌های معتبر است که بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید. یک سازنده ورق سقفیِ با تجربه همه عوامل را در نظر می‌گیرد و بر اساس نیازهای خاص ساختمان و بودجه شما توصیه‌ای هوشیارانه و دلسوزانه ارائه می‌دهد.

اما در حالی که توصیه یک متخصص می‌تواند تاثیر قابل توجهی در انتخاب سقف مقاوم و ارزان برای سوله شما داشته باشد؛ در نهایت تصمیم نهایی با شماست. انتخاب سقف نامناسب می‌تواند تا سالها منجر به ایجاد هزینه‌های جانبی اضافی و اعصاب خردی مالکان شود.

هیچ عامل واحدی در این لیست به تنهایی مقاوم سازی سقف را برای ساختمان شما تعیین نمی‌کند. به همین دلیل مهم است که همه عوامل را با هم بررسی کنید تا بتوانید به بهترین وجه نیازهای کامل ساختمان خود را برآورده سازید.

در اینجا هر آنچه که باید در مورد ویژگی‌های مقاوم ترین ورق ‌های صنعتی بدانید، آورده شده است:

پاسخ به سوالات مهم قبل از خرید مقاوم ترین ورق سقف سوله

اگر برای شما استحکام و دوام سقف در اولویت باشد؛ هنگام جستجو برای مقاوم ترین نوع سوله، باید این سؤالات را از خود بپرسید:

  • آیا ورق سقف سوله در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاوم است؟
  • میزان ضربه پذیری و نویزگیری ورق سقف هنگام ریزش تگرگ و باران های شدید چیست؟
  • درجه مقاومت ورق در برابر آتش (آتشخوار بودن ورق)
  • ارزیابی مقاومت ورق در برابر وزش باد شدید و عدم کنده شدن یا ریزش سقف
  • طول عمر و مقاومت ورق سقف سوله
  • نوع گارانتی ورق سقفی

در اینجا مروری داریم بر رایج ترین متریال ورق و مواردی که در مورد مقاوم سازی و دوام آن باید بدانیم.

ورق سقف سوله مقاوم در شرایط آب و هوایی سخت چه خصوصیاتی دارد؟

با توجه به تنوع آب و هوایی در کشورمان، باید شرایط جغرافیایی که بر منطقه شما تأثیر می گذارد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، مقاوم ترین ورق در جنوب کشور و یا مناطق بسیار گرم، سقفی است که قدرت تحمل زیادی در برابر اشعه یو وی و بادهای شدید داشته باشد.

یا یک سوله در مناطق مستعد برف و باران و یا سرمای شدید به ورق سقفی نیاز دارد که در برابر خوردگی، زنگ زدگی و رطوبت مقاوم باشد. ضمنا در هر 2 مورد فوق دارای عایق حرارتی و رطوبتی باکیفیتی باشد.

بررسی لیست زیر جهت خرید ورق سقف سوله مقاوم :

تگرگ: به دنبال سقفی باشید که بالاترین میزان ضربه گیری تگرگ را داشته باشد.

طوفان ها، گردبادها و بادهای شدید: مناطق جنوبی کشور و مناطقی مانند دبی یا قطر اغلب دچار طوفان های فصلی و قدرتمندی هستند. هنگام خرید مقاوم ترین ورق از موفقیت تست باد ورق مطمئن شوید.

زلزله: تقویت بیشتر عرشه سقف می‌تواند به مقاومت در برابر لرزش در شهرهای ایران که در مسیر کمربند زلزله هستند، کمک کند.

وجود نمک، موادشیمیایی و رطوبت هوا: بررسی کنید که مصالح و ورق‌های شما بتوانند در برابر زنگ‌زدگی و اکسیداسیون در محیط‌های مرطوب و نمکی – یا مواد شیمیایی تولید شده در محیط – به خوبی مقاومت کنند.

برف و یخ: اگر در منطقه‌ای با برف و یخ زیاد زندگی کنید؛ انتخاب ورق‌های سقفی غیر قابل نفوذ و سبک برای بام سوله‌ها – که بتوانند وزن برف و چرخه یخ زدگی و ذوب مکرر را تحمل کنند – اهمیت ویژه‌ای دارد.

خرید مقاوم ترین ورق سقف سوله یو پی وی سی از کارخانجات وارنا

ورق های UPVC – در ضخامت 5/2 میلیمتر با فاصله پرلین 100 سانتیمتر – قدرت تحمل بار برف تا 500 کیلوگرم به صورت پراکنده را به خوبی دارا هستند. این در حالیست که اگر در شهری بار برف روی سقف به بیش از 100 کیلوگرم بر مترمربع برسد اغلب سقف ها ریزش خواهند کرد.

عوامل موثر در انتخاب سقف سوله مقاوم

بودجه

اگرچه خرید ورق های سقفی سوله دست دوم  انتخاب بسیار مهمی است، ولی بودجه شما به راحتی می تواند نقش آن را کم رنگ سازد. اما مهم است که به خاطر داشته باشید که خرید مقاوم ترین ورق یک سرمایه گذاری بزرگ است و برای درک واقعی آن باید ارزشی بیش از قیمت های معمولی را در نظر بگیرید.

شما باید با در نظر گرفتن عواملی مانند هزینه تعمیرات و نگهداری سقف در آینده – طول عمر و ضمانت‌ها و بیمه آن – هزینه واقعی سقف را در نظر بگیرید. مصالح سقفی که در ابتدا ارزان‌تر هستند؛ معمولاً طول عمر کمتری دارند و نسبت به ورق‌هایی که در ابتدا گران‌تر به نظر می رسند، نیاز به تعمیرات یا بازسازی زودهنگام  دارند.

با خرید ورق های مقاوم و مقرون به صرفه UPVC سپیدفام وارنا – می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی و کندن سقف قبلی سوله خود – علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی، در زمان و هزینه‌های جانبی خود به طرز قابل توجهی صرفه جویی کنید.

ارزان ترین قیمت برای خرید مقاوم ترین ورق سقف سوله

قیمت ارزان حین احداث و اجرای سوله زمانی معنا پیدا می‌کند که علاوه بر قیمت منطقی ورق ها، هم هزینه زیرسازی آن پایین باشد و هم نیازی به نگهداری یا تعمیرات بعدی نداشته باشد. مصالح ساختمانی سقف و دیوارپوش های مقاوم یو پی وی سی همه این ویژگی ها را با هم دارا هستند.